Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin ja vielä sen verran noista GM:n laatikoista, et täytyy kyllä todeta miten nappivalinnan BMW:n täydelliset inssit tekivät valitessaan sen.
-
Tämäkään iso automaattilaatikoita työkseen huoltava firma jotka tekevät omaa R&D:tä ei varmaan sitten tiedä mistä puhuu? Haluavat vain laskuttaa ihmisiä turhista öljynvaihdoista? Eikö muuten business kannata?
Valitan mutta ei osu eikä uppoa tuo aikaisempi väite. Bemari speksaa varmasti oman osansa eli fyysisen mitoituksen, liitännät, voimankeston ja softaa hyvin pitkälti. Tuskin sentään lähtevät uudestaan suunittelemaan venttiilikoneistoa tai muita materiaaleja, miksi tekisivät tuplana R&D:tä?
EDIT: Kyllä varmasti autolla pääsee eteenpäin alkuperäisillä öljyillä mutta pointti oli että toiminnanlaatu ei todellakaan ole enään samalla tasolla kuin uusilla öljyillä. Kyllä itse ainakin ajan mieluummin vaikka 300tkm hienosti vaihtavalla laatikolla kuin 600tkm nykien, mutta jokainen tavallaan.Service interval recommendations are too long (BMW). On BMW vehicles equipped with this transmission, the factory rates the fluid to last a lifetime. The unfortunate fact is that this is simply not accurate. Tests have shown that the fluid starts breaking down at around 62,000 miles. It is therefore recommended that the fluid be changed every 50,000 miles. Doing so will assure you a long transmission life span.Last edited by Supa; 10-06-2014, 12:27.
Leave a comment:
-
Ei kait ne GM:nkään laatikot varsinaisesti voitelun puutteeseen yleensä kuolleet. Nykimisongelmaa onkis sit sitäkin enemmän näiden kanssa, eli vaihteisto ei pelaa kuten ZF tai BMW on tarkoittanut...
Leave a comment:
-
Originally posted by Thuppu View PostEiköhän se laatikon suunnittelija/tekiijä tiedä himppasen paremmin asiat kuitenki. BMW:n suhtautuminen imusarjaläppiinkin osoittaa miten "köyhiä" kustaan silmään. Ainoastaan uuden auton lunastaneet ovat hyväksyttyjä asiakkaita, 100tkm lasissa niin saa auton paalata ja hommata uutta tilalle. Mut, ai niin jo, eihän ne 100tkm+ ajetut mennykään paaliin vaan Suomeen.
Originally posted by r.w. View PostEi aiheuta toimenpiteitä. BMW tietää paremmin kuinka ZF:n valmistamaa vaihteistoa huolletaan.Ei kyse ole siitä kuka tietää mitäkin, koska silloin kun se ZF:n laatikko on valmistettu BMW:n kanssa sovituin speksein, täytetty LL öljyillä ja päälle lätkäisty ZF.n vihreä lätkä, ei vaihtovälisuositusta ole myöskään ZF:ltä.Originally posted by Vibaa View PostNiin, BMW joka mahdollisesti haluaa pitää vuotuiset huoltokustannukset minimissä mahdollisia tulevia asiakkaita varten jotka pitävätä sitä tärkeänä kriteerinä uutta autoa valitessaan. Siinä missä vaihteiston valmistaja taas haluaa mahdollisimman pitkää elinikää vaihteistollensa.
Eli tämä ZF:n suositus ei liity mitenkään....siis EI MITENKÄÄN BMW:n alla oleviin vihreälätkäisiin ZF:iin joihin nimenomaan ihan itse ZF on tuon Long Life järjestelmän BMW:lle speksannut/rakentanut.
Tämänkin asian voinee varmistaa ihan ZF:ltä itseltään jos oikeasti vaihtohurmokseltaan haluaa.
Lisäksi, edelleenkin meillä on tässä vaihtologiikassa se vakava ongelma, kun puuttuu ne tuhannet ja tuhannet rikkinäiset ja nimenomaan puutteelliseen voiteluun hajonneet ZF:n laatikot?
Missä on ne tuhannet levinneet ZF askit joiden kanssa ei tätä ZF:n omaa ja omille tuotteilleen tehtyä suositusta ole noudatettu (=pääosa kuitenkin kuluttajista)?
Mitä tämä taas kertoisi omista ZF:n vaihtosuosituksista jos ne oikeasti jotenkin liittyisivät BMW:n alla oleviin laatikoihin?
Eli suoraan sanoen kuluttajan kusetukselta/rahastukselta?
Eli, joko joku esittää kaikelle kansalle ne faktat mihin nämä väitteet BMW:n suhtautumisesta mm.auton kokonaiskestoikään liittyy, eli missä on ne tuhannet hajonneet askit jotka ovat öljyjen vaihtamattomuuteen sitten kerran nyykähtäneet?
Leave a comment:
-
Niin, BMW joka mahdollisesti haluaa pitää vuotuiset huoltokustannukset minimissä mahdollisia tulevia asiakkaita varten jotka pitävätä sitä tärkeänä kriteerinä uutta autoa valitessaan. Siinä missä vaihteiston valmistaja taas haluaa mahdollisimman pitkää elinikää vaihteistollensa.
Leave a comment:
-
Eiköhän se laatikon suunnittelija/tekiijä tiedä himppasen paremmin asiat kuitenki. BMW:n suhtautuminen imusarjaläppiinkin osoittaa miten "köyhiä" kustaan silmään. Ainoastaan uuden auton lunastaneet ovat hyväksyttyjä asiakkaita, 100tkm lasissa niin saa auton paalata ja hommata uutta tilalle. Mut, ai niin jo, eihän ne 100tkm+ ajetut mennykään paaliin vaan Suomeen.
Leave a comment:
-
Montakohan kertaa tämäkin pitää sanoa.....
.... että sillä mitä ZF ilmoittaa omina tuotteinaan myymille osille/osakokonaisuuksille, ei ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä BMW:n antamille huoltosuosituksille(tämän voi kuka tahansa käydä varmistamassa BMW:n huoltotiskillä).
Todellisuudessa ZF ei määrittele Long Life ohjelmaa, vaan BMW.
Mehän emme kukaan tiedä mitä eroa on ZF:n omalla nimellään myymillä laatikoilla ja BMW:lle BMW:n vaatimusten mukaisilla laatikoilla(emme oikeasti edes öljyjen eroa?).
Eli, esim.perän öljynvaihtoväliä EI määrittele ko.perän laakerivalmistaja myydessään omalla nimellä, omilla spekseillä, omia tuotteitaan, vaan sen määrittelee BMW joka on ko.laakerit alihankkijalta tietyin vaatimuksin/speksein tietyn tyyppiseen käyttöympäristöön tilannut.
Lisäksi, oli suositus ihan mikä tahansa, se ei poista sitä tosiasiaa että suurin osa ei kuitenkaan niitä öljyjä vaihtele (BMW:n ohjeiden mukaan) ja kuitenkin maailmalta puuttuu ne tuhannet ja taas tuhannet puutteelliseen voiteluun rikkoutuneet ZF:t?
Tällaisestahan ei edelleenkään ole edes viitteitä, vaikka näitä laatikoita on ajettu jo 10-vuotta ja suoritteet ovat osin jo tosi kovia (+500tkm ilman vaihtoja).
Näistä vanhoista 5-vaihteisista GM laatikoista löytyy kyllä tuhansia juttuja googlettamalla, mutta 6-pykäläiset ZF:t loistaa lähes totaalisesti poissaolollaan.
Ainakaan mitään mikä viittaisi puutteelliseen voiteluun, ei käytännössä löydä mistään, vaikka kuinka hakisi(rikkihän saa kaiken rikkomalla ja väärien+liian vähien öljyjen kanssa läträämällä).Last edited by Hemi; 09-06-2014, 22:55.
Leave a comment:
-
Jos/kun niitä BMW:n ohjeita noudatetaan, niin tiedäthän, että BMW kieltää tekemästä tuota nollausta? Sen saa tehdä vain venttiilikoneiston tai laatikon vaihdon yhteydessä tai laatikon ohjelmistopäivityksen jälkeen.Originally posted by Hemi View PostSiitä meidän ei varmasti tarvitse vääntää etteikö adaptaatioarvot nollaamalla laatikon käytös muutu joissain tapauksissa varsin radikaalistikkin. Meillä näin tehdään jokaiselle automaattilaatikolla varustetulle myyntiauto BMW:lle ja on tehty kohta kymmenen vuotta(yhtään turhaa öljynvaihtoa taas ei ole tehty/toki vaihdettu mm.kolareissa öljypohjansa menettäneisiin).
Leave a comment:
-
No, minullehan tässä ei ole kyse mistään threadivoitosta vaan ihan tiedonhalusta, eli mihin tämä vaihtohypetys oikeasti perustuu?Originally posted by r.w. View PostKerro vielä mihin tämä oletettu ilmiö perustuu niin threadivoitto on sinun.
Miten ja miksi vaihteiston toiminta paranee kun adaptaatioarvot nollaa?
Siis mihin faktoihin, eikä vain hyvin psyykattuun vertaistukeen?
Edelleen korostan sitä että minun pääni tässäkin asiassa on todella helppo kääntää, vain ja ainoastaan tuomalla ne oikeat faktat julkisuuteen joka vaihtotarvetta oikeasti puoltaa?
Siitä meidän ei varmasti tarvitse vääntää etteikö adaptaatioarvot nollaamalla laatikon käytös muutu joissain tapauksissa varsin radikaalistikkin.
Meillä näin tehdään jokaiselle automaattilaatikolla varustetulle myyntiauto BMW:lle ja on tehty kohta kymmenen vuotta(yhtään turhaa öljynvaihtoa taas ei ole tehty/toki vaihdettu mm.kolareissa öljypohjansa menettäneisiin).
Ainakin meillä näiden käytös muuttuu nimenomaan suunnilleen samanlaiseksi kuin vaihto+nollaus8ok,hetkeksi joissain tapauksissa juurikin nykiväksi, mutta 20km:n lenkki ja johan toimii).
Eli, kohta 10-vuoden jankkaamisen jälkeen odottelen edelleen niitä pitäviä todisteita siitä mitä tarkasti ottaen näistä laatikoista hajoaa/kuluu loppuun ilman öljynvaihtoja, miksi meillä ei kuymmenen vuoden vaihtoautot ole tarvinnut yhtäkään öljynvaihtoa vaan pelkät nollaukset riittää ja tosisteita siitä missä kohtaa nämä öljynvaihdot alkaa lopulta maksamaan itseään takaisin(eli missä kohtaa ko.laatikot korkkaa ja mistä jos öljyjä ei vaihdeta?).
Nytkään ei siis riitä että "musta tuntuu"...tai että "pakkohan ne on vaihtaa"...vaan jotta tuo BMW:n huoltosuositus voidaan oikeasti kumota, pitää löytyä tadistusaineistoa ja paljon?
Eli vastaavaan tapaan kuin vaikkapa imusarjan läpistä, joista löytyy maailmalta loputon määrä tietoa että ne oikeastaan pitää poistaa, sanoi BMW mitä tahansa.
Eli mistä löytyy nyt ne loppuun kuluneet ZF:n laatikot jotka vaihtotarpeesta kertovat(siis selvästi voitelun riittämättömyydestä loppuneet laatikot)?
Näitä vääriin öljyihin ja vääriin määriin korkanneita löytyy muutama, mutta missä on ne loppuun kuluneet?
Leave a comment:
-
Kerro vielä mihin tämä oletettu ilmiö perustuu niin threadivoitto on sinun.Originally posted by Hemi View PostMinähän väitin että vaihteisto tomii paremmin ja itse asiassa ihan samoin pelkästään nollaamalla se.
Miten ja miksi vaihteiston toiminta paranee kun adaptaatioarvot nollaa?
Leave a comment:
-
Laatikkohan muuttuu ihan hirveäksi kun se nollaa, vaihdot nykii yms. kunnes laatikko taas oppii oikeat paineet. Öljynvaihto sitten on täysin tuon vastakohta, nollasi tai ei (kannattaa toki nollata).Originally posted by Hemi View Postja itse asiassa ihan samoin pelkästään nollaamalla se.
Eli mitään öljynvaihtoa EI tarvita jotta laatikon käytös muuttuu paremmaksi.
Leave a comment:
-
Kukahan nyt kaipaa parempaa sisälukutaitoa?Originally posted by r.w. View PostVoimme jatkaa kun petraat sisälukutaitoasi.
Väite: vaihteisto toimii paremmin kun siihen vaihtaa öljyt säännöllisesti.
Hemin vastaus: vaihteisto ei hajoa lopullisesti jos siihen ei vaihda öljyjä.
Minähän väitin että vaihteisto tomii paremmin ja itse asiassa ihan samoin pelkästään nollaamalla se.
Eli mitään öljynvaihtoa EI tarvita jotta laatikon käytös muuttuu paremmaksi.
Tiedän että sieltä löytyy muutama ko.laatikko, kuten täältäkin, mutta olen 100% varma että ne teidänkään laatikot eivät ole oikeasti hajonneet riittämättömään voiteluun, kuten näistä ei missään maailmassa muutenkaan.Originally posted by r.w. View PostNoita rikkinäisiä laatikoita meiltä löytyy varmaan vielä täältä Varsinais-Suomestakin muutamia, olet tervetullut katsomaan niin diagnosoidaan vaikka ihan yhdessä mikä meni vikaan. Tarjoan kahvit ja viskit.
Voit toki esittää tässä kaiken kansan edessä niin pitävät faktat väitteellesi, että mm.BMW:n on pakko muuttaa huoltosuositustaan(väitän että näitä hajoaa oikeasti vääriin öljyihin ja vääriin täyttömääriin, mutta ei todellakaan voitelun puutteeseen vaikka niitä öljyjä ei koskaan vaihdetakkaan).
Löytyykö tällaiset faktat ja jos löytyy niin miksi et ole niitä esittänyt BMW:lle, vaan jaksat huuhaasta inttää minun kanssa?
Minäkin muutan mielipiteeni vaihtotarpeesta samassa silmänräpäyksessä jos/kun BMW tällaisen huoltotarpeen allekirjoittaa ja muuttaa voimassa olevaa huoltosuositustaan.
Kaikki muu on siihen asti pelkkää taikauskoa, jos kerran niitä pitäviä todisteita ei maailmassa ole olemassakaan?Last edited by Hemi; 09-06-2014, 18:36.
Leave a comment:

Leave a comment: