Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    Originally posted by jannmann View Post
    Eikös sillä vanhimmalla lohkolla saatu n. 1500hv. 5,5bar ahdoilla.
    Tällä lohkolla?

    "Nyt moottori kehittää suunnilleen 900 kun ahtopaine on 3,9 baria. Ahtopainetta lisäämällä voisimme saada jopa 1200. Kuitenkaan jarrupenkkimme hammaspyörät eivät kestä enempää kuin 1100. Mahdollista olisi jopa 1500 hv, mutta ei enää luotettavasti." Paul Rosche 1986
    Attached Files

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
      Tällä lohkolla?

      "Nyt moottori kehittää suunnilleen 900 kun ahtopaine on 3,9 baria. Ahtopainetta lisäämällä voisimme saada jopa 1200. Kuitenkaan jarrupenkkimme hammaspyörät eivät kestä enempää kuin 1100. Mahdollista olisi jopa 1500 hv, mutta ei enää luotettavasti." Paul Rosche 1986
      Jep.
      T3 tietää mitä lohkossa pitää lukea et on sama kuin F1 M12 turbossa.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3175
        • 47200

        No joo mutta vähän eri sfääreissä mennään kuitenkin. Olihan tuossa naapurikylässä se 2.1 litranen 571hv muistaakseni. Löytyy videota kyllä ja mies foorumiltakin. Remmi + pakokaasu ja reilu 2bar ahtoja 316 asteisella nokalla. Tarkempia speksejä en muista tähän hätään.
        Mutta tuo oma haluttu ahtopaine pitäis olla aika kohdillaan tehoihin ja muihin osiin nähden. Se että kestääkö lohko, oli se kysymys. Käyn kattomas viel että mitä siellä kyljessä lukee, mutta ulkomuistista se oli -70 luvin alkua

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          xxxxxxxx
          Last edited by Maza; 24-12-2016, 14:23.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Näin ihan mielenkiinnosta mistä nuo "heikommat" lohkot sitten särkyy kovilla ahdoilla? Ja minusta vajaa 600hp 2.0 moottorista ei ole nykypäivänä mikään posketon lukema. Olkoonkin että on 2venttiili kone mutta epäilen että tuonkin kannen saa kyllä hengittämään että ei jää siitä kiinni.

            Oletan että esimerkiksi nämä 1000-1200hv parilitraiset vag koneet perustuu erittäin korkeisiin kierroksiin ja hengittävyyteen.

            Ja kuten edellä todettua, m10 johdannainen on aikoinaan kyllä tuottanut isosti voimaa. Oma arvaus että teho tullut pihalle päälle 10k kierroksilla.

            Anteeksi lievä ot.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Näin ihan mielenkiinnosta mistä nuo "heikommat" lohkot sitten särkyy kovilla ahdoilla? Ja minusta vajaa 600hp 2.0 moottorista ei ole nykypäivänä mikään posketon lukema. Olkoonkin että on 2venttiili kone mutta epäilen että tuonkin kannen saa kyllä hengittämään että ei jää siitä kiinni.

              Oletan että esimerkiksi nämä 1000-1200hv parilitraiset vag koneet perustuu erittäin korkeisiin kierroksiin ja hengittävyyteen.

              Ja kuten edellä todettua, m10 johdannainen on aikoinaan kyllä tuottanut isosti voimaa. Oma arvaus että teho tullut pihalle päälle 10k kierroksilla.

              Anteeksi lievä ot.
              Ei tuollaista m10 varmaan uskalla kierrättää yli 8 tonnia ilman rulla keinuja
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • KingOnTheRoad
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 573
                • Kemijärvi

                Originally posted by pazq View Post
                Kuis paljon vanhalla lohkolla pystyy kaivamaan voimoo? Meinasin purkkarit nostaa kasin pintaan tai vähän alle ja 2.3-2.5bar ylipainetta. Karkea perstuntumaajatus on että noilla paineilla saattais lukema alkaa kutosella mihin tähdätäänkin. Nokka 304 schrick, 1000cc suuttimet, ahdin joko 16-18# pesällä 40Super tai joku oikea kunnon hyrrä, 46mm läppärungot ja kansityöt. Kannen kairaus on edessä jahka pääsee tuon koneen kimppuun. Viime kokoonapanolla purkkarit 7 pintaan, 2bar painetta, 503cc suuttimet 5bar paineella, läppiksillä, tuolla nokalla ja siistityllä kannella about 430-460hv?! 1.2bar 36xhv48xnm penkissä.
                Onko nämä lukemat bensalla vai viinalla? Mulla suurinpiirtein samat hilppeet ja rutut oli ja teholukemakin vastaava, mutta 1,86bar paineella. 98 tankissa
                E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                E36 328i coupe -95 "UXI"
                Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                Yamaha yz250 -02

                Comment

                • vimmeri
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 25
                  • Pori

                  Männät

                  Tuntuu olevan hieman kiven takana M10 takomännät, jollakin tietoa mistä suomesta saisi 90mm 8.5:1 männät, nokka on 1.8i. Futurez näyttää CP:tä myyvän, edullisempi vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.. :think Hevoset pysyy alle 300, joten mitään uber kilkettä ei välttämättä tarvita vaan toimivaa ja kestävää.

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3175
                    • 47200

                    98 bensalla. Seuraava kokoonpano juo viinaa.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by vimmeri View Post
                      Tuntuu olevan hieman kiven takana M10 takomännät, jollakin tietoa mistä suomesta saisi 90mm 8.5:1 männät, nokka on 1.8i. Futurez näyttää CP:tä myyvän, edullisempi vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.. :think Hevoset pysyy alle 300, joten mitään uber kilkettä ei välttämättä tarvita vaan toimivaa ja kestävää.
                      Nii. Mikä on kallis. Minun männät oli tappeineen renkaineen lukkoineen 575€/sarja eikä mitenkään kiven takana ku kaupasta tilaa. Miten huonot-anteeksi halvat ne tarvii olla? Miksi tarvii olla noin matala puristussuhde?
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Dille_
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 226
                        • Järvenpää

                        E30 + m10 + m50 kaasuläppä; miten muut laittanu kaasuvaijerin? Alkaa itellä luovuus loppumaan senverran kesken että tulis mitään vähänkään järkevää viritelmää..
                        E30 -90 M20 Turbo
                        sigpic

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Siis vaijeri siihen vipuun? Siihen kuuluu sellainen muoviholkki.
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • Dille_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 226
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            Siis vaijeri siihen vipuun? Siihen kuuluu sellainen muoviholkki.

                            Juu se löytyy toki. Mutta; kun läpän joutui syystä jota en enää muista, asentamaan ns "väärinpäin" niin että vivusto toimii täysin päinvastaiseen suuntaan kun m10:n vakio läpässä, seuraa ongema kun ei vajerin pituus riitä pujottamaan sitä sieltä suuttimien puolelta kiinni. Senverran otin m50 läpän vivustosta osia pois että nyt aukeaisi torvi kun sais aikaan sellaisen perästä keulaan menevän liikkeen vivulle.

                            Saahan sen tehtyä kun ottaa lattarautaa, hitsikoneen ja poran käteen, ja varmasti monella muullakin tapaa. Ajattelin vaan ennen tätä katastrofia kysästä liekkö jollain esim kuvaa omastaan, tai pientä vinkkiä josko tässä hommassa pääsis jotenkin niinsanotusti aidan ali? Ainakin juttujen perusteella samanlaisen läpän on moni muukin asentanut.
                            E30 -90 M20 Turbo
                            sigpic

                            Comment

                            • pilssi
                              BTCF Member
                              • Oct 2010
                              • 688
                              • Siilinjärvi

                              Originally posted by vimmeri View Post
                              Tuntuu olevan hieman kiven takana M10 takomännät, jollakin tietoa mistä suomesta saisi 90mm 8.5:1 männät, nokka on 1.8i. Futurez näyttää CP:tä myyvän, edullisempi vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.. :think Hevoset pysyy alle 300, joten mitään uber kilkettä ei välttämättä tarvita vaan toimivaa ja kestävää.
                              Mulla on aa-pistons männät ja tilasin aircooled.fi sivustolta.
                              E91 330xd -06

                              myytäviä

                              Comment

                              • Joma
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 1319
                                • Masku

                                Mitkäs tulpanjohdot sitä laittaisi?

                                Kokoonpanona 2l alakerta, ruiskun kansi, bosch hukkakipinäpuola ja mega 1 v2,2?

                                Nyt on kiinni m30pin vakiot millä nyt kipinää tuleekin, mutta uudet joudun kuitenkin ostamaan.
                                E30 M52b28 M122h Amme
                                E28 x monta
                                E23 728i Ministeri
                                E10 1600-2 Garret

                                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                                HD lapio jätskikruiseri

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎