Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikoTD
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 31
    • Turku

    Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7506
      • Jyväshyvä

      Originally posted by NikoTD View Post
      Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?
      Ei taida tulla. Varminta on jättää kello paikalleen. Jos Kellosta haluat eroon, tulppaa alipaineletku ja jätä se alipainesolenoidi paikalleen...
      Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 11:28.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Ei taida tulla. Varminta on tulpata se alipaineletku ja jättää kello paikalleen...
        Miksi se pitäisi tulpata :think
        Ei haittaa vaikka se kello siellä tuksuttelee yksinään.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • NikoTD
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 31
          • Turku

          Originally posted by NikoTD View Post
          Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?
          No voishan ton sähköventtiilin sinne jättää mut kellon oon jo ottan kokonaan pois ja tulpannu sen letkun joka oli kellossa kiinni, eihän tuosta nyt pitäisi ainakaan mittaristoon tulla mitään että kello on pois ja letku tulpattu? Huomenna aamulla lyön koneen läjään niin jos joltain varmaa tietoa löytyy niin ois hyvä koska tuon alipainekellon haluaisin tuolta pois ihan muihin rojecteihin

          Comment

          • Janis Petke
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 73
            • Kouvostoliitto

            Kukas noita läpyttimiä kuohii pois Pirkanmaalla kohtuuhintaan? Tuli kylmä rinki persiiseen, eikä viittis talvella pihalla ruveta...
            -The Driving Machine-

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6463
              • Tuusula

              Originally posted by NikoTD View Post
              No voishan ton sähköventtiilin sinne jättää mut kellon oon jo ottan kokonaan pois ja tulpannu sen letkun joka oli kellossa kiinni, eihän tuosta nyt pitäisi ainakaan mittaristoon tulla mitään että kello on pois ja letku tulpattu? Huomenna aamulla lyön koneen läjään niin jos joltain varmaa tietoa löytyy niin ois hyvä koska tuon alipainekellon haluaisin tuolta pois ihan muihin rojecteihin
              Mittaristoon tulee vikakoodi että "kello epäkunnossa" ja TURUN MURTEELLA!
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3446
                • Janakkala

                Originally posted by WSE1 View Post
                Syyskuussa viimeksi vaihdoin koneen tuommoiseen 2006 vuosimallin 530DA jossa oli "vahvistettu rakenne" läpissä, koneenvaihdon syynä 5 sylinterin läpän meno moottorin ja sitämukaa imusarjan, männän, sylinterin, kannen, venttiilien yms tuhoutuminen, kohtuu halpa ehjä vaihtokone oli halvempi vaihtoehto tässä tapauksessa.
                En näe mitään järkevää syytä pitää niitä läppiä siellä imusarjassa, autoasi kun ei tarvitse enää uudelleen euro 4 typpihyväksyttää...
                Aika monesta noita läppiä on tullut poistettuakin ja KUKAAN ei ole vielä halunnut niitä takaisin.
                Oliko kyseessä suomi auto? millainen mittarilukema?
                Tuo olisi kannattanut hinauttaa marmoriliikkeeseen jotta olisi saatu faktaa siirtymään virallista kanavaa pitkin tehtaan suuntaan.
                Tähän astihan on "tieto" ettei näistä uudemmista 04 ylöspäin ole läppiä hajonnut. Tuossa olisi voinut olla "myytin murtaja"

                Mitä näitä on itse nähty koettu ja korjattu niin kaikki kuusi sylinteriset on aina ja poikkeuksetta antautuneet 4 ja 5 pytyn kohdalta.
                Mikä lie resonanssi osuu sille kohdalle imusarjaa?

                PS: Onko kenelläkään hajonnut läppää 4 sylinterisestä moottorista?
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • NikoTD
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 31
                  • Turku

                  Originally posted by Rahu View Post
                  Mittaristoon tulee vikakoodi että "kello epäkunnossa" ja TURUN MURTEELLA!
                  No helvata, täytyy vissiin opetella kieli kun oon "maahanmuuttaja"

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7506
                    • Jyväshyvä

                    --- ajatuskatko ---
                    Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 11:29.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      No ei liene hyväksi että alipaineet karkaa...
                      Mihkä ne sieltä karkaa jos se kello on ehjä? Samoinhan läppien poistossa alipainekello jätetään usein paikoilleen.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7506
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Esal View Post
                        Mihkä ne sieltä karkaa jos se kello on ehjä? Samoinhan läppien poistossa alipainekello jätetään usein paikoilleen.
                        No kyse oli nimenomaan sen kelloin poistosta. Ts. jos kellon poistaa, mutta jättää tukkimetta sen alipaineletkun niin turhaan hukkaa alipainetta.
                        Tosin kyllä se alipaine riittää, kokemusta on kun 535d:ssä oli letkuja poikki...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Ei taida tulla. Varminta on tulpata se alipaineletku ja jättää kello paikalleen...

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          No kyse oli nimenomaan sen kelloin poistosta. Ts. jos kellon poistaa, mutta jättää tukkimetta sen alipaineletkun niin turhaan hukkaa alipainetta.
                          Tosin kyllä se alipaine riittää, kokemusta on kun 535d:ssä oli letkuja poikki...
                          Niinpä, mutta tuossa itse sanot että kello jätettäisiin paikoilleen. Niin miksi se letku pitäisi irroittaa kellosta ja tulpata?
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7506
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Esal View Post
                            Niinpä, mutta tuossa itse sanot että kello jätettäisiin paikoilleen. Niin miksi se letku pitäisi irroittaa kellosta ja tulpata?
                            Niin, no kirjoitin mitä sattuu, tarkoitin että siis jättää se alipainesolenoidi paikalleen jos kellon haluaa välttämättä poistaa, meni puurot ja vellit sekaisin...
                            Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 11:30.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7506
                              • Jyväshyvä

                              Tulipa eilen poistettua läpät kaverin -02 530dA:sta.
                              Ajeeu n. 250 tkm. Kolme akselia oli poikki ja läpät repsotti imusarjassa...

                              Samalla poistettiion omasta -08 535dTA LCI:stä läpät, ajettu 180 tkm ja läpät olivat moitteettomassa kunnossa... Alipaineletkut ei ;-(
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Hirviger
                                Newbiemmer
                                • Jan 2009
                                • 24
                                • Finland

                                Läpät poistettu kaverin toimesta ja tilalle menivät kuvan mukaiset "blanking platet" o-renkaineen. Läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa. Imusarja ja EGR venttiili olivat myös puhtaat. Autolla ajettu 88tkm.

                                Kuvassa blanking plate

                                E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎