Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Dpf:n saa ohjelmoitua pois myös ilman, että otetaan lisää tehoja, meinaan jos et tiennyt...

    Hei, mitäs tuo maksaa?
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • anttiva
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 819
      • .

      Originally posted by Tommix View Post
      Näin kävi kuten yllä kerrot. Lohjan/Inkoon keikka takana, inpalla kuittailin koodit pois ja polttotapahtuma lähti päälle. Vastapaineet tippu rajusti alaspäin.
      Itsellänikin auttoi myös aktiivinen vikakoodin kuittaus inpalla ajon aikana ja lähti poltto päälle, vastapaineet tippui ja eikä enää anna vikaakoodia tukkeutuneestä dpf:stä, eikä idrive enää varoita liian kovista vastapaineista. Eipä tarvinut pönttöä vielä ainakaan tuhota
      Last edited by anttiva; 02-03-2012, 13:10.

      Comment

      • Hanza
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1931
        • Juvan Shell. Requiescat in pace

        Originally posted by Mlatvala View Post
        Hei, mitäs tuo maksaa?
        Saman verran kuin se virittäminen kai?
        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

        t: luft waffel

        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by Hanza View Post
          Saman verran kuin se virittäminen kai?
          Just joo, ei kiitos siinä tapauksessa.

          Edit: kun on käytössä DIS niin onnistuuko itseltä tuolla?

          Entäs jos on ncsexpert?
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Originally posted by Mlatvala View Post
            Just joo, ei kiitos siinä tapauksessa.

            Edit: kun on käytössä DIS niin onnistuuko itseltä tuolla?

            Entäs jos on ncsexpert?
            Ei ..
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Nupe68
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 105
              • Häme

              Originally posted by Mlatvala View Post
              Hei, mitäs tuo maksaa?
              Jostain muistan lukeneeni, että DPF:n poisto 500€ ilman teholisäystä ja 700-800€ sen kanssa.
              e46 330d touring -04
              Ex: 1502 -75 Pastellblau

              Comment

              • Nupe68
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 105
                • Häme

                Originally posted by Hanza View Post
                Retrofittejä ne on e46, jos sinne sellaisen on joku pölhökustaa laittanut.
                Ekan katin tilalle laitettu.
                USKOISIN en tiedä, että sen voi ilman sen suurempia ongelmia poistaa.
                Jep.

                Loppupään e46:ten DPF-asia on hiukan kinkkinen juttu ja herättänyt kyssäreitä muuallakin.

                Eilen illalla ankaran kvg:n jälkeen löysin tällaiset keskustelun motor-talk.de -foorumilta:




                Saksaa en kunnolla osaa, joten ajoin sivut Googlen kääntäjän ( http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT#de|fi| ) kautta.

                Tällä hetkellä olen siinä uskossa, että 2004 puolivälistä eteenpäin e46 320d ja 330d:t manuaalilaatikolla saivat ilman DPF:ää nippanappa Euro4 -luokituksen, ja sillä on jotain tekemistä myös niiden kuuluisien imusarjan läppien kanssa - sen lisäksi, että MAFfi saattaa olla hiukan erilainen kuin vanhemmissa M57N -koneissa.

                Automaatin normikulutus on juuri sen verran isompi, että niille ei tainnut 4-luokitusta tai vihreää tarraakaan herua. DPF:llä vihreä tarra kuitenkin niillekin järjestyi. Asiaa sotkee entisestään se, että EURO4 -luokituksesta ja vihreästä tarrastakin huolimatta ainakin Berliinin kaupungin alueella dieselautossa on ilmeisesti DPF oltava, ja retroasennukselle on myönnetty valtion tukea. DPF:n retroasennuksia on vihreyden hengessä tehty loppupään e46 etenkin 320d -malleihin, mutta vähemmän 330d -malleihin, koska 330d:ssä asennus on ahtauden takia konstikas.
                e46 330d touring -04
                Ex: 1502 -75 Pastellblau

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by Nupe68 View Post
                  Jostain muistan lukeneeni, että DPF:n poisto 500€ ilman teholisäystä ja 700-800€ sen kanssa.

                  Sigu: 490€ joko ilman tai tehonlisäyksen kanssa!!!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Ei ..
                    Pashka.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Nupe68
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 105
                      • Häme

                      Originally posted by Nupe68 View Post
                      Tällä hetkellä olen siinä uskossa, että 2004 puolivälistä eteenpäin e46 320d ja 330d:t manuaalilaatikolla saivat ilman DPF:ää nippanappa Euro4 -luokituksen, ja sillä on jotain tekemistä myös niiden kuuluisien imusarjan läppien kanssa - sen lisäksi, että MAFfi saattaa olla hiukan erilainen kuin vanhemmissa M57N -koneissa.
                      E46 Touring 330d -04 6v-manuaalilaatikolla kotiutui - oltuaan ensin asiasta ymmärtävällä taholla perusteellisessa huollossa, syynissä ja imusarjan läppien poistossa. Auto on Euro4 -luokiteltu, siinä on vihreä tarra lasissa ja varustetiedoissa VIN-koodilla haettuna lukee mm:
                      S167A - EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM - EU4 exhaust emissions standard.
                      Silti siinä ei ole DPF:ää, vaan 2 eri kattia = bingo.
                      e46 330d touring -04
                      Ex: 1502 -75 Pastellblau

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Nupe68 View Post
                        E46 Touring 330d -04 6v-manuaalilaatikolla kotiutui - oltuaan ensin asiasta ymmärtävällä taholla perusteellisessa huollossa, syynissä ja imusarjan läppien poistossa. Auto on Euro4 -luokiteltu, siinä on vihreä tarra lasissa ja varustetiedoissa VIN-koodilla haettuna lukee mm:
                        S167A - EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM - EU4 exhaust emissions standard.
                        Silti siinä ei ole DPF:ää, vaan 2 eri kattia = bingo.
                        Congratulations
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Raidahl
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 90
                          • Helsinki

                          Originally posted by Raine View Post
                          DIS:llä käsky, että regeneroida poltto ja se lähtee päälle, kun kaikki ehdot täyttyvät (moottorin ja pakokaasun lämpö, riittävästi polttoainetta tankissa yms.) poltto loppuu automaattisesti jonkin ajan kuluttua, en muista mikä se oli. Polton voi sitten regeneroida uudestaan heti perään jos haluaa.
                          Anteeksi taas tyhmyyteni, mutta mikä on DIS???
                          Salavalikosta??
                          Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

                          Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by Raidahl View Post
                            Anteeksi taas tyhmyyteni, mutta mikä on DIS???
                            Salavalikosta??
                            Seon se ohjelma tietokoneeseen jolla päästään kiinni bmwn bokseihin. Väliin vain kaapeli.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Raidahl
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 90
                              • Helsinki

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Seon se ohjelma tietokoneeseen jolla päästään kiinni bmwn bokseihin. Väliin vain kaapeli.
                              Jaa, no sitten. Ilmankos oli outo asia
                              Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

                              Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

                              Comment

                              • AnttiL
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 61
                                • Helsinki

                                Jonkinlainen DPF ongelma on päällä. Vikavalo mittaristossa ei syty eikä idrive ilmoita muuta kuin vaihtoon aikaa 19tkm. Toi vaihtoaika on ollut tossa samassa jo viime syksystä asti. Ikinä en ole huomannut että poltto menisi päälle. Autoon vaihdettu päätermari ja egr-termari talvella kun moottorin ajolämpötila oli vajaa 70 astetta. Ollut tätä ties kuinka kauan.

                                Inpa antaa vikakoodia liittyä partikkelisuodattimeen. Minkälaisia arvoja toimivalla suodattimella kuuluisi olla?
                                Smut mass, mitä shaibaa sitten onkaan niin noissa viimisissä kuvissa se on vähentynyt.
                                Kolme ensimmäistä kuvaa on moottoritieajossa ja koodi tulee vain kun antaa vähän enemmän happea. Tasakaasulla ajettaesa ei herjaa ilmestynyt. Loput kuvat on normaalissa taajama-ajossa ja silloin herja tuli aina noin 20s välein.







                                BMW E70 LCI xDrive30d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎