M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    Oulussa Nikunen teki mun autoon vaihtotyön parin tunnin velotuksella. Ovat tehneet nuita huohotinremontteja moniin bemareihin. Siellä tuntui aina sama mies tekevän ne hommat. Osat hajin Wetteriltä.
    E61 525d LCI

    Comment

    • Isamu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 104
      • Hyvinkää

      Olettaisin kanssa, että bemu kangas hyvinkäällä osaa tehdä tuon homman kohtuu nopeasti.

      Pari kertaa käyttäny autoa siellä ja tuntunu olevan ihan pätevä kaveri
      Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

      Comment

      • walde
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 947
        • Melkein Espoo

        Originally posted by walde View Post
        Noniin, olihan vittu homma. Eittämättä paskin remontti mitä on tullut tehtyä, usko meinasi loppua muutamassakin kohtaa. Olinhan hauska muuten ujutella niitä eristettyjä letkuja, tilaa on niin että ripaskaa voisi tanssia.
        Vihdoin kun auton sain nippuun, ja tyytyväisenä koe-ajolle, mutta:

        EML valo vilkkuu, ja ACS vikavalot palaa, eikä auto starttaa.
        Kun virrat laittaa päälle, bensapumppu raksuttaa toistuvasti monta kertaa putkeen.
        Ei muuta kuin purkuhommiin, ja tarkistamaan, että kaikki sähköliitokset (ja kaikki muukin) on kuten pitää, ja kyllähän ne oli. Hyvin varovasti tuli leikittyä kaikkien liittimien kanssa, joten en oikein jaksa uskoa, että mitään onnistuin rikkomaankaan. Kaasuläppäkotelon kanssa toimin myöskin kuin sairasta paskalle, mutta siihenhän tuo kovasti viittaisi.

        Ei muuta kun testeri huomenna duunista lainaan, ja auto piuhan päähän.
        Onneksi sain faijalta auton lainaan.

        Vittu että vituttaa
        Itseäni lainatakseni, lukasin tosiaan vikakoodit, joita oli kuusi.
        DISA:sta ja tyhjäkäyntimoottorista 4kpl, yksi ohjainlaitteen virhetoiminto jotain, ja joku "tuntematon virhe".
        Noh, tänään kaikki vapaa-aika käytetty asian tutkimiseen, ja tulos on:
        Kaikki kytketty oikein, yksinkertaisesti mitään poikkeavaa EI LÖYDY.
        Helppo olisi piiskata itseään, mutta vittu kun edes siihen ei näytäisi löytyvän aihetta.
        Eli kun virrat laittaa päälle, vilkuttaa eml-valoa, ja bensapumppu raksuttaa toituvasti lyhyitä kertoja, jonka jälkeen moottorinhäiriövalo ja ACS:n valot jäävät palamaan. Eikä starttaa.
        Sulakkeet ok. Ei meinaa pysyä kärryillä.
        Kaikkia osia/sähköjä käsittelin hyvin varoen.
        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

        Comment

        • baku
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 347
          • Kausala

          Voi olla että muistan väärin, mutta taisin omassa M52B28TU:ssa sekoittaa imunokan ja MAF:in piuhat keskenään. Pidin vähän kummallisena, että tuo olisi mahdollista, mutta huomasin homman ennen kuin rupesin konetta tarjoamaan käyntiin.
          F20 116d
          E63 645
          E28 528
          F30 320d x-drive
          F31 335d x-drive

          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

          KTM 1290 Super Adventure
          K1200S
          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

          Comment

          • Antza
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2143
            • Espoo

            walde:

            pyöriikö startti kuitenkin? onko moottorissa sähköohjauttu kaasuläppä? pyörikö moottori normaalisti ennen remonttia? oletko kokeillut eri antureiden piuhoja yksi kerrallaan irti ja käynnistys?
            Current rides:
            F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

            Previous rides:
            E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

            Comment

            • walde
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 947
              • Melkein Espoo

              Originally posted by Antza View Post
              walde:

              pyöriikö startti kuitenkin? onko moottorissa sähköohjauttu kaasuläppä? pyörikö moottori normaalisti ennen remonttia? oletko kokeillut eri antureiden piuhoja yksi kerrallaan irti ja käynnistys?
              Startti pyörii, ja läppä on juurikin sähköinen. Samaa tekee, oli piuhoja kiinni tai ei, eli kokeiltu on.
              Juttelin tutun kanssa laakkoselta, äimän käkenä oli hänkin.
              Sinne menee myös piuhan päähän huomenna, tuo boschi kun on ihan perseestä tähän tarkoitukseen.
              Kaasuläppäyksikölle laskin itselleni hinnaksi duunissa 210€, n. viikon toimitusaika, muuta mä en oikeen osaa johtosarjan lisäksi epäillä.

              Edit: Normaalisti pyöri auto ennen remppaa, just luin vikakooditkin ennen tuota : ei mitään.
              Last edited by walde; 04-02-2010, 20:50.
              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                Tai kun sais tollaset automaatti "kaihtimet".


                :think tulisko jäätymisongelmia?
                Last edited by mijuko; 14-11-2010, 21:05.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Noniin, vähän raportointia omalta osalta. Eristämätön separaattori tuli vaihdettua talvimalliseen. Aivan kyrpä homma, mutta tehtävissä. Kaveri tossa teki paljon töitä, kun päädyimme vaihtamaan separaattorin imusarja paikoillaan. Jos olisin tehnyt tuon yksin, olisin ilman muuta irooittanut imusarjan. Säästyisi varmaan tunti sellaista aikaa, kun milli kerralla jynssää todella vittumaisessa paikassa olevia klemmareita ja muita ruuveja auki. Uusi separaattori eristeineen oli melkoinen ängettävä paikoilleen. Mä kattelin vaan vierestä kun asentaja sitä sinne sovitteli... Lisäksi eristetyt letkut ovat aika ahtaasti paikoillaan. Vanhat letkut olis saanut ehjänä irti, jos olisi jaksanut väkertää, mutta helpompaa homma oli sivuleikkureilla

                  Avasin vanhan separaattorin ja se oli päällisin puolin ihan ehjä. Kalvo ehjä ja aivan puhdas toiselta puolelta. Letkuissa oli vähän töhkää viime talven majoneesin jäljiltä. Silloin en tajunnut ajoissa tukkia munuaisia. Oma lopputulema tuohon talvimallin tarpeellisuuteen on se, että sitä ei tartte vaihtaa talvimalliseen, JOS muistaa heti syksyn viileiden kelien tultua laittaa munuaisten peitelevyt paikoilleen. Kovatkaan pakkaset eivät olleet tehneet tippaakaan majoneesia letkuihin nyt alkutalvesta ja kylmääkin on ollut. Kyllä separaattorissa silti vettä oli ollut. Likaiselta puolelta kalvo oli vesipisaroissa. Eri asia on se, jos separaattori on oikeesti rikki. 97tkm ajetussa autossa kaikki oli kunnossa.

                  No jotain hyötyä tuosta hommasta kuitenkin oli. Ennen auto tykkäsi röpeltä kierrosten laskiessa, kun sille antoi paikallaan vähän jenkaa. Se vaiva katosi kokonaan tällä rempalla. Jostain se oli siis vuotanut, koska kaasu kiinni ei koneeseen mee soppaa, ellei ilmaa mee koneeseen jostain ohi. Kaasuläpän tiiviste tuli vaihdettua, mutta paikalla ollut vanha oli ihan ehjä ja ok-kuntoisen näköinen. Imusarjan tiippari jäi käyttämättä, kun sitä ei irroitettu.
                  Last edited by Juppe; 04-12-2010, 19:24.

                  Comment

                  • Macinaggio
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 119
                    • Espoo

                    Originally posted by Juppe View Post
                    Noniin, vähän raportointia omalta osalta. Eristämätön separaattori tuli vaihdettua talvimalliseen. Aivan kyrpä homma, mutta tehtävissä. Kaveri tossa teki paljon töitä, kun päädyimme vaihtamaan separaattorin imusarja paikoillaan. Jos olisin tehnyt tuon yksin, olisin ilman muuta irooittanut imusarjan. Säästyisi varmaan tunti sellaista aikaa, kun milli kerralla jynssää todella vittumaisessa paikassa olevia klemmareita ja muita ruuveja auki. Uusi separaattori eristeineen oli melkoinen ängettävä paikoilleen. Mä kattelin vaan vierestä kun asentaja sitä sinne sovitteli... Lisäksi eristetyt letkut ovat aika ahtaasti paikoillaan. Vanhat letkut olis saanut ehjänä irti, jos olisi jaksanut väkertää, mutta helpompaa homma oli sivuleikkureilla

                    Avasin vanhan separaattorin ja se oli päällisin puolin ihan ehjä. Kalvo ehjä ja aivan puhdas toiselta puolelta. Letkuissa oli vähän töhkää viime talven majoneesin jäljiltä. Silloin en tajunnut ajoissa tukkia munuaisia. Oma lopputulema tuohon talvimallin tarpeellisuuteen on se, että sitä ei tartte vaihtaa talvimalliseen, JOS muistaa heti syksyn viileiden kelien tultua laittaa munuaisten peitelevyt paikoilleen. Kovatkaan pakkaset eivät olleet tehneet tippaakaan majoneesia letkuihin nyt alkutalvesta ja kylmääkin on ollut. Kyllä separaattorissa silti vettä oli ollut. Likaiselta puolelta kalvo oli vesipisaroissa. Eri asia on se, jos separaattori on oikeesti rikki. 97tkm ajetussa autossa kaikki oli kunnossa.

                    No jotain hyötyä tuosta hommasta kuitenkin oli. Ennen auto tykkäsi röpeltä kierrosten laskiessa, kun sille antoi paikallaan vähän jenkaa. Se vaiva katosi kokonaan tällä rempalla. Jostain se oli siis vuotanut, koska kaasu kiinni ei koneeseen mee soppaa, ellei ilmaa mee koneeseen jostain ohi. Kaasuläpän tiiviste tuli vaihdettua, mutta paikalla ollut vanha oli ihan ehjä ja ok-kuntoisen näköinen. Imusarjan tiippari jäi käyttämättä, kun sitä ei irroitettu.
                    Minäkin innostuin asentamaan talvimallin venttiilin ja letkut, mutta pakko todeta ettei tuo homma kovin vaikea ollut. Yksikään ruuvi ei ollut mitenkään hankalassa paikassa ja separaattoriinkin on suora näköyhteys jopa ilman peiliä kunhan ensin sitoo nippusiteellä tms. mootorin johtosarjan liitoskotelon pois edestä. Ja uudet eristetytkin letkut saa paikalleen paljon helpommin kuin vanhat kovettuneet pois. Minulle hankalin liitos oli kuin tarjottimella imusarjan päällä. Hankalan siitä teki se ettei järkeni sanonut miten liitos pitäisi ehjänä avata, enkä vieläkään ymmärrä liittimen toimintaperiaatetta. Silikonimassalla liitoksesta tuli taas tiivis vaikka liitin ilmeisesti hajosikin irrotettaessa.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Juppe View Post
                      JOS muistaa heti syksyn viileiden kelien tultua laittaa munuaisten peitelevyt paikoilleen. Kovatkaan pakkaset eivät olleet tehneet tippaakaan majoneesia letkuihin nyt alkutalvesta ja kylmääkin on ollut.
                      Ei se pakkanen majoneesia tee vaan pätkä ajo. Onko sulla millaisessa käytössä omasi?

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        10km työmatka-ajoa yhteen suuntaan. Kaupungin rajalta ruuhkissa madellen työpaikalle. Kone lämpenee lätkien kanssa nopeasti ja kosteutta ei kerry. Ilman lätkiä menee tukkoon muutamassa viikossa. Ei se öljyjä mäelle viskaa, mutta mökköä alkaa nopeasti kertymään putkiin.

                        Comment

                        • Tuonela
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 368
                          • Tampere

                          Ei taida löytyä e39:siin noita peitelevyjä....?

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Löytyy. Osa nr.2

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Itse olen aivan varma, että ajoviima myös ryydyttää nuo putket. Pakkasilma ei paljoa lämpene syylärin läpi kulkiessaan ja sinne kohehuoneeseen se löytään kyllä tiensä. Edes pitkät ajot ei auta, kun kylmä pakkasilma huuhtelee suoraan kriittisiä osia. Kun munuaset tukkii, on tämäkin ongelma hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Puskurin ala-aukosta menee ihan tarpeeksi ilmaa syylärille kylmemmillä keleillä. Mä en ole ainakaan ole huomannut, että flektit lähtis talvella pyörimään kovinkaan usein.

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                Originally posted by Tuonela View Post
                                Ei taida löytyä e39:siin noita peitelevyjä....?
                                en tiiä :think mutta äkkiäkös ne nyt itse tekee
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X