Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Originally posted by heukka View Postmikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073
porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.
lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.
Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
Vanhemmat 1800-lohkothan olivat 84mm:n porauksella, mutta 2-litraisen iskulla.
EDIT: Jos ei joku tiedä, mikä on NK (Neue Klasse), niin tässä kuva selvennykseksi:
Last edited by T3; 03-06-2013, 22:29..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by heukka View Post
mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073
porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.
lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.
Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
Kuplan 90,5 mahle brasilia "tako" männillä ollut jos poraus tuo. Parempiakin mäntiä löytyy tuohon käyttöön,toki maksavat sitten enemmän.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by M325i View PostKuplan 90,5 mahle brasilia "tako" männillä ollut jos poraus tuo. Parempiakin mäntiä löytyy tuohon käyttöön,toki maksavat sitten enemmän.
nyt sellanen tilanne et autossa on hx35 ja mega 2.25 fordin sytkällä. Suuttimien kokoo en tiedä vielä ja nokka on joku "virinokka"
Myyjä ei tienny sanoo tarkemmin. Auto on nyt läjässä toisella samanlaisella lohkolla, mut on kuulemma 1.8 ja omilla pattimännillä, joista otettu kuulemma noin 3mm pois, eli en nyt sitten tiedä onks siellä ruttua enään ollenkaan... Auto on ajokunnossa nyt, mut innovaten seosmittari hyppii ihan minne sattuu ja pakokaasutestissä tänää lamdat oli jotai 8 .
Mutta siis ajattelin tuohon kuvassa näkyvään lohkoon siis jos sais sellaset hilut sisään, et vois sen 400 heppaakin ottaa, mut varmaan kokeilen vähän tuolla nykyisellä lohkolla harjoitella tuota megaa kunhan nyt saan ton arvojen hyppimisen ensin kuntoon
Comment
-
-
Originally posted by T3 View Post1919073 on NK-1800 -70:n lohko, eli jo niin uusi 1,8-lohko, että on vakiona 89mm porauksella, mutta kuitenkin niin vanha, että öljytikun putki on lohkossa kiinni neliskulmaisessa lattaraudassa neljällä pultilla.
Vanhemmat 1800-lohkothan olivat 84mm:n porauksella, mutta 2-litraisen iskulla.
EDIT: Jos ei joku tiedä, mikä on NK (Neue Klasse), niin tässä kuva selvennykseksi:
edit ja löytyyks tuohon kokoon kestäviä mäntiä?
Comment
-
-
Originally posted by heukka View Postluulin et toi on 2.0 mut jos toi on 89 millistä porattu nyt siis 90.50, niin kestääks toi nyt mitään 400hv enään ?
edit ja löytyyks tuohon kokoon kestäviä mäntiä?
Lohko kestää kyllä, jos kaikki muu on rakennettu oikein ja nykypäivänä löytyy mittatilauksena vaikka minkäkokoisia mäntiä..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostNo mutta onhan se 2.0-lohkokin alkujaan 89mm. Ei noilla vanhoilla 89mm:n porauksella olevilla 1,8 ja 2,0-lohkoilla ole mitään eroa toisiinsa nähden. Paitsi nyt tietysti lohkonnumero startin kaulalla, mutta se on merkityksetön.
Lohko kestää kyllä, jos kaikki muu on rakennettu oikein ja nykypäivänä löytyy mittatilauksena vaikka minkäkokoisia mäntiä.
Comment
-
-
Originally posted by heukka View Postjuu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by heukka View Postjuu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?
edit: Jaha, hidas.
Originally posted by heukka View Postmites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?Last edited by petrolhead; 03-06-2013, 23:53.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKato vaikka iskunpituus siitä. 2 litraisen kampura on 80mm iskulla ja uudemman 1.8 (-jos uudempaa tarkoitit 1.8:lla-) on 71mm. Veivit on kaikki 135mm.
edit: Jaha, hidas.
No eipä näytä aivan originaalilta tuo puolakaan. Mikähän moottorinohjaus siinä on kiinni?
ja siis mega 2.25
tuon näkönen auto, jos joku tunnistais, niin olis helpompi selvittää miten tota on rakenneltu. Rekkari on ollu eri aikasemmin ja turbolle katsastettu muistaakseni 2009 paikkeilla. Ollut varmaan vihreä kynäruiskulla koristemaalattu venttiilikoppa alkuperäisen rakentajan aikanaLast edited by heukka; 04-06-2013, 00:03.
Comment
-
-
Sulla on nyt ihan selvästi vielä jonkinverran opiskeltavaa ennen kestävän 400hv myllyn rakentamista. Mutta mitäpä siinä - hyvä harjoittelukohde on jo. Laitat vaan tuon nykyisen koneen toimimaan ensin niin kyllä se siitä.
Ei kannata ihan ekana lähteä mäntiä tilaamaan jonkun foorumineuvojen perusteella. Hyviä osia sulla on minkä ympärille lähteä rakentamaan kunhan ensin vaikka vuoden verran suunnittelet ja opiskelet aihetta. Mäntiä kun saa nykyään ihan minkälaisia vaan joten pitää tietää mitää haluaa.
Nämä ohjeet ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä.
Comment
-
-
Originally posted by heukka View Postmites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?Last edited by Oksanen; 04-06-2013, 08:24.
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostOnko moottorissa mistä otettu triggaus megalle? Onko kampuralla erikseen asentotunnistin (jonkunlainen triggerikehä esim. hihnapyörällä ja anturi siellä), vai onko jakajan anturilla vielä piuhat kiinni ja se toimii ainoana asentotunnistimena? Joka tosin kuulostaa epätodennäköiseltä kun ei tuollainen 4-sakarainen anturointi pelkästään jakajassa toimi hukkakipinälle. Kokeile jakajan päästä onko sieltä poistettu keskipako- ja alipaine-ennakot. Eli otat jakajan päästä kiinni ja yrität pyörittää, akselin pitää olla jäykkä eikä se saa hempata vapaasti mihinkään suuntaan. Tosin jos puolana on fjoortis, niin onko siellä sytkänä asennettuna sitten Edis?
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostSulla on nyt ihan selvästi vielä jonkinverran opiskeltavaa ennen kestävän 400hv myllyn rakentamista. Mutta mitäpä siinä - hyvä harjoittelukohde on jo. Laitat vaan tuon nykyisen koneen toimimaan ensin niin kyllä se siitä.
Ei kannata ihan ekana lähteä mäntiä tilaamaan jonkun foorumineuvojen perusteella. Hyviä osia sulla on minkä ympärille lähteä rakentamaan kunhan ensin vaikka vuoden verran suunnittelet ja opiskelet aihetta. Mäntiä kun saa nykyään ihan minkälaisia vaan joten pitää tietää mitää haluaa.
Nämä ohjeet ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä.) tuo nykynen kone on sellanen, et jo ykkösellä kun hiukan polkasee, niin on 1.3bar, enkä nyt ole vielä saanu varmuutta, et jääkö se siihen, kun ei raaski pitää pohjassa kaasua, kun toi kone niinku "rääkäsee" tuossa ahtovaiheessa ihan simona. Tyylin, et civicssä olis jo veivi poikki tossa kohtaa..
En ole viittinyt enempi koittaa ennen kun sais nyt käymään sillain, et seosmittari näyttäs jotain järkevää arvoo, eikä hyppis mihin sattuu.
Mut tosiaan opeteltavaa on lähinnä ton megan kanssa, mut haluisin kuitenkin hiukan siihen tutustua, ennen kun vien penkkiin säädätykseen.
Autossa on aikalailla pikkujuttuja mitkä pitää ihan alkuun nyppiä. Kuten öljyn paluu joutuu nouseen, kun se tulee sinne koneen eteen ja ottai triggeriin kiinni, jos laittais nouseen turbolle päin ja kaikki letkut pitää tarkistaa (ekana ehtoona tietty hajos se kannesta taaksepäin lähtevä letku...) ja sähköliitokset sillain, et esim. antureilta liittimit irtoo tyyliin puhaltamalla..
Mut tänään otan eräälle korjaamolle läppärin mukaan ja koitetaan saada päästöt katsastusta varten. Korjaamon ukko on jonkun verrab sentään säädelly megatunella
Comment
-
Comment