Ei tuolla ole jälleenmyyntiarvon kanssa mitään tekemistä, jollei nyt kerro aivan kaikkea jos ostaja ei tajua hyvän päälle
Dpf:n saa ohjelmoitua pois myös ilman, että otetaan lisää tehoja, meinaan jos et tiennyt...
Joo, tiesin että ei tarvitse tehoja lisätä ( ihan kuin joku muka ne jättäisi sitten ottamatta, jos tilaisuus tulee... ), mutta hyvä se on infoa aina jakaa, ei se mitään maksa! Ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin kyllä silti kalliimpaa tavaraa kaupatessa on hyvä olla rehellinen - vaikkei karmaan uskoisikaan.
Joo, tiesin että ei tarvitse tehoja lisätä ( ihan kuin joku muka ne jättäisi sitten ottamatta, jos tilaisuus tulee... ), mutta hyvä se on infoa aina jakaa, ei se mitään maksa! Ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin kyllä silti kalliimpaa tavaraa kaupatessa on hyvä olla rehellinen - vaikkei karmaan uskoisikaan.
Tänään kävin hakemassa tuon anturin, laitoin paikalleen ja sitten motarille ja INPA auki. Ei ollut kone aikeissakaan lähteä polttamaan... Noo, ajelin jonkun matkaa ja sitten nollasin vikakoodit.. Samantien kulutusmittari pompsahti pari litraa korkeammalle, oli siellä hetken ja tuli alas. Noh, sama vikakoodihan sieltä tuli.. Tästä innostuneena napsuttelin vikokoodien nollausta samalla kun ajelin motaria ja kyllä se poltto alkoi 5-10min naputtelun jälkeen pysymään päällä. joku 20-25min ajon jälkeen alkoi pakolämmöt tippumaan, joten sitten vaan takasin. Alunperin DPF:n yli oli tyhjäkäynnillä ~40mbar paine-ero, nyt jotain 6-7mbar, täyskaasukiihdytyksessä tippui 600-->200mbar.
Eli saahan tuon polttamaan vaikka auto hiukan vastusteleekin
Tuli sitten tänään noilla konsteilla avattua myös meikäläisen auton filtteriä, kiitoksia vain sinne Kuusiston suuntaan! Sinänsä ihmettelen kyllä, miksi kaksi BMW- huoltoa, joista toinen merkkiliike, ei saanut polttoa pakotettua, kun meillä meni koko hommaan alle tunti...no, paineet putosivat tyhjäkäynnillä 35---> 13mbariin ( sallittu 35 ), 2000rpm:llä 125--->40mbariin ( sallittu 75 ). Saas nähdä, kuinka kauan selviää ilman pesua tai muita operaatioita...mutta polttoprosessin pitäisi nyt kuitenkin toimia.
Tuli sitten tänään noilla konsteilla avattua myös meikäläisen auton filtteriä, kiitoksia vain sinne Kuusiston suuntaan! Sinänsä ihmettelen kyllä, miksi kaksi BMW- huoltoa, joista toinen merkkiliike, ei saanut polttoa pakotettua, kun meillä meni koko hommaan alle tunti...no, paineet putosivat tyhjäkäynnillä 35---> 13mbariin ( sallittu 35 ), 2000rpm:llä 125--->40mbariin ( sallittu 75 ). Saas nähdä, kuinka kauan selviää ilman pesua tai muita operaatioita...mutta polttoprosessin pitäisi nyt kuitenkin toimia.
inpalla kun sait toimimaan? Itsekkin pitäisi kokeilla jotain, ennen kuin rupeaa avaamaan koko paskaa..
inpalla kun sait toimimaan? Itsekkin pitäisi kokeilla jotain, ennen kuin rupeaa avaamaan koko paskaa..
Joo, sehän se onkin mielenkiintoista, että tuo Homebrewin menetelmä toimi ihan Inpalla. Tarvitsee kai itselle yrittää asennella sama ohjelma, jos joutuu uusimaan toimenpiteen...
Joo, sehän se onkin mielenkiintoista, että tuo Homebrewin menetelmä toimi ihan Inpalla. Tarvitsee kai itselle yrittää asennella sama ohjelma, jos joutuu uusimaan toimenpiteen...
Tämä on ihan mutua, mutta ite olen ymmärtänyt niin, että auton softa kyllä pyytää itse polttoa kun vastapaineet kasvavat tietyn tason yli. Ja tällöin odotellaan kunnes ehdot täyttyy, esim. jos tukkeutumisesta on vikakoodi päällä, niin poltto ei lähde koskaan päälle ja lopulta tulee ajotietokoneeseen ilmoitus. Tällaisessa tilanteessa veikkaisin että tuo vikakoodien aktiivinen nollaus ajon aikana riittäisi regeneroinnin aikaansaamiseksi.
Toinen tilanne on sitten jos pönttö ei ole vielä softan mielestä niin tukossa, että polttoa vaaditaan, niin tällöin DISillä saadaan poltto "pakotettua"
Kuten sanottu, ylläoleva on täysin arvauksella heitetty vailla mitään faktatietoa
Oikeudenmukaista olis että DPF:n omistavat autoilijat sais autoveroa alemmaks, koska tuo nostaa CO2sta kulutuksen myötä.
Olen samaa mieltä... Tuossa Co2 päästöihin perustuvassa verotuksessa DPF-käyttäjät kärsivät koska DPF-autoissa co2 päästöt isompia kuin ilman....
Kuitenkin joidenkin mittausten mukaan syöpää aiheuttavat partikkelit vähenevät jopa siinä määrin DPF- autoissa, että autojen sisään ottamassa ilmassa on ENEMMÄN hiukkasia kuin pakoputkesta ulostulevassa virtauksessa!
DPF autot siis puhdistavat kaupunki ilmaa ajettaessa
Tuosta ympäristöteosta pitäisi kyllä saada veroetua!
Olen samaa mieltä... Tuossa Co2 päästöihin perustuvassa verotuksessa DPF-käyttäjät kärsivät koska DPF-autoissa co2 päästöt isompia kuin ilman....
Kuitenkin joidenkin mittausten mukaan syöpää aiheuttavat partikkelit vähenevät jopa siinä määrin DPF- autoissa, että autojen sisään ottamassa ilmassa on ENEMMÄN hiukkasia kuin pakoputkesta ulostulevassa virtauksessa!
DPF autot siis puhdistavat kaupunki ilmaa ajettaessa
Tuosta ympäristöteosta pitäisi kyllä saada veroetua!
Asia on juuri näin, jenkeissä taisi olla yksi tutkimus aiheesta jossa todettiin että dpf autojen pakokaasussa on vähemmän hiukkasia kuin huoneilmassa keskimäärin. Suomen ja eu:n verotus tuijottaa liikenteen co2 päästöjä jotka on yhtä kuin kissan kusi saharassa teollisuuteen verrattuna. Viimeisimmät tutkimukset ennustaa jotta siperian ikijään sulaessa sieltä pullahtaa kohta sadan vuoden kasvihuonekaasut muutaman vuoden sisään taivahalle, se on sitten ihan sama tupruttaako bemari 200 vai 190 grammaa kasvihuonekaasuja... :P
Hei, yritin kahlata tätä threadia ja tein hakuja vaikka miten päin, mutta en löytänyt vastausta, siispä suora kysymys.
Minulla on DPF tukossa, pesu kiinnostaisi, mutta missä onnistuu? (Yksityinen tai liike.) - Oulussa majailen, mutta ei sen Oulussa tarvitse tapahtua. Mitä maksaa pesu?
Kotikonstein ei pesu onnistu, eikä oikein edes irroituskaan. Onkohan muuuten halvempia varaosia tullut markkinoille (siis muuta kuin alkuperäistä Oulun We.. -liikkeessä, jossa hinta-arvio oli 1900e)?
DPF:n lämpöjä seurailin niin normi lämmöt oli 250 -400 C. Korkeimmillaan kävi 600 C. Eli epäilisin että polttotapahtuma oli käynnissä.
Sama vikakoodi paukahti myöhemmin uudelleen.
Vastapaineet tyhjäkäynnillä 15 - 30 välillä...
DPF:n lämpöjä seurailin niin normi lämmöt oli 250 -400 C. Korkeimmillaan kävi 600 C. Eli epäilisin että polttotapahtuma oli käynnissä.
Sama vikakoodi paukahti myöhemmin uudelleen.
Vastapaineet tyhjäkäynnillä 15 - 30 välillä...
Vastapaine alkaa olemaan turhan korkea... Kun tuo koodi on päällä, niin poltto ei lähde ilmeisesti päälle kunnolla. Edellisillä sivuilla selostetulla moottoritieajon aikaisella jatkuvalla vikokoodien nollauksella varmaan lähtis pelaamaan. Jos ei tosta saa polttoa päälle pian niin varmaan rupeaa IDriveen tulemaan ilmoitusta (jos ei tule jo)..
Vastapaine alkaa olemaan turhan korkea... Kun tuo koodi on päällä, niin poltto ei lähde ilmeisesti päälle kunnolla. Edellisillä sivuilla selostetulla moottoritieajon aikaisella jatkuvalla vikokoodien nollauksella varmaan lähtis pelaamaan. Jos ei tosta saa polttoa päälle pian niin varmaan rupeaa IDriveen tulemaan ilmoitusta (jos ei tule jo)..
Näin kävi kuten yllä kerrot. Lohjan/Inkoon keikka takana, inpalla kuittailin koodit pois ja polttotapahtuma lähti päälle. Vastapaineet tippu rajusti alaspäin.
Comment