Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rioj
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 47
    • Hyvinkää

    Moro.

    Kyllähän tuossa nättää läpällinen imusarja olevan.

    Comment

    • Latelammas
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 89
      • Kanta-Häme

      Kiitos Spetke ja rioj vastauksista.

      Seuraava luonnollinen kysymys kuuluukin, tunteeko kukaan Hämeenlinnan seudulta osaavaa kaveria niiden poistoon? Itsellä kun ei riitä resurssit eikä kompetenssi niiden poistamiseen...
      F25 X3 M-Sport 30D

      Comment

      • 03R6
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 153
        • Kotka

        Originally posted by Latelammas View Post
        Kiitos Spetke ja rioj vastauksista.

        Seuraava luonnollinen kysymys kuuluukin, tunteeko kukaan Hämeenlinnan seudulta osaavaa kaveria niiden poistoon? Itsellä kun ei riitä resurssit eikä kompetenssi niiden poistamiseen...
        Älä suotta paniikkia ota. Omista M47N-koneisista autoista imusarjat avattiin ja ne olivat todella puhtaat 110 ja 140 tkm ajettuina. Läpät olivat kiinni kuin tauti... itse asiassa jälkimmäisessä kävi niin, että sivuleikkurit hajosivat kolmeen osaan kun akselia yritti katkaista. Luulenpa, että ihan turhaan ne sieltä tuli poistettua. Täällä foorumilla vallitsee sellainen läppäuskonto

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          Originally posted by 03R6 View Post
          Älä suotta paniikkia ota. Omista M47N-koneisista autoista imusarjat avattiin ja ne olivat todella puhtaat 110 ja 140 tkm ajettuina. Läpät olivat kiinni kuin tauti... itse asiassa jälkimmäisessä kävi niin, että sivuleikkurit hajosivat kolmeen osaan kun akselia yritti katkaista. Luulenpa, että ihan turhaan ne sieltä tuli poistettua. Täällä foorumilla vallitsee sellainen läppäuskonto

          Niin.Jokainenhan meistä päättää loppupeleissä itse poistaako autostaan läpät vai ei. jotkut läpät tai ruuvit irtoaa/katkeaa ja jotkut ei.... vrt. useat ottavat kaskovakuutuksenkin - ja aivan turhaan.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6463
            • Tuusula

            Tuohan nyt ei todista mitään että läpät on "puhtaat", olen pihdeillä kaivanut irronneita läppiä imusarjasta jotka olivat myöskin aika "puhtaat".. Oliskohan pitänyt jättää ne sinne?
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • hengari
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 208
              • Jyväskylä

              Originally posted by 03R6 View Post
              Älä suotta paniikkia ota. Omista M47N-koneisista autoista imusarjat avattiin ja ne olivat todella puhtaat 110 ja 140 tkm ajettuina. Läpät olivat kiinni kuin tauti... itse asiassa jälkimmäisessä kävi niin, että sivuleikkurit hajosivat kolmeen osaan kun akselia yritti katkaista. Luulenpa, että ihan turhaan ne sieltä tuli poistettua. Täällä foorumilla vallitsee sellainen läppäuskonto
              Latelampaan ja 03R6 autoissa on kyllä niin eri koneet ja imarin rakenne että en hirveesti vertailis. Siis M47 vs. M47N.
              Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

              Nyt:
              -E61 530dA M-sport 2006
              -Mustang fastback 1965

              Ex.
              -e39 530dA M-sport 2002
              -e91 320dA M-sport 2008

              Comment

              • Latelammas
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 89
                • Kanta-Häme

                Originally posted by hengari View Post
                Latelampaan ja 03R6 autoissa on kyllä niin eri koneet ja imarin rakenne että en hirveesti vertailis. Siis M47 vs. M47N.
                Kuinka oleellisesta rakenteellisesta erosta puhutaan, kun verrataan nimenomaan sitä imusarjaa? Onko tuo M47/T2 tyyppi vika-alttiimpi ja täten suositeltavaa viedä läppien poistoon? Jos tuolla pienellä toimenpiteellä saan nukkua yöni rauhassa, niin olkoon sitten niin. Koska koneesta joka tapauksessa menee jo turbo vaihtoon, en ota enää sitä riskiä että läpät tuhoaisivat koneen jossain vaiheessa.

                Edelleen vastausta vailla, kuka osaava tekisi sen Hämeenlinnan seudulla?
                F25 X3 M-Sport 30D

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Latelammas View Post
                  Kuinka oleellisesta rakenteellisesta erosta puhutaan, kun verrataan nimenomaan sitä imusarjaa? Onko tuo M47/T2 tyyppi vika-alttiimpi ja täten suositeltavaa viedä läppien poistoon? Jos tuolla pienellä toimenpiteellä saan nukkua yöni rauhassa, niin olkoon sitten niin. Koska koneesta joka tapauksessa menee jo turbo vaihtoon, en ota enää sitä riskiä että läpät tuhoaisivat koneen jossain vaiheessa.

                  Edelleen vastausta vailla, kuka osaava tekisi sen Hämeenlinnan seudulla?
                  No SPETKE ,joka oli yksi kysymyksiisi vastanneista.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • Latelammas
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 89
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by TFV View Post
                    No SPETKE ,joka oli yksi kysymyksiisi vastanneista.
                    Kiitos, itseasiassa Spetke oli jo ehtinyt laittamaan privaa...pitänee ottaa yhteyttä ahtimen vaihdon jälkeen.
                    F25 X3 M-Sport 30D

                    Comment

                    • hengari
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 208
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Latelammas View Post
                      Kuinka oleellisesta rakenteellisesta erosta puhutaan, kun verrataan nimenomaan sitä imusarjaa? Onko tuo M47/T2 tyyppi vika-alttiimpi ja täten suositeltavaa viedä läppien poistoon? Jos tuolla pienellä toimenpiteellä saan nukkua yöni rauhassa, niin olkoon sitten niin. Koska koneesta joka tapauksessa menee jo turbo vaihtoon, en ota enää sitä riskiä että läpät tuhoaisivat koneen jossain vaiheessa.

                      Edelleen vastausta vailla, kuka osaava tekisi sen Hämeenlinnan seudulla?
                      Pahoittelen aivopieruani. Onnistuin jotenkin lukeen tuon N47. Eli M47 koneesta ehdottomasti läpät mäkeen N47 kastrointiakin joku voisi suositella, itse en ottanut, vaikka onhan noitakin menny rikki.
                      Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                      Nyt:
                      -E61 530dA M-sport 2006
                      -Mustang fastback 1965

                      Ex.
                      -e39 530dA M-sport 2002
                      -e91 320dA M-sport 2008

                      Comment

                      • Latelammas
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 89
                        • Kanta-Häme

                        No niin, Bimmeri nielee taas asvalttia uuden Garret'in kera ja samassa operaatiossa Harinen poisti koneesta surullisen kuuluisat imusarjan läpät. Eli laitettakoon nyt vielä seuraavaalle epätietoiselle selkeästi haettavaksi tiedoksi, että moottorityypissä M47/T2 on imusarjan läpät.

                        Testerissä löytyi sitten yksi uusi virheilmoitus koskien hehkutusta. Koneeseen on vaihdettu viime keväänä uudet hehkutulpat yhden aamun käyntiin lähtemättömyyden jälkeen. Kone käynnistyy edelleen nollan vaiheilla ja siitä alaspäin "ryskyttäen", ikäänkuin kävisi hetken kolmella pytyllä. Voisiko olla niiden hehkujen ohjausyksikkö sökönä? Ainakin "kaikkitietävässä" Autokeskuksessa sanoivat, että hehkutulppien vaihdon yhteydessä vaihdetaan ohjausyksikkö samalla. Missähän tuo ohjausyksikkö majailee, onko helposti itse vaihdettavissa?:think
                        F25 X3 M-Sport 30D

                        Comment

                        • Latelammas
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 89
                          • Kanta-Häme

                          Ennenkuin kukaan ehtii ripittämään, kävin esittämässä tuon saman kysymyksen sellaisessa ketjussa, johon se oikeasti kuuluu..eli E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia.
                          F25 X3 M-Sport 30D

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1313
                            • Tornio

                            hehkurele

                            Originally posted by Latelammas View Post
                            No niin, Bimmeri nielee taas asvalttia uuden Garret'in kera ja samassa operaatiossa Harinen poisti koneesta surullisen kuuluisat imusarjan läpät. Eli laitettakoon nyt vielä seuraavaalle epätietoiselle selkeästi haettavaksi tiedoksi, että moottorityypissä M47/T2 on imusarjan läpät.

                            Testerissä löytyi sitten yksi uusi virheilmoitus koskien hehkutusta. Koneeseen on vaihdettu viime keväänä uudet hehkutulpat yhden aamun käyntiin lähtemättömyyden jälkeen. Kone käynnistyy edelleen nollan vaiheilla ja siitä alaspäin "ryskyttäen", ikäänkuin kävisi hetken kolmella pytyllä. Voisiko olla niiden hehkujen ohjausyksikkö sökönä? Ainakin "kaikkitietävässä" Autokeskuksessa sanoivat, että hehkutulppien vaihdon yhteydessä vaihdetaan ohjausyksikkö samalla. Missähän tuo ohjausyksikkö majailee, onko helposti itse vaihdettavissa?:think
                            M47TU ja TU2 koneissa vasemman moottorin kiinnitys korvallisen juuressa. Alakautta vaihdettavissa.
                            Hehkuista sen verta että BERU GE 102 tyyppinen hehku original asennuksena
                            ja todettu että ainoa joka kestää/toimii. Tarvikkeestakin saa ao. hehkua noin 22€/kpl hintaan. Bosch yms. kynttilät maksavat n. 12€/kpl joten kummatkohan sinne laitetaan JOS asiakas ei ole vaatimassa/esittämässä näkemystään.
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3446
                              • Janakkala

                              Siinä samallahan sen hehkureleen olisi vaihtanut kun imusarja oli poissa.
                              Hehkurele on siellä imusarjan alla piilossa lohkon kyljessä kiini.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • Latelammas
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 89
                                • Kanta-Häme

                                Originally posted by Spetke View Post
                                Siinä samallahan sen hehkureleen olisi vaihtanut kun imusarja oli poissa.
                                Hehkurele on siellä imusarjan alla piilossa lohkon kyljessä kiini.
                                Kun olisi osannut varautua tuohon etukäteen, niin olisi voinut toimittaa sen releen ja olisi vaihdettu muun rempan yhteydessä. Vaan kun Autokeskus ei ollut lukenut autosta vikakoodeja vaan oli suoraan alkanut etsimään vikaa mekaanisen äänen ja tehonpuutteen perusteella...voi video...

                                Siinäpä sitten seuraavaa etappi hoidettavaksi ennen kunnon pakkasien tuloa...
                                F25 X3 M-Sport 30D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎