Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anntti
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 237
    • Seinäjoki

    Pöllyttelee ainoastaan kun kiihdytät "täysiä" ja silloinkin hyvin maltillisesti, lähes huomaamaton. Muuten ei dpf:n puuttumista normaaliajossa huomaa.

    Tarkista inpalla dpf:n vastapaineet ja jos on kunnossa niin mitäpä sitä toimivaa ottamaan pois ennenkuin menee tukkoon.
    ex. E90 320d 'M-sport LCI'

    Comment

    • Neutrone
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1320
      • Tampere

      Originally posted by anntti View Post
      Pöllyttelee ainoastaan kun kiihdytät "täysiä" ja silloinkin hyvin maltillisesti, lähes huomaamaton. Muuten ei dpf:n puuttumista normaaliajossa huomaa.

      Tarkista inpalla dpf:n vastapaineet ja jos on kunnossa niin mitäpä sitä toimivaa ottamaan pois ennenkuin menee tukkoon.
      Mielläni DPF:n pitäisinkin, mutta sen kestävyydestä en ihan oo vakuuttunu vaikka termarit oliskin kunnossa. Täytyy nyt miettiä heivaako se pois vai laittaako vain ohjelman ja pitää suodattimen paikallaan.
      F10 530d semiVOLL
      ex. E90 320d M-Sport '06
      ex. E39 523i M-Sport '00
      ex. E36 325i Coupe '92
      ex. E30 316i '89



      Comment

      • anntti
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 237
        • Seinäjoki

        Kyllä se sielä hyvin menee ja nopea operaatiohan tuo on pois ottaa jos alkaa tukkeutumaan. Toki ohjelmalla täytyy poltto ottaa pois käytöstä, niin sinänsä menis ohjelmoidessa samalla kertaa..
        ex. E90 320d 'M-sport LCI'

        Comment

        • Neutrone
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1320
          • Tampere

          Originally posted by anntti View Post
          Toki ohjelmalla täytyy poltto ottaa pois käytöstä, niin sinänsä menis ohjelmoidessa samalla kertaa..
          No sepä, ja ennenkaikkea samalla rahalla.
          F10 530d semiVOLL
          ex. E90 320d M-Sport '06
          ex. E39 523i M-Sport '00
          ex. E36 325i Coupe '92
          ex. E30 316i '89



          Comment

          • KariFi
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 29
            • Janakkala

            Olisikohan joku niin hyvin systeemin sielunelämästä perillä, että osaisi antaa vinkkiä vikakohteesta E61 530D -04 mallissa:

            "Increased emissions" lävähti tauluun ensimmäisen kerran puolisen vuotta sitten. Muun remontin yhteydessä pestiin ja rei'itettiin nokiloukku, mutta se ei vaikuttanut virheilmoituksen esiintymiseen.

            Olen nyt seurannut regenerointisyklejä tarkemmin käyttäen apuna myös salavalikon lämpötilamittaria. Matka-ajossa polttoväli on reipas 400 km ja kesto n. 20 km.

            Virheilmoitus tulee aina samassa tilanteessa, eli:
            - jos auto on käynnissä/ajossa niin kauan että polttoprosessi ehtii mennä loppuun, mitään virheilmoitusta ei tule
            - jos taas auto sammutetaan kesken polton, virheilmoitus tulee kun lämmöt nousevat seuraavan kerran 75een ja poltto jatkuu. Itse polttoprosessi vaikuttaa menevän läpi virheilmoituksesta huolimatta. Keltainen moottorinkuva jää palamaan mittaristoon pariksi päiväksi ja sammuu itsekseen.

            Vikakoodeja on kaksi:
            4501 - MAF-ohjattu EGR-järjestelmä, EGR-virtaus liian suuri
            43E2 - Throttle Valve Actuator - open circuit


            Auto olis mukava saada kiertoon ilman erroreja ja varsinkin niin ettei moottorin häiriövalo pala. Millähän konstilla vaivasta pääsis eroon pienimmällä vaivalla?
            F11 M550d -13

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              4501: ahtoputken vuoto tai hyytyvä ilmamassamittari: KLIK.

              43E2: imupuolen kaasuläppä, kun vaihdat niin avaapa ja katso sisään, lienee täynnä öljyä: KLIK.

              Google ja 4501 tai 43E2 sekä site:btcf.fi on kova sana.

              Comment

              • KariFi
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 29
                • Janakkala

                Originally posted by MNi View Post
                site:btcf.fi on kova sana.
                Tämähän on jo tiedossa, enhän mä muuten täältä ois kysynytkään....

                ja kiitokset vinkeistä.
                F11 M550d -13

                Comment

                • Marcus330d
                  Newbiemmer
                  • Apr 2013
                  • 3
                  • Hanko

                  Omassani syttyi jokin aika sitten dpf tukkeutumisesta kertova valo (cc id49) lämmöt eivät nousseet joten vaihdoin termarit, hehkut ja niiden ohjausboksin, nyt lämmöt nousee n.90. Syttyi taas se sama valo, kävin nollaamassa sen ja samalla laittoivat pakko polton päälle, lähdin ajamaan samantien maantielle, ja taas pomppasi suodattimen kuva tauluun. Pesua vaan vai onko jotain muuta keinoa saada herjaukset pois? Auto on siis e91 330da

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Vaatii pitkähköä ajoa (vähintään 20 min) maantienopeuksissa. Hyvä olisi jos mukana olisi kaveri nollaamassa herjoja INPAlla (kai E91:seen skriptit jolla kulla on olemassa?) siinä sivussa. Vähintään uudestaan pitää nollata vikakoodi ja koittaa uusiksi.

                    Comment

                    • Marcus330d
                      Newbiemmer
                      • Apr 2013
                      • 3
                      • Hanko

                      Eli pakotettu poltto ei lähde toimimaan jos tulee vikakoodi keskenkaiken? Täytyy mennä uudestaan kokeilemaan jos vaikka sattuis toimimaan nollauksen jälkeen...

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Juuri näin. Voi vaatia vian kuittailua ahkerasti ajon aikana. Jos kaasuläppä on kaput niin polttoahan ei saa enää päälle.

                        Comment

                        • Mani88
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 100
                          • Helsinki

                          Kaveri ( tai itse ) kyytiin keneltä löytyy DIS tai Inpakin kelpaa ja rämpyttää vikakoodeja pois. Näin itellä aukesi tukossa ollu DPF.
                          Bmw -06 330d manuaali
                          ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                          Comment

                          • Poksia
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 138
                            • Juankoski

                            No nyt täälläkin ilmeisesti dpf tukossa. Eli auto oli todella nuhainen, meno loppui 2000rpm kohdalla. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja siellä oli koodit painerosta,epäsäännöllisestä regeneroinnista,hehkureleestä ja parista hehkusta. Koodit nollattiin ja auto toimi pari päivää normaalisti ja nyt hyytyi taas. Mitä seuraavaksi? Vaikuttaako hehkut tuohon regenerointiin? Pitäisikö yrittää pakko regenerointia jos niin miten? Salavalikosta katselin lämpöjä niin ne nousee tuonne 80 asteeseen.
                            e61 525d -04 siis kyseessä.
                            e39 M5
                            ex:e36 M3 sedan -96
                            ex:e30 335 4d M-technic II

                            Comment

                            • Poksia
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 138
                              • Juankoski

                              Jäi vielä mainitsematta että putki on ruvennut vähän vuotamaan jostain lähiaikoina, kuuluu pieni pihinä auton alta, onko tällä vaikutusta tuohon paineroon?
                              e39 M5
                              ex:e36 M3 sedan -96
                              ex:e30 335 4d M-technic II

                              Comment

                              • BemariAndy
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 230
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                DPF-pesuaine...

                                Vähän vanha viestiketju, mutta löytyi tällainen "kitti" jota vois kokeilla :





                                Onko joku käyttänyt noita...? Kyllä tuo koko laitoksen poisto ja softaaminen vähän mietityttää ja aika hintavaakin olis.
                                * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                                * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                                Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎