Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    Originally posted by pexodus View Post
    minulle tulee torstaina 330d touring m-sport man. vm. 03. mittarilukema 184tkm.
    tulee siis saksan tuliaisina, onko jotain nopeaa keinoa tarkistaa joko nuo läpät poistettu Gerhardin toimesta vai pitääkö heti ruveta itse paskaamaan näpit? :think
    No peilillä + valolla imusarjan alta/sivulta katsomalla, että näkyykö siellä sitä läppiä liikuttavaa tankoa. Jos ei tankoa, ei läppiä.

    Mutta jos tanko näkyy, niin voi toki sittenkin olla läpät poistettu, mutta tanko on vain jätetty yksinään heilumaan. Eli yritä katsoa tällöin tarkemmin onko läppien pienet vivut paikallaan. Toinen pää vivusta kiinni läppäakselissa ja toinen tangossa. Kuvasta selvinnee:

    Comment

    • turisti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 447
      • Jyväskylä

      Originally posted by jussi_r View Post
      Myös endoskoopilla saattaa nähdä kun irroittaa ahtoputken.
      Ja endoskooppihan löytyy joka jannulta..
      Hemmetin kätevä laite, mut KALLIS!
      sigpic
      - Vanha Liitto Powered by M10 -

      Comment

      • pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

        montakohan tuntia noitten irrottamisessa menee, ajattelin viedä irroitettavaksi johonkin autokorjaamolle, olen itse todella käsi näiden hommien kanssa.
        vosi kuitenkin olettaa että jos noin pitkälle kestänyt(yli150tkm) että olisi poistettu, vai hajoaisikohan juuri kotiin ajaessa onko noiden poistosta siis mitään haittaa, vikakoodia tms.?
        BMW F11 LCI 530da x-drive
        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          Originally posted by pexodus View Post
          montakohan tuntia noitten irrottamisessa menee, ajattelin viedä irroitettavaksi johonkin autokorjaamolle, olen itse todella käsi näiden hommien kanssa.
          vosi kuitenkin olettaa että jos noin pitkälle kestänyt(yli150tkm) että olisi poistettu, vai hajoaisikohan juuri kotiin ajaessa onko noiden poistosta siis mitään haittaa, vikakoodia tms.?
          n. 2-3,5h...riippuu tekeekö yksin vai esim. 2 henkilöö ja sitte, että onko ensikertalaiset asialla vai onko tuttua hommaa
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            Originally posted by pexodus View Post
            montakohan tuntia noitten irrottamisessa menee, ajattelin viedä irroitettavaksi johonkin autokorjaamolle, olen itse todella käsi näiden hommien kanssa.
            vosi kuitenkin olettaa että jos noin pitkälle kestänyt(yli150tkm) että olisi poistettu, vai hajoaisikohan juuri kotiin ajaessa onko noiden poistosta siis mitään haittaa, vikakoodia tms.?
            Ne voi hajota periaatteessa millon vaan, niitä on hajonnut 30tkm-yli 300tkm ajetuista eli on aika arpapeliä. Ei pitäs vaikuttaa muihin ku päästöihin ja ei vaikuta katsastuksessa mitattaviin päästöarvoihin.
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7505
              • Jyväshyvä

              Originally posted by pexodus View Post
              montakohan tuntia noitten irrottamisessa menee, ajattelin viedä irroitettavaksi johonkin autokorjaamolle, olen itse todella käsi näiden hommien kanssa.
              vosi kuitenkin olettaa että jos noin pitkälle kestänyt(yli150tkm) että olisi poistettu, vai hajoaisikohan juuri kotiin ajaessa onko noiden poistosta siis mitään haittaa, vikakoodia tms.?
              Mulla meni nelisen tuntia kotona pihalla pakkasessa värkätessä, siis läppien poisto. En käyttänyt juurikaan aikaa imusarjan putsaukseen, EGR-venttiilin käytin irti ja sitä putsasin.

              Lämpimässä tallissa ja työkalut valmiina (piti välillä hakea kaupasta riittävän iso torx-avain jotta sain sen tolppien tuen auki), aikaa olisi mennyt tauotta joku 2.5 tuntia. Jos asian on tehnyt ennenkin, onnistuu se kyllä alle pariin tuntiin jos urakoimaan rupeaa.

              Mulla ainakaan ei ole tullut vikakoodeja, eikä havaittavaa muutosta missään (kulutus, tehot/vääntö, moottorijarrutus).

              Mulla siis -05/-06 auto ja oli 158 tkm ajettu kun poistin läpät ja olivat vielä moitteettomassa kunnossa ja eivät juurikaan likaisia joten olisi varmasti mennyt vielä pitkään ilman vaihtoakin. Oli uudemmat, 4.5 mm akselilla olevat läpät...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                kiitos! pitääpä varata heti perjantaille poistoaika, kannattanee siis etsiä firma joka nuo poistanut ennenkin! ja sitten vain väännöistä nauttimaan=)
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • mikkoman72
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 93
                  • Helsinki

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Mulla siis -05/-06 auto ja oli 158 tkm ajettu kun poistin läpät ja olivat vielä moitteettomassa kunnossa ja eivät juurikaan likaisia joten olisi varmasti mennyt vielä pitkään ilman vaihtoakin. Oli uudemmat, 4.5 mm akselilla olevat läpät...
                  Kaiken saamani tiedon ja vahinkokuvausten pohjalta sanoisin, että vaikka läpät näyttää hyviltä, eikä karstaa ole, jne, niin ne voi hajota * aivan milloin vain *. Siihen EI tule luottaa, että läpät siellä pysyy "puhdistamalla niitä". Ei puhdistamisesta haittaakaan varmasti ole, mutta ei vielä minun yöuniani pelastaisi.

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    Originally posted by mikkoman72 View Post
                    Kaiken saamani tiedon ja vahinkokuvausten pohjalta sanoisin, että vaikka läpät näyttää hyviltä, eikä karstaa ole, jne, niin ne voi hajota * aivan milloin vain *. Siihen EI tule luottaa, että läpät siellä pysyy "puhdistamalla niitä". Ei puhdistamisesta haittaakaan varmasti ole, mutta ei vielä minun yöuniani pelastaisi.
                    Täysin samaa mieltä.
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      Originally posted by pexodus View Post
                      kiitos! pitääpä varata heti perjantaille poistoaika, kannattanee siis etsiä firma joka nuo poistanut ennenkin! ja sitten vain väännöistä nauttimaan=)
                      Juurikin näin tai sitte yks vaihtoehto, on kysellä joku kaveri avuks, jolla on kokemusta vastaavien bemarien näpräyksestä ja huoltokirja avuks ja itse läppienpoistoon löytyy hyviä ohjeita täältä foorumilta kuvineen.
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3308
                        • Kajjjaani

                        Originally posted by pexodus View Post
                        montakohan tuntia noitten irrottamisessa menee, ajattelin viedä irroitettavaksi johonkin autokorjaamolle, olen itse todella käsi näiden hommien kanssa.
                        vosi kuitenkin olettaa että jos noin pitkälle kestänyt(yli150tkm) että olisi poistettu, vai hajoaisikohan juuri kotiin ajaessa onko noiden poistosta siis mitään haittaa, vikakoodia tms.?
                        Kaksi tekijää E60:sen kimpussa ekaa kertaa ja noin kolmetuntia.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          no jos siinä nyt jokunen tunti menee ja sen liikkeessä teettää niin eihän tuo nyt niin kallis ole, ottaen huomioon sen että vaihdoin kuitenkin uudemman ja vähemmän ajetun autoni tuohon ja jouduin vielä maksamaan väliä=) saahan ne kulut vielä firman vähennyksiinkin.
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

                            -----
                            Last edited by jussi_r; 30-12-2009, 23:48.
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              niin no VAGgistilla ei ollu ainakaan varaa olla köyhä(lue kokoajan jotain rikki)
                              mutta näitä vikoja lueskellessä, ei tainnu merkin vaihdolla paljoa tilanne muuttua :think
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • jussi_r
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1655
                                • Nurmijärvi

                                -----
                                Last edited by jussi_r; 30-12-2009, 23:48.
                                M3 Cabrio Individual
                                530d GT xDrive
                                GL420 CDI
                                ZX-12R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎