Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eimilkki
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 27
    • Tampere

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Se separaattori on aika vaikeasti rikkoutuva osa jos sitä kukaan ei mene hakaamaan yms. Ei periatteessa voi itsestään vikaantua ainakaan helposti.
    Minulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.
    e32 740iA Diamantschwarz metallic

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      Originally posted by eimilkki View Post
      Minulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.
      Tee uus takakansi imusarjaa ja vejä se huohotus suoraa säiliöön. Yks murhe vähemmän.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by eimilkki View Post
        Minulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.
        Se on sellainen purkki missä ei tietääkseni ole yhtään liikkuvia osia.
        Ei hajoa kuten jo aiemmin todettiin.

        Virheellisesti puhutaan usein separaattorista vaikka tarkoitetaan tuota kalvoa.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8263
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Se on sellainen purkki missä ei tietääkseni ole yhtään liikkuvia osia.
          Ei hajoa kuten jo aiemmin todettiin.

          Virheellisesti puhutaan usein separaattorista vaikka tarkoitetaan tuota kalvoa.
          Se separaattori on muovia, sijaitsee öljykylvyssä, kokee jonkin verran lämpövaihtelua ja on 20v vanha... SE todellakin voi hajota
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Originally posted by ike24 View Post
            Tee uus takakansi imusarjaa ja vejä se huohotus suoraa säiliöön. Yks murhe vähemmän.
            Allekirjoitan saman
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by eimilkki View Post
              Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.

              Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.

              Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.

              Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
              Ja kovettunut huohottimen kalvo päästää öljyä imusarjaan, vaikka näyttääkin ehjältä.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • eimilkki
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 27
                • Tampere

                Kiitokset kaikille vinkeistä! Ens viikolla vaihtelen kyllä tuon venttiilin ja toivon että on tosiaan siittä kiinni. Jos ei vika siinä niin separaattoria rupeankin seuraavaksi syynäämään.
                e32 740iA Diamantschwarz metallic

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Ihmetyttää itseä kuinka pienet nuo ulostulot loppupäässä on. Riittääkö nuo V8:ll?




                  Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
                  About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.

                  esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.

                  Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Ihmetyttää itseä kuinka pienet nuo ulostulot loppupäässä on. Riittääkö nuo V8:ll?




                    Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
                    About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.

                    esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.

                    Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think

                    Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosia
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosia
                      Ei tuo ole alkuperäinen, vaan ferritan tekele. Helppo olisi aukaista yläpuolelta ja laittaa sit "luukku" kemppiliimalla kiinni kun tarvittavat modit tehty.
                      Last edited by bemmeri; 17-08-2014, 12:44.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • MGT
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 360
                        • Mynämäki-

                        Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

                        Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

                        vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Originally posted by MGT View Post
                          Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

                          Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

                          vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
                          Kysymys ja vastaus samassa vedä kylmäsprayllä akseli ihan jäähän.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 910
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by MGT View Post
                            Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

                            Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

                            vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
                            Ei pitäisi olla kovassa, omastani lähti ulosvetäjällä helposti irti ja uusi meni kevyesti muovivasaralla naputtamalla paikoilleen.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by MGT View Post
                              Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

                              Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

                              vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
                              Hammasratas muuttuu heti M60:n alkutaipaleella toisenlaiseksi. Alkupään (92) ratasta on melkeinpä mahdotonta irrottaa rikkomatta, kun taas myöhemmät versiot tipahtavat käsiin pienestäkin taputtelusta. Nimimerkillä vedin yhdestä hampaat vinoon.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • eimilkki
                                Newbiemmer
                                • Nov 2013
                                • 27
                                • Tampere

                                Eli huohotinventtiilin vaihdoin tänään, mutta ei muuttunut miksikään auton käynti.. Yleismittarin kanssa tarkastelin ainakin tuon kaasuläpän asentotunnistimen sekä tyhjäkäyntimoottorin vastus arvot.

                                Kaasuläpälle sain arvoksi 4600 ohmia, kun suositus on n. 4000. Läpän liikkuessa arvo vaihteli 1500-5000 välillä, suositus tällöin 1000-4000. Onko aivan päin persettä nämä?

                                Tyhjäkäyntiventtiilin mittasin reunimmaisista pinneistä ja tällöin mittari näytti n. 22,5 ohmia. Tuolle venttiilille korjausopas antaa oikeaksi arvoksi n. 40 ohmia.

                                Mitä pitäs tehä, kertooko noi arvot mitään? Jotenkin olis semmonen tutina että vika vois olla tossa kaasuasennon tunnistimessa, ainakin joskus autocomilla tarkistettuani ilmoitti siitä yhden vikakoodin, vaikka toimikin ihan normaalisti.
                                e32 740iA Diamantschwarz metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎