Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rosilja
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 13
    • Lieto

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Ei tuolla ole jälleenmyyntiarvon kanssa mitään tekemistä, jollei nyt kerro aivan kaikkea jos ostaja ei tajua hyvän päälle

    Dpf:n saa ohjelmoitua pois myös ilman, että otetaan lisää tehoja, meinaan jos et tiennyt...
    Joo, tiesin että ei tarvitse tehoja lisätä ( ihan kuin joku muka ne jättäisi sitten ottamatta, jos tilaisuus tulee... ), mutta hyvä se on infoa aina jakaa, ei se mitään maksa! Ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin kyllä silti kalliimpaa tavaraa kaupatessa on hyvä olla rehellinen - vaikkei karmaan uskoisikaan.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by rosilja View Post
      Joo, tiesin että ei tarvitse tehoja lisätä ( ihan kuin joku muka ne jättäisi sitten ottamatta, jos tilaisuus tulee... ), mutta hyvä se on infoa aina jakaa, ei se mitään maksa! Ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin kyllä silti kalliimpaa tavaraa kaupatessa on hyvä olla rehellinen - vaikkei karmaan uskoisikaan.
      Rehellisyys maan perii, vai miten se meni...
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • rosilja
        Newbiemmer
        • Feb 2012
        • 13
        • Lieto

        Originally posted by Homebrew View Post
        Tänään kävin hakemassa tuon anturin, laitoin paikalleen ja sitten motarille ja INPA auki. Ei ollut kone aikeissakaan lähteä polttamaan... Noo, ajelin jonkun matkaa ja sitten nollasin vikakoodit.. Samantien kulutusmittari pompsahti pari litraa korkeammalle, oli siellä hetken ja tuli alas. Noh, sama vikakoodihan sieltä tuli.. Tästä innostuneena napsuttelin vikokoodien nollausta samalla kun ajelin motaria ja kyllä se poltto alkoi 5-10min naputtelun jälkeen pysymään päällä. joku 20-25min ajon jälkeen alkoi pakolämmöt tippumaan, joten sitten vaan takasin. Alunperin DPF:n yli oli tyhjäkäynnillä ~40mbar paine-ero, nyt jotain 6-7mbar, täyskaasukiihdytyksessä tippui 600-->200mbar.

        Eli saahan tuon polttamaan vaikka auto hiukan vastusteleekin
        Tuli sitten tänään noilla konsteilla avattua myös meikäläisen auton filtteriä, kiitoksia vain sinne Kuusiston suuntaan! Sinänsä ihmettelen kyllä, miksi kaksi BMW- huoltoa, joista toinen merkkiliike, ei saanut polttoa pakotettua, kun meillä meni koko hommaan alle tunti...no, paineet putosivat tyhjäkäynnillä 35---> 13mbariin ( sallittu 35 ), 2000rpm:llä 125--->40mbariin ( sallittu 75 ). Saas nähdä, kuinka kauan selviää ilman pesua tai muita operaatioita...mutta polttoprosessin pitäisi nyt kuitenkin toimia.

        Comment

        • anttiva
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 819
          • .

          Originally posted by rosilja View Post
          Tuli sitten tänään noilla konsteilla avattua myös meikäläisen auton filtteriä, kiitoksia vain sinne Kuusiston suuntaan! Sinänsä ihmettelen kyllä, miksi kaksi BMW- huoltoa, joista toinen merkkiliike, ei saanut polttoa pakotettua, kun meillä meni koko hommaan alle tunti...no, paineet putosivat tyhjäkäynnillä 35---> 13mbariin ( sallittu 35 ), 2000rpm:llä 125--->40mbariin ( sallittu 75 ). Saas nähdä, kuinka kauan selviää ilman pesua tai muita operaatioita...mutta polttoprosessin pitäisi nyt kuitenkin toimia.
          inpalla kun sait toimimaan? Itsekkin pitäisi kokeilla jotain, ennen kuin rupeaa avaamaan koko paskaa..

          Comment

          • janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

            mites tuo polton pakottamisella tehtävä pöntön aukaisu on tehtävä,ohjelmalla poltto päälle ja ajetaan lenkki ja poltto pois vai?
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              ..........
              Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:03.
              ///Motorporot

              Comment

              • rosilja
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 13
                • Lieto

                Originally posted by anttiva View Post
                inpalla kun sait toimimaan? Itsekkin pitäisi kokeilla jotain, ennen kuin rupeaa avaamaan koko paskaa..
                Joo, sehän se onkin mielenkiintoista, että tuo Homebrewin menetelmä toimi ihan Inpalla. Tarvitsee kai itselle yrittää asennella sama ohjelma, jos joutuu uusimaan toimenpiteen...

                Comment

                • Homebrew
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 347
                  • Paimio

                  Originally posted by rosilja View Post
                  Joo, sehän se onkin mielenkiintoista, että tuo Homebrewin menetelmä toimi ihan Inpalla. Tarvitsee kai itselle yrittää asennella sama ohjelma, jos joutuu uusimaan toimenpiteen...
                  Tämä on ihan mutua, mutta ite olen ymmärtänyt niin, että auton softa kyllä pyytää itse polttoa kun vastapaineet kasvavat tietyn tason yli. Ja tällöin odotellaan kunnes ehdot täyttyy, esim. jos tukkeutumisesta on vikakoodi päällä, niin poltto ei lähde koskaan päälle ja lopulta tulee ajotietokoneeseen ilmoitus. Tällaisessa tilanteessa veikkaisin että tuo vikakoodien aktiivinen nollaus ajon aikana riittäisi regeneroinnin aikaansaamiseksi.

                  Toinen tilanne on sitten jos pönttö ei ole vielä softan mielestä niin tukossa, että polttoa vaaditaan, niin tällöin DISillä saadaan poltto "pakotettua"

                  Kuten sanottu, ylläoleva on täysin arvauksella heitetty vailla mitään faktatietoa
                  Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                  Ex. E91 330d -07

                  Comment

                  • jengstro
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 380
                    • 02-alue

                    Originally posted by rosilja View Post
                    Periaatteessa joo, mutta miten vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon? Pesty filtteri on kuitenkin ihan "laillinen", reikäinen sitten tosiaan ei.
                    jos laillisuudesta puhutaan, niin kaikki 80 luvun dieselmersut ja toyota hiacet pitäis lailla kieltää. Niin ja kuorma-autot kans. Maailma pelastuu.

                    Sitä paitsi CO2/km tulee alemmaks, kun auto vie about 0.2 desiä vähemmän sadalla. Ympäristöteko!

                    Oikeudenmukaista olis että DPF:n omistavat autoilijat sais autoveroa alemmaks, koska tuo nostaa CO2sta kulutuksen myötä.

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      Oikeudenmukaista olis että DPF:n omistavat autoilijat sais autoveroa alemmaks, koska tuo nostaa CO2sta kulutuksen myötä.
                      Olen samaa mieltä... Tuossa Co2 päästöihin perustuvassa verotuksessa DPF-käyttäjät kärsivät koska DPF-autoissa co2 päästöt isompia kuin ilman....

                      Kuitenkin joidenkin mittausten mukaan syöpää aiheuttavat partikkelit vähenevät jopa siinä määrin DPF- autoissa, että autojen sisään ottamassa ilmassa on ENEMMÄN hiukkasia kuin pakoputkesta ulostulevassa virtauksessa!
                      DPF autot siis puhdistavat kaupunki ilmaa ajettaessa

                      Tuosta ympäristöteosta pitäisi kyllä saada veroetua!
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • _juha_
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 36
                        • Finland

                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Olen samaa mieltä... Tuossa Co2 päästöihin perustuvassa verotuksessa DPF-käyttäjät kärsivät koska DPF-autoissa co2 päästöt isompia kuin ilman....

                        Kuitenkin joidenkin mittausten mukaan syöpää aiheuttavat partikkelit vähenevät jopa siinä määrin DPF- autoissa, että autojen sisään ottamassa ilmassa on ENEMMÄN hiukkasia kuin pakoputkesta ulostulevassa virtauksessa!
                        DPF autot siis puhdistavat kaupunki ilmaa ajettaessa

                        Tuosta ympäristöteosta pitäisi kyllä saada veroetua!
                        Asia on juuri näin, jenkeissä taisi olla yksi tutkimus aiheesta jossa todettiin että dpf autojen pakokaasussa on vähemmän hiukkasia kuin huoneilmassa keskimäärin. Suomen ja eu:n verotus tuijottaa liikenteen co2 päästöjä jotka on yhtä kuin kissan kusi saharassa teollisuuteen verrattuna. Viimeisimmät tutkimukset ennustaa jotta siperian ikijään sulaessa sieltä pullahtaa kohta sadan vuoden kasvihuonekaasut muutaman vuoden sisään taivahalle, se on sitten ihan sama tupruttaako bemari 200 vai 190 grammaa kasvihuonekaasuja... :P

                        Comment

                        • MonoPete
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 24
                          • Oulu

                          DPF pesu / Oulu?

                          Hei, yritin kahlata tätä threadia ja tein hakuja vaikka miten päin, mutta en löytänyt vastausta, siispä suora kysymys.

                          Minulla on DPF tukossa, pesu kiinnostaisi, mutta missä onnistuu? (Yksityinen tai liike.) - Oulussa majailen, mutta ei sen Oulussa tarvitse tapahtua. Mitä maksaa pesu?

                          Kotikonstein ei pesu onnistu, eikä oikein edes irroituskaan. Onkohan muuuten halvempia varaosia tullut markkinoille (siis muuta kuin alkuperäistä Oulun We.. -liikkeessä, jossa hinta-arvio oli 1900e)?
                          -------
                          E61 535dA touring -05

                          Ennen:
                          E39 530dA touring -01
                          E39 523iA sedan -96

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5438
                            • S:t Karins

                            DPF herjaa heittää, onko ajatusta mikä syynä?



                            DPF:n lämpöjä seurailin niin normi lämmöt oli 250 -400 C. Korkeimmillaan kävi 600 C. Eli epäilisin että polttotapahtuma oli käynnissä.
                            Sama vikakoodi paukahti myöhemmin uudelleen.
                            Vastapaineet tyhjäkäynnillä 15 - 30 välillä...
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Homebrew
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 347
                              • Paimio

                              Originally posted by Tommix View Post
                              DPF herjaa heittää, onko ajatusta mikä syynä?

                              DPF:n lämpöjä seurailin niin normi lämmöt oli 250 -400 C. Korkeimmillaan kävi 600 C. Eli epäilisin että polttotapahtuma oli käynnissä.
                              Sama vikakoodi paukahti myöhemmin uudelleen.
                              Vastapaineet tyhjäkäynnillä 15 - 30 välillä...
                              Vastapaine alkaa olemaan turhan korkea... Kun tuo koodi on päällä, niin poltto ei lähde ilmeisesti päälle kunnolla. Edellisillä sivuilla selostetulla moottoritieajon aikaisella jatkuvalla vikokoodien nollauksella varmaan lähtis pelaamaan. Jos ei tosta saa polttoa päälle pian niin varmaan rupeaa IDriveen tulemaan ilmoitusta (jos ei tule jo)..
                              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                              Ex. E91 330d -07

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5438
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Homebrew View Post
                                Vastapaine alkaa olemaan turhan korkea... Kun tuo koodi on päällä, niin poltto ei lähde ilmeisesti päälle kunnolla. Edellisillä sivuilla selostetulla moottoritieajon aikaisella jatkuvalla vikokoodien nollauksella varmaan lähtis pelaamaan. Jos ei tosta saa polttoa päälle pian niin varmaan rupeaa IDriveen tulemaan ilmoitusta (jos ei tule jo)..
                                Näin kävi kuten yllä kerrot. Lohjan/Inkoon keikka takana, inpalla kuittailin koodit pois ja polttotapahtuma lähti päälle. Vastapaineet tippu rajusti alaspäin.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎