Originally posted by rikutherock
View Post
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Hajoamisella on aina todennäköisyys, kilsojen ja iän kasvaessa todennäköisyys kasvaa, sen olet hyväksynyt ostaessasi vanhan ja käytetyn auton. Se, että kallis auto hajoaa 170tkm kohdalla, ei ole mitään muuta kuin huonoa tuuria. Sisustan kalliit materiaalit tai varusteiden määrä ei vaikuta asiaan, ja voin luvata että maailmasta löytyy muun merkkisiäkin 170tkm ajettuja jotka ovat hajonneet.
Auto on vanha, on melkoinen tuuri että saat "rempparahaa" kädenojennuksena. Varmasti nakertaa, mutta takuunalaista autoa et ole ostanut joten haavat on nuoltava ja tehtävä jokin diili. Loppu tuli tappiota, jos tällainen riskinotto hirvittää on ostettava uusi/täystakuu erikseen jos saatavilla.Last edited by Cell; 29-12-2011, 00:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOpeliin saa saksassa elinikäisen takuun, 160tkm/10v. Opelilta on sanottu, ettei missään ole enää käytössä yli 160tkm ajettuja Opeleita, joten takuu on käytännössä ikuinen. Kertoo kaiken autotehtaiden realiteeteistä. Jos jossain Suomessa ajetaan enemmän, ei se tehdasta kiinnosta. Suomi on niin pieni markkina alue.
Syvästi ihmettelen, miten joku uskaltaa nykyään ostaa mitään, ennenkuin on tutkinut nettifoorumit...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postturbo tekee tosiaan hintaa lisää. Jos nyt ajatellaan että täyttä kansiremonttia ei tehdä ja turboksi kunnostettu malli, niin en ymmärrä hintaa. Olettaen että sylinteri ja mäntä on ehjiä, ei moottoria tarvi edes irroittaa. Vai meneekö näissä aina mäntä niin huonoon kuntoon, että pakko uusia? Tossa on kyllä niin paljon muuttujia, että varmaan pahimman mukaan on tuo arvio. Saksasta saa vaihtomoottorin suomeen rahteineen alkaen 3000-3500e hintaan.
sylinteriseinämän pahoille ja syville naarmuille, männän laki hakkautuu erittäin pahoin kraattereille samaten sylinteri kansi. Käytännössä mottori on käyttökelvoton, eli helpommalla ja varmasti jopa halvemmalla pääsee kun löytää jostain vaihtomoottorin.
Onhan noita seppiä toki olemassa jotka hoonaavat sylinteri seinämän ja uusii männän tai hioo sen laen kuntoon ja vaihtaavat sylinterikannen ja matka jatkuu. Mutta tämä ei tarkoita mitään peruskorjattua moottoria.
Kustannuksista on mahdoton sanoa mitään tarkkaa kun seppiä on joka lähtöön ja näkemyksiä siitä, että kuinka paljon osaa pitää vaihtaa ja mitä voi korjata sekä jokainen hinoittelee oman työnsä eri tavalla jne...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rikutherock View PostJos se sinusta on sen verran, että bemari kuuluu olla silloin tiensä päässä, niin sitten pitää kyllä muuttaa omakin kanta bemareita kohtaan. Viissataa sarjan bemarilla voi ajaa vain 172 tkm ja sitten se on end of life, great.
Syvästi ihmettelen, miten joku uskaltaa nykyään ostaa mitään, ennenkuin on tutkinut nettifoorumit...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi toi hinta arvio nyt kaukana ole todellisuudesta. Se riippuu aika monesta asiasta. Ja on siinä moottorin vaihdossa työtäkin aika määrä, korjaamisessa vielä enempi.
Ja yleensä ahdin hajoaa myös samassa rytäkässä eli läpän jämät menee pakosiivistä läpi, pysähtyen katalysaattorin kennoon. Nämäkin asiat pitää huomioida korjausvaiheessa tai kun kustannuksia lasketaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSiis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
Ja yleensä ahdin hajoaa myös samassa rytäkässä eli läpän jämät menee pakosiivistä läpi, pysähtyen katalysaattorin kennoon. Nämäkin asiat pitää huomioida korjausvaiheessa tai kun kustannuksia lasketaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostIlman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:
Niinhän ne aina
BMW:n virallinen kantahan on ettei mitään läppäongelmaa ole koskaan ollutkaan.
Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSiis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rikutherock View PostOttaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:- 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
- koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
- Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
- Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
- Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.
Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
Leave a comment:
-
Ilman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:
Originally posted by rikutherock View PostAutoa mainostettiin Laakkosella ostohetkellä about maailman parhaaksi autoksi.
Originally posted by rikutherock View PostMutta kukaan ei koskaan maininnut mitään, vaikka tämä ongelma ollut selvästi tiedossa dieseleissä.
Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Eipä tuo asia foorumilla jauhamalla mihinkään muutu, jos et ole tyytyväinen tuohon korvaukseen niin laakkoselle vääntämään ja jos eivät tule vastaan enempää, niin kuluttajariitalautakuntaan valitus vetämään. Tuo 2500 euroa on (mielestäni) ihan hyvä korvaus, se on sivuseikka onko tuo tyyppivika, vaan saako yleensäkään tuossa vaiheessa kone hajota. Kaikki osapuolet ovat sitä mieltä ettei saa, mutta koska virhevastuu loppuu tavallisen tulkinnan mukaan yleensä puolen vuoden jälkeen, on jo se että 1,5 vuoden jälkeen tullaan tuonkin verran vastaan aika hyvä homma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostToki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta faktoilla tässä mennään.
-Autosi on noin 9 vuotta vanha.
-Ajettu lähemmäs 200tkm
-Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.
Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavalla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rikutherock View PostOttaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:- 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
- koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
- Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit?
Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
-Autosi on noin 9 vuotta vanha.
-Ajettu lähemmäs 200tkm
-Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.
Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavallaLast edited by Spetke; 26-12-2011, 11:09.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostKyllähän tuo auto alkaa jo olla ehtoopuolella. Toki se Suomessa on vasta uudenkarhea, mutta ei länsimaisissa sivistysvaltioissa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: