M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MH motorsport
    replied
    Okei. Auto oli 530i tekniikanvaihto mikä kolaroitu etukulmasta.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Täältä foorumilta hommasin koneen. Heinolasta hain. Vietnamilta onko linkkiä heittää? Löytyykö netistä korjausopasta m60 näkis momentit ja purkukuvat.
    vietnam= schiedmann okkeii eiku mietin vaan ku kaveri osti Virosta yhen koneen niin se oli kyllä uinu jossai järve pohjossa oli nimittäin niii skeidassa sisältä ja se sitte lähti kiertoon sen auton mukana minkä myi.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Täältä foorumilta hommasin koneen. Heinolasta hain. Vietnamilta onko linkkiä heittää? Löytyykö netistä korjausopasta m60 näkis momentit ja purkukuvat.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    M60B40 270tkm

    Entiset omistajat ei ole varmaan kuulleet että öljyjä pitää vaihtaa. Kone ihan helvetin paskainen sisältä paskaa voi sormin rapsuttaa kilotolkulla. Venakopat ja öljypohja ainakin puretaan niin miten kannattaa puhditaa ettei paskaa jää sisälle tai tuki kanavia? Naftalla? Kone tosiaan moottoripukilla eikä autossa.

    Toinen kysymys mistä kannattaa hommata tiivisteeitä koneeseen edullisemmin ja mahd pultit jos tarkistan laakerit? Kannattaako öljypumpun pultit uusia ja laittaa vaikka kierrelukitetta?

    Ja vielä yksi. Onko alkuperäinen lastu?

    mistä hommasit koneen?? Vietnamiltahan ne kannattaa ottaa kaikki. Nii kannattaahan niihin öilipumpun pultteihi kierrelukiteliimaa laittaa.
    Last edited by ike24; 30-10-2013, 16:37.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    En tiedä onko m62koneelle omaa topikkia mutta eiköhän täälläkin joku tiedä.

    Missä m62 koneissa on männissä venttiilien kolot? Vanos eli m62TU koneissako?(8/98->)

    Mitä eri mäntävariaatioita noita on olemassa?

    Eteen tuli -97 m62 jossa on kolot...
    ihmettelen asiaa...

    Jos joku tietää asista niin kertokoon. Google ei kerro ainakaan minulle mäntäasiasta oikestaan yhtään mitään.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    M60B40 270tkm

    Entiset omistajat ei ole varmaan kuulleet että öljyjä pitää vaihtaa. Kone ihan helvetin paskainen sisältä paskaa voi sormin rapsuttaa kilotolkulla. Venakopat ja öljypohja ainakin puretaan niin miten kannattaa puhditaa ettei paskaa jää sisälle tai tuki kanavia? Naftalla? Kone tosiaan moottoripukilla eikä autossa.

    Toinen kysymys mistä kannattaa hommata tiivisteeitä koneeseen edullisemmin ja mahd pultit jos tarkistan laakerit? Kannattaako öljypumpun pultit uusia ja laittaa vaikka kierrelukitetta?

    Ja vielä yksi. Onko alkuperäinen lastu?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by mixxis View Post
    Bensapumpun / paineensäätimen toimintaa testata muuten kuin bensanpaineita mittaamalla?
    Jos säätimen letkusta imaisee ruiskulla niin käynnin pitäisi muuttua.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Unohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.

    edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
    . Eipä ilmene ainatuollai..mulla kävi aivan päin peetä. Monesti risteyksessä sammu auto tyhjäkäynnillä. Sitten Alko käymään huonosti ei kulkenu mihinkään ja kun johon otti pois nii kävi samallalailla ja sammuili... Tuon imm vian ite selvitin sillai että suihkutin jarrugliineriä siihen ja se auto toimi hetken paremmin kun vika taas ilmeni.
    Last edited by ike24; 29-10-2013, 20:09.

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by mixxis View Post
    m60b40:


    Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.

    Tänään:
    Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
    Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana.
    Originally posted by Morkai View Post
    Unohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.

    edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.
    Mokoma ongelma elää omaa elämäänsä, en ole saanut sammumaan vahingossa enää, kone kiertää ja vetoja löytyy, tosin vastaa kaasuun vähän viiveellä välillä. Ei savuta, ei ime öljytikun reijästä, mutta tyhjäkäynti on välillä huonoa ja röpeltää, ja kaasulta päästäessä röpisee putkessa. IMM:n liittimen irroittaminen ei juuri vaikuta tyhjäkäyntiin, ei edes notkahda, mutta ajo menee nihkeäksi (ei kierrä eikä tehoja). Kun liittimen laittaa takaisin kiinni koneen käydessä, kierrokset käy aika alhaalla muttei kone sammunut kumpaankaan suuntaan tehdessä. Vähän ristiriitaista tulosta :think

    Emmie tiijä ennään. Seuraavaks kai kaiveltava puolat ja tulpat näkösälle, sekä kyyläiltävä jos se jostain ottaa ilmaa. Vähän persiestä tuolla hämärässä rassata, illat töissä ja auto seisoo tehtaan parkissa...Tulpathan on vuoden/10tkm ajetut BKR6EK, imusarjan pääty samaten..
    Hitto kun ei saa noita moottorin live-arvoja luettua...

    Bensapumpun / paineensäätimen toimintaa testata muuten kuin bensanpaineita mittaamalla?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tupla
    Last edited by Urpo_rotta; 26-10-2013, 01:47.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Kaikki tiivisteet poislukien kansipaffit M60;stä, M62:sa on täysin eri tiivisteet jakopäässä.

    Kannattaa säästää M60 kansipahvin jakopää-osa, sen joutuu käyttämään uudelleen (tai hommaamaan paksua tiivistepaperia), M62 kansipahvissa ei ole tuota uloketta.
    Kiitos, tämä selvä ei muuta kun hommaamaan sarjaa.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tiedä sitten miten paljon puuttuu verrattuna Victor reinzin sarjaan.
    Täytyy varmaan ensi kerralla testata tollanen setti.

    Tuossa Victor reinzin sarjassa oli kaikki, imusarjan päätytiivisteistä, pakosarjojen ja pakoputken välisiin tiivisteisiin saakka.


    Edittiä: jannmannin mainitsemassa sarjassa on vain moottorin lohkoon tulevat tiivisteet, eli puuttuu kaikki kansiin ja imusarjaan tulevat tiivisteet.
    Last edited by Daa Daa; 25-10-2013, 11:28.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mistäs kannattaisi hankkia tiivisteet kun tarve olisi m62b44 alakerran tiivistesarjalle sekä m60b40 yläpään tiivistesarjalle.
    Tarkoituksena tehdä siis sekasikiö noista, ja jakopää tulee m60:stä, joten tiivisteet jakopäähän sen mukaan. vai käykö jakopään koppien tiivisteet keskenään ristiin m60/m62?
    Kaikki tiivisteet poislukien kansipaffit M60;stä, M62:sa on täysin eri tiivisteet jakopäässä.

    Kannattaa säästää M60 kansipahvin jakopää-osa, sen joutuu käyttämään uudelleen (tai hommaamaan paksua tiivistepaperia), M62 kansipahvissa ei ole tuota uloketta.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Paikallisen varaosaliikkeen kautta saivat hommattua m60b40 moottoriin Victor reinzin täydellisen tiivistesarjan ilman kansipahveja, ei löytynyt miltään tukkurilta suomesta vaan joutuivat tilaamaan suoraan tehtaalta. Hinta oli muistaakseni noin 280e.
    Toi BMW:n oma tiivistesarja 11 11 9 070 240 josta myös puuttuu kannentiivisteet, maksaa 142e +rahti kun sitä viimekuussa sakuista kysyin.
    Tiedä sitten miten paljon puuttuu verrattuna Victor reinzin sarjaan.

    bemmeri, varmista oikea tiiviste tuolta.
    [email protected]

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Paikallisen varaosaliikkeen kautta saivat hommattua m60b40 moottoriin Victor reinzin täydellisen tiivistesarjan ilman kansipahveja, ei löytynyt miltään tukkurilta suomesta vaan joutuivat tilaamaan suoraan tehtaalta. Hinta oli muistaakseni noin 280e.

    Leave a comment:

Working...
X