Originally posted by Morkai
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
11/94 valm. E34 530i lambdaintegraattorit näyttää tool32:lla luettuna 255 molemmat. Käy rikkaalla pakokaasusta ja silmien kirvelystä päätellen. Imuvuotoja ei ole. Maf, lambdat, imusarj.takakansi uudet alkuperäiset. Katit on tyhjennetty. En saanut integraattoreita nollille edes akunkenkiä irroittamalla ja oikosulkemalla. Voiko DME olla rikki tuolla tavalla? Muuten kaikki näyttää ok:lta tool32:lla luettuna. Tuohon kun ei pääse inpalla edes kiinni.
Comment
-
-
Ite sain adaptiot nollille:
akun kengöt irti--> avain II-asentoon --> kaapelit yhteen ja n. 10min odottelua. Sitten avain nollille ja pois virtalukosta. Kaapelit kiinni akkuun ja 5min tyhjäkäynnillä ja 5min odottelua ilman virtoja. Sen jälkeen pari kertaa pienellä vaihteella vedätys ainakin 5000rpm ja hidastus tyhjäkäynnille, jonka jälkeen taas 5min odottelua ilman virtoja.
En osaa sanoa nollautuuko pelkästään akun kengät yhteen laittamalla, mutta tuollaisen ohjeen löysin ja tuntu toimivan, (tyhjäkäynti seilasi aikansa, yms. toimintaa). Ohjeen mukaan, kondensaattorit tyhjentyy täysin noilla keinoilla. Joltain ulkomaiselta foorumilta löysin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Sain EasyDIS:n toimimaan ja sillä nyt sitten sain jo vähän järkevämpiä tuloksia. Tuo tool32:n status_int ja status_int2 siis näytti vain koko ajan lukemaa 255. Tuo käy kyllä nyt hienosti muuten, siis ei täristä tyhjäkäynnillä, mutta savua tulee ja silmiä kirvelee Eikai tuo nyt puuttuvista kateista voi johtua? Auto oli siis 11/94 530i.
Jostain syystä tuo injection signal ei ole oletusarvoissa? Vaihdoin tuohon joskus kunnostetut suuttimet, jotka taisi olla peräisin 540i:stä, mutta nämähän pitäisi käydä molempiin?
Toinen ihmetyksen aihe oli tämä jännite, joka kuitenkin yleismittarilla mitattuna oli 14,2V. Tämä nyt ei varmaan vaikuta mihinkään?
Tank ventilation näytti olevan koko ajan aktiivinen, ja tuosta nyt ymmärsin että seossäätö ja tyhjäkäyntimoottorin adaptaatio ei ole aktiivinen tänä aikana. Joten voiko tämä aiheuttaa jokseenkin rikkaan seoksen?
Muuten kaikki arvot näytti ihan ok:ta. Eikö nuo lambda-integraattorit ole kuitenkin aika lähellä 1:stä ja suuttimien korjausarvot lähellä nollaa.
Last edited by VaihtoVirta; 23-08-2014, 18:55.
Comment
-
-
M60 haisee ilman katteja, tosin hajun pitäis alkaa tulemaan vasta jos CO rupeaa olemaan siinä 1% pinnassa. Noilla sun arvoilla koneen pitäs käydä ennemmin laihalla, kun rikkaalla, mutta toi latausjännite sotkee suuttimien aukioloajat. Korjaa laturi ennenkuin paukkuu diodi dme:ltä.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostM60 haisee ilman katteja, tosin hajun pitäis alkaa tulemaan vasta jos CO rupeaa olemaan siinä 1% pinnassa. Noilla sun arvoilla koneen pitäs käydä ennemmin laihalla, kun rikkaalla, mutta toi latausjännite sotkee suuttimien aukioloajat. Korjaa laturi ennenkuin paukkuu diodi dme:ltä.
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostHaisee ja savuttaa todella runsaasti, silmiä kirvelee jo pelkkä ajatus.
Vikaa ei tuostakaan löydy, lambdat ja niiden lämmitys, imusarjan pääty, maffi ja bensapäineensäädin on ok. Eikä mitään vikakoodeja.
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostMullakin on tossa yks haiseva m60, ikkunat auki ei voi kesäkelillä liikennevaloissa seisoa, kun silmistä vesi valuu ja päätä särkee..
Vikaa ei tuostakaan löydy, lambdat ja niiden lämmitys, imusarjan pääty, maffi ja bensapäineensäädin on ok. Eikä mitään vikakoodeja.
Comment
-
-
Näyttää siltä että heti kylmänä käy ihan ok, eli ei savuta, mutta heti kun lambdasäätö alkaa toimia niin savua tulee ja seos menee rikkaalle. En keksi tuolle latausjännitteelle selitystä -> DME rikki? 14,2-14,3V sain kuitenkin mittarilla. Käyntiääni on kylmänä hieman metallinen, kuulostaa hieman siltä että pakosarja(t) vuotaisi. Ennen lambdoja olevat pakoputken laipat ei ainakaan käsin kokeiltuna vuoda. Lambdojen jälkeen tuossa putkessa on muutama pieni vuotokohta, mutta nehän ei lambdoihin vaikuta.
Käytin tänään auton lämpimäksi, jonka jälkeen dme:n liitintä irti (adaptaatiot nollille) ja lambdaintegraattorit näyttää rikastavan seosta..
Mitähän tässä nyt kannattaa lähteä tekemään? Pakosarjat irti ja vuotojen tarkastus? Vai eri DME jostain?
Comment
-
-
Mitäs ne pakokaasumittaustulokset sitten näyttää? Noita haisevia M60:sia on tosiaan ollut ja kaikille yhteistä on heikosti toimivat katit tai katittomuus + yksi tapaus joka oli lastutettu ja CO ei laskenut alle 2%
Ehjässä katittomassa, mutta lambdallisessa M60:ssä pitäs olla co tyhjäkäynnillä siinä 0.4-0.5 pintaan ja hc alle 100. Kierroksilla sama.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostMitäs ne pakokaasumittaustulokset sitten näyttää? Noita haisevia M60:sia on tosiaan ollut ja kaikille yhteistä on heikosti toimivat katit tai katittomuus + yksi tapaus joka oli lastutettu ja CO ei laskenut alle 2%
Ehjässä katittomassa, mutta lambdallisessa M60:ssä pitäs olla co tyhjäkäynnillä siinä 0.4-0.5 pintaan ja hc alle 100. Kierroksilla sama.
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostTäytyy käydä ottamassa päästöt. Onko ehjässä M60:ssä nuo lambdaintegraattorit noin korkeat? Se tosiaan käy ilman savuja ennen kuin vähän lämpeää (=lambdaintegraatio puuttuu peliin)
Savutukseen en ota kantaa, E34:n vakioputkisto on vähän sellanen että sitä savua tahtoo tulla ihan älyttömästi. Toki jos siinä on öljyä ja jäähynestettä seassa, niin savuaa normaalia komeammin.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostOhan sulla vähän korkeahko toi integraattori, mutta suuttimien kokonaisaika sen kanssa vaikuttas hyvälle ja toi edellinen kaappaus additiven kanssa tosi hyvä. Integraattori pienenee, kun lambdasäätö saa sitä tyhjäkäynnin perusarvoa kohilleen lisäämällä additiveä. Noin pientä MAF:n ilmamassamäärää en ole nähny missään koneessa aiemmin, mutta lie johtuu siitä, että manuaali ja pyörivää massaa vähemmän.
Savutukseen en ota kantaa, E34:n vakioputkisto on vähän sellanen että sitä savua tahtoo tulla ihan älyttömästi. Toki jos siinä on öljyä ja jäähynestettä seassa, niin savuaa normaalia komeammin.
Comment
-
Comment