Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • billy
    replied
    Originally posted by pilssi View Post
    http://www.aircooled.fi/tuote/1773/m...-396mm-tako-aa

    Tekkeekö tuommosilla mukiloilla mittään? Jos 300-350hp tietämille jättäs tehot.. On niin halavat että rupes ihan kiinnostamaan. Cp pistonsseista on kyllä kysely päällä vielä.. Mutta budjetti vaan kusee pahasti tällähetkellä.
    Omassa Toyotan moottorissa aikanaan kyseiset mukit ja painetta 2.3bar hyvin kesti

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by pilssi View Post
    http://www.aircooled.fi/tuote/1773/m...-396mm-tako-aa

    Tekkeekö tuommosilla mukiloilla mittään? Jos 300-350hp tietämille jättäs tehot.. On niin halavat että rupes ihan kiinnostamaan. Cp pistonsseista on kyllä kysely päällä vielä.. Mutta budjetti vaan kusee pahasti tällähetkellä.
    Tekee. Muista asennuksessa nuoli vauhtipyörään päin.

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied


    Tekkeekö tuommosilla mukiloilla mittään? Jos 300-350hp tietämille jättäs tehot.. On niin halavat että rupes ihan kiinnostamaan. Cp pistonsseista on kyllä kysely päällä vielä.. Mutta budjetti vaan kusee pahasti tällähetkellä.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Pitää/käy
    Kiitos tästä!

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Pitää/käy

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    s38b38 veivit

    laitan s38b38 veivit m10:ppiin pitääkö laittaa/käykö s14 kk-laakerit?

    Leave a comment:


  • bmw2002
    replied
    Originally posted by jarcco View Post
    Paljonko männissä on lakikorkeus?Samanmoista settiä ois itellä menossa paikoilleen,nyt vaan nuita mäntiä mietin.
    Tähän unohtunut vastata. Korkeus on 33,8mm.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    ..............
    Last edited by aisi316; 19-11-2014, 15:18.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Mulla on "S38B38" (motor nord) veivit 142mm ja kuplan matalemmat mahlet 90,5 porauksella, tulee lohkon tasalle kakslitrasen akselilla.

    Leave a comment:


  • jarcco
    replied
    Originally posted by bmw2002 View Post
    Kyllä se kestää nuilla kuplan männilläkin yli 300hv, kunhan moottorissa on säädöt kohdallaan. Itse ajelin paksulakisilla vakio männillä pari kesää yli kolmensadan tehoilla, eikä niiden kanssa tullut ongelmia. Kanget oli myös vakiot, joskin tasapainotettu ja poskipinnat kiillotettu. Vaihdoin siinä vaiheessa takomännät ja h-profiili kanget kun tavoitteet meni yli 400hv:n. Nyt JE-mittatilausmännät ja eagle h-profiili kanget. Kanget valittiin tässä vaiheessa s14 144mm pitkät paremman kampisuhteen takia. Penkissä mitattu vanhalla ahtimella 411hv/600nm@1,5bar ja nyt arviolta n.450hv/+600nm@1,5bar varttimaili tuloksista pääteltynä. Näillä nyt menty kaksi kautta moottoria avaamatta.

    Kokoonpano riippuu siis paljolti siitä kuinka paljon yli 300hv meinaat mennä. Jos pysyt alle 350 tehoissa, niin pitäisin entisellään. Jos tavoitteet tuosta yli niin harkitsisin jo kunnon mäntiä ja kankia, jo siinäkin mielessä kun ne tavoitteet tuppaa kasvamaan ajan myöta.
    Paljonko männissä on lakikorkeus?Samanmoista settiä ois itellä menossa paikoilleen,nyt vaan nuita mäntiä mietin.

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied
    Kiitos tästä! eikös se niin mene että nälkä kasvaa syödessä? Se 400hp on kyllä ollu mielessä. Mielellään tekis semmosen, että ei jokavuos tarviis avata

    Leave a comment:


  • bmw2002
    replied
    Originally posted by pilssi View Post
    Minkälaisella mäntä/kanki kokoonpanolla porukka on tehny näitä? Tarkotus ois semmoset kilkkeet laittaa että kestää yli 3sataa ottaa. Tosin 290hp kesti kuplan mahletkin eikä niissä vieläkään mitään vikaa ole. Lueskelin koko topicin läpi niin ei tuosta nyt ottanu selkoo minkälaisilla sisuskaluilla ootte näitä tehny. :think
    Kyllä se kestää nuilla kuplan männilläkin yli 300hv, kunhan moottorissa on säädöt kohdallaan. Itse ajelin paksulakisilla vakio männillä pari kesää yli kolmensadan tehoilla, eikä niiden kanssa tullut ongelmia. Kanget oli myös vakiot, joskin tasapainotettu ja poskipinnat kiillotettu. Vaihdoin siinä vaiheessa takomännät ja h-profiili kanget kun tavoitteet meni yli 400hv:n. Nyt JE-mittatilausmännät ja eagle h-profiili kanget. Kanget valittiin tässä vaiheessa s14 144mm pitkät paremman kampisuhteen takia. Penkissä mitattu vanhalla ahtimella 411hv/600nm@1,5bar ja nyt arviolta n.450hv/+600nm@1,5bar varttimaili tuloksista pääteltynä. Näillä nyt menty kaksi kautta moottoria avaamatta.

    Kokoonpano riippuu siis paljolti siitä kuinka paljon yli 300hv meinaat mennä. Jos pysyt alle 350 tehoissa, niin pitäisin entisellään. Jos tavoitteet tuosta yli niin harkitsisin jo kunnon mäntiä ja kankia, jo siinäkin mielessä kun ne tavoitteet tuppaa kasvamaan ajan myöta.
    Last edited by bmw2002; 07-11-2014, 08:00.

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied
    Minkälaisella mäntä/kanki kokoonpanolla porukka on tehny näitä? Tarkotus ois semmoset kilkkeet laittaa että kestää yli 3sataa ottaa. Tosin 290hp kesti kuplan mahletkin eikä niissä vieläkään mitään vikaa ole. Lueskelin koko topicin läpi niin ei tuosta nyt ottanu selkoo minkälaisilla sisuskaluilla ootte näitä tehny. :think

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    tän ketjun alussa jollain oli vikana triggeriltä anturi liian kaukana samanlaiseen ongelmaan
    Hyvä tälleen hitusen myöhässä vastailla mut nimen ommaan tuohan se vika oli..

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    -------------------
    Last edited by jannmann; 19-08-2014, 12:37.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎