Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGT
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 360
    • Mynämäki-

    Originally posted by Morkai View Post
    Hammasratas muuttuu heti M60:n alkutaipaleella toisenlaiseksi. Alkupään (92) ratasta on melkeinpä mahdotonta irrottaa rikkomatta, kun taas myöhemmät versiot tipahtavat käsiin pienestäkin taputtelusta. Nimimerkillä vedin yhdestä hampaat vinoon.
    Juu no meikäläise kone o m62 eli uudempaa topicist poikete, mutmut ei se juu ulosvetäjäl suostu irtoo vaa hampaat antautuu enne. Eipä taida auttaa asiaan muu ku leikata vanha irti.

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      Joo ei oo kyllä itelläkää lähteny se ratas että ei menis mutkille hampaat. Lämpöä antaa vähä niii joha pöliseee.

      Comment

      • VaihtoVirta
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 558
        • Kuusamo

        11/94 valm. E34 530i lambdaintegraattorit näyttää tool32:lla luettuna 255 molemmat. Käy rikkaalla pakokaasusta ja silmien kirvelystä päätellen. Imuvuotoja ei ole. Maf, lambdat, imusarj.takakansi uudet alkuperäiset. Katit on tyhjennetty. En saanut integraattoreita nollille edes akunkenkiä irroittamalla ja oikosulkemalla. Voiko DME olla rikki tuolla tavalla? Muuten kaikki näyttää ok:lta tool32:lla luettuna. Tuohon kun ei pääse inpalla edes kiinni.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Ite sain adaptiot nollille:
          akun kengöt irti--> avain II-asentoon --> kaapelit yhteen ja n. 10min odottelua. Sitten avain nollille ja pois virtalukosta. Kaapelit kiinni akkuun ja 5min tyhjäkäynnillä ja 5min odottelua ilman virtoja. Sen jälkeen pari kertaa pienellä vaihteella vedätys ainakin 5000rpm ja hidastus tyhjäkäynnille, jonka jälkeen taas 5min odottelua ilman virtoja.
          En osaa sanoa nollautuuko pelkästään akun kengät yhteen laittamalla, mutta tuollaisen ohjeen löysin ja tuntu toimivan, (tyhjäkäynti seilasi aikansa, yms. toimintaa). Ohjeen mukaan, kondensaattorit tyhjentyy täysin noilla keinoilla. Joltain ulkomaiselta foorumilta löysin.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • VaihtoVirta
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 558
            • Kuusamo

            Sain EasyDIS:n toimimaan ja sillä nyt sitten sain jo vähän järkevämpiä tuloksia. Tuo tool32:n status_int ja status_int2 siis näytti vain koko ajan lukemaa 255. Tuo käy kyllä nyt hienosti muuten, siis ei täristä tyhjäkäynnillä, mutta savua tulee ja silmiä kirvelee Eikai tuo nyt puuttuvista kateista voi johtua? Auto oli siis 11/94 530i.

            Jostain syystä tuo injection signal ei ole oletusarvoissa? Vaihdoin tuohon joskus kunnostetut suuttimet, jotka taisi olla peräisin 540i:stä, mutta nämähän pitäisi käydä molempiin?


            Toinen ihmetyksen aihe oli tämä jännite, joka kuitenkin yleismittarilla mitattuna oli 14,2V. Tämä nyt ei varmaan vaikuta mihinkään?



            Tank ventilation näytti olevan koko ajan aktiivinen, ja tuosta nyt ymmärsin että seossäätö ja tyhjäkäyntimoottorin adaptaatio ei ole aktiivinen tänä aikana. Joten voiko tämä aiheuttaa jokseenkin rikkaan seoksen?


            Muuten kaikki arvot näytti ihan ok:ta. Eikö nuo lambda-integraattorit ole kuitenkin aika lähellä 1:stä ja suuttimien korjausarvot lähellä nollaa.



            Last edited by VaihtoVirta; 23-08-2014, 18:55.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              M60 haisee ilman katteja, tosin hajun pitäis alkaa tulemaan vasta jos CO rupeaa olemaan siinä 1% pinnassa. Noilla sun arvoilla koneen pitäs käydä ennemmin laihalla, kun rikkaalla, mutta toi latausjännite sotkee suuttimien aukioloajat. Korjaa laturi ennenkuin paukkuu diodi dme:ltä.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • VaihtoVirta
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 558
                • Kuusamo

                Originally posted by Morkai View Post
                M60 haisee ilman katteja, tosin hajun pitäis alkaa tulemaan vasta jos CO rupeaa olemaan siinä 1% pinnassa. Noilla sun arvoilla koneen pitäs käydä ennemmin laihalla, kun rikkaalla, mutta toi latausjännite sotkee suuttimien aukioloajat. Korjaa laturi ennenkuin paukkuu diodi dme:ltä.
                Mittasin yleismittarilla ja näytti 14,2V. Mistäs tuo DME tuon latausjännitteen saa? Haisee ja savuttaa todella runsaasti, silmiä kirvelee jo pelkkä ajatus.

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 910
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by VaihtoVirta View Post
                  Haisee ja savuttaa todella runsaasti, silmiä kirvelee jo pelkkä ajatus.
                  Mullakin on tossa yks haiseva m60, ikkunat auki ei voi kesäkelillä liikennevaloissa seisoa, kun silmistä vesi valuu ja päätä särkee..
                  Vikaa ei tuostakaan löydy, lambdat ja niiden lämmitys, imusarjan pääty, maffi ja bensapäineensäädin on ok. Eikä mitään vikakoodeja.

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Daa Daa View Post
                    Mullakin on tossa yks haiseva m60, ikkunat auki ei voi kesäkelillä liikennevaloissa seisoa, kun silmistä vesi valuu ja päätä särkee..
                    Vikaa ei tuostakaan löydy, lambdat ja niiden lämmitys, imusarjan pääty, maffi ja bensapäineensäädin on ok. Eikä mitään vikakoodeja.
                    No itellä tuollaisia ongelmia ei ole missään vehkeessä tullut putkenpäästä vaan huohottimen kautta, eli huohottaako moottori jostain suoraan ulos?

                    Comment

                    • Daa Daa
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 910
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by naukkis View Post
                      No itellä tuollaisia ongelmia ei ole missään vehkeessä tullut putkenpäästä vaan huohottimen kautta, eli huohottaako moottori jostain suoraan ulos?
                      Eipä huohottele pihalle, vaan tuon orkkis systeemin kautta imusarjaan.

                      Comment

                      • VaihtoVirta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 558
                        • Kuusamo

                        Näyttää siltä että heti kylmänä käy ihan ok, eli ei savuta, mutta heti kun lambdasäätö alkaa toimia niin savua tulee ja seos menee rikkaalle. En keksi tuolle latausjännitteelle selitystä -> DME rikki? 14,2-14,3V sain kuitenkin mittarilla. Käyntiääni on kylmänä hieman metallinen, kuulostaa hieman siltä että pakosarja(t) vuotaisi. Ennen lambdoja olevat pakoputken laipat ei ainakaan käsin kokeiltuna vuoda. Lambdojen jälkeen tuossa putkessa on muutama pieni vuotokohta, mutta nehän ei lambdoihin vaikuta.

                        Käytin tänään auton lämpimäksi, jonka jälkeen dme:n liitintä irti (adaptaatiot nollille) ja lambdaintegraattorit näyttää rikastavan seosta..




                        Mitähän tässä nyt kannattaa lähteä tekemään? Pakosarjat irti ja vuotojen tarkastus? Vai eri DME jostain?

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          Mitäs ne pakokaasumittaustulokset sitten näyttää? Noita haisevia M60:sia on tosiaan ollut ja kaikille yhteistä on heikosti toimivat katit tai katittomuus + yksi tapaus joka oli lastutettu ja CO ei laskenut alle 2%

                          Ehjässä katittomassa, mutta lambdallisessa M60:ssä pitäs olla co tyhjäkäynnillä siinä 0.4-0.5 pintaan ja hc alle 100. Kierroksilla sama.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • VaihtoVirta
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 558
                            • Kuusamo

                            Originally posted by Morkai View Post
                            Mitäs ne pakokaasumittaustulokset sitten näyttää? Noita haisevia M60:sia on tosiaan ollut ja kaikille yhteistä on heikosti toimivat katit tai katittomuus + yksi tapaus joka oli lastutettu ja CO ei laskenut alle 2%

                            Ehjässä katittomassa, mutta lambdallisessa M60:ssä pitäs olla co tyhjäkäynnillä siinä 0.4-0.5 pintaan ja hc alle 100. Kierroksilla sama.
                            Täytyy käydä ottamassa päästöt. Onko ehjässä M60:ssä nuo lambdaintegraattorit noin korkeat? Se tosiaan käy ilman savuja ennen kuin vähän lämpeää (=lambdaintegraatio puuttuu peliin)

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by VaihtoVirta View Post
                              Täytyy käydä ottamassa päästöt. Onko ehjässä M60:ssä nuo lambdaintegraattorit noin korkeat? Se tosiaan käy ilman savuja ennen kuin vähän lämpeää (=lambdaintegraatio puuttuu peliin)
                              Ohan sulla vähän korkeahko toi integraattori, mutta suuttimien kokonaisaika sen kanssa vaikuttas hyvälle ja toi edellinen kaappaus additiven kanssa tosi hyvä. Integraattori pienenee, kun lambdasäätö saa sitä tyhjäkäynnin perusarvoa kohilleen lisäämällä additiveä. Noin pientä MAF:n ilmamassamäärää en ole nähny missään koneessa aiemmin, mutta lie johtuu siitä, että manuaali ja pyörivää massaa vähemmän.

                              Savutukseen en ota kantaa, E34:n vakioputkisto on vähän sellanen että sitä savua tahtoo tulla ihan älyttömästi. Toki jos siinä on öljyä ja jäähynestettä seassa, niin savuaa normaalia komeammin.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • VaihtoVirta
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 558
                                • Kuusamo

                                Originally posted by Morkai View Post
                                Ohan sulla vähän korkeahko toi integraattori, mutta suuttimien kokonaisaika sen kanssa vaikuttas hyvälle ja toi edellinen kaappaus additiven kanssa tosi hyvä. Integraattori pienenee, kun lambdasäätö saa sitä tyhjäkäynnin perusarvoa kohilleen lisäämällä additiveä. Noin pientä MAF:n ilmamassamäärää en ole nähny missään koneessa aiemmin, mutta lie johtuu siitä, että manuaali ja pyörivää massaa vähemmän.

                                Savutukseen en ota kantaa, E34:n vakioputkisto on vähän sellanen että sitä savua tahtoo tulla ihan älyttömästi. Toki jos siinä on öljyä ja jäähynestettä seassa, niin savuaa normaalia komeammin.
                                Ok eli tiivistän tuon putkiston ja käytän päästötestissä. En ole kehdannut tuohon vielä katteja asentaa kun ei tiedä onko seokset ok. Vanhat katit oli tukossa ja silppua löytyi takavaimentimestakin. Ei sulla satu olemaan nurkissa 404-loppuista dme:tä jos kokeilisi sitäkin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎