Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dille_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 226
    • Järvenpää

    Originally posted by Joma View Post
    bosch hukkakipinäpuola.
    Älä ainakaan näitä bilteman sinisiä mitkä mulla on, ne päät kun ei natsaa sinne boschin puolaan laisinkaan Muita syitä niiden poisvaihtamiseen en ole itse vielä käytännössä todennut, eli kunhan kipinä liikkuu niin johdon kriteerit täyttyy.
    Mutta eiköhän tarkemmilla kavereilla löydy näihinkin joku "miksi vain kalleimmat käy" -tyypinen selitys..
    E30 -90 M20 Turbo
    sigpic

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3176
      • 47200

      Huomasin kanssa ettei käypäsiä johtoja löytyny omaan millään. En muista enää puolaa mutta jotkut siniset kävin fiksukselta hakemassa ja vaihdoin vanhoista päädyt ja hatut puolalle meneviin päihin. Ja toimi

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Joma View Post
        Mitkäs tulpanjohdot sitä laittaisi?

        Kokoonpanona 2l alakerta, ruiskun kansi, bosch hukkakipinäpuola ja mega 1 v2,2?

        Nyt on kiinni m30pin vakiot millä nyt kipinää tuleekin, mutta uudet joudun kuitenkin ostamaan.
        Termi Boschin hukkakipinäpuola pitää sisällään aika liudan Boschin tuotteita.
        Ite ostin Motonetistä M10:iin tarkoitetut vakiot johdot, kun omassa puolan pään pinni on samanlainen kuin vakio jakajassa. Ne 3€/kipale yleismallin yleismallit mitä valintahyllyssä on, näyttää niin surullisilta keksinnöiltä ettei mitään järkeä.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Dille_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 226
          • Järvenpää

          Originally posted by pazq View Post
          Huomasin kanssa ettei käypäsiä johtoja löytyny omaan millään. En muista enää puolaa mutta jotkut siniset kävin fiksukselta hakemassa ja vaihdoin vanhoista päädyt ja hatut puolalle meneviin päihin. Ja toimi

          Mä vaan puristin pihdeillä päät lyttyyn että ottavat edes jotenkin kiinni 😁 Tuntui silti toimivan että samapatuo. Mutta joo. Pöydällä oli myös m20:stä vanhat orkkis johdot ja niissä oli ainakin puolaan sopivat päät
          E30 -90 M20 Turbo
          sigpic

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 569
            • Ulvila

            M10 turbo lykkää öljyt pakopesään, paluu putki hitsattu jakokoppaan yläviistoon. 20mm paluu letku.

            Tulo on perus 1/4" teflon letku 12mm banjoilla.
            Kokeiltu myös banjo pulttia millin reiällä.

            Ahtimena ilmeisesti kkk k14. Näitä jo kokeiltu kahta( toinen kunnostettu), mutta sama homma jatkuu.

            Alkaa ideat loppua, täytyy varmaan laittaa holsetti
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5287
              • Pirkkala

              Originally posted by bmw89 View Post
              M10 turbo lykkää öljyt pakopesään, paluu putki hitsattu jakokoppaan yläviistoon. 20mm paluu letku.

              Tulo on perus 1/4" teflon letku 12mm banjoilla.
              Kokeiltu myös banjo pulttia millin reiällä.

              Ahtimena ilmeisesti kkk k14. Näitä jo kokeiltu kahta( toinen kunnostettu), mutta sama homma jatkuu.

              Alkaa ideat loppua, täytyy varmaan laittaa holsetti
              Onhan paluu öljynpinnan yläpuolella? Ja ahdin järjissään?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • bmw89
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 569
                • Ulvila

                Pitäs olla, kun se on ylämpänä kuin ylempi öljypohja
                -E30 "316i"

                ex. e46 328i,

                Comment

                • Miuge
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 630
                  • Tampere

                  Originally posted by bmw89 View Post
                  ...paluu putki hitsattu jakokoppaan yläviistoon.
                  Yläviistoon miten? Kuva? :think Paluuputken suositeltu kulma yleensä vähintään 20astetta alaviistoon, niin ettei öljy ainakaan pääse pakkaantumaan paluupuolella joka tuottaa sinne vastapainetta.
                  Webshop - MRT Engineering
                  Facebook - MRT Engineering
                  Instagram - mrtengineering
                  YouTube - miugemrt

                  Comment

                  • bmw89
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 569
                    • Ulvila

                    elikkäs näin
                    Last edited by bmw89; 15-01-2019, 16:15.
                    -E30 "316i"

                    ex. e46 328i,

                    Comment

                    • Miuge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 630
                      • Tampere

                      Ei pitäisi olla siis tuosta kiinni Liukulaakeriturbon painepuolen kuristaminen ei ole suositeltavaa. Olisko vaan turbiinin päädyn akselitiiviste rikki tai huonosti asennettu..?
                      Webshop - MRT Engineering
                      Facebook - MRT Engineering
                      Instagram - mrtengineering
                      YouTube - miugemrt

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3176
                        • 47200

                        Mullakin oli 8mm sisäreijällä olevaa menolinjaa superille ja paluu sitten jotain suht isoa. Ei tulvinu koskaan eikä ahtimen takia savuttanutkaan, paitsi vanhalla h1c:llä kun oli klappia tarpeeksi

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 569
                          • Ulvila

                          Originally posted by Miuge View Post
                          Ei pitäisi olla siis tuosta kiinni Liukulaakeriturbon painepuolen kuristaminen ei ole suositeltavaa. Olisko vaan turbiinin päädyn akselitiiviste rikki tai huonosti asennettu..?
                          Sitä määkin epäilen, kun ahtimeen on edellinen omistaja vaihtanut "korjaus sarjan".

                          Päittäis välystä ei oo ja sivuttainkin normaalisti :think
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • S4ms4
                            Newbiemmer
                            • Dec 2014
                            • 11
                            • Espoo

                            Mistä lähtis vikaa Seuraavaksi etsimään ?
                            Ongelma: ilman ahtoja pelaa, heti kun ahdot alkaa nousemaan alkaa kone rötäämään eikä kierrä yli 3500-4000. Lähes booaa jos kaasun lyö pohjaan. Kiihdytys pumput toimii kyllä. Jää tavallaan rötäämään paikalleen jos osa kaasulla koittaa kiihdyttää.
                            Bensanpaine nousee ahtojen mukana mittarin mukaan hyvin.
                            Käyntiin lähtee kuin palmun alta. Uudet tulpan johdot, tulpat ja jakajan kansi vaihdettu myös. Tulpat nyt orkkis arvon nkg.

                            Kokoon pano on dellorton dhla 45 tuplat, T3 ahtimena, walbron 255 tankissa, malpassin b-säädin tupla 8mm paluulla. Bensanpainetta kokeiltu kaikkeen 0.15-0.25 Bar. Sytty kiinteä nyt 18 astetta ennakkoa.
                            Jako tarkistettu, kaasarit putsattu.
                            On nostanut ahtoja muttei silloin ensin saanut bensaa, sit ku korjattiin edellisten virityksiä toimi pari kertaa kunnes kaasarit tulvi, se korjattiin mut enään ei toimi ahdoilla ollenkaan.

                            Olisin kiitollinen ideoista pari vuotta pikkuhiljaa paininu tän kaa.
                            Last edited by S4ms4; 10-09-2017, 20:47.
                            Mäntä pistiäistä odotellessa.

                            Comment

                            • Dille_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 226
                              • Järvenpää

                              Originally posted by S4ms4 View Post
                              Mistä lähtis vikaa Seuraavaksi etsimään ?
                              Ongelma: ilman ahtoja pelaa, heti kun ahdot alkaa nousemaan alkaa kone rötäämään eikä kierrä yli 3500-4000. Lähes booaa jos kaasun lyö pohjaan. Kiihdytys pumput toimii kyllä. Jää tavallaan rötäämään paikalleen jos osa kaasulla koittaa kiihdyttää.
                              Bensanpaine nousee ahtojen mukana mittarin mukaan hyvin.
                              Käyntiin lähtee kuin palmun alta. Uudet tulpan johdot, tulpat ja jakajan kansi vaihdettu myös. Tulpat nyt orkkis arvon nkg.

                              Kokoon pano on dellorton dhla 45 tuplat, T3 ahtimena, walbron 255 tankissa, malpassin b-säädin tupla 8mm paluulla. Bensanpainetta kokeiltu kaikkeen 0.15-0.25 Bar. Sytty kiinteä nyt 18 astetta ennakkoa.
                              Jako tarkistettu, kaasarit putsattu.
                              On nostanut ahtoja muttei silloin ensin saanut bensaa, sit ku korjattiin edellisten virityksiä toimi pari kertaa kunnes kaasarit tulvi, se korjattiin mut enään ei toimi ahdoilla ollenkaan.

                              Olisin kiitollinen ideoista pari vuotta pikkuhiljaa paininu tän kaa.

                              Kuulostaisi siltä että saa aivan liikaa bensaa, syytä on vaikea sanoa koska en kaasareita tunne juurikaan. Toi malpassin säädin on aika herkkä laite, tarkistaisin vähintääkin että toimii oikein / kokeile napata siltä letku irti ja ajaa.

                              Edeltävä yhdistettynä siihen että osakaasulla tuo sytytysennakko kuuluisi olla jotain 24-30 väliltä tuon 18 sijaan, ja mikäli ajat e98 bensalla, on tuo 18 astetta aika reilusti ainakin heti 0.8bar jälkeen.

                              Paras neuvo toimivaan kokoonpanoon: Heitä kaasarit + jakaja pois ja vaihda tilalle esim m10 orkkis ruiskuimusarja kunnollisilla suuttimilla ja jokin aftermarket ecu ohjaamaan bensaa + sytytystä.
                              Säästät osien hinnan jo muutaman viikon ajeluissa jos miettii paljonko tommoset jokkistuplat turbolla ja tönkköjakajalla ahmii bensaa toimiessaankin...
                              E30 -90 M20 Turbo
                              sigpic

                              Comment

                              • evilracer
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2015
                                • 219
                                • Suomi

                                Originally posted by Dille_ View Post
                                Paras neuvo toimivaan kokoonpanoon: Heitä kaasarit + jakaja pois ja vaihda tilalle esim m10 orkkis ruiskuimusarja kunnollisilla suuttimilla ja jokin aftermarket ecu ohjaamaan bensaa + sytytystä.
                                Säästät osien hinnan jo muutaman viikon ajeluissa jos miettii paljonko tommoset jokkistuplat turbolla ja tönkköjakajalla ahmii bensaa toimiessaankin...
                                Täysin samaa mieltä, vielä kun säätelyn avuksi laittaa laajakaistaseosmittarin niin jo rupeaa M10 laulamaan
                                Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎