M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuoAntti
    replied
    Jotain punaista/tummanruskeaa moottorisilikonia, tms. juu tuosta pikkulohkosta...

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onkos ALPINAn käyttämä massa myös mustaa/harmaata..?
    Löysitkös omasta "pikkulohkosta" punaista liimaa?

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Onkos ALPINAn käyttämä massa myös mustaa/harmaata..?

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mikäli en aivan väärässä ole on tehtaan massa mustaa.
    mustaa ja harmahtavaa alkuperäis kasauksissa ja tehaskunnostetuissa käytetty kirkasta dreipondia joka on omien kokemusten perusteella parasta mitä löytyy.. (dtm porche käyttää koneessa kyseistä liimamassaa) tuubi maksaa muistaakseni 8€ luokkaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onkos jotain pätevää kohtaa josta näkisi tai muuta keinoa josta selviäisi onko konetta aukaistu tehtaan jäljiltä?
    Lohkon ja kannen välistä pilkottaa kannentiivisteen reuna, joka näyttää tuoreemmalle, kuin 20 vuotta vanhaksi. Lisäksi eräästä jakopään saumasta pursottaa punaista massaa. :think
    Mikäli en aivan väärässä ole on tehtaan massa mustaa.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Onkos jotain pätevää kohtaa josta näkisi tai muuta keinoa josta selviäisi onko konetta aukaistu tehtaan jäljiltä?
    Lohkon ja kannen välistä pilkottaa kannentiivisteen reuna, joka näyttää tuoreemmalle, kuin 20 vuotta vanhaksi. Lisäksi eräästä jakopään saumasta pursottaa punaista massaa. :think

    Leave a comment:


  • Harju
    replied
    Omaan m60 tarvitsisi tehdä jakopää remonttia. Mitä muita kuin itse jakopään mekaanisia osia pitäisi ostaa, joista täällä on jo ollut juttua. Jotain tiivisteitä kenties? Tarkoitus olisi tilata osat etukäteen.

    Sekä onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon, eli esim. hyvä uusia samalla kertaa?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    vaihdoin tuossa vuosi pari sitten pätkän letkua joka tuli takaa oikealta iskarin vierestä tankin vasemmalle puolelle. Oli hapertunut ja vuosi kun tankki oli yli puolenvälin täynnä. Jos vähemmän niin ei vuotanut.
    Pitääpä letkunpätkä tarkistaa, kiitos vinkistä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Hieman valoa tunnelin päässä, ilmeisesti tankki tai muu paikka on jostain syystä päästellyt bensaa maahan kun auto oli pysäköitynä perä ylöspäin melko jyrkässä rinteessä. pitää tutkia mistä johtuu.

    Tankkasin hieman lisää, ja kävin ajelemassa ja nollasin kulutusmittarin ja seurasin myös hetkellistä kulutusta, tuntui menevän ihan normaalilla määrällä.

    ihmeellistä, eihän vaan joku pelle käyny imee bensaa mun tankista... no, pohjalta on joutunu imeä koska köyhällä ei oo tankki ikinä täynnä

    jatkakaa
    vaihdoin tuossa vuosi pari sitten pätkän letkua joka tuli takaa oikealta iskarin vierestä tankin vasemmalle puolelle. Oli hapertunut ja vuosi kun tankki oli yli puolenvälin täynnä. Jos vähemmän niin ei vuotanut.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Hieman valoa tunnelin päässä, ilmeisesti tankki tai muu paikka on jostain syystä päästellyt bensaa maahan kun auto oli pysäköitynä perä ylöspäin melko jyrkässä rinteessä. pitää tutkia mistä johtuu.

    Tankkasin hieman lisää, ja kävin ajelemassa ja nollasin kulutusmittarin ja seurasin myös hetkellistä kulutusta, tuntui menevän ihan normaalilla määrällä.

    ihmeellistä, eihän vaan joku pelle käyny imee bensaa mun tankista... no, pohjalta on joutunu imeä koska köyhällä ei oo tankki ikinä täynnä

    jatkakaa

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mistäs lähtis vikaa ettimää kun nyt kävi niin että bensaa palaa aivan liikaa.
    Auto on e34 540 manuaali.

    Alle ei valu mitään, kone toimii normaalisti ajossa jne. Kulutusmittari näyttää keskimäärästä kulutusta 16.5 l\100km ja hetkellisessä kulutuksessa en huomaa mitään erityisen poikkeuksellista.

    Kulutus on nyt luokkaa 25-30l\100km eli puolet liikaa, aski on kova viislovinen ja mun ajossa on menny aiemmin se 14-15l\100km

    Auto seisoi muutaman päivän ennen kun alkoi kuluttaa noin paljon.

    Voisiko jumittava bensanpaineen säädin aiheuttaa noin julmaa kulutusta?

    kaikki viittais että vuotaa jonnekin mut ei näy, pitää tutkia tarkemmin.

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Mitäköhän palikkaa kansi huutais sisälleen jos haaveilee 8000rpm kierroksista:think
    Mahtaakohan vakiot venat vielä pysyä matkassa ja selviäis uusilla jousilla ja kovilla nostajilla.
    Kokeilemalla se selviää. Miksi tarvisi kierrättää noin ylös?

    Vakion motin tehokäyrä alkaa tippumaan jo noin 6000 korvilla ja vääntö paljon aikasemmin.

    Yhdet kannet oli tehtävänä ja tekijä sanoi että jouset on jäykät niin vois kierrättää noin 8000, mikä kuulostais kyllä mahdolliselta.

    Login mukaan paikallaan kun joskus kokeilin nostaa rajoitinta niin 7600 oli huiput, mutta se kuulosti jo aika hurjalta

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by mrrk View Post
    7000 on kestänyt jokusen vuoden ja kokeilin myös 7300 jonkun aikaa.

    Löysin joskus jutun jossa sanottiin 8000 mutta ei ollut mitään puhetta missä käytössä ja kuinka kauan.
    Mitäköhän palikkaa kansi huutais sisälleen jos haaveilee 8000rpm kierroksista:think
    Mahtaakohan vakiot venat vielä pysyä matkassa ja selviäis uusilla jousilla ja kovilla nostajilla.

    Leave a comment:


  • mrrk
    replied
    7000 on kestänyt jokusen vuoden ja kokeilin myös 7300 jonkun aikaa.

    Löysin joskus jutun jossa sanottiin 8000 mutta ei ollut mitään puhetta missä käytössä ja kuinka kauan.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Mites paljon tota m60b40 vakio venakoneistoa voi oikein kierrättää ilman ongelmia?

    Leave a comment:

Working...
X