memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spetke
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Mulle tuli nyt 530d Bemarissa, eli läppä meni imusarjan kautta
    palotilaan jättäen jälkiä mäntään ja kanteen ja taivuttanu imuventtiilit ja auto kävi vain 5:llä sylinterillä. Laakkoselta soitettiin tänään ja vian laajuutta oli tutkittu sen verran, että ehdottavat koneen viemistä Koneistamolle Keravalle ja arvioivat korjauskustannuksen liikkuvan 5.500 - 6.000 euron välillä ja sanoivat, että voisivat tulla vastaan 2.500 eurolla... t. Riku
    No onkos tämä edennyt mihinkään?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Hajoamisella on aina todennäköisyys, kilsojen ja iän kasvaessa todennäköisyys kasvaa, sen olet hyväksynyt ostaessasi vanhan ja käytetyn auton. Se, että kallis auto hajoaa 170tkm kohdalla, ei ole mitään muuta kuin huonoa tuuria. Sisustan kalliit materiaalit tai varusteiden määrä ei vaikuta asiaan, ja voin luvata että maailmasta löytyy muun merkkisiäkin 170tkm ajettuja jotka ovat hajonneet.

    Auto on vanha, on melkoinen tuuri että saat "rempparahaa" kädenojennuksena. Varmasti nakertaa, mutta takuunalaista autoa et ole ostanut joten haavat on nuoltava ja tehtävä jokin diili. Loppu tuli tappiota, jos tällainen riskinotto hirvittää on ostettava uusi/täystakuu erikseen jos saatavilla.
    Last edited by Cell; 29-12-2011, 00:54.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Opeliin saa saksassa elinikäisen takuun, 160tkm/10v. Opelilta on sanottu, ettei missään ole enää käytössä yli 160tkm ajettuja Opeleita, joten takuu on käytännössä ikuinen. Kertoo kaiken autotehtaiden realiteeteistä. Jos jossain Suomessa ajetaan enemmän, ei se tehdasta kiinnosta. Suomi on niin pieni markkina alue.

    Syvästi ihmettelen, miten joku uskaltaa nykyään ostaa mitään, ennenkuin on tutkinut nettifoorumit...
    Kyllä tässä aika skeptikoksi tosiaan muuttuu jos mihinkään ei voi enää luottaa ilman nettifoorumeita. Tähän asti on pärjätty ilman.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    turbo tekee tosiaan hintaa lisää. Jos nyt ajatellaan että täyttä kansiremonttia ei tehdä ja turboksi kunnostettu malli, niin en ymmärrä hintaa. Olettaen että sylinteri ja mäntä on ehjiä, ei moottoria tarvi edes irroittaa. Vai meneekö näissä aina mäntä niin huonoon kuntoon, että pakko uusia? Tossa on kyllä niin paljon muuttujia, että varmaan pahimman mukaan on tuo arvio. Saksasta saa vaihtomoottorin suomeen rahteineen alkaen 3000-3500e hintaan.
    Itse olen näitä vastaavia motteja nähnyt / ropannut useimpia kappaleita ja vauriot ovat olleet kaikissa samaa luokkaa. Eli kun teräksinen läppä menee männän päälle "pomppimaan" niin kyllä se raapii kyseisen
    sylinteriseinämän pahoille ja syville naarmuille, männän laki hakkautuu erittäin pahoin kraattereille samaten sylinteri kansi. Käytännössä mottori on käyttökelvoton, eli helpommalla ja varmasti jopa halvemmalla pääsee kun löytää jostain vaihtomoottorin.
    Onhan noita seppiä toki olemassa jotka hoonaavat sylinteri seinämän ja uusii männän tai hioo sen laen kuntoon ja vaihtaavat sylinterikannen ja matka jatkuu. Mutta tämä ei tarkoita mitään peruskorjattua moottoria.
    Kustannuksista on mahdoton sanoa mitään tarkkaa kun seppiä on joka lähtöön ja näkemyksiä siitä, että kuinka paljon osaa pitää vaihtaa ja mitä voi korjata sekä jokainen hinoittelee oman työnsä eri tavalla jne...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Jos se sinusta on sen verran, että bemari kuuluu olla silloin tiensä päässä, niin sitten pitää kyllä muuttaa omakin kanta bemareita kohtaan. Viissataa sarjan bemarilla voi ajaa vain 172 tkm ja sitten se on end of life, great.
    Opeliin saa saksassa elinikäisen takuun, 160tkm/10v. Opelilta on sanottu, ettei missään ole enää käytössä yli 160tkm ajettuja Opeleita, joten takuu on käytännössä ikuinen. Kertoo kaiken autotehtaiden realiteeteistä. Jos jossain Suomessa ajetaan enemmän, ei se tehdasta kiinnosta. Suomi on niin pieni markkina alue.

    Syvästi ihmettelen, miten joku uskaltaa nykyään ostaa mitään, ennenkuin on tutkinut nettifoorumit...

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Ei toi hinta arvio nyt kaukana ole todellisuudesta. Se riippuu aika monesta asiasta. Ja on siinä moottorin vaihdossa työtäkin aika määrä, korjaamisessa vielä enempi.
    Ja yleensä ahdin hajoaa myös samassa rytäkässä eli läpän jämät menee pakosiivistä läpi, pysähtyen katalysaattorin kennoon. Nämäkin asiat pitää huomioida korjausvaiheessa tai kun kustannuksia lasketaan.
    turbo tekee tosiaan hintaa lisää. Jos nyt ajatellaan että täyttä kansiremonttia ei tehdä ja turboksi kunnostettu malli, niin en ymmärrä hintaa. Olettaen että sylinteri ja mäntä on ehjiä, ei moottoria tarvi edes irroittaa. Vai meneekö näissä aina mäntä niin huonoon kuntoon, että pakko uusia? Tossa on kyllä niin paljon muuttujia, että varmaan pahimman mukaan on tuo arvio. Saksasta saa vaihtomoottorin suomeen rahteineen alkaen 3000-3500e hintaan.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
    Ei toi hinta arvio nyt kaukana ole todellisuudesta. Se riippuu aika monesta asiasta. Ja on siinä moottorin vaihdossa työtäkin aika määrä, korjaamisessa vielä enempi.
    Ja yleensä ahdin hajoaa myös samassa rytäkässä eli läpän jämät menee pakosiivistä läpi, pysähtyen katalysaattorin kennoon. Nämäkin asiat pitää huomioida korjausvaiheessa tai kun kustannuksia lasketaan.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ilman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:


    Niinhän ne aina


    BMW:n virallinen kantahan on ettei mitään läppäongelmaa ole koskaan ollutkaan.

    Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.
    Niinhän se Siperia tosiaan opettaa. Asia olis ollut ihan ok jos edes joku taho olis huomauttanu tällaisesta tyyppivikamahdollisuudesta, niin olisin poistattanut läpät ajoissa. Ei kaikki jaksa seurata jotain keskutelupalstoja aina kaikesta mitä ostaa. Moottorin tulee kestää tällasiet jutut. Ja kyllä tämä ongelma Laakkosella tiedostetaan. Aion kyllä vaihtaa bemarin tällä hetkellä koeajossa olevaan 318i:hin jos vaan päästään vaihtokaupassa sellaiseen sopimukseen, että koen tulleeni kohdelluksi tässä asiassa oikein ja Laakkosen vastaantulo on riittävä.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
    Mä kans kuulin, että Saksasta sais vaihtomoottorin 4000 eurolla. Myyjä vaan totesi, että korjauskustannusarvio on välillä 5.500 - 6.000 euroa. Viaksi on sanottu, että läppä mennyt imusarjan kautta palotilaan ja rikkonut männän ja taivuttanut imuventtiilit. Laakkonen uskoisi, että kone saataisiin kuntoon Keravan Koneistamolla (R-Koneistus), joka on kuulemma hyvä.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:
    • 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
    • koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
    • Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
    • Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
    • Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.

    Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Ilman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:

    Originally posted by rikutherock View Post
    Autoa mainostettiin Laakkosella ostohetkellä about maailman parhaaksi autoksi.
    Niinhän ne aina

    Originally posted by rikutherock View Post
    Mutta kukaan ei koskaan maininnut mitään, vaikka tämä ongelma ollut selvästi tiedossa dieseleissä.
    BMW:n virallinen kantahan on ettei mitään läppäongelmaa ole koskaan ollutkaan.

    Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Eipä tuo asia foorumilla jauhamalla mihinkään muutu, jos et ole tyytyväinen tuohon korvaukseen niin laakkoselle vääntämään ja jos eivät tule vastaan enempää, niin kuluttajariitalautakuntaan valitus vetämään. Tuo 2500 euroa on (mielestäni) ihan hyvä korvaus, se on sivuseikka onko tuo tyyppivika, vaan saako yleensäkään tuossa vaiheessa kone hajota. Kaikki osapuolet ovat sitä mieltä ettei saa, mutta koska virhevastuu loppuu tavallisen tulkinnan mukaan yleensä puolen vuoden jälkeen, on jo se että 1,5 vuoden jälkeen tullaan tuonkin verran vastaan aika hyvä homma.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Toki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta faktoilla tässä mennään.
    -Autosi on noin 9 vuotta vanha.
    -Ajettu lähemmäs 200tkm
    -Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.

    Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
    Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
    Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
    Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
    Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
    Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
    Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
    Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavalla
    Kaikillahan meillä tosiaan on oikeudet omiin mielipiteisiinsä. Siksihän tämä keslustelupalstakin on olemassa. Kun faktoista puhutaan, niin tarkennetaan nyt kuitenkin, että auto on tasan 8 vuotta vanha (ei 9). Autolla on ajettu 172 tkm (ei 200 tkm). Mielestäni 172 tkm tuonhintaiselle autolle ei ole mitään. Jos se sinusta on sen verran, että bemari kuuluu olla silloin tiensä päässä, niin sitten pitää kyllä muuttaa omakin kanta bemareita kohtaan. Viissataa sarjan bemarilla voi ajaa vain 172 tkm ja sitten se on end of life, great. Autoa mainostettiin Laakkosella ostohetkellä about maailman parhaaksi autoksi. "Maailman parhaalla" autolla voi ajaa vain 172 tkm. Todella laadukasta toimintaa. Vähintä mitä olisin toivonut, että asiasta olis voitu varoittaa myös liikkeessä tai merkkihuillossa, niin olisin voinut asian korjauttaa ajoissa. Mutta kukaan ei koskaan maininnut mitään, vaikka tämä ongelma ollut selvästi tiedossa dieseleissä.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by rikutherock View Post
    Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:
    • 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
    • koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
    • Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit?

      Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
    Toki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta faktoilla tässä mennään.
    -Autosi on noin 9 vuotta vanha.
    -Ajettu lähemmäs 200tkm
    -Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.

    Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
    Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
    Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
    Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
    Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
    Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
    Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
    Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavalla
    Last edited by Spetke; 26-12-2011, 11:09.

    Leave a comment:


  • rikutherock
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllähän tuo auto alkaa jo olla ehtoopuolella. Toki se Suomessa on vasta uudenkarhea, mutta ei länsimaisissa sivistysvaltioissa.
    No, musta 170 tkm ei ole mitään tuonhintaisella autolla. Ihmettelen jos se muita bemarikuskeja tyydyttää, että bemarilla voi ajaa 170 tkm ja sen jälkeen sen voi viedä romuttamolle.

    Leave a comment:

Working...
X