M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
vietnam= schiedmannOriginally posted by Pikkuvelii View PostTäältä foorumilta hommasin koneen. Heinolasta hain. Vietnamilta onko linkkiä heittää? Löytyykö netistä korjausopasta m60 näkis momentit ja purkukuvat.
okkeii eiku mietin vaan ku kaveri osti Virosta yhen koneen niin se oli kyllä uinu jossai järve pohjossa oli nimittäin niii skeidassa sisältä ja se sitte lähti kiertoon sen auton mukana minkä myi.
Leave a comment:
-
Täältä foorumilta hommasin koneen. Heinolasta hain. Vietnamilta onko linkkiä heittää? Löytyykö netistä korjausopasta m60 näkis momentit ja purkukuvat.
Leave a comment:
-
mistä hommasit koneen?? Vietnamiltahan ne kannattaa ottaa kaikki. Nii kannattaahan niihin öilipumpun pultteihi kierrelukiteliimaa laittaa.Originally posted by Pikkuvelii View PostM60B40 270tkm
Entiset omistajat ei ole varmaan kuulleet että öljyjä pitää vaihtaa. Kone ihan helvetin paskainen sisältä paskaa voi sormin rapsuttaa kilotolkulla. Venakopat ja öljypohja ainakin puretaan niin miten kannattaa puhditaa ettei paskaa jää sisälle tai tuki kanavia? Naftalla? Kone tosiaan moottoripukilla eikä autossa.
Toinen kysymys mistä kannattaa hommata tiivisteeitä koneeseen edullisemmin ja mahd pultit jos tarkistan laakerit? Kannattaako öljypumpun pultit uusia ja laittaa vaikka kierrelukitetta?
Ja vielä yksi. Onko alkuperäinen lastu?
Last edited by ike24; 30-10-2013, 16:37.
Leave a comment:
-
En tiedä onko m62koneelle omaa topikkia mutta eiköhän täälläkin joku tiedä.
Missä m62 koneissa on männissä venttiilien kolot? Vanos eli m62TU koneissako?(8/98->)
Mitä eri mäntävariaatioita noita on olemassa?
Eteen tuli -97 m62 jossa on kolot...
ihmettelen asiaa...
Jos joku tietää asista niin kertokoon. Google ei kerro ainakaan minulle mäntäasiasta oikestaan yhtään mitään.
Leave a comment:
-
M60B40 270tkm
Entiset omistajat ei ole varmaan kuulleet että öljyjä pitää vaihtaa. Kone ihan helvetin paskainen sisältä paskaa voi sormin rapsuttaa kilotolkulla. Venakopat ja öljypohja ainakin puretaan niin miten kannattaa puhditaa ettei paskaa jää sisälle tai tuki kanavia? Naftalla? Kone tosiaan moottoripukilla eikä autossa.
Toinen kysymys mistä kannattaa hommata tiivisteeitä koneeseen edullisemmin ja mahd pultit jos tarkistan laakerit? Kannattaako öljypumpun pultit uusia ja laittaa vaikka kierrelukitetta?
Ja vielä yksi. Onko alkuperäinen lastu?
Leave a comment:
-
Jos säätimen letkusta imaisee ruiskulla niin käynnin pitäisi muuttua.Originally posted by mixxis View PostBensapumpun / paineensäätimen toimintaa testata muuten kuin bensanpaineita mittaamalla?
Leave a comment:
-
. Eipä ilmene ainatuollai..mulla kävi aivan päin peetä. Monesti risteyksessä sammu auto tyhjäkäynnillä. Sitten Alko käymään huonosti ei kulkenu mihinkään ja kun johon otti pois nii kävi samallalailla ja sammuili... Tuon imm vian ite selvitin sillai että suihkutin jarrugliineriä siihen ja se auto toimi hetken paremmin kun vika taas ilmeni.Originally posted by Morkai View PostUnohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.
edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.Last edited by ike24; 29-10-2013, 20:09.
Leave a comment:
-
Originally posted by mixxis View Postm60b40:
Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.
Tänään:
Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana.Mokoma ongelma elää omaa elämäänsä, en ole saanut sammumaan vahingossa enää, kone kiertää ja vetoja löytyy, tosin vastaa kaasuun vähän viiveellä välillä. Ei savuta, ei ime öljytikun reijästä, mutta tyhjäkäynti on välillä huonoa ja röpeltää, ja kaasulta päästäessä röpisee putkessa. IMM:n liittimen irroittaminen ei juuri vaikuta tyhjäkäyntiin, ei edes notkahda, mutta ajo menee nihkeäksi (ei kierrä eikä tehoja). Kun liittimen laittaa takaisin kiinni koneen käydessä, kierrokset käy aika alhaalla muttei kone sammunut kumpaankaan suuntaan tehdessä. Vähän ristiriitaista tulosta :thinkOriginally posted by Morkai View PostUnohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.
edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
Emmie tiijä ennään. Seuraavaks kai kaiveltava puolat ja tulpat näkösälle, sekä kyyläiltävä jos se jostain ottaa ilmaa. Vähän persiestä tuolla hämärässä rassata, illat töissä ja auto seisoo tehtaan parkissa...Tulpathan on vuoden/10tkm ajetut BKR6EK, imusarjan pääty samaten..
Hitto kun ei saa noita moottorin live-arvoja luettua...
Bensapumpun / paineensäätimen toimintaa testata muuten kuin bensanpaineita mittaamalla?
Leave a comment:
-
Kiitos, tämä selvä ei muuta kun hommaamaan sarjaa.Originally posted by Jonsku View PostKaikki tiivisteet poislukien kansipaffit M60;stä, M62:sa on täysin eri tiivisteet jakopäässä.
Kannattaa säästää M60 kansipahvin jakopää-osa, sen joutuu käyttämään uudelleen (tai hommaamaan paksua tiivistepaperia), M62 kansipahvissa ei ole tuota uloketta.
Leave a comment:
-
Täytyy varmaan ensi kerralla testata tollanen setti.Originally posted by jannmann View PostTiedä sitten miten paljon puuttuu verrattuna Victor reinzin sarjaan.
Tuossa Victor reinzin sarjassa oli kaikki, imusarjan päätytiivisteistä, pakosarjojen ja pakoputken välisiin tiivisteisiin saakka.
Edittiä: jannmannin mainitsemassa sarjassa on vain moottorin lohkoon tulevat tiivisteet, eli puuttuu kaikki kansiin ja imusarjaan tulevat tiivisteet.Last edited by Daa Daa; 25-10-2013, 11:28.
Leave a comment:
-
Kaikki tiivisteet poislukien kansipaffit M60;stä, M62:sa on täysin eri tiivisteet jakopäässä.Originally posted by Urpo_rotta View PostMistäs kannattaisi hankkia tiivisteet kun tarve olisi m62b44 alakerran tiivistesarjalle sekä m60b40 yläpään tiivistesarjalle.
Tarkoituksena tehdä siis sekasikiö noista, ja jakopää tulee m60:stä, joten tiivisteet jakopäähän sen mukaan. vai käykö jakopään koppien tiivisteet keskenään ristiin m60/m62?
Kannattaa säästää M60 kansipahvin jakopää-osa, sen joutuu käyttämään uudelleen (tai hommaamaan paksua tiivistepaperia), M62 kansipahvissa ei ole tuota uloketta.
Leave a comment:
-
Toi BMW:n oma tiivistesarja 11 11 9 070 240 josta myös puuttuu kannentiivisteet, maksaa 142e +rahti kun sitä viimekuussa sakuista kysyin.Originally posted by Daa Daa View PostPaikallisen varaosaliikkeen kautta saivat hommattua m60b40 moottoriin Victor reinzin täydellisen tiivistesarjan ilman kansipahveja, ei löytynyt miltään tukkurilta suomesta vaan joutuivat tilaamaan suoraan tehtaalta. Hinta oli muistaakseni noin 280e.
Tiedä sitten miten paljon puuttuu verrattuna Victor reinzin sarjaan.
bemmeri, varmista oikea tiiviste tuolta.
[email protected]
Leave a comment:
-
Paikallisen varaosaliikkeen kautta saivat hommattua m60b40 moottoriin Victor reinzin täydellisen tiivistesarjan ilman kansipahveja, ei löytynyt miltään tukkurilta suomesta vaan joutuivat tilaamaan suoraan tehtaalta. Hinta oli muistaakseni noin 280e.
Leave a comment:
Leave a comment: