Myyjän virhevastuu
Edit: voi poistaa
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Myyjän virhevastuu
Originally posted by 03R6 View PostTälläinen tarina: Kaveri osti noin 2 kk sitten TUUSULAN PREMIUM CARS:ista kyseisen kiesin työmatka-autoksi ja autolla oli ajettu 180 tkm. Auton myyjä kertoi vakuuttavasti, että kyseiseen autoon on tehty imusarjan läppien poisto. Kävin itsekkin auton testaamassa hankinnan jälkeen ja toimiva peli oli. Noooohhh. Ei mennyt montaa viikkoa kun auto päästi tehot karkuun ja käyntiääni muuttui raksuttavaksi yms yms.
Kaveri sai automyyjän puhelimella kiinni useiden yritysten jälkeen. Tämä pesi heti kätensä koko hommasta. Ilmoitti suoraan etteivät aio korvata mitään vaikka diagnoosiakaan ei vielä ollut.Auto vietiin Kotkan Autosalpaan, josta kerrottiin myöhemmin, että imusarjan läppä on irronnut ja kone on täysin paskana. Itsellä ei ole vastaavaa tullut eteen, mutta eikö liikkeestä ostettaessa päde jonkinlainen kuluttajansuoja? Kannattaa muuten välittää tietoa eteenpäin tuosta TUUSULAN PREMIUM CARS:ista... Myyjä oli todella röyhkeään ja vittumaiseen sävyyn lyönyt luuta kurkkuun, että heiltä on turha odottaa mitään korvauksia. Harmittaa kaverin puolesta
Ja valehteli päin näköä, että läpät on poistettu.
Lisäksi auto oli myyjäliikkeen toimesta katsastettu ennen ostoa, mutta autosalpa oli löytänyt alustasta vikoja enemmänkin. Mahtaa olla hyvät välit ko liikkeellä jonkin katsastuskonttorin kanssa...
Jos hyviä toimintaohjeita on jollakulla niin otetaan vastaan!
Täältä löytyy paristakin ketjusta hyvää keskustelua aiheesta, searchilla vaan!
Leave a comment:
-
-
Omasta toukastakin läpät poistettu kuukausi takaperin
4h meni aikaa ja M6 -pultilla&x221 liimalla tulppasin. Läpät meni helposti pihdeillä poikki, eli ei varmaankaan kauaa olisi kestäneet.. 204 tkm mittarissa.
EGR:n jätin ennelleen enkä puhistellu imusarjaa. Pari kertaa kone yskäs poiston jälkeen, senjälkeen en ole huomannut mitään kummempaa tyhjäkäynneissä, tehoissa tai muuten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arraparra View PostUlottuuko tuo läppäbugi ihan nykyversioihin asti?
Originally posted by arraparra View PostMuistaako joku nähneensä jonkun tässä ketjussa tälläistä peliä fiksanneensa/kironneensa?
Leave a comment:
-
-
Uusi foorumilainen ilmoittautuu
Olen hommaamassa seuraavanlaista peliä;
335 dA Touring M-Sport, facelift 3.0 LCI vm.2008
Sitkeästi olen tätä ketjua kahlannut, ja ilmeisesti tästä kiessistä pitää nuo läpät poistaa, kö? Ulottuuko tuo läppäbugi ihan nykyversioihin asti?
Muistaako joku nähneensä jonkun tässä ketjussa tälläistä peliä fiksanneensa/kironneensa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pasa View PostOnko kukaan kiinnittänyt läppien poiston jälkeen, että olisi tyhjäkäynti ollut "rajumpi" kuin aikasemmin 4 pyttysessä koneessa? Lähinnä nyt tärinän osalta.
Itellä ollut alusta lähtien läpät pois ja ajanut autolla n. 100 tkm, eikä tyhjäkäynnin tärinä mitenkään häiritsevä ole ollut, mutta olen silti sitä mieltä, että samanikäinen (-02) pumppusiitin-vw käy nätimmin.
Moottorin tukikumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot ok ja imuvuotojakaan ei pitäisi olla.
Ajattelin paneutua tähän tärinään seuraavaksi asiaan kuuluvalla vakavuudella, eli paikallistamaan syytä tosissaan, mutta jos joku on sitä mieltä, että läpillä on syy-yhteys tyhjäkäynnin "nättiyteen", niin enpähän tee turhaa työtä 310 tkm ajetun auton kanssa.
Lähinnä nyt kuitenkin kallistuisin sinne siitin/alipaine puolelle.
Omassa käyttömiinassa (~365tkm rullattu 330d) tyhjäkäynti hieman vaeltelee kylmänä läppien poiston jälkeen. Olen rauhoitellut mieltäni selittelemällä että se johtuu EGR:n poistamisesta, suuttimien korjausarvot ovat kunnossa ja alipaineletkutkin uusittu, joten sillä puolella vikaa ei pitäisi olla.
Raportoi toki jos löytyy selitys vaeltelevalle tyhjäkäynnille
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan kiinnittänyt läppien poiston jälkeen, että olisi tyhjäkäynti ollut "rajumpi" kuin aikasemmin 4 pyttysessä koneessa? Lähinnä nyt tärinän osalta.
Itellä ollut alusta lähtien läpät pois ja ajanut autolla n. 100 tkm, eikä tyhjäkäynnin tärinä mitenkään häiritsevä ole ollut, mutta olen silti sitä mieltä, että samanikäinen (-02) pumppusiitin-vw käy nätimmin.
Moottorin tukikumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot ok ja imuvuotojakaan ei pitäisi olla.
Ajattelin paneutua tähän tärinään seuraavaksi asiaan kuuluvalla vakavuudella, eli paikallistamaan syytä tosissaan, mutta jos joku on sitä mieltä, että läpillä on syy-yhteys tyhjäkäynnin "nättiyteen", niin enpähän tee turhaa työtä 310 tkm ajetun auton kanssa.
Lähinnä nyt kuitenkin kallistuisin sinne siitin/alipaine puolelle.
Leave a comment:
-
-
Ja kuinka kävikään..
..kun niin paljon asiasta toitotettu ja sittenhän se piti käydä omalle kohdalle. Eli 2011 lokakuussa ostettu e46 330dA mittarilukeman ollessa 191000km. Liike ilmoitti että läpät poistamatta ja sovittiin että insp.2 yhteydessä nypitään läpät samalla.
Vaan ei tartte poistaa enää, juuri vaihtui mittariin 202000km ja huolto -periaatteessa- jo varattu.
Auto "nykähti" kesken ajon ja muuttui ikäänkuin tehottomaksi. Auto sivuun ja käyntiääni kuulosti "vajaalta".. --> ajamalla korjaamon pihaan ja imusarja pöydälle. Läppä lähtenyt irti ja matkannut ilmeisesti 2. sylinteriin.
Nyt arvotaan että puretaanko enemmän ja tutkitaan paljonko tuhoa saanut aikaan vai säästetään kallista aikaa ja tilataan vaihtomoottori tilalle.
Onko muilla kokemusta minkälaista tuhoa saanut aikaan? (yritin haeskella täältä vastaavia tilanteita)
Leave a comment:
-
-
Ei ne kaikki mee särki.
Pistetään nyt hiukan omia kokemuksiakin noista läpistä.
Ostin reilu vuosi sitten -01 530 faceliftin Hangosta noin 425tkm ajettuna.
Tottakai tuli kauhulla luettua juttuja noista läpistä ja kuvat ei mieltä piristänyt. Eräässä huoltokuitissa oli maininta imusarjan läpistä suuren kysymysmerkin kera ja kehotettiin ostamaan uusi. Ei sitten muuta kuin toimeen ja sarja irti ja mitä hlv... löytyikään imusarjasta! Ei sitten mitään.....tai löytyi läpät siellä mistä pitikin ja karstaa yhtä vähän kuin uudessa.
Hiukan tuli taputeltua itteensä selkään tyyliin "hyvä poika, hyvä poika"!
No, sittemmin kohtaloksi koitui....Toyota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaikkone View PostVielä sen verran kysymystä että:
Oletteko laittaneet noita tulppaus sarjoja? vai vaan poistanut ne lituskat osat ja jättäneet tangot? entä jättänyt sen pyörittävän tangon ja servon kiinni?
Leave a comment:
-
-
Enpä nytten tiedäkään tuosta "pakollisesta" takuusta, vaan virhevastuu on autoliikkellä näemmä jos oikein ymmärsin.
Kuitenkin uskoisin että kun 2kk ostettu auto liikkeestä ja varmasti kuluttajaneuvojat tietävät ko tyyppiviasta niin kuvittelisi kovaa taistelua tulevan vaikka myyjä kieltääkin.
Nytten tulevaisuudessa toivottavasti muut ottavat opiksi että dokumentti tuosta poistosta paperille niin ei ole nokan koputtamista sitten
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Betrunken View PostAikoinaan kaverit jotain autoja osteli sieltä niin "juuri katsastetut" autot olivat aivan karseessa kunnossa, tästä on kyllä jo monta vuotta aikaa ja huhut silloin oli että joku inssi olisi jäännyt sulan lähellä olevasta katsastusasemalta kiinni jostain vilpistä.
Mutta itse aiheseen niin minun mielestäni autoliikkeellä on vastuu vähintään 6kk/tietty km määrä.
Tuosta läppien poistosta ei varmaan ollut mitään dokumenttia myyjän toimesta?
Leave a comment:
-
-
Lisäksi auto oli myyjäliikkeen toimesta katsastettu ennen ostoa, mutta autosalpa oli löytänyt alustasta vikoja enemmänkin. Mahtaa olla hyvät välit ko liikkeellä jonkin katsastuskonttorin kanssa...
Mutta itse aiheseen niin minun mielestäni autoliikkeellä on vastuu vähintään 6kk/tietty km määrä.
Tuosta läppien poistosta ei varmaan ollut mitään dokumenttia myyjän toimesta?
Leave a comment:
-
-
530da -04 --> läppä koneeseen (kaverin auto)
Tälläinen tarina: Kaveri osti noin 2 kk sitten TUUSULAN PREMIUM CARS:ista kyseisen kiesin työmatka-autoksi ja autolla oli ajettu 180 tkm. Auton myyjä kertoi vakuuttavasti, että kyseiseen autoon on tehty imusarjan läppien poisto. Kävin itsekkin auton testaamassa hankinnan jälkeen ja toimiva peli oli. Noooohhh. Ei mennyt montaa viikkoa kun auto päästi tehot karkuun ja käyntiääni muuttui raksuttavaksi yms yms.
Kaveri sai automyyjän puhelimella kiinni useiden yritysten jälkeen. Tämä pesi heti kätensä koko hommasta. Ilmoitti suoraan etteivät aio korvata mitään vaikka diagnoosiakaan ei vielä ollut.Auto vietiin Kotkan Autosalpaan, josta kerrottiin myöhemmin, että imusarjan läppä on irronnut ja kone on täysin paskana. Itsellä ei ole vastaavaa tullut eteen, mutta eikö liikkeestä ostettaessa päde jonkinlainen kuluttajansuoja? Kannattaa muuten välittää tietoa eteenpäin tuosta TUUSULAN PREMIUM CARS:ista... Myyjä oli todella röyhkeään ja vittumaiseen sävyyn lyönyt luuta kurkkuun, että heiltä on turha odottaa mitään korvauksia. Harmittaa kaverin puolesta
Ja valehteli päin näköä, että läpät on poistettu.
Lisäksi auto oli myyjäliikkeen toimesta katsastettu ennen ostoa, mutta autosalpa oli löytänyt alustasta vikoja enemmänkin. Mahtaa olla hyvät välit ko liikkeellä jonkin katsastuskonttorin kanssa...
Jos hyviä toimintaohjeita on jollakulla niin otetaan vastaan!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaikkone View PostVielä sen verran kysymystä että:
Oletteko laittaneet noita tulppaus sarjoja? vai vaan poistanut ne lituskat osat ja jättäneet tangot? entä jättänyt sen pyörittävän tangon ja servon kiinni?
Leave a comment:
-
Leave a comment: