Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aisi316
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 409
    • Suomi

    mulla teki samaa 40mm dellortoilla bensanpinta aika tarkka, pitää olla kohot säädetty ohjeen mukaan. Samalla kun säätää kohon mitan kohdalleen puhaltaa pensaletkun liittimeen kokeilee ettei neulaventtiili vuoda ja tarkastaa että on kumikärkiset. toiminut itsellä tuplakaasariturbo hyvin , laajakaista ehdoton
    Last edited by aisi316; 12-09-2017, 17:57.
    1502 turbo -77

    316 m10 2.0 NA -88

    316i original -90

    525i touring -03

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      Laajakaista on ehdoton jos meinaat tuota yrittää säätää. Tuplat turbon kanssa ja ahtojen mukaan säätyvä bensanpaine on huono yhdistelmä ja hankala saada toimimaan oikein. Lisärikastus pitäisi saada tulemaan suuttimien kautta oikeanlaisena, voi olla noiden kaasutintyyppien kanssa vaikeaa turbon takia. Jos bensanpaine ylittää kaasuttimen maksimin, sen minkä neula kykenee pitämään kiinni, ja etenkin sisällä oleva kohoa ohjaava kuula ja sen jousen antaman lisävoiman, neula avautuu ja pinta lähtee nousemaan kohokammiossa ja lopulta se tulvii yli. Rikkaalle tuo kuulostaa menevän.

      Comment

      • S4ms4
        Newbiemmer
        • Dec 2014
        • 11
        • Espoo

        Tuota yhtälöä et kaasareiden kanssa ei pitäis olla säätyvä paineensäädin en nyt ihan löydä, siellä kun sama ahtopaine on kohokammiossa nii loppuu bensan tulo nopeeta jos tulo paine 0.20bar ja ahtoja 0.8 bar.

        Tämähän on tosiaan muutoskatsastettu 92 tälle tekniikalle et on liikkunut tällä, ja ahtokäyttöön tarkoitetut kaasarit kyseessä.

        mega ois kiva mut tää on tois sijainen projekti ja näillä mennään vielä. Laajakaista pitää ruuvata jossain välin jos en hyvää kapeaa laita ku mielestäni se riittää saamaan kaasarin sille sektorille mitä ne ees pystyy.

        bensanpinnat on ohjearvossa. En oo kieltämättä koittanu säädintä ilman ahto ohjausta, voishan tuota koittaa ens kerralla Muuten tuntuu tosiaan malpassi toimivan ku painemittari läsöttää tuulilasia vasten näkökentässä niin näkee koko ajan mitä tapahtuu.
        Mäntä pistiäistä odotellessa.

        Comment

        • vimmeri
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 25
          • Pori

          Pakosarja

          Löytyykö joltakin kokemusta Schmidmannin M10 turbo pakosarjasta?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11176
            • Oulu

            Ei löydy kokemusta, mutta ko ulkonäön perusteella sanoisin, että ratkeaa parin ekan lämpösyklin aikana. Noissa turbopakosarjoissa pätee hyvä sääntö, että jos se kiiltää, niin elä osta.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • vimmeri
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 25
              • Pori

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ei löydy kokemusta, mutta ko ulkonäön perusteella sanoisin, että ratkeaa parin ekan lämpösyklin aikana. Noissa turbopakosarjoissa pätee hyvä sääntö, että jos se kiiltää, niin elä osta.
              Tämä vahvisti oman mielipiteeni

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                304 schrickille pitäis ajaa ura keskimmäiseen laakeripukkiin. Kellään kuvaa tästä että mihin kohtaan?
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by Maikkeli View Post
                  304 schrickille pitäis ajaa ura keskimmäiseen laakeripukkiin. Kellään kuvaa tästä että mihin kohtaan?
                  Kaikki mitä itse olen nähnyt, on ollut alapuolella.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Varmaan näkee kun alkaa sovittaa nokkaa paikalleen, kansi on vielä koneistajalla :think
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3176
                      • 47200

                      Se tulee muistaakseni noin klo 5 alapuolelle kun katotaan jakopäästä. Eikä tarvi kun siihen nurkkaan vähä viilaa näyttää viistosti.

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Kiitos
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • parse
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 3

                          Terve kaikille... Nyt lähtee kyssäri neitsyys vihdoin. Kysyisin minkälainen tehon kesto m10 2.0 kaasari motin kiertokangilla ja kampiakselilla? Mahdollisuus on tehdä särötarkastu kaikkiin ja tarvittaessa lasipuhaltaa. Siis turbo mielessä.

                          Comment

                          • Topi08
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 4466
                            • .

                            Originally posted by parse View Post
                            Terve kaikille... Nyt lähtee kyssäri neitsyys vihdoin. Kysyisin minkälainen tehon kesto m10 2.0 kaasari motin kiertokangilla ja kampiakselilla? Mahdollisuus on tehdä särötarkastu kaikkiin ja tarvittaessa lasipuhaltaa. Siis turbo mielessä.
                            kampiakseli kestää kaiken minkä saat siitä motista ikinä irti, kangista ei ole tietoa, mutta jos arvio pitäisi tehdä, niin veikkaisin 300hp kestävän hyvin, mutta 4-500hp väliin?

                            Comment

                            • parse
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 3

                              Originally posted by Topi08 View Post
                              kampiakseli kestää kaiken minkä saat siitä motista ikinä irti, kangista ei ole tietoa, mutta jos arvio pitäisi tehdä, niin veikkaisin 300hp kestävän hyvin, mutta 4-500hp väliin?
                              Kiitos

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Niitä veivejä on aika monenlaisia, veikkaan että metallilaatukin on vaihtunut tuotannon aikana. Kone oli tuotannossa yli 20 vuotta. Wanhan mallin veivit on ihan järkyttävän painavat. Tosin niin on vakiomännätkin.
                                Veivien ja mäntien kiihtyvyydet tuottaa suuremmat voimat alakerralle kuin palopaine. Vaikka olis vähän ahdettukin.
                                Vakiomittanen veivi ja 80 isku tuottaa vähä vammaisia kulmia. Pitemmällä veivillä alakerran kokemat voimat putoaa pirun paljon. Jos olisin nyt tekemässä tai teen uudelleen, katon jotku pitkät S koneen veivit ja vaikka sit teettää männät. Maksaahan ne muttei ihan älyttömiä.
                                Last edited by petrolhead; 20-01-2020, 22:18.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎