Edellistä kompaten.
Yläpään tiivistesarja ALPINAn 4,6l moottoriin. Mikä tuohon nyt kannen tiivisteeksi kannattaisi valita, M62B46 vai S62B50 tiivisteet? Vai onko joku muu, esim. onko aftermarket tiivisteet tuossa paikassa parempia (eli käyttävätkö ahdetuissa e39 M5:ssä vakiotiivisteitä vai jotain jytympää?).
Toimitusajalla ei väliä, kunhan kevättalveksi saisi.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistäs kannattaisi hankkia tiivisteet kun tarve olisi m62b44 alakerran tiivistesarjalle sekä m60b40 yläpään tiivistesarjalle.
Tarkoituksena tehdä siis sekasikiö noista, ja jakopää tulee m60:stä, joten tiivisteet jakopäähän sen mukaan. vai käykö jakopään koppien tiivisteet keskenään ristiin m60/m62?
M62:ssa yläpään tiivistesarja vaihtuu 8/98 jotenkin erilaiseksi, mitä eroa koneissa on?
Vähän tein googletuksia ja kyllähän noita maailmalta saa, tosin Ebay antoi aika laihan tuloksen. Myös schmiedmann myy ko. tavaraa.
Mutta mistä noita saa halvimmalla ja järkevällä toimitusajalla? kl on varmaan hinnan takia pois pelistä. onko väliä mitä merkkiä laitetaan?
Jos jollain on asiaan vinkkiä, niin otetaan vastaan, otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
-76 adaptaatio on jo aika iso. Eli bensaa menee aikalailla liikaa koneeseen, siksi ecu pienentää ruiskutusaikaa. Sytytyskatkoksia yms.
Morkain neuvoilla pitäisi korjaantua.
Leave a comment:
-
Unohda noi lambda-hommat (tosin toi ykkös-bankin lamda näyttäs olevan pimeä). Vika sulla on joko raju imuvuoto (jos savuttaa, niin imusarjan takakansi) tai maffi on mennyt rikki tai bensanpaineensäädin tahi itse bensapumppu. Lähtisin ite liikkeelle siitä imuvuodon metsästyksestä.Originally posted by mixxis View Postm60b40:
Eilen:
Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.
Tänään:
Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana. Alkuun olivat sporadic, ja nyt staattisia. Ajamassa en ehtinyt käymään
Vaikea uskoa siihen että lambda(t) olis yks kaks kakkina, saiskohan se jostain välistä yks kaks vähän ilmaa :think Melkein laahustettava johonkin muualle tuo auto ennenkuin pääsee enemmän roplaamaan ja käyttämään, menee ensi viikkoon varmaan
on tässä tullut selattua suunnilleen kaikki foorumin käyntihäiriötarinat...pää menee sekasin...
Autolla kun muutenkin on ongelmaa Inpan(kin) kanssa keskustelussa (väylää jumissa tms, on kokeiltu usealla pc:llä, piuhalla ja softalla) niin sit tuo moottorin liven seuraaminen katkeilee myös jatkuvasti. Jotain ehdin napata, mutta paljon jäi nappaamatta ja näkemättä...
Kertookos nämä nyt yhtikäs. Adaptioarvot 0 ja -76?
edit: Maffivika näissä ilmenee sillälailla, että päästää kaasulta niin sammuu. Maffin piuhan ottaa irti, niin pitäs toimia normaalisti jos vika oli siinä.Last edited by Morkai; 11-10-2013, 20:47.
Leave a comment:
-
m60b40:
13: Lambdasondesignal sonde 1.
201 & 203: Lambdaintegrator bank 1 & 2.
Eilen:
Yht'äkkinen käyntihäiriö lämpimällä moottorilla, tyhjäkäynti alkoi vajoamaan eikä tahtonut pysyä käynnissä ilman kaasua. Kävi nätisti, ei hirvittävää röpeltämistä, vaan vaikutti kuin ei saisi välillä ainetta ja sammuisi siksi. Lähti joka kerta heti uudelleen startatessa käyntiin, sammui melkein joka kerta kun päästi tyhjäkäynnille, viimeistään 30sek kuluessa. Pintakaasulla pientä hyytymistä, isolla kaasulla suht normaali toiminta.
Tänään:
Pari sekuntia tavallista pidempi starttaus, käy huonosti, savuttaa, ei kuitenkaan sammunut kertaakaan parin minuutin aikana (kone ei siis paljoa ehtinyt lämmetä). Pidempään ei kehdannut tuossa kerrostalon pihassa kärytellä.... siinä nyt saisi varmaan edes konepeltiä avata
Inpa antoi yllä mainitut koodit eilisen jäljiltä, joista integrator-koodit palasivat tuon tyhjäkäynnin aikana. Alkuun olivat sporadic, ja nyt staattisia. Ajamassa en ehtinyt käymään
Vaikea uskoa siihen että lambda(t) olis yks kaks kakkina, saiskohan se jostain välistä yks kaks vähän ilmaa :think Melkein laahustettava johonkin muualle tuo auto ennenkuin pääsee enemmän roplaamaan ja käyttämään, menee ensi viikkoon varmaan
on tässä tullut selattua suunnilleen kaikki foorumin käyntihäiriötarinat...pää menee sekasin...
Autolla kun muutenkin on ongelmaa Inpan(kin) kanssa keskustelussa (väylää jumissa tms, on kokeiltu usealla pc:llä, piuhalla ja softalla) niin sit tuo moottorin liven seuraaminen katkeilee myös jatkuvasti. Jotain ehdin napata, mutta paljon jäi nappaamatta ja näkemättä...
Kertookos nämä nyt yhtikäs. Adaptioarvot 0 ja -76?

Leave a comment:
-
Juuri se.Originally posted by Haju69 View PostMustalla kannella apukuskin puolen takakulmassa "boksi" siis?
Leave a comment:
-
Ei mulla ollut ajatuksena mitään huipputehoja tavotella vaan ihan alarekisteriin vääntöä tuohon jo olemassa olevaan B30 kattilaan, kovat puristukset olisi tullut sivutuotteena. Jos B40/44 akselille lähtisin niin sitten olisi järkevintä vaihtaa autoa :thinkOriginally posted by jannmann View PostEikös se 11-11,5 ruttu riitä jos vähän kansista höylää. Siis jos tekee 4-4,4 koneen.
Leave a comment:
-
Mustalla kannella apukuskin puolen takakulmassa "boksi" siis?Originally posted by Morkai View PostSe on se boksi konehuoneessa, jossa sijaitsee sulakkeet, dme, egs jne. Pohjalla on vedenpoistoreikä, joka tahtoo mennä tukkoon ja sitten tulee kaikenlaisia ongelmia kun vedenpinta alkaa nousemaan.
Leave a comment:
-
Eikös se 11-11,5 ruttu riitä jos vähän kansista höylää. Siis jos tekee 4-4,4 koneen.Originally posted by peto2 View PostNo perkele siihen se sitten kosahti.. Nämä olikin siis stroukkaajan unelmakoneita :( ..custom mäntäsarjalle tuleekin sen verran hintaa että saa unohtaa koko idean..
E: Mutta kiitos tiedosta, on hyvä että joku edes tietää
Täytyy myöntää ettei käynyt edes mielessä tommonen veiviratkaisu.
Leave a comment:
-
No perkele siihen se sitten kosahti.. Nämä olikin siis stroukkaajan unelmakoneita :( ..custom mäntäsarjalle tuleekin sen verran hintaa että saa unohtaa koko idean..Originally posted by Cell View PostSillä ehdotinkin niiden katsomista, kaikissa M6x-koneissa kun on samat veivit. Ne männät ei siis sovi lähellekään
E: Mutta kiitos tiedosta, on hyvä että joku edes tietää
Täytyy myöntää ettei käynyt edes mielessä tommonen veiviratkaisu.
Last edited by peto2; 02-10-2013, 22:33.
Leave a comment:
-
Jep, E-boksin pohjalla vettä.. siellä on pyyhkijän releet ja abs/asc-releet.Originally posted by Haju69 View PostHieman aiheeseen liittyen, eilen tuli yksi M60B40 koneinen E38 vikakoodinlukuun. Asc/abs valot paloi taulussa ja pyyhkimet ei toimi. Jokin Pump vikakoodi löytyi Asc puolelta joka nollattiin. Hivenen auton liikuttua tuo koodi tuli takaisin ja valot syttyi uudelleen. Sitten nollattiin ja valoja ei saatu sammumaan vaikkei koodia näyttänytkään enää. Ainoastaan Inpalla kun käytti sitä activate juttua sen asc himmelin kanssa niin sai sen vaijerin liikahtamaan ja valot katosi hetkellisesti.
Mikäköhän vikana ja liittyykö tuo pyyhkijöiden toimimattomuus samaan vikaan kun samalla aikaa tulleet?
Leave a comment:
Leave a comment: