M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eräs asia on jäänyt vaivaamaan ja haluaisin varmistaa ettei aiheuta ongelmia. Eli toisenpuolen nokkaketju oli löysällä. Uskaltaako koneen käynnistää ja odottaa öljynpaineen nousua, vai toimiiko tuo kiristäjä öljynpaineella?
-
Originally posted by Mechanica View PostMites porukan m60 koneet lähtee käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ( > 2 viikkoa kylmässä)? ...bla bla bla...Originally posted by Morkai View PostVarmaan pieni vuoto bensalinjassa ja pääsee tyhjentymään ajan kanssa. Esim. bensanpaineensäätimen O-renkaassa pieni jälki, takaiskuventtiilissä tai joku suutin vuotaa.Tutkittu, akkuhanse perkele kyykkäsOriginally posted by Mechanica View PostPumppu uusittu koko pakettina ääntämisen takia.... ...blablabla...
Tutkiskellaan, .... ..
Vanha akku rokkas kesällä hyvin kun käytettiin, uudella akulla kylmästä säilytyksestä ilman roikkia tai muita vippaskonsteja käyntiin kuin palmun alta
Leave a comment:
-
Kiitos tästä tiedosta, huomenna koneistaja katsoo mitä asialle voi tehdä. Hän katsoo voisiko tuota tigillä ihan hiirenverran täyttää ja sitten oikaista siten, että lastu olisi mahdollisimman pieni. Uudet tiivisteet on jo tilattu joten ei haluttaisi toiseen kertaan niitä ostaa.Originally posted by jannmann View PostPaljealue on vakiona luokkaa 0,8mm. 0,3mm saa kompensoitua vakiota paksummalla kansipahvilla jota bmw tarjoaa tällaisiin tilanteisiin, loppu on pois paljealueesta. Tolla koneella en kyllä uskaltais ajaa 0,5mm paljealueella. Vaihtoehdoksi jää koneistaa männistä hivenen pois tai teettää/ostaa aftermarket kansipahvi joka on 0,5mm vakiota paksumpi.
Onko normaalia että sylinterin seinämät ovat hieman laikukkaat? kaikissa sylintereissä näyttäisi olevan suurinpiirtein samalla korkeudella muutama hieman erinäköinen läntti. Pinta on ihan saman tuntuinen kuin muuallakin. Naarmuja ei näy missään.
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostProjektimoottorissani on kolhu juuri siellä missä ei missään tapauksessa saisi olla, eli kyseessä non vanos m62 ja 2. ja 3. Pytyn välisessä kannaksessa lohkon tasopinnassa aika paha kolhu, joka on noin 0.5 mm syvä.
Kysymys kuuluukin voiko tuosta ottaa pois 0.5mm ilman että tulee muita ongelmia? Kansiksi on tulossa m60 kannet.
Paljonko vakio m62:ssa männän pää tulee lohkon tasopinnasta ylös?
Ehdotuksia? Ideoita?
Paljealue on vakiona luokkaa 0,8mm. 0,3mm saa kompensoitua vakiota paksummalla kansipahvilla jota bmw tarjoaa tällaisiin tilanteisiin, loppu on pois paljealueesta. Tolla koneella en kyllä uskaltais ajaa 0,5mm paljealueella. Vaihtoehdoksi jää koneistaa männistä hivenen pois tai teettää/ostaa aftermarket kansipahvi joka on 0,5mm vakiota paksumpi.
Leave a comment:
-
Projektimoottorissani on kolhu juuri siellä missä ei missään tapauksessa saisi olla, eli kyseessä non vanos m62 ja 2. ja 3. Pytyn välisessä kannaksessa lohkon tasopinnassa aika paha kolhu, joka on noin 0.5 mm syvä.
Kysymys kuuluukin voiko tuosta ottaa pois 0.5mm ilman että tulee muita ongelmia? Kansiksi on tulossa m60 kannet.
Paljonko vakio m62:ssa männän pää tulee lohkon tasopinnasta ylös?
Ehdotuksia? Ideoita?
Leave a comment:
-
Eiköhän se ole virtalukon pohja taikka kosteusvauriota esim apparin maton alla missä paljon isoja sulakkeita ja syöttöjä.
Leave a comment:
-
Mistä johtuu kun tuo mun seiska pätkii mankan virtoja ja mittaristosta sumuvalon merkkivalo katoaa kun nopeus nousee +60km/h sekä mankan valot katoavat välillä kokonaan. volume myös hyppii. auto jopa sammuu joskus itekseen kun risteykseen pysähtyy. Ei vikakoodeja:think kaikki liittimet on käytetty auki ja putsattu.. auto siis 740 -95 m60b40
Leave a comment:
-
Kiitos tästä. Lisäkysymys, paljonko pulttisarja kustantaa noihin kankiin? Ja mistä olette niitä ostellu? Nehän on kai vaihdettava jos avaa.
Leave a comment:
-
Mitäs tää nyt on?
Real oem sanoo että suurin kangen laakeri on 48,00mm m60 mosassa, ja sit ensimmäinen "ali/ylikoko" 47.75mm
Ebayssä sankarit myy 47.991mm laakereita. Kysymys kuuluu, onko tuo tarkoitettu siis "kuluneelle" akselille ilman kaulojen hiomista? hinta ei ainakaan ole paha. uskaltaako tommoset lyödä kiinni sellaisenaan?
ja tässä linkki:
Leave a comment:
-
Kai se kuumempi helpotti Saksan omissa päästöluokissa läpimenoa.Originally posted by bemmeri View Post.
Onko tuosta jotain haittaa, tms.? Kattelin kun kattiversioissa vanhemmissa on tuo kuumempi. Eikös moottori pitäisi olla ns. normilämmöissä tuolla 85C:lla, ettei katit mene rikki pitemmän päälle tai vaikeuta päästötestiä?
m62:ssa termari on 110°C osakaasulla ja täyskaasulla se 85°C.
Maailma pelastuu ja sulta palaa kannentiivisteet ja venakopan tiivisteet vuotaa vaikka vaihtais viikon välein uusia kun kattila/konehuone paistuu ison koneen lämmöstä.
Leave a comment:
-
.Originally posted by jannmann View PostPistä kylmenpi jos monoa annat.
Onko tuosta jotain haittaa, tms.? Kattelin kun kattiversioissa vanhemmissa on tuo kuumempi. Eikös moottori pitäisi olla ns. normilämmöissä tuolla 85C:lla, ettei katit mene rikki pitemmän päälle tai vaikeuta päästötestiä?
Leave a comment:
-
Pistä kylmenpi jos monoa annat.Originally posted by bemmeri View PostPitäisköhän tuohon 4.6l:seen laittaa normaali 95C termari vai vai kylmempi 85C? :think
Onko M60 venttiilikopan muttereiden alla olevat kumit kaikki 22kpl samanlaisia?
RealOEM mukaan vaan yhdenlaista kumia siellä, mutta kappalemäärä X (pikainen laskenta 8+8+3+3).
Leave a comment:
Leave a comment: