Yksi ohjaus saatu "hiljaiseksi". Niin kuin kaikki usein sanoo, ettei se sitä rikkinäistä riko, mutta 20€ ei oo paha kokeilla ja vielä kun ei se huonommaksi muutu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
RVS aineet
Collapse
X
-
Originally posted by alspe View PostNyt kun saatiin tämä ketju framille niin kysellään mitkä on asiantuntijoiden mielipiteet ~2010 tekniikan kanssa (N47)? Onko hyödyllistä laittaa 220tkm ajettuun N47D20 koneeseen RVS-ainetta?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostEi sitä mihinkään ehjään vehkeeseen oikein ole ideaa laitella jos minulta kysytään.
Mitä tulee tuohon ohjaustehostimeen, niin sieltä ei välttämättä löydy niin perusmuotoista rautaa mihin kiinnittyisi, etenkin jos pumpun runko on kevytmetallia, eli ei välttämättä auta mitään.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Minä tiedän pari tapausta jossa nimenomaan hydraulinen systeemi (vanha ja harva) on alkanut toimia selkeästi paremmin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko kellään kokemuksia saako manuaalilaatikon ratas ääniä pienennettyä RVS:llä?
Se näissä taika-aineissa on hyvä juttu bisneksen kannalta, että voi pistää vaikka kusta ja etikkaa pulloon ja sanoa, että kyllä tekee hyvää moottorille. Jos sitä eliksiiriä sit joku pistää ehjään moottoriin ja toteaa, että mikään ei muuttunut, niin kukaan ei pysty todistamaan olisko se kuitenkin hajonnut ilman näitä yksisarvisen kyyneleitä. Jos taas yrität korjata jotain vikaa, niin voi todeta, että oleks tyhmä, eihän se nyt rikkinäistä osaa korjaa.
Comment
-
-
Oma RVS käyttöni alkoi työkaverin kehuilla joka oli ensiksi käyttänyt sitä kilpavehkeessään. Sitten muissakin ajoneuvoissa. Meillä oli tuolloin Renault Grand Escape 1999 V6 aut. Aineethan aika arvokkaita ja ensiksi ostin vain moottorin aineen. Tein ohjeen mukaan ja sitten lähdin poikaa hakemaan bussipysäkiltä. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä ja ajatuksissa ollessani tuli vaan fiilis että tämähän sammui. Ja starttasinkin mutta sehän oli käynnissä. Illemmalla vaimo otti auton, enkä ollut puhunut aineesta mitään jo sen kalleuden takia, olin itse ulkona ja vaimo starttasi, auto käynnistyi ja vaimo käynnisti uudestaan. Myöhemmin kysyi mitä autolle olen tehnyt. Sitten tein ko.autoon vaihteisto ja ohjaustehostin käsittelyt. Suurimmat erot oli käyntiäänessä, moottorijarrutus alkoi toimimaan (en edes tiennyt että ko.auto pystyi siihen) ja kulutuksen lasku. Kaikki tein ilman öljynvaihtoa. Myöhemmin uusin käsittelyt öljyt vaihtaen. Tuon jälkeen olen tehnyt kaikkiin kulkineisiini käsittelyn ja kaikkiin öljytiloihin. Mm C5 jousitusnesteeseen. Muissa autoissa muutos ollut niin pieni että mennään mutuun. Lisäksi ekan käytön jälkeen olen tehnyt käsittelyn öljynvaihtoon kuuluen. Mutta mutuna, hiljenee, vaihteet toimii paremmin, ohjaus paranee. Renaultin kulutus laski huomattavasti, ehkä juurikin tuon moottorijarrutuksen löytymisestä. (moottorijarrutus voimistui ja sen alue piteni myös Bemarissa mutta tein myös öljynvaihdon huuhtelemalla niin vaikea sanoa kumpi isommassa roolissa) muiden hiljentyminen ollut epätieteellisen pientä. Olen kyllä yrittänyt verrata kännykän desibelimittauksella äänenvoimakkuutta ja sitä viivastoa minkä se piirtää. Ei oikein riitä omaksi todisteeksi niin eipä sitten viitsi edes toisille niillä mitään esittää. Ei me Renaultissakaan mitään vikaa uskottu olevan mutta kyllä se V6 muuttui täysin. Ehkä painimet oli tukossa tms. ja mitään muuta niin selkeää muutosta ei muissa ole tullut. Mitään mekaanista vikaa ei kulkineissa ei ole tullut vuosien aikana. Ehkei olisi tullut ilmankaan.
Renaultin lisäksi:
Alfa Spider, moottori, vaihteisto, perä ja simpukka. (suurin mutu vaihteiston toiminta ja yllättäen tehostamattoman ohjauksen keventyminen)
Fiat Linea dsl. moottori, vaihteisto, ohj.teh, Diesel pumppu käs (ääni ja kulutus)
Citroen C5 moottori, vaihteisto, hydrauliikka(ohjaus ja jousitus) ja Diesel pumppu. Suurin muutos ohjaus.
Bmw moottori, vaihteisto, perä ja ohjaustehostin. Kaikki parani oleellisesti mutta epäilys että vaihteisto kaipasi uusia öljyjä ja tehostimessa oli väärän väriset nesteet.
Tyttöjen Peugeot scootteri 2T käsittely. Huippunopeus ja ääni. Yli 20tkm rullattuna avaamatta konetta.
Työnnettävä ruohonleikkuri. Ääni. Tuossa oli mittauksessa iso ero voimakkuudessa ja "sahalaidassa" mutta niin monta muuttujaa. Jo maan kosteus yms niin itselle jää vaan että omaan korvaan käy siistimmin.
Tietysti tuon ekan kerran hyvät kokemukset vähensi seuraavien käyttöjen"kriittisyyttä" eli kulutusmittaukset yms jäi vähemmälle. Ihan vaan muutaman kk tietokoneen pieni kulutuksen lasku. Mutta se voi johtua monesta jutusta.
Isän Xantian kolmosvaihteen vollotus katosi.
Suosittelenko? Vahvasti. Muuttaako autoasi? En tiedä.Last edited by Alfistipohjoosesta; 13-10-2018, 08:58.
Comment
-
-
Yksi positiivinen kokemus vuosien takaa, kuplassa oleva vaihteisto, vanhemman Porschen 5-lovinen joka tykkää isommilla vaihteilla jossain vetotilanteissa ”ujeltaa” pieneni selkeästi RVS käsittelyllä. Sellaisena pysynyt eikä mitään paluuta lähtötilannetta kohti tapahtunut, joten pieni usko että ainakin joissain tilanteissa jotain pinnoille tapahtuu.
EDIT olinkin samasta kirjoittanut aiemmin, mutta 4 vuotta sitten ja laho pää muista kaikkee... loota siis edelleenkin ok, joten menee kestotestipäivityksestä.Last edited by ritariässä; 23-11-2018, 01:15.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Mini Cooper S oli huoltokirjan mukaan jossain huollossa pistetty myös RVS:t sisään. No eipä se erikoiskäsittely ainakaan sen moottorin (N14) jakopäätä ja turboa pelastanut, kun molemmat jouduttiin 20000 km päästä korjaamaan. Autolla ajettu noin 100000 km, eli ei pitäis olla mikään loppuun ajettu.
Comment
-
-
On hän kyllä lakkinsa ansainnut.
Itse vähän skeptinen näihin lisäaineisiin, justiinsa jonkun laatikon ja ohjaustehostimen kanssa.
Sanotaan että kaikkiinhan ei mitä tahansa öljyä saisi laittaa, no RVS:kö sopii kaikkiin?
Niinkuin alspe pohti yllä vakkilaisen tehostinvuotoja, noh eikö ne iän myötä kaikki ala vuotamaan vaikka omaa öljyä käyttäisikin, lisäaine voisi turvottaa tiivisteitä?
Eikös se jos loota menee mukavammmaksi lisäaineella niin luistoahan se on, mites noin niinku pitemmällä aikavälillä? Seuraavan omistajan murhe?
Moottoriöljyn sekaan ei nyt varmaan niin nuuka, ehkä joku ford jossa jakohihna ui öljyssä, kestääkö RVS:ää vai hajoaako hihna.
Itsellä kesäautossa ei ole jäähdytysnestettä vaan waterwetter ja tislattuvesi, noh syylärinkorkin tiiviste turposi tuosta seoksesta.
Comment
-
Comment