Originally posted by Izzman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by jms1601 View PostMihinkäs tämä keskustelu hyytyi? Kiinnostais tietää kuinka monella, jotka tällä keskustelupalstalla tarinoi/käyttää tätä on ne läpät sinne koneeseen sujahtanut.
Ja ne joilla on näin ikävästi käynyt niin seuraavat asiat kiinnostaa:
1. Auton malli?
2. Ikä?
3. Ajokilometrit?
Ei kaikista viesteistä tarkalleen selviä edelliset asiat. Ja onko ketjun aloittajalla mitään uutta kerrottavaa asiasta?
Kaikki vaurion kärsineet, ilmoittautukaa minulle joukon jatkoksi! Ja muut: pyydän, että levitätte tietoa aiheesta.
Seuraavaksi aiheesta laaditaan nettisivu, jossa on kaikki asiaan liittyvät faktat (joiden kerääminen on vielä hieman kesken).
"Hupaisa" seikka ilmeni tässä noin viikko sitten, kun menin varoittamaan parin talon päässä asuvaa naapuriani tästä ongelmasta (530D E60). Kiitteli ja sanoi menevänsä hoitamaan asian kuntoon pikimmiten (mittarissa 170tkm) ja totesi samaan hengenvetoon, että hänen hyvä ystävänsä on Laakkosen (en-nyt-muista-mikä) päällikkö, eikä hän ole moista viitsinyt mainita. Kerroin, että Laakkosella tiedetään varsin hyvin tilanne, kun siellä imusarjoja kuitenkin vaihdetaan Eli sitä samaa hyssyttely-salailua, kuin on jo havaittu. Tai sitten kyseinen päällikkö on autuaan tietämätön aiheesta
Ajomäärien ja iän osalta laaditaan taulukko, jahka saadaan vielä muutamia tapauksia lisää.
Comment
-
-
Hieno homma On kumma jos maahantuoja ei tämän ravistelun seurauksena lähetä jonkinlaista tiedotetta asiasta kun aikanaan ketju saa enemmän julkisuutta. Luulisi että tällä tiedotteella pesisivät omat kätensä jollakin tasolla asiasta.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostHieno homma On kumma jos maahantuoja ei tämän ravistelun seurauksena lähetä jonkinlaista tiedotetta asiasta kun aikanaan ketju saa enemmän julkisuutta. Luulisi että tällä tiedotteella pesisivät omat kätensä jollakin tasolla asiasta.
- BMW on perustellut korvaamatta jättämistä sillä, että autoilla on ajettu 130-200tkm (ja takuu on ummessa), mutta samalla ns. halpamerkki KIA tarjoaa 5 vuoden / 150.000km takuun. Onko siis kohtuullista/normaalia, että ns. laatumerkin kone kestää mainitun 130-200tkm, jonka jälkeen sen on BMW:n mielestä hyväksyttävää/normaalia tuhoutua?
- BMW on antanut ohjeen huoltamoille, että kertovat asiakkaille 100.000km "vaihtosuosituksesta" imusarjan osalta. Miksi tällainen "suositus" on annettu, jos "mitään vikaa ei ole"?
- jne.
Eli mitä he voisivat tiedotteessankan sanoa?
"osassa ei ole vikaa" -> koneet jatkaa hajoamistaan, porukka erityisen kypsänä moisen tiedotteen jälkeen jos luottavat siihen ja silti koneet sanoo poks
"osassa on vikaa" -> myöntävät virheen, vastuu kaatuu niskaan
"osassa ei ole vikaa, mutta kannattaa vaihtaa" -> miksi, jos vikaa ei ole?
Comment
-
-
Hienoa Mikko että jaksat asiaa draivata, tämä on hyvissä käsissä aivan varmasti!
Ennenkaikkea periaattelliselta kannalta tässä on pirun isoista asioista kyse muillekin BMW:iden omistajille kuin vain nuo imusarjan läpät omaavien mallien omistajille.
Kyllä Laakkonenkin vielä jossain vaiheessa tajuaa, että taidettiin vittuilla väärälle kundille"Old School"
BMW 325i cabrio -87 E30
BMW 535iA 3.5l V8 -99 E39
ex BMW 525i -95 E34, BMW 750iA 5.4 V12 -01 E38, BMW V8 cabrio -87 E30, BMW 535iA 3.5l V8 -98 E39, BMW 325i cabrio -88 E30, BMW 325iA cabrio -89 E30, BMW 520 2.0l -92 E34, BMW 316 1.8l -85 E30, BMW 316 1.6l -80 E21
Comment
-
-
Moi!
Mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua,ja tässä herännyt kysymys mitä toi BMW.n varaosatakuu kattaa kun olet vaihtanut ns suosituksien mukaan uuden imusarjan ja tämä takuun alainen osa rikkoontuu esim 1v kuluttua ostohetkestä. Joskus minulle sanottu että BMW.n alkuperäisillä varaosilla on 2v takuu.
Tässä ehkä uusi kysymys aiheeseen.
Niin joo imusarjalle ei kuulemma ole vaihtosuositusta,näin olen ymmärtänyt merkkiorganisaation puheista.
Kommenttia takuu asiaan olis kiva kuulla.
Comment
-
-
Pe tuli uusi TotalBMW postilaatikkoon. Seuraavassa numerossa on "totuus imusarjan läpistä". Saa nähdä mitä britit aiheesta kirjoittavat.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostWanha kysymys, mutta takuu korvaa uuden koneen.
Paitsi että tn. määrittelevät sun omavastuuosuuden sen mukaan kuinka paljon veivattu kone sattui kilahtamaan. Esim. voisi veikata vaikka, että 150tkm veivattu katsottaisiin merkkiorganisaation puolesta esim 50% ajetuksi, ja korvaisivat sinulle esim. sen 50%. Ajatella, selviäisit n. 17keur konerempasta reilulla 8 tonnilla!! Mitä sitten, että voisit yhtä hyvin ostaa muutamalla tonnilla alle 100tkm ajetun vaihtokoneen ja vaihtaa/vaihdattaa sen nokalle puoli-ilmaiseksi.
Comment
-
-
Originally posted by 2BMW.n loukku View PostMoi!
Mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua,ja tässä herännyt kysymys mitä toi BMW.n varaosatakuu kattaa kun olet vaihtanut ns suosituksien mukaan uuden imusarjan ja tämä takuun alainen osa rikkoontuu esim 1v kuluttua ostohetkestä. Joskus minulle sanottu että BMW.n alkuperäisillä varaosilla on 2v takuu.
Tässä ehkä uusi kysymys aiheeseen.
Niin joo imusarjalle ei kuulemma ole vaihtosuositusta,näin olen ymmärtänyt merkkiorganisaation puheista.
Kommenttia takuu asiaan olis kiva kuulla.
Ja kun kirjelmöin aiheesta BMW Suomen kanssa, eivät missään vaiheessa tyrmänneet tai muutoin kiistäneet tätä esittämääni kysymystä "miksi olette antaneet vaihtosuosituksen korjaamoille" vaan vaikenivat aiheesta tyystin. Jos suositusta ei ole oikesti annettu, miksi eivät vain toteaisi niin?
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostJa kun kirjelmöin aiheesta BMW Suomen kanssa, eivät missään vaiheessa tyrmänneet tai muutoin kiistäneet tätä esittämääni kysymystä "miksi olette antaneet vaihtosuosituksen korjaamoille" vaan vaikenivat aiheesta tyystin. Jos suositusta ei ole oikesti annettu, miksi eivät vain toteaisi niin?
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKyllähän sinun pitäisi lakimiehenä tietää että jos et mitenkään järkevästi kykene puolustamaan kantaasi on viisainta olla hiljaa (älä myönnä äläkä kiellä). Mitään vastausta et tule saamaan ennen oikeuskäsittelyä. Tämä on ilmeisesti BMW:n yleinen linjanveto, joka koskee kaikkia maita. En tiedä onko kuluttajansuoja muissa maissa heikompi kuin Suomessa, mutta Suomessa pätevät toistaiseksi Suomen lait (ynnä EU-lainsäädäntö ja kv-sopimukset), ja ainakin maalaisjärjellä ajatellen kuluttajan pitäisi olla tässä tapauksessa vahvoilla. Tietysti viime kädessä kyse on näytöstä, ja on mielenkiintoista nähdä mitä BMW Suomi asiassa siinä vaiheessa sanoo. Sitä ennen vaietaan, ikävä kyllä.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostUnohdin hymiön. Eli TIEDÄN kyllä hyvin, miksi vaikenevat
Comment
-
-
Itsellä (täällä Saksassa Münchenissä) 2004 E61 530da josta loppuu takuu juuri kesälomareissulla Suomessa. Soittelinkin Laakkoselle että mitenkäs jos tulen Saksan autolla että otatteko läpät pois kun niissä niitä vikoja on ollut. 250 euroa maksaa poisto-operaatio.
Pitänee tuo käydä tekemässä.
Semmoinen kysymys tähän perään että mitenkäs sitten Saksan katsastuksessa käy, miten oleellisesti päästöt tai muut arvot muuttuvat tuon poiston yhteydessä?ex E61 530da 2004
Comment
-
Comment