Originally posted by r.w.
View Post
BMW on se joka tilaa alihankkijalta Long Life vaihdelaatikon, eli vaatimuksena on se että systeemissä kestää LL-öljyt vähintään sen mitä laatikon muukin mekaniikka.
BMW maksaa siitä ZF:lle että se saa laatikon/kokonaisuuden jossa nämä LL-edellytykset toteutuvat.
ZF ei missään tapauksessa voi sen jälkeen kävellä BMW:n yli ja ilmoittaakkin "kaikelle kansalle" takavasemmalta että: "ähäkutti, näihin pitääkin öljyjä vaihdella"....ja että BMW:n antama huoltosuositus on väärä ja heidän omansa se oikea???
Eli, poikkeappa nyt heti huomenna virallisen BMW huollon huoltotiskillä ja käy kysäisemässä pitääkö sinun noudattaa BMW:n vai ZF:n huoltosuositusta tai pistä vaikka sähköpostia itse ZF:lle ja kysäise pitääkö sinun BMW:n omistajana noudattaa BMW:n vai ZF:n huoltosuositusta?
Tämä kaikki on kuitenkin edelleen toisarvoista, koska edelleenkin ne aukottomat todisteet puuttuvat räjähtelevistä ZF laatikoista, jos/kun omistaja noudattaa BMW:n huoltosuositusta?
Vai onko oikeasti niin, että nämä pikku hiljaa sekoavat ja muuttuvat käytöökseltään sietämättömiksi ilman jatkuvaa öljynvaihtoa(missä kohtaa uudet öljyt muuttuu muuten "käytetyiksi"?).
Kuten todettua, meilläpäin sen laatikon käytöksen muutokseen EI tarvita öljynvaihtoa, vaan usein riittää ihan akunkengän irroitus joksikin aikaa.
Itse en ole koskaan saanut yhdelläkään öljynvaihdolla minkäänlaista pysyvää käytöksenmuutosta vaihtamalla sen öljyjä, vaan aina ne jossain kohtaa tarvitsee uudelleen "resetoinnin" jos haluaa pitää toiminnan skarppina.

Leave a comment: