Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6198
    • Helsinki

    Ossi Oikarinen on teamin kera käsitellyt pro street -luokan kilpurinsa RVS tuotteilla kauttaaltaan. Kone on nyt kauden puolivälissä avattu, jotta tekniikan toimivuus tulee varmistettua.
    Alhaalla vasemmalla olevat liuskat ovat vuosi sitten kuvattu (siis noissa ei ole RVS:ää käytetty) ja oikealla nyt käytössä olevat. Kuluneisuudessa on iso ero, molemmilla ajettu noin 50 starttia.

    Mitä sinulle tulee tästä mieleen?
    Last edited by MikeDry; 11-07-2019, 21:26.
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Mjaa. Hämäsi vaan kun tuo kuva on kääntynyt
      Last edited by Tonton; 11-07-2019, 21:25.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6198
        • Helsinki

        RVS:n facebook sivuilta https://www.facebook.com/permalink.p...19295108099343
        Saiskohan Ossilta itseltään kuvia noista, kun kyselis facebookissa:think
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • hencca89
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 619
          • ikaalinen

          No perhana... saatinkoha nyt tolla kuvalla myytyä mulle rvs:think
          Ei ny varmaa huonoo tekis tohon s50 lutrata moista tököttiä.
          BMW E91 320
          MB W108 280SE
          SUZUKI GSX-R
          BMW K100 "cafe"

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by hencca89 View Post
            No perhana... saatinkoha nyt tolla kuvalla myytyä mulle rvs:think
            Ei ny varmaa huonoo tekis tohon s50 lutrata moista tököttiä.
            Laittaa nyt satasen litku koneeseen ja toivoa. Vai vaihtaa ne muutaman sadan laakerit 100tkm välein..:think
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • hencca89
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 619
              • ikaalinen

              En tarkoittanu että nyt litkuu koneesee ja herran haltuun...
              Tottakai kiinnostaa millä suojata kuluvia osia. Siksi öljyt yms. Laatu hinnan edellä.
              Lähinnä pohdin hätä varjelun liiotteluna. Käytänhän säännöllisesti fortee polttoaineessa ja silti aioin käyttää suuttimet huollossa ens talvena
              Eli turhaa, mut elämäni on

              Muutaki liikkuvaa koneessa. Plus laakereita vaihdellessa kivempi nähä kuluneet kuin "ai saakeli, shhh!!"
              Last edited by hencca89; 11-07-2019, 22:08.
              BMW E91 320
              MB W108 280SE
              SUZUKI GSX-R
              BMW K100 "cafe"

              Comment

              • Jaskalla
                Bimmer Rookie
                • Sep 2017
                • 68
                • Kaakonkulma

                Onko RVS tuotteet kaikki samaa ainetta. Ainakin moottorille tarkoitettu RVS sisältää 10ml tuubin RVS ainetta kuten myös ohjaustehostimelle tarkoitettu RVS. Toinen vaan maksaa 80€ ja toinen 20€. Sisältääkö automaattilaatikolle tarkoitettu RVS myös 10ml tuubin. Hinta tällä on jo 100€

                Jos kyseessä on aina sama tuote niin silloinhan kannattaa ostaa aina tuo halvin ohjaustehostimelle tarkoitettu RVS.

                Comment

                • asdteme
                  BTCF Member
                  • Mar 2015
                  • 756
                  • P-Savo

                  Originally posted by Jaskalla View Post
                  Onko RVS tuotteet kaikki samaa ainetta. Ainakin moottorille tarkoitettu RVS sisältää 10ml tuubin RVS ainetta kuten myös ohjaustehostimelle tarkoitettu RVS. Toinen vaan maksaa 80€ ja toinen 20€. Sisältääkö automaattilaatikolle tarkoitettu RVS myös 10ml tuubin. Hinta tällä on jo 100€

                  Jos kyseessä on aina sama tuote niin silloinhan kannattaa ostaa aina tuo halvin ohjaustehostimelle tarkoitettu RVS.
                  Kysäsin suoraan valmistajalta, vastauksena sain:

                  Eivät tuotteet tietenkään samoja ole vaikka annostusmäärät ovatkin samat. Eihän nyt esim ruohotrimmeriin ja kuorma-autoon mitenkään voi sama tuote riittää.

                  Eroja on monessa kohtaa, tuotteen vahvuudessa, sen koostumuksessa ja partikkeleiden kokokin vaihtelee kohteen mukaan. Tämän voi ymmärtää helposti jos ajattelee moottoria ja vaihteistoa. Moottoreissa on öljysuodatin joka tiheällä seulalla kerää epäpuhtauksia öljystä. RVS partikkeleiden on oltava hyvin pieniä läpäistäkseen suodattimen ja pystyäkseen muodostamaan pintaa. Vaihdelaatikoissa taas on isommat toleranssit jolloin myös RVS:n täytyy olla isompaa kokoa muodostaakseen täydellisen pinnan.

                  Tämän takia tuubit ovat merkitty värikoodeilla ja ne ovat lisäksi vielä numeroituja vaikka sitä on hankalaa normaalisti huomata. Tuubin päästä voi kyllä havaita merkinnän. Tuon perusteella aina tiedämme tuubin valmistuksen ajankohdan, sen sisällön ja erän josta se on tehty.

                  Hinnassa on vielä suurempi ero, 20 – 350€ (D40 raskaaseen kalustoon)
                  better late than never

                  E90 325i
                  E30 M3
                  E92 M3 Competition

                  Comment

                  • Jaskalla
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2017
                    • 68
                    • Kaakonkulma

                    Niin minäkin kysyin ja sain aivan saman copy paste vastauksen. Voihan asia tietysti noinkin olla tai sitten ei. Ei meillä ole kuin valmistajan sana.
                    Ainakin diesel ja bensa moottorin, manuaali vaihteiston, ohjaustehostimen RVS käsittely sisältää jokainen saman keltaisen tuubin. Ilmeisesti joissakin korjaamoissa on 400ml tuubeja mistä voi ottaa tarvittavan määrän mihin sitä sitten tarvitseekaan. Jotenkin tuntuu että tässä on koira haudattuna. Pitäis kysyä valmistajalta tarkemmin noista vahvuuksista ja partikkelikoosta. Millaisia partikkeli kokoja löytyy ja millaisia vahvuuksia. Itse en enempää kysele kun tuli jo viesti ”eikös sinulle juuri olla vastattu”.

                    Nyt siis kiinnostaa miten RVS valmistetaan että saadaan eri vahvuuksia, koostumuksia ja eri partikkeli kokoja.
                    Last edited by Jaskalla; 05-08-2019, 18:42.

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1173
                      • lahti

                      Näin tossa paikallisessa varaosa kaupassa ossi oikarisen kilpurin laakerit ennen ja jälkeen rvs lisäaineitten käytön, olihan niissä selkeä ero rvs hyväksi.

                      Sitähän ei tarina kerro oliko autossa ennen esim jokin häiriö koneessa mikä rasittaa enemmän laakereita tai mitä tahansa muuta, ite oon melko skeptinen näistä aineista vaikkakin paljon on kehuttu esim sitä nanoteknologiaa.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6198
                        • Helsinki

                        Eihän se oo kuin kokeilee...Ite oon nähnyt sellaisia tapauksia, että ei mitään muutoksia, koneen käyntiäänessä, kulutuksessa tai missään mitään jne.^

                        Sitten on niitä muutoksia, että kulutus pienentynyt, auto rullaa "paremmin", siis pidemmälle, käyntiääni on pehmeämpi, ohjaustehostin hiljentynyt, myös perä, manuaali vaihdelaatikosta tullut "pehmeämpi" jne...Kun itse nään siinä sen syy miksi usein on skeptinen esim tässä jutussa, kun se kynnys ostaa, johon vaikuttaa se hinta ja sitten jos ei tapahdukkaan mitään tai pahimmassa tapauksessa käy niin, että kun kaataa sen ekan kerran siitä pullosta puolet, kun se on pesevämpää, niin paska lähtee kiertoo, menee tukkoon joku kanava ja aiheuttaa jotain..Itsekkin oon skeptinen, mutta tuohon M20 on pakko tehdä tuo käsittely ja kattoa tuleeko mitään muutoksia, samalla voisi ix:än voimansiirtoon, kun kova halu tietää putooko kulutus.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Ehjä kone ei tarvii ihmeaineita ja rikkinäinen ei tuu kuntoon niillä.

                          Originally posted by mige95 View Post
                          Näin tossa paikallisessa varaosa kaupassa ossi oikarisen kilpurin laakerit ennen ja jälkeen rvs lisäaineitten käytön, olihan niissä selkeä ero rvs hyväksi.

                          Sitähän ei tarina kerro oliko autossa ennen esim jokin häiriö koneessa mikä rasittaa enemmän laakereita tai mitä tahansa muuta, ite oon melko skeptinen näistä aineista vaikkakin paljon on kehuttu esim sitä nanoteknologiaa.
                          No sitte hän ne laakerit olis pitäny laittaa koneeseen takas ja mennä ajamaan kilpaa. Eikä varaosatiskille näytille.
                          Last edited by petrolhead; 25-03-2020, 19:55.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • EFNU

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Ehjä kone ei tarvii ihmeaineita ja rikkinäinen ei tuu kuntoon niillä.
                            Autotehtailla on lopputulokseltaan vastaaviin ratkaisuihin vähän toisenlainen näkemys.

                            Esim: https://media.daimler.com/marsMediaS...l?oid=14316637

                            Bemarin ratkaisu taisi olla vielä lähempänä RVS:ää, olikohan tämä topicci jossa aiheutti hiljenemistä aikoinaan.
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5266
                              • Pirkkala

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Ehjä kone ei tarvii ihmeaineita ja rikkinäinen ei tuu kuntoon niillä.


                              No sitte hän ne laakerit olis pitäny laittaa koneeseen takas ja mennä ajamaan kilpaa. Eikä varaosatiskille näytille.
                              Muuten en ota kantaa mutta youtube videolla asiasta kerrotaan että laakerit vaihdetaan aina tietyn lähtömäärän jälkeen, ja kuvissa esiintyvät lääkerit ainakin väitetään olleen koneessa tasan saman ajomäärän.

                              Minä olen muutamaan perään laittanut ko. Ainetta mutta tarina ei kerro että loppuiko ääntely.

                              Olen itsekin vähän sitä mieltä että ehjä osa ei kaipaa erikoisaineita mutta toisaalta, eipä tuo ole tainnut moottoreita rikkoakaan
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Calypsocoupe View Post
                                Autotehtailla on lopputulokseltaan vastaaviin ratkaisuihin vähän toisenlainen näkemys.

                                Esim: https://media.daimler.com/marsMediaS...l?oid=14316637

                                Bemarin ratkaisu taisi olla vielä lähempänä RVS:ää, olikohan tämä topicci jossa aiheutti hiljenemistä aikoinaan.
                                Linkin takana kerrotaan sylinterien pinnoituksesta. En nää miten se liittyy johonkin mitä kaadat pullosta koneeseen.
                                Mitä periin tulee olen "muutamat" laakerit painanu pois ja uudet tilalle. En oikein nää siinäkään miten joku ihmeaine osaa kasvattaa uutta metallia tilalle (ja saa olla sitten aivan saatanan kovaa metallia). Tunnistaakohan RVS laakerin valmistajan perässä että pyöritysvastus säätyy oikeaksi..
                                Mä muutan mielipidettä kun saa uutta tietoa ja/tai todisteita.
                                Last edited by petrolhead; 25-03-2020, 23:17.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎