M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SushiX
    replied
    Koneena M60B40. Oireena se, että kun painaa kaasu polkimen ihan pohjaan niin, että kickdown menee päälle, autolta loppuu menot heti. Tuntuu ihankuin se ei saisi bensaa tai sitten se saisi liikaa, mutta vähän kun nostaa pois niin, että kickdown ei ole aktiivisena niin samantien menoa löytyy.

    Kickdown toimi jotenkin joskus aikaisemmin joskus taas ei toiminut ollenkaan.

    Vaihdettu uusi Boschin bensapumppu, uudet polttoaine filtterit, kampiakselin asennontunnistin (orkkis), bensan paineensäädin (Pierburg).

    Ja ongelma ilmenee VAIN painaessa tai aktivoimalla kickdown:in, muuten kulkee mainiosti, käy kuten pitääkin jne.
    Last edited by SushiX; 23-09-2013, 21:23.

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Kävin uudelleen testailemassa,en kylläkään inpalla vaan tolla karvalakkimallin testerillä.Tuli tälläiset mikä kiinnitti huomion.Adaptation angle 1 crankshaft sensor gear bank 1.Lukemat oli 1,2,3,4 tasaisesti jotain 96530'cr ja bank 2. lukemat 5,6,7,8 vaihteli välillä 960-1400'cr. Mitäs tämä voi tarkoittaa eihän tässä kahta kampuran asentoanturiakaan ole?Ja myöskin tuntuu että hivenen haisee raaka bensa.
    Last edited by kuukankorpi; 18-06-2013, 21:02.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Seuraapas lambda-arvoja inpalla tahi muulla ohjelmalla. Vanhentuneiden lambdojen tiedetään tekevän ekana sitä, että alkaa tasakaasulla kierrokset seilaamaan kun lambdasäätö toimii niin hitaasti. Parhaiten pääsee jyvälle ehkä loggaamalla dataa testolla http://phenoboy.kapsi.fi/testo

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Sellainen ongelma että kierrokset seilaa tasakaasulla 1000-1300rpm välillä vaikka pitää kaasun samassa asennossa.Maffi vaihdettu uuteen originaaliin,auttoi sen verran ettei kone enään tärise kun lopettaa kaasuttamisen.Mutta mutta maffin arvot edelleenkin seilaavat koko ajan 0.50kg/h-98.50kg/h välillä.Ei ole väliä onko tyhjäkäynnillä vai kierroksia enemmänkin.Imuvuotojakaan ei pitäis olla kun vähän aikaa sitten rempattu ja kasattu uusilla osilla edellisen omistajan toimesta.Tyhjäkäynti on kyllä tasaista ja vikakoodeja ei ole.Mikä voisi aiheuttaa ärsyttävän seilaamisen?Katsastuskin edessä,taitaa olla päästötkin perseellään.niin ja motti siis M62B44.

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Se flektin vastus setti rullalla?
    En usko, kun ei tule virtaa ollenkaan siihen liittimeen, joka kytketään flektiin. Vastus on vasta liittimen jälkeen flektissä kiinni.

    Originally posted by peto2 View Post
    kyllä siinä on jotain ihan muuta vikaa kuin ilmastoinnin flekti jos lämpöjä nostaa.

    kaaviot löytyy WDS:stä tai täältä riippuen autosta.

    Ei oo viskoa ollenkaan. Kiitokset linkistä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by -Sipe- View Post
    Mistä sais kytkentäkaavion ilmastoinnille m60:iin?

    AC pelaa, lähtee kompura pyörimään, tulee kylmää sisälle mutta flekti ei toimi. Flekti toimii suoralla virralla, flektin liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet ehjiä.

    Ei pysy lämmöt koneessa kurissa kun ei oo ilmastoinnin flektiä.
    Se flektin vastus setti rullalla?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by -Sipe- View Post
    Mistä sais kytkentäkaavion ilmastoinnille m60:iin?

    AC pelaa, lähtee kompura pyörimään, tulee kylmää sisälle mutta flekti ei toimi. Flekti toimii suoralla virralla, flektin liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet ehjiä.

    Ei pysy lämmöt koneessa kurissa kun ei oo ilmastoinnin flektiä.
    kyllä siinä on jotain ihan muuta vikaa kuin ilmastoinnin flekti jos lämpöjä nostaa.

    kaaviot löytyy WDS:stä tai täältä riippuen autosta.

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Mistä sais kytkentäkaavion ilmastoinnille m60:iin?

    AC pelaa, lähtee kompura pyörimään, tulee kylmää sisälle mutta flekti ei toimi. Flekti toimii suoralla virralla, flektin liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet ehjiä.

    Ei pysy lämmöt koneessa kurissa kun ei oo ilmastoinnin flektiä.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Missäs m60 johdannaisessa on alumiininen öljypohja? Itselläni on peltiä, mutta olen alumiinisenkin nähnyt... Vai liittyykö se johonkin varusteeseen?
    X5:n M62B44..?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Missäs m60 johdannaisessa on alumiininen öljypohja? Itselläni on peltiä, mutta olen alumiinisenkin nähnyt... Vai liittyykö se johonkin varusteeseen?

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    ei mitään hyötyä siihen vakio mosaan tehä lastua. Sen jälkeen kun kannet portattu ja nokat laitettu niin on syytä rueta etes harkitsemaan lastua. Kulutuksen saat pienennettyä parhaiten oikeaa jalkaa keventämällä. Kokemuksen rinta äänellä voin sanoa et lastutus vakioon on samaku pyyhkis pölyjä nillä rahoill....


    Tästä olen eri mieltä.

    Toki kansitöiden yms jälkeen lastutus on vähintäänkin tarpeellinen, mutta kyllä jo vakiokoneesta (M60) saadaan 5..10% lisää tehoa säätämällä. Kannattaa, mutta ebayn tusinalastut yms kannattaa kiertää kaukaa.


    Omassani on rajoitin 6850rpm, kevyen vauhtipyörän ja kunnon säädön jälkeen paketti toimii vallan mainiosti (teoreettiset huiputkin olisi 6. vaihteella 285km/h) ..

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Lueskelin hieman ja eipä tuohon ennakon tippumiseen mitään erityistä syytä ole kierroksilla. Tuo tulee pitkältä vakiosta sytkäkartasta, joka lasketaan moottorin kuorman mukaan.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Otin logia omalla autolla ja tässä keskellä näkyy täyskiihdytys 3-vaihteella 2000-5200RPM.

    En tiedä moottoritekniikasta paljoakaan, mutta kuuluuko tuo sytkäennakon laskea tuolla tavalla kun kierrokset alkaa olla yli 3500? Sytkäennakko on ylimmässä kuvassa vihreällä. Oikeassa reunassa löytyy muut selitykset.



    Last edited by pheno; 29-05-2013, 11:26.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Eikai sitä lastua kannata sinne tehdä, mieluummin säätelee nokkapyörien asentoa haluamakseen. Sillä saa moottorin luonnetta muutettua paljon enempi kuin millään lastutuksella, netistä löytyy hyviä säätö-ohjeita bemarin kahden eri orkkissäädön lisäksi.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by mrrk View Post
    Mikä sieltä sitten hajoaa?


    Ulkomaisilla sivuilla on kehuttu että kaasuun vastaavuus on parantunut sekä kulutus pienentynyt ohjelmoinnilla
    Kierroksenrajoitinta tarkoitin juurikin tässä.
    Ei sen poistamisessa ole vakio moottorissa pointtia. Yleensä kun joku sen ottaa pois niin ilmeisesti ajeleekin vähän siihen malliin että remppaa pääsee tekemään.

    Muista ohjelmoinneista ja niiden hyödyistä ei tässä yhteydessä ole kokemusta.

    Leave a comment:

Working...
X