Näin kävi kuten yllä kerrot. Lohjan/Inkoon keikka takana, inpalla kuittailin koodit pois ja polttotapahtuma lähti päälle. Vastapaineet tippu rajusti alaspäin.
Itsellänikin auttoi myös aktiivinen vikakoodin kuittaus inpalla ajon aikana ja lähti poltto päälle, vastapaineet tippui ja eikä enää anna vikaakoodia tukkeutuneestä dpf:stä, eikä idrive enää varoita liian kovista vastapaineista. Eipä tarvinut pönttöä vielä ainakaan tuhota
Retrofittejä ne on e46, jos sinne sellaisen on joku pölhökustaa laittanut.
Ekan katin tilalle laitettu.
USKOISIN en tiedä, että sen voi ilman sen suurempia ongelmia poistaa.
Jep.
Loppupään e46:ten DPF-asia on hiukan kinkkinen juttu ja herättänyt kyssäreitä muuallakin.
Eilen illalla ankaran kvg:n jälkeen löysin tällaiset keskustelun motor-talk.de -foorumilta:
Tällä hetkellä olen siinä uskossa, että 2004 puolivälistä eteenpäin e46 320d ja 330d:t manuaalilaatikolla saivat ilman DPF:ää nippanappa Euro4 -luokituksen, ja sillä on jotain tekemistä myös niiden kuuluisien imusarjan läppien kanssa - sen lisäksi, että MAFfi saattaa olla hiukan erilainen kuin vanhemmissa M57N -koneissa.
Automaatin normikulutus on juuri sen verran isompi, että niille ei tainnut 4-luokitusta tai vihreää tarraakaan herua. DPF:llä vihreä tarra kuitenkin niillekin järjestyi. Asiaa sotkee entisestään se, että EURO4 -luokituksesta ja vihreästä tarrastakin huolimatta ainakin Berliinin kaupungin alueella dieselautossa on ilmeisesti DPF oltava, ja retroasennukselle on myönnetty valtion tukea. DPF:n retroasennuksia on vihreyden hengessä tehty loppupään e46 etenkin 320d -malleihin, mutta vähemmän 330d -malleihin, koska 330d:ssä asennus on ahtauden takia konstikas.
Tällä hetkellä olen siinä uskossa, että 2004 puolivälistä eteenpäin e46 320d ja 330d:t manuaalilaatikolla saivat ilman DPF:ää nippanappa Euro4 -luokituksen, ja sillä on jotain tekemistä myös niiden kuuluisien imusarjan läppien kanssa - sen lisäksi, että MAFfi saattaa olla hiukan erilainen kuin vanhemmissa M57N -koneissa.
E46 Touring 330d -04 6v-manuaalilaatikolla kotiutui - oltuaan ensin asiasta ymmärtävällä taholla perusteellisessa huollossa, syynissä ja imusarjan läppien poistossa. Auto on Euro4 -luokiteltu, siinä on vihreä tarra lasissa ja varustetiedoissa VIN-koodilla haettuna lukee mm: S167A - EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM - EU4 exhaust emissions standard.
Silti siinä ei ole DPF:ää, vaan 2 eri kattia = bingo.
E46 Touring 330d -04 6v-manuaalilaatikolla kotiutui - oltuaan ensin asiasta ymmärtävällä taholla perusteellisessa huollossa, syynissä ja imusarjan läppien poistossa. Auto on Euro4 -luokiteltu, siinä on vihreä tarra lasissa ja varustetiedoissa VIN-koodilla haettuna lukee mm: S167A - EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM - EU4 exhaust emissions standard.
Silti siinä ei ole DPF:ää, vaan 2 eri kattia = bingo.
DIS:llä käsky, että regeneroida poltto ja se lähtee päälle, kun kaikki ehdot täyttyvät (moottorin ja pakokaasun lämpö, riittävästi polttoainetta tankissa yms.) poltto loppuu automaattisesti jonkin ajan kuluttua, en muista mikä se oli. Polton voi sitten regeneroida uudestaan heti perään jos haluaa.
Anteeksi taas tyhmyyteni, mutta mikä on DIS???
Salavalikosta??
Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.
Jonkinlainen DPF ongelma on päällä. Vikavalo mittaristossa ei syty eikä idrive ilmoita muuta kuin vaihtoon aikaa 19tkm. Toi vaihtoaika on ollut tossa samassa jo viime syksystä asti. Ikinä en ole huomannut että poltto menisi päälle. Autoon vaihdettu päätermari ja egr-termari talvella kun moottorin ajolämpötila oli vajaa 70 astetta. Ollut tätä ties kuinka kauan.
Inpa antaa vikakoodia liittyä partikkelisuodattimeen. Minkälaisia arvoja toimivalla suodattimella kuuluisi olla?
Smut mass, mitä shaibaa sitten onkaan niin noissa viimisissä kuvissa se on vähentynyt.
Kolme ensimmäistä kuvaa on moottoritieajossa ja koodi tulee vain kun antaa vähän enemmän happea. Tasakaasulla ajettaesa ei herjaa ilmestynyt. Loput kuvat on normaalissa taajama-ajossa ja silloin herja tuli aina noin 20s välein.
Comment