Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikhou
    BTCF Member
    • May 2009
    • 327
    • Lahti

    Nyt on termarit vaihdettu. Lämmöt nousee melkein 90C.

    Välillä sytyttää kuitenkin dpf valoa ? Katoaa kun auton sammuttaa...
    Motarilla ajettu n 50min. Välillä kulutus nousi useaksi minuutiksi n 3l/100km

    Kannattaako se dpf-valo nollata ja ajaa ? Vai antaa olla päällä ?

    Kuinkas tän saa pakotettua regeneroimaan ? Siitäkin kun ollut täällä viestejä...

    Vai taas BMW-huoltoon jossa yllämainitty toimenpide..

    Lahden alueella jos joku tekis viestiä vaan ! Korvaan vaivannäöestä
    E53 X3 3.0sd -07

    ex:
    E87 120d -06
    E46 m3 -01
    E39 535i -98
    E36 318 cabriolet -96

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Mikhou View Post
      Kannattaako se dpf-valo nollata ja ajaa ? Vai antaa olla päällä ?
      Jos kyse on DPF huollosta, nollata,
      ei sillä ole mitään vaikutusta itse polttotapahtumaan,se on vain laskennallinen elinkiä suodattimelle,
      oikeast saattaa toimia yli 400 tkm suodatin jos poltot toimii...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Mikhou
        BTCF Member
        • May 2009
        • 327
        • Lahti

        Tarkotin tätä mittariston valoa "vikavaloa" koodinlukijalla poisto. Tulee ajossa n 15min jälkeen uudestaan.

        Yrittää ilman "vikakoodia" ajaa ja saada poltto päälle? Vai vikakoodia kanssa ?
        E53 X3 3.0sd -07

        ex:
        E87 120d -06
        E46 m3 -01
        E39 535i -98
        E36 318 cabriolet -96

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          N47 Partikelfilter

          Onko ketään irroitellut E6X N47 moottorisesta tuota hiukkassuodatinta?
          Onko sen irroituksessa/kiinnityksessä mitään ihmeellistä?

          Hiukkassuodatin 18307812279

          Varaosaluettelo antaa kaikille muille korimalleille tiivisteen 18308513651 paitsi ei E60 ja E61.
          Onkohan jäänyt vahingossa pois?

          Tilasin kuitenkin tuon tiivisteen ja lisäksi puristimen (clamp) 18308512137.
          Tarviiko/kannattaako jotain muuta tilata myös?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            BMW:m TIS:stä löytyis, mutta spaghetticoder on kääntänyt takkia, ei löydy enää onlinenä. Standalonesta kannattaa katsoa - jos on omalla koneella.

            Comment

            • Daylight
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 670
              • Helsinki

              Originally posted by Mikhou View Post
              Dpf:n poistolla hintaa 1000-1300e niin mekaanisesti pois, kuin koodaamalla ?
              Voiko maksaa noin paljon ?

              Pienellä lisärahalla sais lisähevosia kutiteltua esiin.
              Mielipiteitä ? Pelkkä softan ajo ja dpf jätetään paikalleen ?

              Autona e87 120d ajettu n. 183tkm..
              Kyllä voi. Jos autosta joutuu purkamaan paljonkin alustan osia edestä pois, ennenkuin tuon saa käsiin. Tosin könttäsummia ne nykyään on.

              Hestecillä maksaa myös sen 1000€

              Auto Apu Espoossa ainakin tekee noita , mihin sisältyy optimoiautosi.fi:n softat hintaan.(1000€-1100€)
              ///M3

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                Originally posted by MNi View Post
                BMW:m TIS:stä löytyis, mutta spaghetticoder on kääntänyt takkia, ei löydy enää onlinenä. Standalonesta kannattaa katsoa - jos on omalla koneella.
                Mielestäni nettiversiossa sitä ei ollut, mutta levyltä löytyi.

                Ei ohjeessa tuosta tiivisteestä puhuttu mitään, täytyy laittaa meiliä Saksaan ja kysyä onko osaluettelosta E6x kohdalla jäänyt pois.

                Comment

                • Mikhou
                  BTCF Member
                  • May 2009
                  • 327
                  • Lahti

                  Nyt on 120dstä DPF-tyhjennetty ja samalla optimoitu autoa.
                  Kallistahan tuo oli, mutta niin olisi ollut se uusi DPF-suodatinkin..

                  Kesärenkaita ei mukana ollut, niin ei saanut penkitettyä..

                  Toistaiseksi ei mitään ongelmia ! Ja tyytyväinen olen ollut, auto vaikuttaa pirteämmältä, mutta ei ole saanut kokeiltua kun tiet pääosin jäässä.

                  Myös autosta aiempi mielikuva oli, kun kierti vain n. 3500rpm, - laiska..
                  E53 X3 3.0sd -07

                  ex:
                  E87 120d -06
                  E46 m3 -01
                  E39 535i -98
                  E36 318 cabriolet -96

                  Comment

                  • hank moody
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 36
                    • Ulvila

                    Palvelua Satakunnasta?!?

                    Tervehdys,

                    itsellä mittarissa reilut 200 000 ja herjailee DPF:n vaihdosta 320dA -05:seen. Olen kahden vaiheilla:
                    1. Joko pesetän pönttöä puhtaaksi, tai
                    2. Ajan mustan pikkuneidin pajalle ja disabloin koko systeemin ja hommaan hevosia talliin lissää
                    ONKO LINKKEJÄ/TIETOA YLLÄOLEVISTA PALVELUNTARJOAJISTA PORIN/ULVILAN AKSELILLA TAIKKA LÄHIMAASTOSSA?????


                    Esim. Hariselle asti on vähän turhan pitkä matka.


                    Kiitos vastauksista...

                    Comment

                    • Wanhis
                      Newbiemmer
                      • Jan 2013
                      • 4
                      • Espoo

                      E91 330dA -05 herjaa dpf:stä

                      No nyt se sitten iski omaankin autooni, yritän selostaa hieman pidemmällä tarinalla toivottavasti joku jaksaa lukea loppuun saakka. Eli eilen töistä lähtiessä pamahti i-driveen varoitus tuosta dpf:n likaisuudesta about sen samaisen 10km ajon jälkeen. Tyhmä kun olen ollut, niin oikeastaan koko mennyt talvi mennyt työajossa kaupungissa (työmatka 5km) ilman erityisempiä pidempiä matkoja . Kilometrejä on 133 000 mittarissa joten olisi voinut luulla kilometrejä tuossa suodattimessa olevan vielä jäljellä. Tämän ketjun nyt lukenut about sivulta 33 lähtien joten käsitys on ongelman laadusta ja mahdollisista aiheuttajista. Mutta nyt tämä pisti mietityttämään:

                      Aamulla ajelin paikalliseen merkkihuoltoon kun ajattelin että merkkiliikkeessä saisivat asian tutkittua ja korjailtua about laakista kun ei tuolla vikakoodilla tullut enempää ajettua niin että olisi vielä pelastettavissa ammattitaidolla tuo suodatin. Ensimmäinen soitto tuli korjaamolta muutaman tunnin jälkeen, että suodatin ei ole kovin tukossa ja vielä lämmötkin nousee hyvin (itse arvelin tiskillä että olisiko niin että ei ole auto käynyt tarpeeksi lämpimänä) joten hyvältä vaikuttaisi että saisivat sen regeneroinnilla puhtaaksi kunhan puhdistelevat puhdistuksen estävät vikakoodit. Selostivat ne regeneroinnin vaatimat asiat (lämmöt 75c lämmöt jne) ja että tietyt vikakoodit estävät tuon puhdistuksen päälle menon. Heidän mielestään regenoinnin aloittamiseen vaaditaan myös tietty nopeus (heidän mukaansa 100-110km/h!) mikä tämän ketjun mukaan ainakaan pidä paikkaansa, ja löysivätkin sitten vikakoodin, että kaikilta pyöriltä ei ole tullut oikein nopeutta (yhden pyörän "tieto" puuttui) joka estänyt tuon automaattisen puhdistuksen -> Alkanut mennä suodatin tukkeeseen. Eli heidän lääkkeensä, että nollataan tuo vikakoodi ja ajavat sen sitten lämpimäksi ja yms. että puhdistus lähtee päälle ja sitten tarkistus että paineet kunnossa. No sitten tulee iltapäivällä soitto, että kun regeneroinnin pitänyt alkaa niin lyhyen (kuulemma muutama sekunti) ajan päästä samantien sama vikakoodi dpf:stä pamahtaa ja puhdistus keskeytynyt joten tukossa on ja vaihtaa pitäisi uuteen (n. 2500€ töineen). Lisäksi tuo automaattinen puhdistuskaan ei lähtisi päälle "ehtojen täyttymisestä huolimatta" ennenkuin tuo vika kuitattu heidän toimestaan. Samalla kaveri ilmoitti, edellisestä soittajasta poiketen, että ei lämmötkään nouse kunnolla joten termaritkin pitäisi vaihtaa. Eli tämän keskusteluketjun lukeneena ei kovin kova luottamus ole noihin laakkosen kavereihin koska niin ristissä ovat nuo heidät huomionsa teidän muiden kirjoittajien kokemuksien kanssa.

                      Nyt siis edessä joko suodattimen pesu, poisto+ohjelmointi tai pakotus regenerointiin ajon kanssa joka edellisillä sivuilla oli jollain onnistunut. Termarit nyt joka tapauksessa ajattelin vaihtaa. Tähän lämpötilan ongelmaan niin tiedän kyllä sen salavalikon ja luulen sinne päässeenikin (missä mm. tarkemmat gps-tiedot ja system välilehti?) mutta tuo system välilehti ihan tyhjä niin lämpöjen osalta on tullut ajeltua täysin mutu tuntumalla.

                      Korvausta vastaan otettaisiin apu vastaan täällä pk-seudulla (ajan toki kauemmaksikin täältä) jos joku pistäisi koneen ja piuhan kiinni autoon ja yrittäisi tuota puhdistusta pakottamaan ennen ryhtymistä isompaan remppaan. Näkisi edes vaikka nuo käyntilämpötilat että nouseeko oikealle hehtaarille.

                      Privana voi vaikka laittaa yhteydenotot.
                      Last edited by Wanhis; 11-01-2013, 08:52.

                      Comment

                      • Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 351
                        • Paimio

                        Originally posted by Wanhis View Post

                        No sitten tulee iltapäivällä soitto, että kun regeneroinnin pitänyt alkaa niin lyhyen (kuulemma muutama sekunti) ajan päästä samantien sama vikakoodi dpf:stä pamahtaa ja puhdistus keskeytynyt joten tukossa on ja vaihtaa pitäisi uuteen (n. 2500€ töineen). Lisäksi tuo automaattinen puhdistuskaan ei lähtisi päälle "ehtojen täyttymisestä huolimatta" ennenkuin tuo vika kuitattu heidän toimestaan. Samalla kaveri ilmoitti, edellisestä soittajasta poiketen, että ei lämmötkään nouse kunnolla joten termaritkin pitäisi vaihtaa. Eli tämän keskusteluketjun lukeneena ei kovin kova luottamus ole noihin laakkosen kavereihin koska niin ristissä ovat nuo heidät huomionsa teidän muiden kirjoittajien kokemuksien kanssa.
                        Näillä tiedoilla ei varmaan muuta vaatisi kuin jonkun nollaamaan vikakoodeja ajon aikana niin saisi polton pysymään päällä. Varmaan löytyy pk-seudulta INPAn ja kaapelin omaavia henkilöitä...
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

                        Comment

                        • Wanhis
                          Newbiemmer
                          • Jan 2013
                          • 4
                          • Espoo

                          Originally posted by Homebrew View Post
                          Näillä tiedoilla ei varmaan muuta vaatisi kuin jonkun nollaamaan vikakoodeja ajon aikana niin saisi polton pysymään päällä. Varmaan löytyy pk-seudulta INPAn ja kaapelin omaavia henkilöitä...
                          Tähän samaan päätelmään itsekin päädyin. Eli apua otetaan vastaan! :think Kuulemma vastapaineet kierroksillä noin 350...
                          Last edited by Wanhis; 11-01-2013, 12:13.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Sitä polton pakottamista eli vian nollaamista voi joutua tekemään useampaan kertaan, kannattaa varata semmoinen vajaa tunnin ajolenkki ja kaveri apukuskiksi INPAlla nollaamaan vikaa.

                            Eihän siellä muita vikoja ole varastossa, esim. kaasuläppävikaa joka estää polton kokonaan?

                            Regeneraatiosta voi lukea lisää WDS:stä E9X kohdalta, sieltä Service Functions->Drive->Diesel Electronics DDE6M47->Particulate Filter->Regeneration of Particulate Filter DDE5.0/6.0/6.2

                            Comment

                            • Wanhis
                              Newbiemmer
                              • Jan 2013
                              • 4
                              • Espoo

                              Originally posted by MNi View Post
                              Sitä polton pakottamista eli vian nollaamista voi joutua tekemään useampaan kertaan, kannattaa varata semmoinen vajaa tunnin ajolenkki ja kaveri apukuskiksi INPAlla nollaamaan vikaa.

                              Eihän siellä muita vikoja ole varastossa, esim. kaasuläppävikaa joka estää polton kokonaan?

                              Regeneraatiosta voi lukea lisää WDS:stä E9X kohdalta, sieltä Service Functions->Drive->Diesel Electronics DDE6M47->Particulate Filter->Regeneration of Particulate Filter DDE5.0/6.0/6.2
                              Ei ainakaan huoltoliikkeen mukaan (merkkikorjaamo).

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Wanhis View Post
                                Ei ainakaan huoltoliikkeen mukaan (merkkikorjaamo).
                                Tottakai näin. Käytännössä toisin, kato vaikka kymmenen sivua takaspäin: KLIK. Mieluummin myydään uutta DPF:ää, se on kuitenkin kannattaavaa liiketoimintaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎