Eli jooo kuskin puolella tosiaan ne pahrmmat jälet ja kaikki pakopuolella ja vänkärin puolella taaqs imupuolella mutta huomattavasti vähemmä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jannmann View PostEi hajua, se oli vain teoria. Jotkut nyt hankaa mäntiä helmoista esim teräsvillalla ja liottaa ties missä kemikaalissa.
Ajoitko muuten e85:lla? Ei ole mahdollista, että liian rikas seos olis huuhdellut pytyt ja kuivuuttaan olis leiponut?
suuri todennäköisyys on väärä öljy koneessa ja kuuma tilanne syksyllä koneessa.
nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postei ole putsattu millaan hankaavalla mäntiä.
suuri todennäköisyys on väärä öljy koneessa ja kuuma tilanne syksyllä koneessa.
nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
No kuuma on ollut se on varma, mutta jos koneessa on ollut jotain muuta öljyä kuin ranskanperunoiden paistorasvaa, sen jättäisin laskuista. En usko että mitenkään mikään öljy pelastaa\aiheuttaa ton tilanteen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Tätä kun täälä nyt puidaan, niin olis hyvä tietää että millä paineilla alkaa tommosta jälkeä syntyä. Vai onko tuo syntynyt ihan sisäänajossa pikkupaineilla eli reilusti alle kilolla? Kovin paljon sen yli ainakin itseä hirvittäisi ajaa vakiomännillä.
mrrk:lla on hajonnut noita 7-8 pytyissä ja vaurion synty on arveltu olevan lämpö, mikäpä muukaan.
Eli onko tässä nyt kone vaan antautunu liian kovan lämpökuorman seurauksena?
Minun arvio on, että männällä on vaan lämpötilojen noustessa liian ahdasta, männänrenkaan välys menee nollaan renkaat ahistaa jne.
kiinnostaisi tietää, että jos mäntien yläpäitä sorvissa hiirenverran pienentäisi, ehkäpä urat väljentäisi ja päittäisvälys sopivasti isommaksi niin miten vaikuttaisi tähän ongelmaan.
näin toimitaan monessa muussa mosassa.
Normi männän välys on luokkaa 2-3 satkua vakiona.
kunnolla kun moottoria rankaistaan alkaa putken ja männän lämpötilaero kasvaa. Jäähdytys huonoin kuskin nurkalla.
Tällästä. Mitä raati sanoo?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTätä kun täälä nyt puidaan, niin olis hyvä tietää että millä paineilla alkaa tommosta jälkeä syntyä. Vai onko tuo syntynyt ihan sisäänajossa pikkupaineilla eli reilusti alle kilolla? Kovin paljon sen yli ainakin itseä hirvittäisi ajaa vakiomännillä.
mrrk:lla on hajonnut noita 7-8 pytyissä ja vaurion synty on arveltu olevan lämpö, mikäpä muukaan.
Eli onko tässä nyt kone vaan antautunu liian kovan lämpökuorman seurauksena?
Minun arvio on, että männällä on vaan lämpötilojen noustessa liian ahdasta, männänrenkaan välys menee nollaan renkaat ahistaa jne.
kiinnostaisi tietää, että jos mäntien yläpäitä sorvissa hiirenverran pienentäisi, ehkäpä urat väljentäisi ja päittäisvälys sopivasti isommaksi niin miten vaikuttaisi tähän ongelmaan.
näin toimitaan monessa muussa mosassa.
Normi männän välys on luokkaa 2-3 satkua vakiona.
kunnolla kun moottoria rankaistaan alkaa putken ja männän lämpötilaero kasvaa. Jäähdytys huonoin kuskin nurkalla.
Tällästä. Mitä raati sanoo?€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postei kuulosta ollenkaan pahalta. mut miten noissa sit lie männän pinnptteet et kestääkö niitä työstää? ja jos näistä voimaa haluaa niin putket sinne pitää laittaa.
vanosmännissä renkaat on huomattavasti rimpulammat kuin nv.
E: Jos löytys semmonen hyvä resepti jolla vakio osien käyttäminen luotettavasti hieman korkeemmilla paineilla olis mahdollista niin nää on suht halpoja patteja räjäytellä, mut meeppä putkittaa ni siinä puhutaan muutamasta tonnista per lohko. Siinäkohtaa männät menis vaihtoon ja vanhoja kankia ei enää olis järkeä käyttää. Ni alakerta alkaa maksamaan aika kasan tuohta.Last edited by Urpo_rotta; 30-06-2014, 17:11.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Pinnoite tarvitaan mäntään aina. Se ei ole pelkästään sisäänajoa varten.
Myös männän renkaat on todella arka paikka. Muoto pitää olla kohdallaan tai raapii pytyt paskaksi.
Noissa mielenkiintoista tietoa Alusil koneista.
Aprilia RSV4
Comment
-
-
Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??" Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??E92 lci 335d m-sport
E28 520i..
E28 535i boosted project
E30 316i
E91 320d
E36 320i tracktool
Ja paljon exiä
-salo works-
Comment
-
-
Originally posted by lorttoni View PostMulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??" Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..Last edited by Roisto; 30-06-2014, 20:28.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by lorttoni View PostMulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??"
Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
Jos kotelo on taipunut se kannattaa vaihtaa vastaavaan alumiiniseen.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postnyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
Comment
-
Comment