Originally posted by mikkoman72
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by Zoui View PostMutta eihän tosi bemaristi anna pienten vastoinkäymisten lannistaa, bemarin omistajat on kovin merkkiuskollista kansaa, jonka varaan menee suurempikin vika.
Tilanne olisi eri, jos kyseessä olisi kulutusosa. Vaihdoin turbon, vaihdoin pa-pumpun - ei haittaa. Ne on kulutusosia. Imusarjan läpät/imusarja EI OLE kulutusosa ja siinä on virhe jo uutena.Last edited by mikkoman72; 09-02-2009, 15:28.
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostSopisko millään että ei lähdetä tolle linjalle tässä threadissa, muuten on kohta 60 sivua ja alkuperäinen sisältö hukassa.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostVaihtoehtoinahan BMW:llä on:
a) ei tehdä mitään, maine menee, saa tapella korvausvaatimusten kanssa
b) korvata vain vauriot, antaa kunnon ohje vaihtosuosituksesta ja toivoa parasta
c) vaihtaa kaikki imusarjat kestävämpiin
Valmistajalle valitettavasti imusarjan läppien poisto ei ole mahdollinen tapa ratkaista ongelmia. Liittyen aiemmin mainittuihin päästörajoihin ja tyyppihyväksyntiin. Tämän vuoksi BMW:lle ainoat tavat ratkaista ongelma ovat imusarjojen vaihto tai vaihtoehtoisesti vaikeneminen kestävyysongelmista. Jokainen auton omistaja, jolle vahinkoa ei ole vielä sattunut, voi kuitenkin itse poistattaa nämä imusarjan läpät autostaan!Last edited by Juhis; 09-02-2009, 15:40.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJokainen auton omistaja, jolle vahinkoa ei ole vielä sattunut, voi kuitenkin itse poistattaa nämä imusarjan läpät autostaan!
Ja tosiaan pitää nyt vielä oikeasti painottaa sitä, että kukaan tällä palstalla ei ole ollut, sitä ainoaa järkevää tapaa, läppien poistoa vastaan.
Comment
-
-
Originally posted by teddy View Post"Mutta mitäs sitten kun en voi enää myydä mun e60:stä 5-sarjan bemarina, kun ei ole enää tyyppihyväksynnän mukainen?! Kuka korvaa arvonalenemisen?!"Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by teddy View PostJa tosiaan pitää nyt vielä oikeasti painottaa sitä, että kukaan tällä palstalla ei ole ollut, sitä ainoaa järkevää tapaa, läppien poistoa vastaan.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostToisessa esimerkissä kerroin oman kokemukseni moottoririkosta. Tämä tapahtui takavetoisella autolla n. 200km/h nopeudessa ja ainakaan minulla ei takarenkaat lukittuneet ja auton hallittavuus säilyi edelleen.
jollet vielä ole ilmoittanut Mikolle yhteystietojasi, tee se pikaisesti. Saataisiin jälleen yksi naula lisää BMW:n arkkuun.
Viestisi mukaan olet kokenut läppäviasta aiheutuneen moottorivaurion.
Tämä siksi, että yksi BMW:n argumenteistä on, ettei ko vika ole yleinen eikä mikään ongelma BMW:n tuotteelle. Tehdään tästä yhdessä ONGELMA!
Comment
-
-
Originally posted by ekiaalto View PostJuhis,
jollet vielä ole ilmoittanut Mikolle yhteystietojasi, tee se pikaisesti. Saataisiin jälleen yksi naula lisää BMW:n arkkuun.
Viestisi mukaan olet kokenut läppäviasta aiheutuneen moottorivaurion.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostAivan ja vielä kun kaikki muistaisivat myös tehdä sen läppien poiston ajoissa!
Hyvä pointti, mutta ongelmana on se, että suuri osa BMW:n omistajista ei lue tätä foorumia eikä heille ole koskaan merkkihuollossa tehtyjen huoltojen yhteydessä ola kerrottu uhkaavasta vaarasta. Monet myös luottavat maahantuojan valtuuttaman huoltoliikkeen ammattitaitoon enemmän kuin kuulopuheisiin jossain epävirallisessa yhteydessä. Valitettavasti.
Itselleni moottorin uusimisen yhteydessä merkkiliikkeessä asennettiin läpätön imusarja, tietojeni mukaan maahantuojan siunauksella. Maksoihan maahantuoja osan kustannuksista.
Juuri suoritetun vuosikatsastuksen yhteydessä ei päästöissä ollut mitään sanomista. Arvot olivat kohdallaan.
Auton tyyppitodistukseen ei muutoksella ole vaikutusta.
Comment
-
-
Originally posted by ekiaalto View PostJuuri suoritetun vuosikatsastuksen yhteydessä ei päästöissä ollut mitään sanomista. Arvot olivat kohdallaan.
Auton tyyppitodistukseen ei muutoksella ole vaikutusta.
Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöt tarkastetaan mittaamalla kuormattoman moottorin savutus vapaassa kiihdytyksessä joutokäynniltä ruiskutuksen katkaisun pyörimisnopeuteen asti vaihteen ollessa vapaalla ja kytkin kytkettynä (kytkinpoljin vapautettuna). Absorptiokertoimen mittaus tapahtuu valonläpäisyyn perustuvalla opasiteettimenetelmällä, jolloin mittausarvot mitataan.
Varsinaisia saastepäästöjä ei siis mitata dieselauton katsastusta varten millään tavalla, ainoastaan tietyssä tilanteessa pakoputkesta tulevan savun valonläpäisyä! Auton EURO yms normien mukaiset päästöluokitukset ja niitä varten tehtävät mittaukset ovat täysin eri asia.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostHieman aikaisemmassa viestissäni mainitsin, että moottoririkon kärsinyt auto oli vanha BMW M3. Vika autossa oli kiertokangen laakerin pettäminen. Eli itse en omista BMW:n dieselmallia, eikä minulla ole myöskään ollut noiden imusarjan läppien kanssa ongelmia. Joten minusta ei valitettavasti ole apua tuohon teidän taisteluun.
Comment
-
-
Originally posted by ekiaalto View PostNo, hauskaa, että olet kuitenkin mukana keskustelussa. On rakentavaa saada kommentteja myös niiltä, jotka eivät itse asiassa tiedä asiasta mitään. Jatka samaan tyyliinAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Muistin virkistykseksi niin mikäs se oli noiden läppien perimmäinen tarkoitus eli minkä vaikutuksen ne tekee moottorille ja minkä takia ne yleensäkin on? Ei sakemanni inssi niitä varmaankaan huvikseen ole sinne roivassut?
Ja jos ne poistaa/poistattaa niin mitkä sitten on koneeseen vaikutukset, tehoihin tai muuhun vai vaikuttaako mitään?530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
Comment