M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MTV
    replied
    Viskon siivet

    Taas hermoja koetellaan..ongelmat alkoi tuon koneen ja laatikon tukikumien vaihdon jälkeen..isoimmat tutinat siis lähti mutta toinen startti pajalta lähdön jälkeen ja konehuoneesta kuuluu hirvee meteli..tarkistuksen tulos = melkein kaikki viskon ropelin siivet poikki
    Ensimmäinen ajatus että ne on säheltäneet jotain tukikumien uusinnan yhteydessä, auto takas pajalle = ei kuulemma ole koskettu mihkään konehuoneen yläpuolella kun alakautta tukikumit vaihdettu. Eikä hankaakaan mihinkään ropeli.
    No ajattelin että ehkä sattui vaan tulemaan samaan aikaan vanhan ropelin tunnit täyteen. No uus saksasta tilaukseen ja pe pajalla löivät uuden paikalleen.
    Pari starttia ja alkoi kummasti täristää käynnistäessä = uudesta ropelista kaksi siipeä jo poikki

    Huomenna auto pajalle, saavat laittaa kuntoon enkä maksa enää penniäkään kun jotenkin se nyt heidän touhuihinsa liittyy kun alkoi heti tukikumien uusinnan jälkeen.

    Mikä helevetti siellä nyt voi mättää kun tuntuu kuitenkin pyörivan ilman että hankaa mihinkään??

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Tossa kuva siitä heikosta 4,6i tiivisteestä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Ei suinkaan kansien osalta vanhoja käytetä, mutta jakokoppaan on kätevä lykätä ne palaset vanhoista M60 tiivisteistä + tiivisteliimat perään niin ei öljy ala hikoilemaan läpi..

    Massatiivisteitä nuo 4.0 ja 4.0 ovat.


    Se "M62 jakopään tulppa" löytyy suoraan M60 lohkosta jos en aivan täysin väärin muista





    Ongelmia on ollut alkupään 4.6 kanssa (mukaanlukien Alpinat), niissä kun oli massatiiviste. Nykyään niissä käytetään terästiivisteitä (a'la S62)..
    2 bar ahtoja nuo tuskin kestävät, sellaisiin paineisiin löytyy ratkaisun avaimet naapurista (www.pure-pf.com)

    Kiitos infosta. saattaa jäädä se m62 lohko sittenkin paikalleenkin vaikka ahdin kuvioihin ilmestyisikin. Ainakin kunnes posahtaa.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
    Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?
    Ei suinkaan kansien osalta vanhoja käytetä, mutta jakokoppaan on kätevä lykätä ne palaset vanhoista M60 tiivisteistä + tiivisteliimat perään niin ei öljy ala hikoilemaan läpi..

    Massatiivisteitä nuo 4.0 ja 4.0 ovat.


    Se "M62 jakopään tulppa" löytyy suoraan M60 lohkosta jos en aivan täysin väärin muista



    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.
    Ongelmia on ollut alkupään 4.6 kanssa (mukaanlukien Alpinat), niissä kun oli massatiiviste. Nykyään niissä käytetään terästiivisteitä (a'la S62)..
    2 bar ahtoja nuo tuskin kestävät, sellaisiin paineisiin löytyy ratkaisun avaimet naapurista (www.pure-pf.com)

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.

    Ahdettuna kuitenkin olis saatava tehoakin aikalailla kun sitä hommaakin on jo paljon.

    Onkos sulla ahdettu m62 ja on kestänyt? Tokihan m62 olisi parempi lähtökohta koska puristuksia on viinakäyttöön sopivasti enemmän noilla m60 kansilla. Ei tarvis niin kovasti painetta...

    Missähän kohtaa sen m62 kansipahvin kipuraja kulkee??

    Löytyskö satakunnan suunnalta asiaan kommenttia?

    milläs oot tukkinu sen reiän?
    . Aivan joo. Eikös täällä ole se drifting auto jossa ahettu m62. Voihan se olla kestävämpi ei ole omaa kokemusta asiasta. (vielä). kierteen ja lukkoliimalla pultti kiinni. Se oli sille m62laahaimelle se rööri.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    miksi sitä jos remmiahin tulee niin voi jättää sitä m62 alakertaa?? Itellä m62 lohko ym. Sitte m60kannet,jakopää ym. Sieltä pitää tukkia yks rööri ku m60 ja m62 erinlaiset laahaimet.
    Eräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.

    Ahdettuna kuitenkin olis saatava tehoakin aikalailla kun sitä hommaakin on jo paljon.

    Onkos sulla ahdettu m62 ja on kestänyt? Tokihan m62 olisi parempi lähtökohta koska puristuksia on viinakäyttöön sopivasti enemmän noilla m60 kansilla. Ei tarvis niin kovasti painetta...

    Missähän kohtaa sen m62 kansipahvin kipuraja kulkee??

    Löytyskö satakunnan suunnalta asiaan kommenttia?

    milläs oot tukkinu sen reiän?

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kiitos, näillä tiedoilla lähtee homma etenemään.

    Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
    Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?

    Joo kyllähän tuo säätää pitää lopulta niin eiköhän siitä käppyrät esille saada.

    Moottorinohjaus on tatkoitus päivittää siksi, että jos aika ja rahat riittää niin sitten paluu takaisin m60 lohkoon+vortech, tuossa onkin hyvä ottaa vähän oppia sitä ahtosetuppia varten.

    Kun aloitan koneen purkamisen, voisin tehdä siitä projektitopikin että saatte porukalla vahtia etten tee sutta
    miksi sitä jos remmiahin tulee niin voi jättää sitä m62 alakertaa?? Itellä m62 lohko ym. Sitte m60kannet,jakopää ym. Sieltä pitää tukkia yks rööri ku m60 ja m62 erinlaiset laahaimet.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Täysin bolt-on.
    M62:sta käytät lohkon, kampuran, kanget ja männät. Kaikki muut osat M60:stä (ketjupyörät, idlerit, laahaimet/ohjaimet jne jne jne).

    Kansipahvit ovat M62:ssa erilaiset (siinä jakopään kopille eri tiiviste, M60:ssä jatkuu kansipahvi jakokoppiin asti). Voi esim käyttää vanhaa M60 tiivistettä + liimaa.


    Laitahan käppyröitä näkyville kun saat paketin dynotettua, pitäisi olla 330..350hp välillä tehot ja väännöt 450 kieppeillä .. ?

    (saisi sen alkuperäiselläkin moottorinohjauksella säädettyä..)
    Kiitos, näillä tiedoilla lähtee homma etenemään.

    Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
    Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?

    Joo kyllähän tuo säätää pitää lopulta niin eiköhän siitä käppyrät esille saada.

    Moottorinohjaus on tatkoitus päivittää siksi, että jos aika ja rahat riittää niin sitten paluu takaisin m60 lohkoon+vortech, tuossa onkin hyvä ottaa vähän oppia sitä ahtosetuppia varten.

    Kun aloitan koneen purkamisen, voisin tehdä siitä projektitopikin että saatte porukalla vahtia etten tee sutta

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tarkoitus olisi talvella vaihtaa m60b40 alakerran tilalle m62b44 alakerta. samalla tehdä jakopään huolto ja vaihdella tiivisteitä ja kattella että kannet ei ole ihan romut.

    Joten: onko bolt on asennus?
    Jakopään osat kannattanee käyttää m60:stä?
    Mitä muuta pitäs huomioida?

    Tarkoitus on samalla vaihtaa polttoaine viinaan, ja säädettävä ecu vakioboksiin.

    Saan toivottavasti nykyistä paremmin toimivan kokonaisuuden kun säädetään kohdalleen.


    Täysin bolt-on.
    M62:sta käytät lohkon, kampuran, kanget ja männät. Kaikki muut osat M60:stä (ketjupyörät, idlerit, laahaimet/ohjaimet jne jne jne).

    Kansipahvit ovat M62:ssa erilaiset (siinä jakopään kopille eri tiiviste, M60:ssä jatkuu kansipahvi jakokoppiin asti). Voi esim käyttää vanhaa M60 tiivistettä + liimaa.


    Laitahan käppyröitä näkyville kun saat paketin dynotettua, pitäisi olla 330..350hp välillä tehot ja väännöt 450 kieppeillä .. ?

    (saisi sen alkuperäiselläkin moottorinohjauksella säädettyä..)

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tarkoitus olisi talvella vaihtaa m60b40 alakerran tilalle m62b44 alakerta. samalla tehdä jakopään huolto ja vaihdella tiivisteitä ja kattella että kannet ei ole ihan romut.

    Joten: onko bolt on asennus?
    Jakopään osat kannattanee käyttää m60:stä?
    Mitä muuta pitäs huomioida?

    Tarkoitus on samalla vaihtaa polttoaine viinaan, ja säädettävä ecu vakioboksiin.

    Saan toivottavasti nykyistä paremmin toimivan kokonaisuuden kun säädetään kohdalleen.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Näissä tahtoo turbiiini/vetolevypaketti alkaa vipattamaan vanhemmiten. Tiedä sitten saisko sen uudelleen tasapainotettua jossain vai oisko vaihto ainoo vaihtoehto. Tahtoo olla jo monessa E38:ssakin samaa vaivaa kyseisen laatikon kanssa. Tietyllä kierrosalueella tulee tutinat esiin.
    Tuota ne aprikoivat Powermaticillakin, kun kävin siellä öljynvaihdossa. Toisaalta tutinat alkoivat kerrasta, kun kardaanin tukilaakeri vaihdettiin eikä ole sen jälkeen hävinnyt, kuin vain tilapäisesti autoa "roikottamalla". Mahdollisesti tässä voi tulla tutinat monestakin paikasta, mm. turbiinista tai turbiinilukosta ja sitten kardaanin asennuksesta. Vai voiko nokkien ajoitukset pielessä ollessaan olla vielä tähän osallisia? Tämäkin yksilö vavahtelee tyhjäkäynnillä, muttei tunnu ajossa.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post

    Tuntuu nuo 35-45 km/h tutinat pahimmin kiihdyttäessä ja juuri tietyllä vaihteella -> kiekat ~ 1600 - 1900 rpm. Lienee resonanssi syynä? Ei se kokonaan häviä muutenkaan, mutta S-asennossa kierrättämällä esim. 50 km/h asti ei tutinoita käytännössä tuolla välillä tunnu.
    Näissä tahtoo turbiiini/vetolevypaketti alkaa vipattamaan vanhemmiten. Tiedä sitten saisko sen uudelleen tasapainotettua jossain vai oisko vaihto ainoo vaihtoehto. Tahtoo olla jo monessa E38:ssakin samaa vaivaa kyseisen laatikon kanssa. Tietyllä kierrosalueella tulee tutinat esiin.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Hyvä, että tutinat loppuivat noiden osien vaihdolla. Näitkö vanhat kumit, että oliko missä kunnossa?

    Ei M60 motin kumeja vaihda 45 minuuttia enempää amatööri hyvillä työkaluilla, en ymmärrä miten pajalla voi kestää kauan niiden vaihdossa :
    Minun E34:seen kanssa ähelsivät pajalla todella hartaasti, lähes luovuttivat. Jotain pikkujuttua eivät olleet huomanneet, olikohan jomman kumman koneen vanhan tukikumin kanssa. Vanhat kumit olivat ok ja lähes käyttämättömän näköiset. Joku edellisistä omistajista on luultavasti vaihtanut ne.

    Tukikumien vaihto ei vaikuttanut ollenkaan 35-45km/h tutinaan, saati sinne ~65 - 80km/h tutinoihin. Se on ihme juttu, kun auto on ollut pajalla nosturilla tai itselläni ylhäällä niin, että nakit ovat ilmassa jonkun aikaa, niin tuntuu häviävän tutinat päiväksi. Sitten tulee takaisin. Olisikohan mitenkään mahdollista oireilla noin, jos kardaanin asennuksessa ei ole laitettu esijännitystä tukilaakerin suhteen?

    Tuntuu nuo 35-45 km/h tutinat pahimmin kiihdyttäessä ja juuri tietyllä vaihteella -> kiekat ~ 1600 - 1900 rpm. Lienee resonanssi syynä? Ei se kokonaan häviä muutenkaan, mutta S-asennossa kierrättämällä esim. 50 km/h asti ei tutinoita käytännössä tuolla välillä tunnu.

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Hyvä, että tutinat loppuivat noiden osien vaihdolla. Näitkö vanhat kumit, että oliko missä kunnossa?

    Ei M60 motin kumeja vaihda 45 minuuttia enempää amatööri hyvillä työkaluilla, en ymmärrä miten pajalla voi kestää kauan niiden vaihdossa :
    En nähnyt ite kumeja mutta paskat olivat kuulemma, varsinkin laatikon.
    En tiedä mitä olivat tuhranneet niin kauan..ei ole edes mikään kusetuspaja.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by MTV View Post
    No niin tuli baijerin ihme takaisin pajalta jossa olivat taistelleet aika kauan koneen tukikumien vaihdon kanssa (laatikon kumit vaihdettiin myös) ja aiemmin 35-45km/h esiintyneet tutinat olivat kokonaan poissa
    Tyhjäkäyntikin rauhoittui aika paljon, vähän vielä täristää mutta tuon kanssa voi jo elää.
    Hyvä, että tutinat loppuivat noiden osien vaihdolla. Näitkö vanhat kumit, että oliko missä kunnossa?

    Ei M60 motin kumeja vaihda 45 minuuttia enempää amatööri hyvillä työkaluilla, en ymmärrä miten pajalla voi kestää kauan niiden vaihdossa :

    Leave a comment:

Working...
X