Kyllä toi voi vielä jopa 98:lla pelata hyvin tehtynä. Varmuudella e85:lla.
Millanen compinaatio tulossa jos saa udella? Omassa ruttuja ei saa 11 ylemmäs
Ajatuksissa siis M60 84mm porauksella ja 82.7mm iskulla eli B30 lohko ja B44 kampura ja veivit eli 3665cc kokoonpano..
Laskelmat perustuu siihen olettamaan että lohkon taso ja männät ovat yhtä korkeita sekä B30 että B44 koneessa.
Kannattaa ampua idea alas sitten heti jos ei ole toteuttamiskelpoinen. Ei nimittäin ole vielä mitään ostettu, vasta suunniteltu..
Talveksi olen suunnitellut tekemistä mutta kosahtaako mun suunnitelma n. 12,8 puristuksiin?
Vapari siis suunnitteilla mutta pelaako millään polttoaineella.. :think
Kyllä toi voi vielä jopa 98:lla pelata hyvin tehtynä. Varmuudella e85:lla.
Millanen compinaatio tulossa jos saa udella? Omassa ruttuja ei saa 11 ylemmäs
Hieman aiheeseen liittyen, eilen tuli yksi M60B40 koneinen E38 vikakoodinlukuun. Asc/abs valot paloi taulussa ja pyyhkimet ei toimi. Jokin Pump vikakoodi löytyi Asc puolelta joka nollattiin. Hivenen auton liikuttua tuo koodi tuli takaisin ja valot syttyi uudelleen. Sitten nollattiin ja valoja ei saatu sammumaan vaikkei koodia näyttänytkään enää. Ainoastaan Inpalla kun käytti sitä activate juttua sen asc himmelin kanssa niin sai sen vaijerin liikahtamaan ja valot katosi hetkellisesti.
Mikäköhän vikana ja liittyykö tuo pyyhkijöiden toimimattomuus samaan vikaan kun samalla aikaa tulleet?
Mä epäilisin ekana, että jos kaasuläppä vielä liikkuu kun kickdown-painetaan niin asentotunnistin sekoilee. DIS:llä tai Tool32:lla vois varmaan seurata mitä kaasuläpän asento sanoo täyskaasulla ja kickdownilla.
ASC:n vaijeri irti jos mietityttää se läpän asento siinä. Jousi vetää sen täysin auki, niin pienellä käsiliikkeellä vaan kokeilee, että se on varmasti auki.
Kiitoksia vastauksista. Tässä mietityttää se, että kickdown toimii silloin tällöin oikein. Ei ole eroa onko moottori kylmä vaiko lämmin.
Mä epäilisin ekana, että jos kaasuläppä vielä liikkuu kun kickdown-painetaan niin asentotunnistin sekoilee. DIS:llä tai Tool32:lla vois varmaan seurata mitä kaasuläpän asento sanoo täyskaasulla ja kickdownilla.
ASC:n vaijeri irti jos mietityttää se läpän asento siinä. Jousi vetää sen täysin auki, niin pienellä käsiliikkeellä vaan kokeilee, että se on varmasti auki.
Onko Morkailla mitään tietoa liittyen tähän ongelmaan?
Voiko johtua esim luistoneston läpästä tai mikä läppä se nyt onkaan ennen imusarjaa johon tulee luistoneston vaijeri? Luistonesto ei nimittäin toimi, ilmeisesti tuo läppä ei aukene/sulkeudu oikein. Luin muilta foorumeilta, että tuon takia koneessa ei olisi kaikkia tehoja pelissä sekä bensan kulutus olisi korkeampi kuin normaalisti.
Kone siis ilmeisesti käy rikkaalla kun paukuttaa putkeen kun lähtee rajummin kiihdyttämään tai kenkäsee tyhj.käynnillä reippaammin.
Kick-down käytännössä maadoittaa ECU;n yhtä pinniä joten sikäli yksinkertainen kapistus.
Helppohan tuota olisi kokeilla korvaamalla se alumiininen mutka + lyhyt imutorvi sillä luistonestottoman muovisella mutkalla..
Koneena M60B40. Oireena se, että kun painaa kaasu polkimen ihan pohjaan niin, että kickdown menee päälle, autolta loppuu menot heti. Tuntuu ihankuin se ei saisi bensaa tai sitten se saisi liikaa, mutta vähän kun nostaa pois niin, että kickdown ei ole aktiivisena niin samantien menoa löytyy.
Kickdown toimi jotenkin joskus aikaisemmin joskus taas ei toiminut ollenkaan.
Vaihdettu uusi Boschin bensapumppu, uudet polttoaine filtterit, kampiakselin asennontunnistin (orkkis), bensan paineensäädin (Pierburg).
Ja ongelma ilmenee VAIN painaessa tai aktivoimalla kickdown:in, muuten kulkee mainiosti, käy kuten pitääkin jne.
Onko Morkailla mitään tietoa liittyen tähän ongelmaan?
Voiko johtua esim luistoneston läpästä tai mikä läppä se nyt onkaan ennen imusarjaa johon tulee luistoneston vaijeri? Luistonesto ei nimittäin toimi, ilmeisesti tuo läppä ei aukene/sulkeudu oikein. Luin muilta foorumeilta, että tuon takia koneessa ei olisi kaikkia tehoja pelissä sekä bensan kulutus olisi korkeampi kuin normaalisti.
Kone siis ilmeisesti käy rikkaalla kun paukuttaa putkeen kun lähtee rajummin kiihdyttämään tai kenkäsee tyhj.käynnillä reippaammin.
250-300hp väliin noi hyvin toimivan oloset yksilöt on yleensä asettuneet. Jos on hepoja paljon kateissa ja ei mitään selkeen olosta vikaa, niin nokkapyörien ajotukset on syytä säätää. Niillä tuntuu olevan aika huimia vaikutuksia tyhjäkäyntiin, kulutukseen ja vääntöön.
Kuulostaa sellaiselta hommalta mitä en itse osaa tehdä
No mutta ensi lauantaina käydään rullilla. Sitten tuon näkee.
Millaisia lukemia näistä M60B40 on yleisesti saatu penkissä? Onko sitä mitä tehdas lupaa vai yli/alle, siis jos vähänkään kone järissään. Tarkoitus käyttää auto rullilla niin ihan mielenkiinnosta kyselen. Oman mittarissa komeilee tällä hetkellä 239tkm. Pirteälle se tuntuu mutta on ensimmäinen vastaavalla koneella niin huono vertailla.
250-300hp väliin noi hyvin toimivan oloset yksilöt on yleensä asettuneet. Jos on hepoja paljon kateissa ja ei mitään selkeen olosta vikaa, niin nokkapyörien ajotukset on syytä säätää. Niillä tuntuu olevan aika huimia vaikutuksia tyhjäkäyntiin, kulutukseen ja vääntöön.
Millaisia lukemia näistä M60B40 on yleisesti saatu penkissä? Onko sitä mitä tehdas lupaa vai yli/alle, siis jos vähänkään kone järissään. Tarkoitus käyttää auto rullilla niin ihan mielenkiinnosta kyselen. Oman mittarissa komeilee tällä hetkellä 239tkm. Pirteälle se tuntuu mutta on ensimmäinen vastaavalla koneella niin huono vertailla.
Leave a comment: