Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Ronsuu View Post
    Missä porukka on vaihellu noita huohottimia pk-seudulla?
    Ois tarkotus vaihtaa e46 325 tommone eristetty paketti. Osat olis 147€ laakkosella.

    Scmiedmannilta kysyin asennusaikaa: 3,5h sanoi menevän. Tuntivelotus taitaa olla 68€ siellä. Pääseekö halvemmalla jossain tai onko mimmoinen työ vaihtaa itte?
    Siis 3.5h tuohon aikaa?

    Nyt tarviisi vähän vahvistusta tälle. Veikkaisin että osaava vaihtaa nuo nopeammin mutta miten lie :think
    Olisi sama remontti itsellä edessä.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kävin tilaamassa osat marmoritiskiltä. Tuli hieman täällä esitettyä laajempi paketti, hintaan 202€. Kyseisellä paketilla korjatut autot eivät ole enää uudelleen jäätyneet. Kriittisin osa kuulemma osa5

    On sisältä niin pientä pilliä, että menee tukkoon. Uusi osa on kuulemma talvimalli.
    Jaa ei ne mulle laakkoselta moista myyneet? Mikäs tuon osan funtio on :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Kävin tilaamassa osat marmoritiskiltä. Tuli hieman täällä esitettyä laajempi paketti, hintaan 202€. Kyseisellä paketilla korjatut autot eivät ole enää uudelleen jäätyneet. Kriittisin osa kuulemma osa5

    On sisältä niin pientä pilliä, että menee tukkoon. Uusi osa on kuulemma talvimalli.
    Last edited by Bmw Master; 07-02-2011, 09:18.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mitkä?


    No. 15 & 17

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Imusarjan päästä ne kumitulpat
    Mitkä?

    Leave a comment:


  • Ronsuu
    replied
    Öljytikku

    Voiko öljytikun asentaa väärin?

    Eli kun asentelin huohottimen + letkut niin voiko sitä öljytikku putkea saada jotenkin väärin sinne?

    laitoin uuden o-renkaan ja monta kertaa varmistin ettei alemmas tuo putki mene.. Ihmetyttää vain kun öljyä on aika vähän ja lisäsin 5desiä ja silti juuri ja juuri alarajassa..

    Ainakin venttiilikopantiivisteen etupäästä vuotaa öljyä mutta ihmetyttää kun noin paljon hävinnyt..
    Ei tullut sitte katottua asennuksen alussa paljon siellä on tavaraa

    Leave a comment:


  • Ronsuu
    replied
    Tuli vaihdettua. Työ oli suhteellisen vittumainen Mutta kaikki näytti toimivan työn jälkeen... Aikaa se otti varmaan 7tuntia kun ei ollu tarpeeksi hyviä työkaluja Ja en oo vaihtamassa vähään aikaan uusiks.

    Vaikeimpia kohtia oli..

    -Alemman haitariletkun klemmarit (oli niin vittumaisesti kannat käännetty kabiiniin päin ettei meinannu sopia mikään sinne väliin)

    -Huohottimelta venttiilikopalle lähtevä letku jossa semmoinen pyörähtävä liitin + ahdas kolo

    Kannattaa myös katkoa vanhat letkut puukolla / leikkurilla niin ei tarvi taistella vanhojen klipsujen kanssa..

    Ja osat oli laaggosella "vain" 131€ vaikka puhelimessa väitti 147€

    Leave a comment:


  • DohDoh
    replied
    Originally posted by Ronsuu View Post
    Ok. Tossa on kyl aika selvät ohjeet. Kauanko sulta otti aikaa ton vaihtoon? Pitääpä harkita tossa viikonloppuna josko pääsis johonkin vaihtamaan tota =D
    Kyllä siinä ilta meni sujuvasti, kun rauhallisesti teki. Muistaa vielä varmasti laittaa kaikki kiinni, ettei joudu uudelleen avaamaan. Sekä samalla kannattaa tarkastaa ne kaksi haitarikumia ilmamassamittarin takaa.
    Last edited by DohDoh; 26-01-2011, 20:51.

    Leave a comment:


  • Ronsuu
    replied
    Originally posted by DohDoh View Post
    Näillä OHJEILLA tein omaan autoon huohottimen vaihdon. Voin kyllä sanoa että kädet on varsin kipeät tuon jälkeen. Ja jos on jotain remppaa tehnyt ennen autoon niin ei todellakaan ole paha rasti.
    Ok. Tossa on kyl aika selvät ohjeet. Kauanko sulta otti aikaa ton vaihtoon? Pitääpä harkita tossa viikonloppuna josko pääsis johonkin vaihtamaan tota =D

    Leave a comment:


  • DohDoh
    replied
    Näillä OHJEILLA tein omaan autoon huohottimen vaihdon. Voin kyllä sanoa että kädet on varsin kipeät tuon jälkeen. Ja jos on jotain remppaa tehnyt ennen autoon niin ei todellakaan ole paha rasti.
    Last edited by DohDoh; 26-01-2011, 14:00. Reason: Tämä siis E46 ja koneena oli M52Tu

    Leave a comment:


  • Ronsuu
    replied
    Huohotin

    Missä porukka on vaihellu noita huohottimia pk-seudulla?
    Ois tarkotus vaihtaa e46 325 tommone eristetty paketti. Osat olis 147€ laakkosella.

    Scmiedmannilta kysyin asennusaikaa: 3,5h sanoi menevän. Tuntivelotus taitaa olla 68€ siellä. Pääseekö halvemmalla jossain tai onko mimmoinen työ vaihtaa itte?

    Leave a comment:


  • Ripattila
    replied
    maksumiestä?

    Voiskohan liikkeestä ostetun auton korjuuttaa liikkeen laskuun?

    Saiskohan liikkeen tai viimekädessä maahantuojan maksamaan tämän cold country -päivityksen

    kuluttajariitalautakunta on todennut asian näin:

    Kuluttajariitalautakunta on viime kesäkuussa ottanut huohottimen jäätymiseen kantaa päätöksessään 1410/33/08. Tuossa päätöksessä lautakunta toteaa: "Kuluttajariitalautakunta on vakiintuneessa ratkaisukäytännössään katsonut, että auton moottorin tulee kestää ilman huohotinputken jäätymistä Suomen tavanomaiset talviolosuhteet. Jos näin ei ole, autossa on virhe."

    Leave a comment:


  • Nafta_lefa
    replied
    Velipojalla oli kerennyt 320 e46 jo aivan aavistuksen verran vuotaa venttikopan tiivisteen välistä kun aloin tarkistamaan onko kylmän ilmaston osat. Ensiavuksi irroitin huohottimelle menevän letkun ja jätin sen vain huulille. Seuraavana päivänä oli sitten syttynyt moottorin häiriövalo. Tämä ilmeisestikkin kuuluu asiaan kun tilanne vastaa lievää imuvuotoa.

    Noh tuli tilattua nuo talvimallin osat ja tänään vaihtelin paikoilleen. Vaihtelin irroittamatta imusarjaa enkä irroittaisi vaikka olisin alkamassa hommaan uudestaan. Ei tosiaankaan maksa vaivaa alkaa irroitteleen imusarjaa. Ehkä hankalin homma oli klemmareiden aukaisu ja kiristys, mutta siinäkin helppaa kun on joustovartinen oikea klemmari meisseli.

    Tuossapa uusi ja vanha rinnakkain:


    Ja vanha teurastettuna tieteen nimissä:


    Eipä mikään ihme että menee tukkoon kun höyryillä on vielä tuollainen spiraalikin mentävänä. Onkohan lie tuossa talvimallissa samanlaiset sisuskalut?

    Saapa nähdä jatkuuko venttiilikopan tiivisteen vuoto vai joutuuko vielä sen vaihtamaan. Vuoto kun oli melko pieni.

    Leave a comment:


  • Tommy T
    replied
    Täytynee ryhtyä teippihommiin viime talvi meni hyvin cold country letkuilla, eilen sitten huohotin jäätyi ja öljyt venttiilikopan välistä pihalle.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Jos tuon päivityksen tekee kymmenvuotiaaseen 127tkm ajettuun facelift-yksilöön johon ei ole vaihdettu vielä mitään korjausosia syylärinkorkin lisäksi, niin mitä muuta kannattaisi mahdollisesti vaihtaa samalla vaivalla kun imusarjan joutunee irrottamaan? (vesipumppu, termostaatti, apulaitehihnat jne?)

    Marmorilla cold country venttiilit + letkut maksaa 147 euroa.



    Imusarjan päästä ne kumitulpat ja haitariletkut imm-imusarja.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎