Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    Eli jooo kuskin puolella tosiaan ne pahrmmat jälet ja kaikki pakopuolella ja vänkärin puolella taaqs imupuolella mutta huomattavasti vähemmä.

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      Originally posted by jannmann View Post
      Ei hajua, se oli vain teoria. Jotkut nyt hankaa mäntiä helmoista esim teräsvillalla ja liottaa ties missä kemikaalissa.

      Ajoitko muuten e85:lla? Ei ole mahdollista, että liian rikas seos olis huuhdellut pytyt ja kuivuuttaan olis leiponut?
      ei ole putsattu millaan hankaavalla mäntiä.

      suuri todennäköisyys on väärä öljy koneessa ja kuuma tilanne syksyllä koneessa.

      nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        ei ole putsattu millaan hankaavalla mäntiä.

        suuri todennäköisyys on väärä öljy koneessa ja kuuma tilanne syksyllä koneessa.

        nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.

        No kuuma on ollut se on varma, mutta jos koneessa on ollut jotain muuta öljyä kuin ranskanperunoiden paistorasvaa, sen jättäisin laskuista. En usko että mitenkään mikään öljy pelastaa\aiheuttaa ton tilanteen.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • mrrk
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 515
          • Satakunta.

          Mikä kuuma tilanne ?

          Patti on ilmeisesti ollut todella kuumana jos 1 bankin puoleltakin on männät rikki.

          Mikä oli männänrenkäitten päittäisvälys? Oliko uudet renkaat


          Oliko kansipultit avatessa yhtä piukassa vai reunoissa löysemmällä?
          Last edited by mrrk; 30-06-2014, 09:54.

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Originally posted by mrrk View Post
            Mikä kuuma tilanne ?

            Patti on ilmeisesti ollut todella kuumana jos 1 bankin puoleltakin on männät rikki.

            Mikä oli männänrenkäitten päittäisvälys? Oliko uudet renkaat?
            Renkaat oli uuudet

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by ike24 View Post
              Renkaat oli uuudet
              Renkaat alusiliin sopivat?
              Aprilia RSV4

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                Originally posted by jannmann View Post
                Renkaat alusiliin sopivat?
                oli sopivat.

                kaikki oli kunnossa kun mittasin.
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Tätä kun täälä nyt puidaan, niin olis hyvä tietää että millä paineilla alkaa tommosta jälkeä syntyä. Vai onko tuo syntynyt ihan sisäänajossa pikkupaineilla eli reilusti alle kilolla? Kovin paljon sen yli ainakin itseä hirvittäisi ajaa vakiomännillä.

                  mrrk:lla on hajonnut noita 7-8 pytyissä ja vaurion synty on arveltu olevan lämpö, mikäpä muukaan.

                  Eli onko tässä nyt kone vaan antautunu liian kovan lämpökuorman seurauksena?

                  Minun arvio on, että männällä on vaan lämpötilojen noustessa liian ahdasta, männänrenkaan välys menee nollaan renkaat ahistaa jne.

                  kiinnostaisi tietää, että jos mäntien yläpäitä sorvissa hiirenverran pienentäisi, ehkäpä urat väljentäisi ja päittäisvälys sopivasti isommaksi niin miten vaikuttaisi tähän ongelmaan.
                  näin toimitaan monessa muussa mosassa.

                  Normi männän välys on luokkaa 2-3 satkua vakiona.

                  kunnolla kun moottoria rankaistaan alkaa putken ja männän lämpötilaero kasvaa. Jäähdytys huonoin kuskin nurkalla.

                  Tällästä. Mitä raati sanoo?
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Tätä kun täälä nyt puidaan, niin olis hyvä tietää että millä paineilla alkaa tommosta jälkeä syntyä. Vai onko tuo syntynyt ihan sisäänajossa pikkupaineilla eli reilusti alle kilolla? Kovin paljon sen yli ainakin itseä hirvittäisi ajaa vakiomännillä.

                    mrrk:lla on hajonnut noita 7-8 pytyissä ja vaurion synty on arveltu olevan lämpö, mikäpä muukaan.

                    Eli onko tässä nyt kone vaan antautunu liian kovan lämpökuorman seurauksena?

                    Minun arvio on, että männällä on vaan lämpötilojen noustessa liian ahdasta, männänrenkaan välys menee nollaan renkaat ahistaa jne.

                    kiinnostaisi tietää, että jos mäntien yläpäitä sorvissa hiirenverran pienentäisi, ehkäpä urat väljentäisi ja päittäisvälys sopivasti isommaksi niin miten vaikuttaisi tähän ongelmaan.
                    näin toimitaan monessa muussa mosassa.

                    Normi männän välys on luokkaa 2-3 satkua vakiona.

                    kunnolla kun moottoria rankaistaan alkaa putken ja männän lämpötilaero kasvaa. Jäähdytys huonoin kuskin nurkalla.

                    Tällästä. Mitä raati sanoo?
                    ei kuulosta ollenkaan pahalta. mut miten noissa sit lie männän pinnptteet et kestääkö niitä työstää? ja jos näistä voimaa haluaa niin putket sinne pitää laittaa.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      ei kuulosta ollenkaan pahalta. mut miten noissa sit lie männän pinnptteet et kestääkö niitä työstää? ja jos näistä voimaa haluaa niin putket sinne pitää laittaa.
                      Mun nv männissä jotka on paikallaan ei ole mitään pinnoitetta, ainakaan näkyvissä. Vanosmännissä helmoissa on, joka kulunut osittain pois, olen siinä käsityksessä että sisäänajo tarvitsee mahdollisesti sen pinnoitteen mutta sen jälkeen ei.

                      vanosmännissä renkaat on huomattavasti rimpulammat kuin nv.

                      E: Jos löytys semmonen hyvä resepti jolla vakio osien käyttäminen luotettavasti hieman korkeemmilla paineilla olis mahdollista niin nää on suht halpoja patteja räjäytellä, mut meeppä putkittaa ni siinä puhutaan muutamasta tonnista per lohko. Siinäkohtaa männät menis vaihtoon ja vanhoja kankia ei enää olis järkeä käyttää. Ni alakerta alkaa maksamaan aika kasan tuohta.
                      Last edited by Urpo_rotta; 30-06-2014, 17:11.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Pinnoite tarvitaan mäntään aina. Se ei ole pelkästään sisäänajoa varten.
                        Myös männän renkaat on todella arka paikka. Muoto pitää olla kohdallaan tai raapii pytyt paskaksi.

                        Noissa mielenkiintoista tietoa Alusil koneista.





                        As you might know, with our ALUSIL Blocks you can't just use any aftermarket piston. The piston skirts needs to be iron-spray coated or they won't last longer than a couple of miles in an ALUSIL block. (Interesting read on that matter, though more about NIKASIL...
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • lorttoni
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 50
                          • salo

                          Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??" Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
                          E92 lci 335d m-sport
                          E28 520i..
                          E28 535i boosted project
                          E30 316i
                          E91 320d
                          E36 320i tracktool
                          Ja paljon exiä

                          -salo works-

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2542
                            • Kajaani

                            Originally posted by lorttoni View Post
                            Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??" Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
                            Tarkotat varmaan sillä mustalla kököllä termarin kantta. Tässä sen tiiviste, saa esim Schmiedmann.

                            Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..
                            Last edited by Roisto; 30-06-2014, 20:28.
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Originally posted by lorttoni View Post
                              Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??"
                              Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
                              Musta osa on termostaatti kotelo. Se tiivistyy o-renkaalla ja kyllä niitä saa bmw merkkiliikkeestä.
                              Jos kotelo on taipunut se kannattaa vaihtaa vastaavaan alumiiniseen.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                                nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
                                No öljy lähtee paperilla pyyhkimällä osista pois ellei ole palanut kiinni. Noiden markkinakikka-laajaviskositeetti öljyjen virtaus on sen verran perseestä että palavat aina kuumiiin paikkoihin kuten sylinterinkansiin kiinni. Ja se ei todellakaan ole mikään toivottu ominaisuus......

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎