mulla teki samaa 40mm dellortoilla bensanpinta aika tarkka, pitää olla kohot säädetty ohjeen mukaan. Samalla kun säätää kohon mitan kohdalleen puhaltaa pensaletkun liittimeen kokeilee ettei neulaventtiili vuoda ja tarkastaa että on kumikärkiset. toiminut itsellä tuplakaasariturbo hyvin , laajakaista ehdoton
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Laajakaista on ehdoton jos meinaat tuota yrittää säätää. Tuplat turbon kanssa ja ahtojen mukaan säätyvä bensanpaine on huono yhdistelmä ja hankala saada toimimaan oikein. Lisärikastus pitäisi saada tulemaan suuttimien kautta oikeanlaisena, voi olla noiden kaasutintyyppien kanssa vaikeaa turbon takia. Jos bensanpaine ylittää kaasuttimen maksimin, sen minkä neula kykenee pitämään kiinni, ja etenkin sisällä oleva kohoa ohjaava kuula ja sen jousen antaman lisävoiman, neula avautuu ja pinta lähtee nousemaan kohokammiossa ja lopulta se tulvii yli. Rikkaalle tuo kuulostaa menevän.
Comment
-
-
Tuota yhtälöä et kaasareiden kanssa ei pitäis olla säätyvä paineensäädin en nyt ihan löydä, siellä kun sama ahtopaine on kohokammiossa nii loppuu bensan tulo nopeeta jos tulo paine 0.20bar ja ahtoja 0.8 bar.
Tämähän on tosiaan muutoskatsastettu 92 tälle tekniikalle et on liikkunut tällä, ja ahtokäyttöön tarkoitetut kaasarit kyseessä.
mega ois kiva mut tää on tois sijainen projekti ja näillä mennään vielä. Laajakaista pitää ruuvata jossain välin jos en hyvää kapeaa laita ku mielestäni se riittää saamaan kaasarin sille sektorille mitä ne ees pystyy.
bensanpinnat on ohjearvossa. En oo kieltämättä koittanu säädintä ilman ahto ohjausta, voishan tuota koittaa ens kerrallaMuuten tuntuu tosiaan malpassi toimivan ku painemittari läsöttää tuulilasia vasten näkökentässä niin näkee koko ajan mitä tapahtuu.
Mäntä pistiäistä odotellessa.
Comment
-
-
Ei löydy kokemusta, mutta ko ulkonäön perusteella sanoisin, että ratkeaa parin ekan lämpösyklin aikana. Noissa turbopakosarjoissa pätee hyvä sääntö, että jos se kiiltää, niin elä osta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by parse View PostTerve kaikille... Nyt lähtee kyssäri neitsyys vihdoin. Kysyisin minkälainen tehon kesto m10 2.0 kaasari motin kiertokangilla ja kampiakselilla? Mahdollisuus on tehdä särötarkastu kaikkiin ja tarvittaessa lasipuhaltaa. Siis turbo mielessä.
Comment
-
-
Niitä veivejä on aika monenlaisia, veikkaan että metallilaatukin on vaihtunut tuotannon aikana. Kone oli tuotannossa yli 20 vuotta. Wanhan mallin veivit on ihan järkyttävän painavat. Tosin niin on vakiomännätkin.
Veivien ja mäntien kiihtyvyydet tuottaa suuremmat voimat alakerralle kuin palopaine. Vaikka olis vähän ahdettukin.
Vakiomittanen veivi ja 80 isku tuottaa vähä vammaisia kulmia. Pitemmällä veivillä alakerran kokemat voimat putoaa pirun paljon. Jos olisin nyt tekemässä tai teen uudelleen, katon jotku pitkät S koneen veivit ja vaikka sit teettää männät. Maksaahan ne muttei ihan älyttömiä.Last edited by petrolhead; 20-01-2020, 22:18.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment