Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by eimilkki View PostMinulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.
Ei hajoa kuten jo aiemmin todettiin.
Virheellisesti puhutaan usein separaattorista vaikka tarkoitetaan tuota kalvoa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSe on sellainen purkki missä ei tietääkseni ole yhtään liikkuvia osia.
Ei hajoa kuten jo aiemmin todettiin.
Virheellisesti puhutaan usein separaattorista vaikka tarkoitetaan tuota kalvoa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostTee uus takakansi imusarjaa ja vejä se huohotus suoraa säiliöön. Yks murhe vähemmän.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by eimilkki View PostEli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.
Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.
Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.
Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Ihmetyttää itseä kuinka pienet nuo ulostulot loppupäässä on. Riittääkö nuo V8:ll?
Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.
esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.
Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostIhmetyttää itseä kuinka pienet nuo ulostulot loppupäässä on. Riittääkö nuo V8:ll?
Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.
esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.
Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think
Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosiaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosiaLast edited by bemmeri; 17-08-2014, 12:44.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by MGT View PostMilläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?
Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think
vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?vedä kylmäsprayllä akseli ihan jäähän.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by MGT View PostMilläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?
Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think
vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
Comment
-
-
Originally posted by MGT View PostMilläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?
Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think
vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Eli huohotinventtiilin vaihdoin tänään, mutta ei muuttunut miksikään auton käynti.. Yleismittarin kanssa tarkastelin ainakin tuon kaasuläpän asentotunnistimen sekä tyhjäkäyntimoottorin vastus arvot.
Kaasuläpälle sain arvoksi 4600 ohmia, kun suositus on n. 4000. Läpän liikkuessa arvo vaihteli 1500-5000 välillä, suositus tällöin 1000-4000. Onko aivan päin persettä nämä?
Tyhjäkäyntiventtiilin mittasin reunimmaisista pinneistä ja tällöin mittari näytti n. 22,5 ohmia. Tuolle venttiilille korjausopas antaa oikeaksi arvoksi n. 40 ohmia.
Mitä pitäs tehä, kertooko noi arvot mitään? Jotenkin olis semmonen tutina että vika vois olla tossa kaasuasennon tunnistimessa, ainakin joskus autocomilla tarkistettuani ilmoitti siitä yhden vikakoodin, vaikka toimikin ihan normaalisti.e32 740iA Diamantschwarz metallic
Comment
-
Comment