Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heukka
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 90
    • forssa

    Originally posted by petrolhead View Post
    On se ainakin mallia kestävä. Mun '66 lohko on aivan samannäkönen.
    ok, mistä tuohon männät nyt pitäs sit tilata je:t vai? ja mitkä veivit ja mistä
    http://www.lviputkitarvike.fi/

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by heukka View Post
      mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

      porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

      lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

      Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
      1919073 on NK-1800 -70:n lohko, eli jo niin uusi 1,8-lohko, että on vakiona 89mm porauksella, mutta kuitenkin niin vanha, että öljytikun putki on lohkossa kiinni neliskulmaisessa lattaraudassa neljällä pultilla.
      Vanhemmat 1800-lohkothan olivat 84mm:n porauksella, mutta 2-litraisen iskulla.

      EDIT: Jos ei joku tiedä, mikä on NK (Neue Klasse), niin tässä kuva selvennykseksi:

      Last edited by T3; 03-06-2013, 22:29.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        Originally posted by heukka View Post


        mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

        porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

        lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

        Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu

        Kuplan 90,5 mahle brasilia "tako" männillä ollut jos poraus tuo. Parempiakin mäntiä löytyy tuohon käyttöön,toki maksavat sitten enemmän.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • heukka
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 90
          • forssa

          Originally posted by M325i View Post
          Kuplan 90,5 mahle brasilia "tako" männillä ollut jos poraus tuo. Parempiakin mäntiä löytyy tuohon käyttöön,toki maksavat sitten enemmän.
          350-400hv olis tarkotus ottaa eli siihen sopivat männät ja veivit tarttisin.

          nyt sellanen tilanne et autossa on hx35 ja mega 2.25 fordin sytkällä. Suuttimien kokoo en tiedä vielä ja nokka on joku "virinokka"

          Myyjä ei tienny sanoo tarkemmin. Auto on nyt läjässä toisella samanlaisella lohkolla, mut on kuulemma 1.8 ja omilla pattimännillä, joista otettu kuulemma noin 3mm pois, eli en nyt sitten tiedä onks siellä ruttua enään ollenkaan... Auto on ajokunnossa nyt, mut innovaten seosmittari hyppii ihan minne sattuu ja pakokaasutestissä tänää lamdat oli jotai 8 .

          Mutta siis ajattelin tuohon kuvassa näkyvään lohkoon siis jos sais sellaset hilut sisään, et vois sen 400 heppaakin ottaa, mut varmaan kokeilen vähän tuolla nykyisellä lohkolla harjoitella tuota megaa kunhan nyt saan ton arvojen hyppimisen ensin kuntoon
          http://www.lviputkitarvike.fi/

          Comment

          • heukka
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 90
            • forssa

            Originally posted by T3 View Post
            1919073 on NK-1800 -70:n lohko, eli jo niin uusi 1,8-lohko, että on vakiona 89mm porauksella, mutta kuitenkin niin vanha, että öljytikun putki on lohkossa kiinni neliskulmaisessa lattaraudassa neljällä pultilla.
            Vanhemmat 1800-lohkothan olivat 84mm:n porauksella, mutta 2-litraisen iskulla.

            EDIT: Jos ei joku tiedä, mikä on NK (Neue Klasse), niin tässä kuva selvennykseksi:

            luulin et toi on 2.0 mut jos toi on 89 millistä porattu nyt siis 90.50, niin kestääks toi nyt mitään 400hv enään ?

            edit ja löytyyks tuohon kokoon kestäviä mäntiä?
            http://www.lviputkitarvike.fi/

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by heukka View Post
              luulin et toi on 2.0 mut jos toi on 89 millistä porattu nyt siis 90.50, niin kestääks toi nyt mitään 400hv enään ?

              edit ja löytyyks tuohon kokoon kestäviä mäntiä?
              No mutta onhan se 2.0-lohkokin alkujaan 89mm. Ei noilla vanhoilla 89mm:n porauksella olevilla 1,8 ja 2,0-lohkoilla ole mitään eroa toisiinsa nähden. Paitsi nyt tietysti lohkonnumero startin kaulalla, mutta se on merkityksetön.
              Lohko kestää kyllä, jos kaikki muu on rakennettu oikein ja nykypäivänä löytyy mittatilauksena vaikka minkäkokoisia mäntiä.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • heukka
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 90
                • forssa

                Originally posted by T3 View Post
                No mutta onhan se 2.0-lohkokin alkujaan 89mm. Ei noilla vanhoilla 89mm:n porauksella olevilla 1,8 ja 2,0-lohkoilla ole mitään eroa toisiinsa nähden. Paitsi nyt tietysti lohkonnumero startin kaulalla, mutta se on merkityksetön.
                Lohko kestää kyllä, jos kaikki muu on rakennettu oikein ja nykypäivänä löytyy mittatilauksena vaikka minkäkokoisia mäntiä.
                juu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?
                http://www.lviputkitarvike.fi/

                Comment

                • heukka
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 90
                  • forssa



                  mites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?
                  http://www.lviputkitarvike.fi/

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by heukka View Post
                    juu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?
                    Kampiakseli ja männät erilaiset, jos puhutaan alakerrasta. 1,8:n kampiakselissa vähemmän vastapainoja, kuin 2,0:n kampurassa. Ellei sitä näe, voi aina mitata iskun. Kiertokanget samat.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by heukka View Post
                      juu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?
                      Kato vaikka iskunpituus siitä. 2 litraisen kampura on 80mm iskulla ja uudemman 1.8 (-jos uudempaa tarkoitit 1.8:lla-) on 71mm. Veivit on kaikki 135mm.
                      edit: Jaha, hidas.

                      Originally posted by heukka View Post
                      mites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?
                      No eipä näytä aivan originaalilta tuo puolakaan. Mikähän moottorinohjaus siinä on kiinni?
                      Last edited by petrolhead; 03-06-2013, 23:53.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • heukka
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 90
                        • forssa

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Kato vaikka iskunpituus siitä. 2 litraisen kampura on 80mm iskulla ja uudemman 1.8 (-jos uudempaa tarkoitit 1.8:lla-) on 71mm. Veivit on kaikki 135mm.
                        edit: Jaha, hidas.



                        No eipä näytä aivan originaalilta tuo puolakaan. Mikähän moottorinohjaus siinä on kiinni?
                        mondeon puola

                        ja siis mega 2.25



                        tuon näkönen auto, jos joku tunnistais, niin olis helpompi selvittää miten tota on rakenneltu. Rekkari on ollu eri aikasemmin ja turbolle katsastettu muistaakseni 2009 paikkeilla. Ollut varmaan vihreä kynäruiskulla koristemaalattu venttiilikoppa alkuperäisen rakentajan aikana
                        Last edited by heukka; 04-06-2013, 00:03.
                        http://www.lviputkitarvike.fi/

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2048
                          • Riihimäki

                          Sulla on nyt ihan selvästi vielä jonkinverran opiskeltavaa ennen kestävän 400hv myllyn rakentamista. Mutta mitäpä siinä - hyvä harjoittelukohde on jo. Laitat vaan tuon nykyisen koneen toimimaan ensin niin kyllä se siitä.

                          Ei kannata ihan ekana lähteä mäntiä tilaamaan jonkun foorumineuvojen perusteella. Hyviä osia sulla on minkä ympärille lähteä rakentamaan kunhan ensin vaikka vuoden verran suunnittelet ja opiskelet aihetta. Mäntiä kun saa nykyään ihan minkälaisia vaan joten pitää tietää mitää haluaa.

                          Nämä ohjeet ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä.

                          Comment

                          • Oksanen
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 704
                            • Nokia

                            Originally posted by heukka View Post
                            mites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?
                            Onko moottorissa mistä otettu triggaus megalle? Onko kampuralla erikseen asentotunnistin (jonkunlainen triggerikehä esim. hihnapyörällä ja anturi siellä), vai onko jakajan anturilla vielä piuhat kiinni ja se toimii ainoana asentotunnistimena? Joka tosin kuulostaa epätodennäköiseltä kun ei tuollainen 4-sakarainen anturointi pelkästään jakajassa toimi hukkakipinälle. Kokeile jakajan päästä onko sieltä poistettu keskipako- ja alipaine-ennakot. Eli otat jakajan päästä kiinni ja yrität pyörittää, akselin pitää olla jäykkä eikä se saa hempata vapaasti mihinkään suuntaan. Tosin jos puolana on fjoortis, niin onko siellä sytkänä asennettuna sitten Edis?
                            Last edited by Oksanen; 04-06-2013, 08:24.
                            E28 535 1985 (S38B36+K31)

                            E36 323 1996

                            E46 Compact 2001

                            Comment

                            • heukka
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 90
                              • forssa

                              Originally posted by Oksanen View Post
                              Onko moottorissa mistä otettu triggaus megalle? Onko kampuralla erikseen asentotunnistin (jonkunlainen triggerikehä esim. hihnapyörällä ja anturi siellä), vai onko jakajan anturilla vielä piuhat kiinni ja se toimii ainoana asentotunnistimena? Joka tosin kuulostaa epätodennäköiseltä kun ei tuollainen 4-sakarainen anturointi pelkästään jakajassa toimi hukkakipinälle. Kokeile jakajan päästä onko sieltä poistettu keskipako- ja alipaine-ennakot. Eli otat jakajan päästä kiinni ja yrität pyörittää, akselin pitää olla jäykkä eikä se saa hempata vapaasti mihinkään suuntaan. Tosin jos puolana on fjoortis, niin onko siellä sytkänä asennettuna sitten Edis?
                              edis 4 luki muistaakseni ilmotuksessa ja triggeri näyttäs ite tehdyltä, mun mielestä jakaja on viraton
                              http://www.lviputkitarvike.fi/

                              Comment

                              • heukka
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2010
                                • 90
                                • forssa

                                Originally posted by racing02 View Post
                                Sulla on nyt ihan selvästi vielä jonkinverran opiskeltavaa ennen kestävän 400hv myllyn rakentamista. Mutta mitäpä siinä - hyvä harjoittelukohde on jo. Laitat vaan tuon nykyisen koneen toimimaan ensin niin kyllä se siitä.

                                Ei kannata ihan ekana lähteä mäntiä tilaamaan jonkun foorumineuvojen perusteella. Hyviä osia sulla on minkä ympärille lähteä rakentamaan kunhan ensin vaikka vuoden verran suunnittelet ja opiskelet aihetta. Mäntiä kun saa nykyään ihan minkälaisia vaan joten pitää tietää mitää haluaa.

                                Nämä ohjeet ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä.
                                Kaikki neuvot on tietysti aina mieleisiä. Nykyisellä myllyllä ajattelin tosiaan harjoitella, mut hiukan hankalaa sitä alkaa ite säätään, kun ei tiedä konetta avaamatta minkälainen nokka ja venajouset on, ei tiedä venttiileistä mitään, eikä tiedä onko palotiloja muokattu ja ei tiedä siis puristussuhdetta. Outoo muutenkin kun en ole ikinä ajanu tollasella 4 pyttysellä bmw koneella. Olen kyllä kohta 30 vuotta viritellyt/rikkonut/korjannut polttomoottorikäyttöisiä kulkineita, niin on sellainen tuntuma, et tiedän, et millon kaasu kannattaa nostaa, ettei vehkeet hajoo (vähän niinku sama ku makkarissa ) tuo nykynen kone on sellanen, et jo ykkösellä kun hiukan polkasee, niin on 1.3bar, enkä nyt ole vielä saanu varmuutta, et jääkö se siihen, kun ei raaski pitää pohjassa kaasua, kun toi kone niinku "rääkäsee" tuossa ahtovaiheessa ihan simona. Tyylin, et civicssä olis jo veivi poikki tossa kohtaa..
                                En ole viittinyt enempi koittaa ennen kun sais nyt käymään sillain, et seosmittari näyttäs jotain järkevää arvoo, eikä hyppis mihin sattuu.

                                Mut tosiaan opeteltavaa on lähinnä ton megan kanssa, mut haluisin kuitenkin hiukan siihen tutustua, ennen kun vien penkkiin säädätykseen.

                                Autossa on aikalailla pikkujuttuja mitkä pitää ihan alkuun nyppiä. Kuten öljyn paluu joutuu nouseen, kun se tulee sinne koneen eteen ja ottai triggeriin kiinni, jos laittais nouseen turbolle päin ja kaikki letkut pitää tarkistaa (ekana ehtoona tietty hajos se kannesta taaksepäin lähtevä letku...) ja sähköliitokset sillain, et esim. antureilta liittimit irtoo tyyliin puhaltamalla..
                                Mut tänään otan eräälle korjaamolle läppärin mukaan ja koitetaan saada päästöt katsastusta varten. Korjaamon ukko on jonkun verrab sentään säädelly megatunella
                                http://www.lviputkitarvike.fi/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎