Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ilu
    replied
    Mitenköhän vaikuttas toimintaan jos jättäs huohotinputken liittimeen "höplälle", eli ei laittas klipsejä kiinni, pääsispähän siitä huohottamaan jos painetta kerää ettei tiivisteen välistä työntäs, Osaako kukaan viisaampi neuvoa? Laitoin putkieristettä huohotinputken päälle sen matkaa kun sitä sai + puhaltelin putket puhtaaks..

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Tulihan se itsellekin eteen, eli eilen n. puolen kilometrin ajon jälkeen tuuppasi öljyt imusarjaan. Separaattorin kalvo ilmeisesti rikki kun pitää vihellystä.

    Eipä auttanut vaikka kaikki varotoimenpiteet on tehty: Kotona ja töissä tulee aina lämmitettyä säteilijällä, munuaiset tulpattu ja työmatkakin on 30km/suunta.

    "Majoneesia" on ollut hyvin vähän öljykorkin alla, joten olisiko ihan vanhuuttaan separaattori hajonnut? (240tkm ajettu)
    Tuleepa nyt ainakin vaihdettua eristettyihin versioihin kaikki putket, on se harkinnan alla ollut ennenkin mutta tuon vähäisen majoneesin muodostumisen takia on jäänyt mietintä-asteelle.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    No nyt on omaan suomiautoon huohotinsetti ja venttiilikopan tiiviste uusittu.
    Tässähän oli siis jo alunperin coldcountry paketti mutta silti oli jo edellisen omistajan aikaan vetänyt hieman tukkoon ja öljyä venttiilikopantiivisteestä pihalle. Öljytikun jalan joutuu irroittamaan ja tästä oli kuulemma sen reikä niin hapettunut että joutui hiomaan auki että sai uuden o-renkaan kanssa laitettua sen takaisin. Siksipä meni myös öljyt vaihtoon samalla. Ja melko tukossa/majoneesissa ne entiset linjat olivat

    Vaihtoon meni cold country paketin lisäksi:
    11431740045 öljytikun o-rengas
    11129070990 venttiilikopan tiiviste
    11121437395 15kpl kumeja pulttien alle
    13541435625 haitariputki
    13541437191 haitariputki
    11611437560 imm tulppa
    Sytytystulpat BOSCH FGR7DQP

    Työt + öljyt 320€ ja osiin taisi mennä kaikkineen hieman alle 300€ :think
    Mutta nyt uskaltaa ajella myös pakkasella

    Seuraavaksi vielä vanoksen tiivisteet vaihtoon. Sitten pääseekin alustan kimppuun
    Last edited by _nixu_; 02-03-2011, 17:04.

    Leave a comment:


  • kupla69
    replied
    Originally posted by unskelotti View Post
    Mulla on automaagi-ilmastointi, ja "toisen tulpan paikalla" oli alipaineletku eli yksi pieni ja yksi iso meni vaihtaessa.
    Ok homma. Karvalakkimallin automaatti-ilmastointi löytyy.

    Leave a comment:


  • unskelotti
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä noita osia #15 oli ainakin minulla kaksi kappaletta. Mutta niiden vaihto on yleensä turhaa, se on aina tuo isompi tulppa joka on halki ja pienemmät ovat täysin kunnossa. Auton ilmastointilaitteen tyyppihän vaikuttaa noiden pikkutulppien määrään, manuaali-ilmastoinnissa sinne menee letku/letkuja (en ole varma menikö niitä 1 vai 2).
    Mulla on automaagi-ilmastointi, ja "toisen tulpan paikalla" oli alipaineletku eli yksi pieni ja yksi iso meni vaihtaessa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by kupla69 View Post
    Tulipa poikettua tiskillä osahankinnoilla ja kateltiin että mitä kaikkea tarttis vaihtaa Cold Climate versiota varten. Lisäksi Disa ja imusarjan tulpat kantoon. Ainoa ihmetys että osa numeroa 15 realoem ja tiski tarjosi kahta kappaletta. mihis se toinen kappale tuloo :think

    ei oo ainakaan kuvassa toisen paikkaa kerrottu ja kopeloimalla ei löydy. Virhe vai enkö vaan osaa
    Kyllä noita osia #15 oli ainakin minulla kaksi kappaletta. Mutta niiden vaihto on yleensä turhaa, se on aina tuo isompi tulppa joka on halki ja pienemmät ovat täysin kunnossa. Auton ilmastointilaitteen tyyppihän vaikuttaa noiden pikkutulppien määrään, manuaali-ilmastoinnissa sinne menee letku/letkuja (en ole varma menikö niitä 1 vai 2).

    Leave a comment:


  • kupla69
    replied
    Tulipa poikettua tiskillä osahankinnoilla ja kateltiin että mitä kaikkea tarttis vaihtaa Cold Climate versiota varten. Lisäksi Disa ja imusarjan tulpat kantoon. Ainoa ihmetys että osa numeroa 15 realoem ja tiski tarjosi kahta kappaletta. mihis se toinen kappale tuloo :think

    ei oo ainakaan kuvassa toisen paikkaa kerrottu ja kopeloimalla ei löydy. Virhe vai enkö vaan osaa

    Niin ja meikän kiesissä on M54B22 karvalakkimylly.Samaa tarjoaa myös kolmen litran myllyyn.
    Last edited by kupla69; 07-02-2011, 21:28. Reason: more information

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Samahan se on vaihtaa, mitä haittaa siitä on?
    Ei toki mitään, mutta ei siitä hyötyäkään ole Alipainekisko..

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Joo, nyt on mainosmies ollu vauhdissa. Toki se käytetty osa saattaa olla tukketumassa jos on pahasti likaa sisällä, mutta eipä ole erikseen olemassa cold country versiota tuosta olemassa - samanlaisen uuden osan olet saanut.

    Itse en vaihtaisi tuota osaa, en usko että tuo voisi edes tukkeutua.
    Samahan se on vaihtaa, mitä haittaa siitä on? Kuulemma ovat niitä koittaneet putsailla ja rapsutella, muttei saa puhtaaksi kunnolla. Helpoin laittaa uusi osa suoraan.

    Katsotaan nyt millainen osa sieltä tulee.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Miten minusta tuntuu, että tuo myyjän juttu oli puppua. Siis osa 5 on sama kaikissa eikä siitä ole talviversiota. Mutta täytyy nyt vielä varmistaa ETK:sta...
    Joo, nyt on mainosmies ollu vauhdissa. Toki se käytetty osa saattaa olla tukketumassa jos on pahasti likaa sisällä, mutta eipä ole erikseen olemassa cold country versiota tuosta olemassa - samanlaisen uuden osan olet saanut.

    Itse en vaihtaisi tuota osaa, en usko että tuo voisi edes tukkeutua.

    Leave a comment:


  • Macinaggio
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Jaa ei ne mulle laakkoselta moista myyneet? Mikäs tuon osan funtio on :think
    Ei minullekaan. Kuvan mukaan tuo näyttäisi yhdistävän eri sylinterien imukanavat (ehkä jokin paineentasaus tms.) eikä tuolla mitään öljyä pitäisi olla jähmettymässä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kävin tilaamassa osat marmoritiskiltä. Tuli hieman täällä esitettyä laajempi paketti, hintaan 202€. Kyseisellä paketilla korjatut autot eivät ole enää uudelleen jäätyneet. Kriittisin osa kuulemma osa5

    On sisältä niin pientä pilliä, että menee tukkoon. Uusi osa on kuulemma talvimalli.
    Miten minusta tuntuu, että tuo myyjän juttu oli puppua. Siis osa 5 on sama kaikissa eikä siitä ole talviversiota. Mutta täytyy nyt vielä varmistaa ETK:sta...

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Se on pikkasen reilu 2h kun vauhdilla tekee.
    No niin. Kuullostaa heti paljon uskottavammalle

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Siis 3.5h tuohon aikaa?

    Nyt tarviisi vähän vahvistusta tälle. Veikkaisin että osaava vaihtaa nuo nopeammin mutta miten lie :think
    Olisi sama remontti itsellä edessä.
    Se on pikkasen reilu 2h kun vauhdilla tekee.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Jaa ei ne mulle laakkoselta moista myyneet? Mikäs tuon osan funtio on :think
    Tuohon liittyy ne letkut kuvien perusteella. Huohotuskaasu kulkee tuota pitkin joka pytylle.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎