M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MTV
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Mahtuu välistä tulee ainakin E32:ssa.

    MTV: pieni liike kuuluu asiaan, se kone nousee sieltä jonkun 10cm jos on mutteri irti. Itellä ei tuu mieleen oikein mitään vikaa, joka hajottas flektin.. Joskus on ottanut kiinni alipaineletkuihin, mutta sillonkin vaan räpättää kivasti.

    Rikkonaisilla tukikumeilla ottaa kiinni sinne tuulitunnelin alaosaan ja saattaa repiä sen kiinnikkeistä irti. Siinä ei sitten uudet kumit auta jos on muovi väärässä paikassa, mutta sekin hyvin epätodennäköistä.

    Edit: paitsi rikkonainen vesipumppu hajottaa flektin aina totaalisen hienosti, kannattaa välys tsekata. + tekee todella ilkeitä värinöitä koneen käyntiin joka täsmäis aiempiin tärinäongelmiin.
    No niin, sain tänään auton takas, oli pajalla viime vkon maanantaista lähtien ja ajelin pajan lainarellulla sen aikaa
    Lopullinen diagnoosi oli että viskossa oli väljää ja kun uudet tukikumit laitettiin paikalleen niin koneen asento muuttui sen verran että pääsi ropeli vähän ottaa kiinni. Lisäksi jäähdyttimenkin alatukikumit meni vaihtoon kun pääsi vähän sekin liikkumaan. Tulivat sen verran toki vastaan ettei uuden viskon asennuksesta laskutettu mitään eikä uudesta ropelista, ite viskon jouduin maksaa.
    Semmonen tarina tällä kertaa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Voi susj. Nyt kun olin jo Valvolinen makuun päässyt niin paikallisessa myymälässä omistajan vaihto prosessissa on myös Valvoline jätetty valikoimista kokonaan pois. Jostain muualta kai se on öljyt etsittävä.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by addee View Post
    Mitäs öljyä ootte moottoriin laittanu? Laittaako halvinta täyssynteettistä vai sijoittaa johonki castrollin tuotteeseen.
    Ei ole nirso kone öljyille normikäytössä, kaikki käy. Jos on jotain ongelmia hydraulisten nostimien tms. kanssa niin suosittelen öljytilan putsausta ennen öljynvaihtoa ja sitten siihen jotkut vähän paremmin lämpenemistä kestävät öljyt kuten valvoline 10W40 maxlife tms.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Valvoline Maxlife 10w40 oli kesän ja nyt tuuttasin ~10tkm jälkeen talveksi Valvoline Synpower 5w40. Toimivaa tavaraa ja kohtuuhintaista.

    Leave a comment:


  • addee
    replied
    Mitäs öljyä ootte moottoriin laittanu? Laittaako halvinta täyssynteettistä vai sijoittaa johonki castrollin tuotteeseen.

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Mahtuu välistä tulee ainakin E32:ssa.

    MTV: pieni liike kuuluu asiaan, se kone nousee sieltä jonkun 10cm jos on mutteri irti. Itellä ei tuu mieleen oikein mitään vikaa, joka hajottas flektin.. Joskus on ottanut kiinni alipaineletkuihin, mutta sillonkin vaan räpättää kivasti.

    Rikkonaisilla tukikumeilla ottaa kiinni sinne tuulitunnelin alaosaan ja saattaa repiä sen kiinnikkeistä irti. Siinä ei sitten uudet kumit auta jos on muovi väärässä paikassa, mutta sekin hyvin epätodennäköistä.

    Edit: paitsi rikkonainen vesipumppu hajottaa flektin aina totaalisen hienosti, kannattaa välys tsekata. + tekee todella ilkeitä värinöitä koneen käyntiin joka täsmäis aiempiin tärinäongelmiin.
    Njoo..piti oikein tarkistaa papereista, vesipumppu uusittu 5 vuotta sitten mutta mistä noista tietää..

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mä sanoisin että flekti ottanut itseensä tukikumien vaihdon yteydessä.. visko pitäisi ottaa irti ennen ko. toimenpidettä. sehän ottaa rankasti kiinni tuulitunneliin jos konetta nostaa visko paikallaan. :think
    Mahtuu välistä tulee ainakin E32:ssa.

    MTV: pieni liike kuuluu asiaan, se kone nousee sieltä jonkun 10cm jos on mutteri irti. Itellä ei tuu mieleen oikein mitään vikaa, joka hajottas flektin.. Joskus on ottanut kiinni alipaineletkuihin, mutta sillonkin vaan räpättää kivasti.

    Rikkonaisilla tukikumeilla ottaa kiinni sinne tuulitunnelin alaosaan ja saattaa repiä sen kiinnikkeistä irti. Siinä ei sitten uudet kumit auta jos on muovi väärässä paikassa, mutta sekin hyvin epätodennäköistä.

    Edit: paitsi rikkonainen vesipumppu hajottaa flektin aina totaalisen hienosti, kannattaa välys tsekata. + tekee todella ilkeitä värinöitä koneen käyntiin joka täsmäis aiempiin tärinäongelmiin.
    Last edited by Morkai; 08-09-2013, 22:18.

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mä sanoisin että flekti ottanut itseensä tukikumien vaihdon yteydessä.. visko pitäisi ottaa irti ennen ko. toimenpidettä. sehän ottaa rankasti kiinni tuulitunneliin jos konetta nostaa visko paikallaan. :think
    Lisätään myös flekti tsekkauslistaan.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by MTV View Post
    Taas hermoja koetellaan..ongelmat alkoi tuon koneen ja laatikon tukikumien vaihdon jälkeen..isoimmat tutinat siis lähti mutta toinen startti pajalta lähdön jälkeen ja konehuoneesta kuuluu hirvee meteli..tarkistuksen tulos = melkein kaikki viskon ropelin siivet poikki
    Ensimmäinen ajatus että ne on säheltäneet jotain tukikumien uusinnan yhteydessä, auto takas pajalle = ei kuulemma ole koskettu mihkään konehuoneen yläpuolella kun alakautta tukikumit vaihdettu. Eikä hankaakaan mihinkään ropeli.
    No ajattelin että ehkä sattui vaan tulemaan samaan aikaan vanhan ropelin tunnit täyteen. No uus saksasta tilaukseen ja pe pajalla löivät uuden paikalleen.
    Pari starttia ja alkoi kummasti täristää käynnistäessä = uudesta ropelista kaksi siipeä jo poikki

    Huomenna auto pajalle, saavat laittaa kuntoon enkä maksa enää penniäkään kun jotenkin se nyt heidän touhuihinsa liittyy kun alkoi heti tukikumien uusinnan jälkeen.

    Mikä helevetti siellä nyt voi mättää kun tuntuu kuitenkin pyörivan ilman että hankaa mihinkään??
    mä sanoisin että flekti ottanut itseensä tukikumien vaihdon yteydessä.. visko pitäisi ottaa irti ennen ko. toimenpidettä. sehän ottaa rankasti kiinni tuulitunneliin jos konetta nostaa visko paikallaan. :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Olisikohan visko jumissa?
    Silläkin saa siivet rikki.

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Kävin kokeilee antaa vähän kierroksia jarrun kanssa ja kyllähän tuo kone liikkuu vähän, tiedä sitten paljon liikkuu normaalistikin.?
    Ei siis ottanut ainakaan tuossa kiinni mihkään ropeli.
    Ei riittänyt uskallus antaa kunnolla jenkaa, rupes perästä kuuluu jo jotain ääntä, laukee pian sekin
    Täytyy vielä huomenna takas pajalle ja sanoo että tarkistavat nuo tukikumien mutterit ja jos ne on kunnolla kiinni niin sit saavat raapia päätään niin kauan et vika löytyy ja korjataan ilman velotuista.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by MTV View Post
    Siis vaihde silmässäkö meinasit ja mistä mutterista kyse?
    Kuvasta siis nro. 20 mutterit.


    Piti jotain muutakin kirjoittaa, muttei tullutkaan mieleen..

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Vaihde silmässä tietty, ja kunnolla kaasua. Kiinnityskumin ylämutterista kyse.. se siinä eniten ahistaa jos joku kumeja vaihtaessa. Just vaihdoin pihalla kuskin puoleisen 740:seen.

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Kokeile konepelti auki jarrua vasten kaasuttamalla onko unohtunut laittaa yläpuolen mutteri paikoilleen.
    Siis vaihde silmässäkö meinasit ja mistä mutterista kyse?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Kokeile konepelti auki jarrua vasten kaasuttamalla onko unohtunut laittaa yläpuolen mutteri paikoilleen.

    Leave a comment:

Working...
X