mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
Tääl tais jossain olla noista tulpista juttua ja kokemuksia,ettei olis peräti tässä ketjussa?
Velipojalla oli käytössä B7ECS,kun näin hänelle oli vinkattu,kesti jotenkin kaasutinkoneisessakin.
Tai sitte vaa kattoo ettei oo mitään mikä menee päälle jostain syystä ton 80 asteen lämmön jälkeen? Esim joku rikastus lämpötilan mukaan tai ettei sytkässä oo jotain kuoppaa siinä kohtaa. Ei siihen nyt mitään penkkiä tarvi muuta ku istumiseen
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Mikäs olis tän päivän suositus ahdetun M10B20 männiksi? Tehotavoite noin 350+hv koneesta ja 98E5 löpöllä. Kone tulee B20 kammella ja 144mm kiertokangilla. Lohko olis porattu 89.5mm kokoon. Oisko toisesta merkistä joku passeli mäntä tai mikä valmistaja ois pop takomänniksi?
Tässäkin threadissa kehutaan/haukutaan vuoroin melkein kaikki merkit...saa myös tarjota jos olisi soppelit ylimääräisenä.
Näin offtopicia laitetaan sen verran että kysäisisin että mitä vanhan mallin m10lohkoista kannattaa maksaa? Mitä pyytäisitte/möisitte lohkot?
ei tarvitse laittaa privaa että olisi halvat lohkat tms. Sillä lohkot lähtisi tutulta luultavasti ¨halvalla¨
Megasquirt ohjeen mukaan suuttimien on hyvä olla ns.sopivan kokoiset, ei liian isot. Onko tässä perää säädön kannalta ? Pitäis suuttimet ostaa ja mietin mikä on sopiva koko. Koneessa on T3/T4 turbo jne. Pitäiskö suuttimet olla suoraan yli 600cc/min ? Katselin 510cc/min ja epäilyttää tuottokyky jo valmiiksi. :think
Pitäis suuttimet ostaa ja mietin mikä on sopiva koko. Koneessa on T3/T4 turbo jne. Pitäiskö suuttimet olla suoraan yli 600cc/min ? Katselin 510cc/min ja epäilyttää tuottokyky jo valmiiksi. :think
Jos meinaat bensalla ajaa niin nuo 510cc/min riittää tuolla turbolla ihan hyvin. Turbon tuotto loppuu ennen suuttimia. Jos polttoaineena on re85 niin sitten suuttimien pitäisi olla lähempänä 700cc kun 600cc.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
On. Aloittelija törmää äkkiä ongelmiin säädössä jos suuttimet on tarpeettoman isot.
Jos meinaat bensalla ajaa niin nuo 510cc/min riittää tuolla turbolla ihan hyvin. Turbon tuotto loppuu ennen suuttimia. Jos polttoaineena on re85 niin sitten suuttimien pitäisi olla lähempänä 700cc kun 600cc.
OK, kiitti!
Bensalla ajetaan ihan. Tuo turbo on joku yhdistelmä ja mallia iso. Ei viitsis heti ostella uusia suuttimia. Mut nuo 510cc käy hyvin tähän hätään. Megan kanssa tulee kuitenkin isompia ongelmia kuin noilla suuttimilla.
porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.
lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.
Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.
lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.
Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
On se ainakin mallia kestävä. Mun '66 lohko on aivan samannäkönen.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
tän ketjun alussa jollain oli vikana triggeriltä anturi liian kaukana samanlaiseen ongelmaan
Comment