Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6200
    • Helsinki

    Yksi ohjaus saatu "hiljaiseksi". Niin kuin kaikki usein sanoo, ettei se sitä rikkinäistä riko, mutta 20€ ei oo paha kokeilla ja vielä kun ei se huonommaksi muutu
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Nyt kun saatiin tämä ketju framille niin kysellään mitkä on asiantuntijoiden mielipiteet ~2010 tekniikan kanssa (N47)? Onko hyödyllistä laittaa 220tkm ajettuun N47D20 koneeseen RVS-ainetta?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5270
        • Pirkkala

        Ei sitä mihinkään ehjään vehkeeseen oikein ole ideaa laitella jos minulta kysytään.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6200
          • Helsinki

          Originally posted by alspe View Post
          Nyt kun saatiin tämä ketju framille niin kysellään mitkä on asiantuntijoiden mielipiteet ~2010 tekniikan kanssa (N47)? Onko hyödyllistä laittaa 220tkm ajettuun N47D20 koneeseen RVS-ainetta?
          Oon samaa mielt kuin Urpo_rotta, mutta jos nyt kumminkin tekee mieli kokeilla, niin anna mennä tai sitten tulee vain pettymään..Kun tästä on niin monta eri mielipidettä kuin kokkejakin. Jos tuntuu kokeilla, niin kokeilee=syy, koska toisilla ei ole ollut mitään muutoksia, kun toiset on taas kokenut muutoksia, siis pienempää polttoaineen kulutusta muuta desi, käynti on hiljaisempi jne..
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Alfistipohjoosesta
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2018
            • 257
            • Loimaa

            Ehdottomasti ennalta. Itsellä löytyy kaikista kolmesta autosta ja ihan kaikista öljytiloista. Myös ruohonleikkuri ja tytön 2T skootteri on käsitelty.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Onko kellään kokemuksia saako manuaalilaatikon ratas ääniä pienennettyä RVS:llä?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Ei sitä mihinkään ehjään vehkeeseen oikein ole ideaa laitella jos minulta kysytään.
                No kuka hakee mitäkin, en nyt itse kauheasti arvosta kitkaa paikassa jossa sillä ei ole mitään funktiota.

                Mitä tulee tuohon ohjaustehostimeen, niin sieltä ei välttämättä löydy niin perusmuotoista rautaa mihin kiinnittyisi, etenkin jos pumpun runko on kevytmetallia, eli ei välttämättä auta mitään.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5270
                  • Pirkkala

                  Minä tiedän pari tapausta jossa nimenomaan hydraulinen systeemi (vanha ja harva) on alkanut toimia selkeästi paremmin.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    Originally posted by markok View Post
                    Onko kellään kokemuksia saako manuaalilaatikon ratas ääniä pienennettyä RVS:llä?
                    Transportterin ratasjakopää ei ainakaan hiljentynyt. Turbo hajos, vaikka oli RVS koneessa. En sitten tiedä, että oliko mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen.

                    Se näissä taika-aineissa on hyvä juttu bisneksen kannalta, että voi pistää vaikka kusta ja etikkaa pulloon ja sanoa, että kyllä tekee hyvää moottorille. Jos sitä eliksiiriä sit joku pistää ehjään moottoriin ja toteaa, että mikään ei muuttunut, niin kukaan ei pysty todistamaan olisko se kuitenkin hajonnut ilman näitä yksisarvisen kyyneleitä. Jos taas yrität korjata jotain vikaa, niin voi todeta, että oleks tyhmä, eihän se nyt rikkinäistä osaa korjaa.


                    Comment

                    • Alfistipohjoosesta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 257
                      • Loimaa

                      Oma RVS käyttöni alkoi työkaverin kehuilla joka oli ensiksi käyttänyt sitä kilpavehkeessään. Sitten muissakin ajoneuvoissa. Meillä oli tuolloin Renault Grand Escape 1999 V6 aut. Aineethan aika arvokkaita ja ensiksi ostin vain moottorin aineen. Tein ohjeen mukaan ja sitten lähdin poikaa hakemaan bussipysäkiltä. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä ja ajatuksissa ollessani tuli vaan fiilis että tämähän sammui. Ja starttasinkin mutta sehän oli käynnissä. Illemmalla vaimo otti auton, enkä ollut puhunut aineesta mitään jo sen kalleuden takia, olin itse ulkona ja vaimo starttasi, auto käynnistyi ja vaimo käynnisti uudestaan. Myöhemmin kysyi mitä autolle olen tehnyt. Sitten tein ko.autoon vaihteisto ja ohjaustehostin käsittelyt. Suurimmat erot oli käyntiäänessä, moottorijarrutus alkoi toimimaan (en edes tiennyt että ko.auto pystyi siihen) ja kulutuksen lasku. Kaikki tein ilman öljynvaihtoa. Myöhemmin uusin käsittelyt öljyt vaihtaen. Tuon jälkeen olen tehnyt kaikkiin kulkineisiini käsittelyn ja kaikkiin öljytiloihin. Mm C5 jousitusnesteeseen. Muissa autoissa muutos ollut niin pieni että mennään mutuun. Lisäksi ekan käytön jälkeen olen tehnyt käsittelyn öljynvaihtoon kuuluen. Mutta mutuna, hiljenee, vaihteet toimii paremmin, ohjaus paranee. Renaultin kulutus laski huomattavasti, ehkä juurikin tuon moottorijarrutuksen löytymisestä. (moottorijarrutus voimistui ja sen alue piteni myös Bemarissa mutta tein myös öljynvaihdon huuhtelemalla niin vaikea sanoa kumpi isommassa roolissa) muiden hiljentyminen ollut epätieteellisen pientä. Olen kyllä yrittänyt verrata kännykän desibelimittauksella äänenvoimakkuutta ja sitä viivastoa minkä se piirtää. Ei oikein riitä omaksi todisteeksi niin eipä sitten viitsi edes toisille niillä mitään esittää. Ei me Renaultissakaan mitään vikaa uskottu olevan mutta kyllä se V6 muuttui täysin. Ehkä painimet oli tukossa tms. ja mitään muuta niin selkeää muutosta ei muissa ole tullut. Mitään mekaanista vikaa ei kulkineissa ei ole tullut vuosien aikana. Ehkei olisi tullut ilmankaan.
                      Renaultin lisäksi:
                      Alfa Spider, moottori, vaihteisto, perä ja simpukka. (suurin mutu vaihteiston toiminta ja yllättäen tehostamattoman ohjauksen keventyminen)
                      Fiat Linea dsl. moottori, vaihteisto, ohj.teh, Diesel pumppu käs (ääni ja kulutus)
                      Citroen C5 moottori, vaihteisto, hydrauliikka(ohjaus ja jousitus) ja Diesel pumppu. Suurin muutos ohjaus.
                      Bmw moottori, vaihteisto, perä ja ohjaustehostin. Kaikki parani oleellisesti mutta epäilys että vaihteisto kaipasi uusia öljyjä ja tehostimessa oli väärän väriset nesteet.
                      Tyttöjen Peugeot scootteri 2T käsittely. Huippunopeus ja ääni. Yli 20tkm rullattuna avaamatta konetta.
                      Työnnettävä ruohonleikkuri. Ääni. Tuossa oli mittauksessa iso ero voimakkuudessa ja "sahalaidassa" mutta niin monta muuttujaa. Jo maan kosteus yms niin itselle jää vaan että omaan korvaan käy siistimmin.
                      Tietysti tuon ekan kerran hyvät kokemukset vähensi seuraavien käyttöjen"kriittisyyttä" eli kulutusmittaukset yms jäi vähemmälle. Ihan vaan muutaman kk tietokoneen pieni kulutuksen lasku. Mutta se voi johtua monesta jutusta.
                      Isän Xantian kolmosvaihteen vollotus katosi.
                      Suosittelenko? Vahvasti. Muuttaako autoasi? En tiedä.
                      Last edited by Alfistipohjoosesta; 13-10-2018, 08:58.

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3580
                        • Raisio

                        Yksi positiivinen kokemus vuosien takaa, kuplassa oleva vaihteisto, vanhemman Porschen 5-lovinen joka tykkää isommilla vaihteilla jossain vetotilanteissa ”ujeltaa” pieneni selkeästi RVS käsittelyllä. Sellaisena pysynyt eikä mitään paluuta lähtötilannetta kohti tapahtunut, joten pieni usko että ainakin joissain tilanteissa jotain pinnoille tapahtuu.


                        EDIT olinkin samasta kirjoittanut aiemmin, mutta 4 vuotta sitten ja laho pää muista kaikkee... loota siis edelleenkin ok, joten menee kestotestipäivityksestä.
                        Last edited by ritariässä; 23-11-2018, 01:15.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Riba
                          Newbiemmer
                          • Apr 2019
                          • 1
                          • Helsinki

                          RVS toimii

                          Auto 530da e60 2004
                          vähän yli 100 tkm ajettu, kun alkoi humppaamaan .
                          Lisäsin RVS yhden käsittelyn ja muutaman sadan km:n jälkeen laatikko toimi kuin uutena.
                          Myin auton 190 tkm ajettuna, viimeiset 100 tkm lastutettuna 290 hv.
                          Laatikko toimi edelleen hienosti

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            Mini Cooper S oli huoltokirjan mukaan jossain huollossa pistetty myös RVS:t sisään. No eipä se erikoiskäsittely ainakaan sen moottorin (N14) jakopäätä ja turboa pelastanut, kun molemmat jouduttiin 20000 km päästä korjaamaan. Autolla ajettu noin 100000 km, eli ei pitäis olla mikään loppuun ajettu.


                            Comment

                            • mikko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1757
                              • kotona



                              On hän kyllä lakkinsa ansainnut.

                              Itse vähän skeptinen näihin lisäaineisiin, justiinsa jonkun laatikon ja ohjaustehostimen kanssa.
                              Sanotaan että kaikkiinhan ei mitä tahansa öljyä saisi laittaa, no RVS:kö sopii kaikkiin?

                              Niinkuin alspe pohti yllä vakkilaisen tehostinvuotoja, noh eikö ne iän myötä kaikki ala vuotamaan vaikka omaa öljyä käyttäisikin, lisäaine voisi turvottaa tiivisteitä?

                              Eikös se jos loota menee mukavammmaksi lisäaineella niin luistoahan se on, mites noin niinku pitemmällä aikavälillä? Seuraavan omistajan murhe?

                              Moottoriöljyn sekaan ei nyt varmaan niin nuuka, ehkä joku ford jossa jakohihna ui öljyssä, kestääkö RVS:ää vai hajoaako hihna.

                              Itsellä kesäautossa ei ole jäähdytysnestettä vaan waterwetter ja tislattuvesi, noh syylärinkorkin tiiviste turposi tuosta seoksesta.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6200
                                • Helsinki

                                https://www.rvs.fi/faq-ukk/
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎