Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrrk
    BTCF Member
    • Sep 2007
    • 515
    • Satakunta.

    Originally posted by Morkai View Post
    Missä on vika, kun nelospytyssä ei ole puristuksia? Imuventtiilit liikkuu nätisti ja endoskoopilla katottiin, että ei ole reikää männässä. Sylinterin seinämätkin näytti ihan ok:lle. Pytyssä on aika paljonlaiseen öljyä ja sotkee tulpan heti öljyyn kun käyttää. Huohotinhässäkkä oli rikki ja imusarja "täynnä" öljyä aiemmin. Samaan kanteen on ehkä vaihdettu myös kansipahvi lähiaikoina.
    Onko motti jo avattu ja jos on niin mitä löyty?

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      onko kukaan käyttänyt koneitus kanavien tulppia(muttereita) auki öljykanavista kansissa? Onko ne liimalla vai niin sanotuilla rikkoutuvilla kierteillä kiini? Toyotalla on ainakin noita "rikkoutuvia" eli koneistaessa vejetään raakasti vaan tulupatkiini ja hajoaa kun avaa... Haluis vaan olla 110% varma et ovat puhtaat täydellisen alakerran hajoamisen jäliltä. Tuntuu vaikka kuin huuhtelee niin aina tulee moskaa ku heiluttelee.
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • jepe-
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 714
        • Kotka

        Mitä muuta noiden venttiilikopan tiivisteiden lisäksi kannattaa vaihtaa?

        Oliko jotain muita tiivisteitä?

        Ja mitenkä noiden vaihto? onnistuuko tuo ihan perustyökaluilla parkkipaikka olosuhteissa?
        Alpina B10 3.3 Touring
        Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2100
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Originally posted by jepe- View Post
          Mitä muuta noiden venttiilikopan tiivisteiden lisäksi kannattaa vaihtaa?

          Oliko jotain muita tiivisteitä?

          Ja mitenkä noiden vaihto? onnistuuko tuo ihan perustyökaluilla parkkipaikka olosuhteissa?
          Niiden pulttien jotka pitävät venakoppia kiinni alla on muoviset tiiviste hommat, kannattaa vaihtaa ne kaikki uusiin sekä samalla muovisen kannen tiivsite, joka on puolien päällä..

          Onnistuu parkkipaikka olosuhteissa. Hetken aikaa menee.. Ahdasta ottaa noita pultteja pois, apparin puolella helpottaa kun ottaa pissapojan säiliön pois tieltä.
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4646
            • Tuusula

            Originally posted by SushiX View Post
            Niiden pulttien jotka pitävät venakoppia kiinni alla on muoviset tiiviste hommat, kannattaa vaihtaa ne kaikki uusiin sekä samalla muovisen kannen tiivsite, joka on puolien päällä..

            Onnistuu parkkipaikka olosuhteissa. Hetken aikaa menee.. Ahdasta ottaa noita pultteja pois, apparin puolella helpottaa kun ottaa pissapojan säiliön pois tieltä.
            Kyllä ne tiivisteet ihan kumia ovat


            Imusarjan takapäädyn huohottimen vaihtaisin samalla, sekä imusarjan tiivisteet jos virtaa itsestä / lompakosta löytyy.
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 714
              • Kotka

              Tuo imusarjan takaosan huohotin olikin myös mielessä vaihtaa..

              Löytyykö tästä osanumerot niille pulttien tiivisteille? Ja kuin monta tarvitsee tilailla?



              Vai jaksaako joku ystävällisesti kaivaa?:think
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • furi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 135
                • Turku

                Olisi kattien vaihto omaan edessä, kun koputtelin vähän toista ja kolisi. Mitä tarvikekatteja olette käyttäneet omissa autoissanne?
                E61 520dA LCI -08

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2100
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  Originally posted by furi View Post
                  Olisi kattien vaihto omaan edessä, kun koputtelin vähän toista ja kolisi. Mitä tarvikekatteja olette käyttäneet omissa autoissanne?
                  Itse ostin Marteliukselta jotkut viri ja kestävemmät katit.. Ei kauhean kalliit olleet..

                  Originally posted by jepe- View Post
                  Tuo imusarjan takaosan huohotin olikin myös mielessä vaihtaa..

                  Löytyykö tästä osanumerot niille pulttien tiivisteille? Ja kuin monta tarvitsee tilailla?



                  Vai jaksaako joku ystävällisesti kaivaa?:think
                  Jos en ihan väärin muista niin, ettei olisi nuo kuvastasi numero 9..?

                  Kappalemäärät saat kun lasket pulttien määrän..

                  Samalla tietty kannattaa vaihtaa tuo huohottimen joka löytyy tosiaan imusarjan takaa sekä tietty imusarjan tiivisteet kuten Jonsku tuossa alla muistuttaa..

                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Kyllä ne tiivisteet ihan kumia ovat


                  Imusarjan takapäädyn huohottimen vaihtaisin samalla, sekä imusarjan tiivisteet jos virtaa itsestä / lompakosta löytyy.
                  Joo, olin varmaan nauttinut maitoa kun en osannut sanoa, että kumiahan ne on.. Sitähän mä tarkoitin enkä mitään muovia.. Hyvä, että korjasit
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • Shuko
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 739
                    • Forssa

                    Tämmöstä tänään, 240k ajettu M60B40.

                    Tyhjäkäynti / Kierroksilla
                    CO: 0 / 0,06
                    CO2: 13,1 / 15
                    HC: 13 / 16
                    O2: 3 / 0,03
                    Lambda: 1,00
                    G31 520d M-Sport '18
                    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      m60b40

                      Tuossa aiemmin jo tarinoin tuosta 540 e34sta, vikaa etsittiin silloin kissojen ja koirien kanssa katsastutsta varten. Kailenlaista tutkittiin ja vaihdettiin mutta päästöt otettiin lopulta omegan putkesta, kun kävi ilmi että katit oli tyhjennetty. Noh, ei se kone silti kunnossa ole, puputtaa tyhjäkäynnillä vaihtelevasti ja vähän kylmänä toimii vähän paremmin, vastaa kaasuun paremmin yms. Moottorinohjauksen lämpöanturi on uusittu, imusarjantiivisteet, tulpat, imusarjan takaosa, sekä imuvuodot silmämääräsesti tutkittu. Ei mitään vaikutusta. Ens viikolla livedataan kiinni jos ehtii. Lambdat epäilyslistalla.
                      sitten muuta asiaa, kytkin on hassun tuntunen, irrotuskohta vaihtelee ja kytkin ylhäällä kaasua painettaessa ravistaa, kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu. Vaihteet ei mee myöskään kunnolla päälle, auto ei kuitenkaan ainakaan ajossa huomattavissa määrin vedä eteenpäin. Itse epäilen että asetelma on paskana. Onko muita vikoja mikä vois aiheuttaa? napalaakeri? Levy? Kytkimellä on myös hankala lähtä nykimättä.
                      Kardaani meni kesällä keskilaakerin vaihdossa keskeltä boorin-kaksi eri kohtaan, se jytisi ennen ja luulin että laakeri sökö, no ei ollut, jytinä jatkui ehkäpä vähän erilaisena, siis kardaani epätasapainossa?
                      Paljonkohan sen tasapainotus maksaa?
                      Perästä antautui lukko, ei pidä enää yhtään.
                      Miten hyvän siitä saa kiristämällä? Vai meneekö rahat hukkaan jos kiristyttää? Se on huhujen mukaat typ 210 mut laipat on vaan 6 pulttiset mut voiko ne olla otettu siitä vanhasta murikasta?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        Kardaani olisi ainakin syytä laittaa boorituksesta kohdalleen. Itsellä oli 540:sta kardaanin ristinivel jumissa, aiheutti kyllä tärinää ja alkoi metelöimään. Tammer dieselistä voi kysellä tasapainoitusta, kaippa satasella pitäisi jotain saada.

                        Multa löytyy paljon osia b40 koneeseen tampereella jos haluat testata osia vaihtamalla vianetsintää huonoon käyntiin.
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Se on huhujen mukaat typ 210 mut laipat on vaan 6 pulttiset mut voiko ne olla otettu siitä vanhasta murikasta?
                          Vetarin laipat on 6 pulttiset molemmissa. Se on se perän "poski" kun on 210:ssä 8:lla pultilla ja 188:ssa 6:lla Niitä ei voi vaihtaa ristiin.



                          Tuossa vielä selvyyden vuoksi kuva typ 210 murikasta vetarin laippa irroitettuna.
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5266
                            • Pirkkala

                            Originally posted by jakusa View Post
                            Kardaani olisi ainakin syytä laittaa boorituksesta kohdalleen. Itsellä oli 540:sta kardaanin ristinivel jumissa, aiheutti kyllä tärinää ja alkoi metelöimään. Tammer dieselistä voi kysellä tasapainoitusta, kaippa satasella pitäisi jotain saada.

                            Multa löytyy paljon osia b40 koneeseen tampereella jos haluat testata osia vaihtamalla vianetsintää huonoon käyntiin.
                            Okei, pitää kysellä tuolta dieselistä tuota tasapainotusta.

                            Kiitos tarjouksesta, lambdoja vois ehkä tarvita, otan sit yv:tä jos tarviin.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5266
                              • Pirkkala

                              Niin sit tossa tulee vielä vaihdelaatikon irrotuksen yhteydessä asetelman ja levyn päivitys kyseeseen, että loppuu se lipsuminen, pari kertaa kytkinpommilla päässy lipee...

                              Olisko se sit sre 765? Mitäs se kestää vääntöjä normilevyllä? oisko muita ehdotuksia levyksi\asetelmaksi? Saa olla ylimitotettu jos tulevaisuudessa aika ja raha riittäs tehä koneelle jotaki.
                              askihan on zf:n 5v. E36m3
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5266
                                • Pirkkala

                                Haatainen, kiitti pitääkin kattoo onko tosiaan 210. mitäs etua tosta on vrt. 188 Kestääkö lukko paremmin? Mulla nimittäin on kai sit molemmat. Välitys sais olla pitempi...
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎