Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 03R6
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 153
    • Kotka

    Originally posted by Matson^ View Post
    Ex 535d ainakaan mitenkään häiritsevän kovaa ääntä pitänyt "korvausputkea polttaessa", huomasi sen kyllä äänestä että taitaa olla poltto käynnissä, mut eeei nyt kyllä vitullisesta mekkalasta voi samana päivänäkään puhua. Liekö 30d sitten yhdellä ahtimella äänekkäämpi tms.. kokeilemalla tosiaan selviää mitä 20d sanoo
    Ensimmäinen 100 km takana korvausputkella. Vaikka pieni kone onkin niin taas tuntuu äkäiseltä En kuullut polttoyrityksiä vielä mutta ajellaan nyt ennenkuin voi tarkemmin kommentoida. Ohjelmaan ei ole vielä koskettu.

    Comment

    • Mike80
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 1
      • Helsinki

      moror! mulla on 2007 325d, mittarissa 125 tkm. particlefilter valo palanut joku 1kk/ 1000km, enkä ole saanut tehtyä asialle vielä mitään - paitsi huudatin autoa motarilla 1h, mikä ei tepsinyt. mulla ei ole tuttuja, jotka voisi laittaa piuhat kiinni tarkempaa analyysia varten ja ei varmaan maksa vaivaa viedä sen takia merkkihuoltoon. tai kannattaako mielestänne alkuun maksaa merkkihuollossa 100 eur siitä, että varmistavat, että poltto tapahtuu? lueskelin tätä foorumia yli tunnin (ja sain luettua vain murto-osan kaikista vastauksista) mutta ymmärsin tällä lukemisella, että helpointa (tai pikemminkin halvinta) olisi varmaan poistaa koko pdf pönttö? tässä ei varmaan kovin suuria riskejä ja mahdolliset komplikaatiot saa varmaan viimekädessä hoidettua vaihtamalla uusi pönttö? tai oikeastaan vielä yksi kysymys - kumpi on parempi vaihtoehto, poisto vai pesu?

      mutta ennen kaikkea. asun helsingissä. voisko joku vinkata, missä työ kannattais teettää (poisto tai pesu)?

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        ..........
        Last edited by Raine; 16-05-2013, 15:48.
        ///Motorporot

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          Mitenkäs tommosessa e83 3,0d -04 vehkeessä onko siinä tuota dpf-systeemiä?
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Eu3 = S169A

            Originally posted by OneAndOnly View Post
            Mitenkäs tommosessa e83 3,0d -04 vehkeessä onko siinä tuota dpf-systeemiä?
            NO EI jos kyseessä on se sama auto mihin sitä webastoa suunnittelet. Eli katsoppas
            se lähettämäni varustelista läpi ekarivi EU 3 = S169A pakokaasunormi.
            Ei sisällä partikkeli suodatinta ELLEI joku pölvästi ole Saksassa hommannut vihreää EU4
            tarraa lasiin ja siitä syystä JÄLKIASENNETTU retrofit sarjana ns. tyhmä pönttö ilman mitään lämpötila/paine valvontoja. Tuo autohan on tehtaalta lähtenyt Italiaan uutena joten väittäisin 99% varmuudella että EI ole PDF pönttöä
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes

              Noniinpä onkin, minä rekisteri otteesta sitä kokeilin katsoa kun jossain täällä luki että siellä on toi sama maininta, mut ei ollu mitään.

              Kitoksia tästä tiedosta.
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

              Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

              Comment

              • temppa1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 41
                • Lahti

                Mistä lähtien näissä 530D on ollut Katti/dpf samassa pöntössä? ja jos on samassa pöntössä niin onko auton keskivälissä silti joku pönttö. Itsellä 4/2005 valmistettu joten onko siinä yhdistetty jo?

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5438
                  • S:t Karins

                  Originally posted by temppa1 View Post
                  Mistä lähtien näissä 530D on ollut Katti/dpf samassa pöntössä? ja jos on samassa pöntössä niin onko auton keskivälissä silti joku pönttö. Itsellä 4/2005 valmistettu joten onko siinä yhdistetty jo?
                  Olisiko LCI tullut jotain 4/2007. Sinulla on erillinen pönttö auton alla.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • JS-
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 134
                    • Kuopio

                    Voiko yhdistelmäpöntön vaihtaa surutta vaikka suoriin putkiin ilman että katsastuksessa tulee ongelmia päästöjen puolesta? :think

                    EDIT: No vartin kuukkeloinnilla vastaus jo löytyi sori turha kysymys. Eli ilmeisesti katilla ei ole mitään kovin karmeaa vaikutusta päästöarvoihin.
                    Last edited by JS-; 15-03-2013, 13:17.
                    A4 avant Quattro pwrD -03

                    EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Olisiko LCI tullut jotain 4/2007. Sinulla on erillinen pönttö auton alla.
                      Eikös toi tullut ns. tekniikkapäivityksen mukana jo 9/05, silloin tuli myös starttinappi, piezo suuttimet koneeseen ja 231 HV.
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5438
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Fabsu View Post
                        Eikös toi tullut ns. tekniikkapäivityksen mukana jo 9/05, silloin tuli myös starttinappi, piezo suuttimet koneeseen ja 231 HV.
                        Totta turiset, 535 tuli vasta perässä...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Olisiko LCI tullut jotain 4/2007.
                          Offtopick:

                          LCI tuli 3/2007, mutta ekat auto on valmistettu jo helmikussa 2007,
                          tämmöinen on joskus minunkin omistuksessa ollut:

                          VIN WBAPX91070CU58062
                          Type code PX91
                          Type 535D (EUR)
                          E series E61 (MUE)
                          Series 5
                          Type TOUR
                          Steering LL
                          Doors 5
                          Engine M57Y
                          Displacement 3
                          Power 210
                          Drive HECK
                          Transmission AUT
                          Colour TIEFSEEBLAU METALLIC (A76)
                          Upholstery EXCL.LEDER NAPPA ERW./SCHWARZ (NASW)
                          Prod.date 23.2.2007

                          Esittelyautoja, oli "loaded"...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää



                            Siitä 123d Maxitune käppyrää. 286,5 heppaa ja 519,4Nm. DPF ja EGR OFF (en oo viel tulpannu, softas 5%)

                            Vakiona oli 214 hepoa ja 424,9Nm.

                            Kulutus maantie 4.5litraa ja motari mittari @120 5.3litraa

                            Tankilliset ollu 5.6 - 6.0 litraa sekalaisessa motari / kaupunki.

                            Ollut erittäin tyytyväinen tuohon Ecotunen settiin. Viel ecotune mapilla 234hp @4450rpm ja 483Nm @2400rpm.

                            Ja dynot tietty Neste Prodieselillä. Ja ei pölläyttele yhtikäs. Erittäin asiantuntevaa palvelua Stanilta ja vastaa meiliinki erittäin kiitettävästi. Suosittelen
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              Noni sieltähän tuli kivasti.
                              Onko vakio rööri alla vielä tuon dpf killerin kanssa. Kasvoiko pakoäänet, nostettiinko ahtoja.

                              Onko jollain faktaa mikä näissä 123:ssa "ahdistaa" ensimmäisenä tuollaisen esim. Scyberin tekemän muutoksen jälkeen. Ahdin vai suuttimet vai joku muu.

                              Itse en ole vielä nähnyt yli kolmen sadan tehoja 123:ssa oikeastaan missään perusmuutoksilla tehtynä. Tosin vääntökin alkaa olla maximissaan vaihdelaatikolle noilla lukemilla veikkaisin.

                              Kohta sitä näkee paljon omasta on kadonnut hevosia, samalla pitää tiedustella EPDM:ltä tehojen nostoa.
                              Last edited by Järppä; 04-10-2012, 08:59.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              • Scyber
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 686
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by huTsu View Post
                                Noni sieltähän tuli kivasti.
                                Onko vakio rööri alla vielä tuon dpf killerin kanssa. Kasvoiko pakoäänet, nostettiinko ahtoja.

                                Onko jollain faktaa mikä näissä 123:ssa "ahdistaa" ensimmäisenä tuollaisen esim. Scyberin tekemän muutoksen jälkeen. Ahdin vai suuttimet vai joku muu.

                                Itse en ole vielä nähnyt yli kolmen sadan tehoja 123:ssa oikeastaan missään perusmuutoksilla tehtynä. Tosin vääntökin alkaa olla maximissaan vaihdelaatikolle noilla lukemilla veikkaisin.

                                Kohta sitä näkee paljon omasta on kadonnut hevosia, samalla pitää tiedustella EPDM:ltä tehojen nostoa.
                                Ihan vakioputkella. Ja äänistä tuli aivan mahtavat, turbot erottuvat parkkihallissa ajellessa ja tuli voimapörinä kiihdytyksiin. Muuten siisti oma itsensä. Ahtoja ei pääse seuraamaan, pitäis olla ahah mittari.

                                Uskon että mikäli uusi isompi välijäähy niin helposti voisi 300 ottaa irti.

                                Harinen (Nuorempi) sanoi että eihän tuo ole mistään muusta kuin muutaman prosentin säädöstä kii etteikö se 300 siellä olis. Vääntö on ihan tarpeeks takarenkaille näilläkin jo.
                                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                                www.napalmi.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎