Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Pidelläänpä hevosta vielä hetki ja odotellaan nyt vaihdettujen öljyjen vakioitumista pari tuhatta kilometria ja annetaan tuomiot öljynvaihdon "korjaavista" ominaisuuksista vasta sitten.
    On tässä jo yli 3tkm päästelty mutta seurataan tilannetta...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Laitetaas tännekkin oma tarina kuinka huuhtelu korjasi 265tkm alkuperäisillä öljyillä ajetun e91 330d 6hp26 askin.

    Elikkä ilmojen lämmittyä alkoi laatikko nykäseen/kolahtaan 1->2 ja 5->6 vaihtaessa, joskus myös 3->2. Tätä tapahtui vain pidemmän ajorupeaman jälkeen kun öljyt kuumana. Käytin autoa huollossa, jossa tarkistivat ja lisäsivät 0.5L öljyä ja päivittivät softan. Ei vaikutusta ja suosittelivat huuhteluvaihtoa ja läpivientiholkin vaihtoa kun vähän tihkutti öljyä. Myöhemmin ilmaantui vielä outoa nykytystä 5. vaihteella kuuttakymppiä ajettaessa ja siinä vaiheessa mekatroniikan vaihto tuhansine euroineen viliseen mielessä.

    Tilasin pohjan, holkin ja 20L Ravenoilia Saksasta ja varasin ajan ei-viralliseen Bmw huoltoon. 17L meni huuhteluun ja vanhat oli todella mustat. Alkuun ei tapahtunut mitään muutosta päinvastoin oireita ilmeni nyt öljyt kylmänäkin, mutta pari viikkoa ajellessa huomasin nykäysten pikkuhiljaa hävinneen. Viimeinen 5. vaiheen nykytyskin hävisi kun ajoin 300km siivun vitosella. Äskettäin vielä nollasin inpalla adaptioarvot jota eivät mielestäni huuhdellessa tehneet, ja nyt pelaa laatikko todella pehmeästi.

    Suosittelen operaatiota jos vähääkään oireita, tai mieluummin jo ennen.
    Pidelläänpä hevosta vielä hetki ja odotellaan nyt vaihdettujen öljyjen vakioitumista pari tuhatta kilometria ja annetaan tuomiot öljynvaihdon "korjaavista" ominaisuuksista vasta sitten.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Laitetaas tännekkin oma tarina kuinka huuhtelu korjasi 265tkm alkuperäisillä öljyillä ajetun e91 330d 6hp26 askin.

    Elikkä ilmojen lämmittyä alkoi laatikko nykäseen/kolahtaan 1->2 ja 5->6 vaihtaessa, joskus myös 3->2. Tätä tapahtui vain pidemmän ajorupeaman jälkeen kun öljyt kuumana. Käytin autoa huollossa, jossa tarkistivat ja lisäsivät 0.5L öljyä ja päivittivät softan. Ei vaikutusta ja suosittelivat huuhteluvaihtoa ja läpivientiholkin vaihtoa kun vähän tihkutti öljyä. Myöhemmin ilmaantui vielä outoa nykytystä 5. vaihteella kuuttakymppiä ajettaessa ja siinä vaiheessa mekatroniikan vaihto tuhansine euroineen viliseen mielessä.

    Tilasin pohjan, holkin ja 20L Ravenoilia Saksasta ja varasin ajan ei-viralliseen Bmw huoltoon. 17L meni huuhteluun ja vanhat oli todella mustat. Alkuun ei tapahtunut mitään muutosta päinvastoin oireita ilmeni nyt öljyt kylmänäkin, mutta pari viikkoa ajellessa huomasin nykäysten pikkuhiljaa hävinneen. Viimeinen 5. vaiheen nykytyskin hävisi kun ajoin 300km siivun vitosella. Äskettäin vielä nollasin inpalla adaptioarvot jota eivät mielestäni huuhdellessa tehneet, ja nyt pelaa laatikko todella pehmeästi.

    Suosittelen operaatiota jos vähääkään oireita, tai mieluummin jo ennen.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Suodatin kannattanee vaihtaa samalla öljyjen kanssa? KL-varaosissa näköjään parikymppiä + tiiviste kympin.

    Ja pitikö tuohon laatikkoon tehdä öljyjen vaihdon jälkeen joku asetusten nollaus? Akun kenkä irti vai tarviiko testeriä?
    Tottakai suodatin samalla, nollauksia ei tarvita.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Suodatin kannattanee vaihtaa samalla öljyjen kanssa? KL-varaosissa näköjään parikymppiä + tiiviste kympin.

    Ja pitikö tuohon laatikkoon tehdä öljyjen vaihdon jälkeen joku asetusten nollaus? Akun kenkä irti vai tarviiko testeriä?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Kiitos, oli tuo Voitelukeskus unohtunut kokonaan!

    Miten tuon öljymäärä tarkastetaan vaihdon jälkeen?

    Vastaus löytyy varmaan tästä ketjusta mutta kun pitäis mennä nukkumaan ja huomenna taas työt haittaa harrastuksia...

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Kiitos, oli tuo Voitelukeskus unohtunut kokonaan!

    Miten tuon öljymäärä tarkastetaan vaihdon jälkeen?

    Vastaus löytyy varmaan tästä ketjusta mutta kun pitäis mennä nukkumaan ja huomenna taas työt haittaa harrastuksia...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Mistähän Tampereelta saisi vaihteistoöljyt järkevään hintaan, huomiseksi tarvisin öljyt? KL-varaosissa olisi ainakin suodatin ja tiiviste järkevään hintaan, kannattaako Castrolin öljy ostaa sieltä? Vai saako jostain muualta halvemmalla?
    Voitelukeskus Pirkkalassa.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    530iA-02

    Mistähän Tampereelta saisi vaihteistoöljyt järkevään hintaan, huomiseksi tarvisin öljyt? KL-varaosissa olisi ainakin suodatin ja tiiviste järkevään hintaan, kannattaako Castrolin öljy ostaa sieltä? Vai saako jostain muualta halvemmalla?

    Leave a comment:


  • atte.o
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Pyöritellyt mielessä e46 330cia laatikon öljynvaihtoa, hyvät ohjeethan siihen tarjoaa zf:




    Tämmöistä pakettia myydään ebayssä:



    Onko kommentteja tuohon pakettiin, melko arvokkaalta tuntuu.
    Mm. powermatic tarjoaa n. 400euroon tuon öljynvaihdon osineen ja töineen.
    Tämä Teboilin öljyki käy tuohon lootaan aivan hyvin.Ei maksa kuin 90e 20litraa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Pyöritellyt mielessä e46 330cia laatikon öljynvaihtoa, hyvät ohjeethan siihen tarjoaa zf:




    Tämmöistä pakettia myydään ebayssä:



    Onko kommentteja tuohon pakettiin, melko arvokkaalta tuntuu.
    Mm. powermatic tarjoaa n. 400euroon tuon öljynvaihdon osineen ja töineen.
    Suodatin ja tiiviste merkkarilta ~35€, öljyä 20l kannu ~160-200€. Tuo linkin öljymäärä riittää vain vaihtoon, ei huuhteluun. Onko tuo öljy samaa mitä alunperin on laitteu laatikkoon, eli Esso LT71141? Jos haluat tehdä pelkän vaihdon niin ostaisin Essoa ~7l niin olisi varmuudella samaa kuin vanhakin.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Pyöritellyt mielessä e46 330cia laatikon öljynvaihtoa, hyvät ohjeethan siihen tarjoaa zf:




    Tämmöistä pakettia myydään ebayssä:



    Onko kommentteja tuohon pakettiin, melko arvokkaalta tuntuu.
    Mm. powermatic tarjoaa n. 400euroon tuon öljynvaihdon osineen ja töineen.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Oli vaaterissa ja kyllä sieltä öljyä tuli, ei nyt varsinaisesti rinnuksille mutta tuli kuitenkin!
    Olisiko laatikkorempan yhteydessä sitten tullut pientä ylitäyttöä? (Täytetty mahdollisesti liian kylmänä)
    Sillä minä aloinkin öljymäärää tarkastamaan kun öljypohja oli kostea mutta eihän tuollainen kostuminen vaadi kuin lusikallisen öljyä :think

    Ja oli tottakai auto käynnissä!
    Mulla on sama juttu, eli se pohja aikasta märän näköinen. Katsastuksessakin mainitsi syksyllä siitä jopa tiedoksi. Kummiskin nyt tuossa laatikkorempassa vaihteiston öljytaso oli alkujaan ok ja siellä vuotavana oli moottorin takastefa. Laatikon etupäästä eivät vaihtaneet pajalla kun oli kuulemma ok. Lisäksi sitten kyllä laatikon takapäästa meni myös vaihtoon kun sieltä näky vuotaneen.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kyllä se kolmosen ottaa, tai näin ainakin e38 tapauksessa. Kolmonen on limphome moodissa myös päällä.
    Varmaan tyhmä kysymys mutta kai sulla oli kuitenkin auto käynnissä kun raotit proppua? Vähän hassua että sieltä nyt tulisi rinnuksille öljyä jos kuvien perusteella on jo sitä vuotanut ulos.
    Ja olihan auto vaaterissa?
    Oli vaaterissa ja kyllä sieltä öljyä tuli, ei nyt varsinaisesti rinnuksille mutta tuli kuitenkin!
    Olisiko laatikkorempan yhteydessä sitten tullut pientä ylitäyttöä? (Täytetty mahdollisesti liian kylmänä)
    Sillä minä aloinkin öljymäärää tarkastamaan kun öljypohja oli kostea mutta eihän tuollainen kostuminen vaadi kuin lusikallisen öljyä :think

    Ja oli tottakai auto käynnissä!

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä se kolmosen ottaa, tai näin ainakin e38 tapauksessa. Kolmonen on limphome moodissa myös päällä.
    Varmaan tyhmä kysymys mutta kai sulla oli kuitenkin auto käynnissä kun raotit proppua? Vähän hassua että sieltä nyt tulisi rinnuksille öljyä jos kuvien perusteella on jo sitä vuotanut ulos.
    Ja olihan auto vaaterissa?

    Leave a comment:

Working...
X