M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Joo ne ulokkeet/kiilat siellä sisällä on tosiaan vaan sen koneen hallittavuuden vuoksi. Mulla on esim. m52 :ssa porattu kaasuläppäkotelo, missä ei oo enään niitä ulokkeita, niin on muuten pikkusen hankala ajaa tottumattomalle. Milli kaasun painallusta tarkottaa jo kierrosten hyppäämistä 1000->3000, niin aika tarkkana saa olla kaasujalan kanssa.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Kaasuläpästä typerä kysymys, tai paremminkin itsestäänselvyys.

    Läpän maksimi aukeaman kuuluisi olla 90 astetta runkoon nähden maalaisjärjellä ajateltuna. Tuossa silmäilin M62 läppää ja menee aika reilusti "yli". Samoin M60 läppä menee hieman yli, mutta ei niin paljoa.
    Silmämääräisesti M60 läppä kun menee hieman yli on virtausaukko suurin koska siinä on suurehkot "kiilat" läpässä. Ilmeisesti noiden kiilojen tarkoitus on osakuormalla, tai kun läppä avautuu vain hieman, tasoittaa kaasun käytöstä, tms helpommin ajettava pintakaasulla. En usko että mitään turbulenssi tai ilmanvirran kannalta noita kiiloja on siihen laitettu. :think

    Kun säädän tuon M62 läpän rajoitinruuvin niin, että läppä on maksimissa 90 asteen kulmassa, niin asia on varmaankin ok?
    Lähinnä ajattelin moottorinohjausta ja läpän asentotunnistinta. Inpan mukaan "full throttle" tulee vaikka läppä ei olisi ihan auki, eli ei sen perusteella olisi muutamasta asteesta kiinni. Mutta onko näin? Ettei käy silleen, että läppä suorana auto luulisi kuitenkin että läppä olisi hivenen kiinni koska liikematkaa on vähemmän kuin aiemmin.
    Last edited by TuoAntti; 15-08-2014, 11:15.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Nopeesti googlasin, -404 loppusia bokseja voi olla siis myös b30 koneisissa? Ero on sisällä olevassa ohjelmassa? Tuossa mainittiin -484 boksi, mikäs se on?

    Joku ainakin kauppaa ebayssä -404 loppusta että käy molempiin...
    404-loppunen voi olla B30 tai B40 boksi, mutta niissä on eri softat sisällä. Merkittävin ero on maffin kartta. M60B30 toimii erittäin hyvin B40 boksilla jos autossa on myös B40 maffi. Jos maffina on kolmelitrasen, niin käy aivan liian rikkaalla.

    Itellä ollut kohta vuoden verran B30 nelilitrasen sähköillä ja softalla ja lambdan korjausarvot on nollan pintaan.

    Sopiva seos RE85:lle löytyy tosiaan maffilla kikkailemalla, mutta kylmäkäynnistykseen se ei vaikuta. Eli sahaamalla käyntiin ja ensimmäiset kilometrit käy laihalla ja pätkii, ei ole oikein miellyttävää.
    Last edited by Morkai; 11-08-2014, 10:19.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Nopeesti googlasin, -404 loppusia bokseja voi olla siis myös b30 koneisissa? Ero on sisällä olevassa ohjelmassa? Tuossa mainittiin -484 boksi, mikäs se on?

    Joku ainakin kauppaa ebayssä -404 loppusta että käy molempiin...
    Last edited by Urpo_rotta; 10-08-2014, 22:00.

    Leave a comment:


  • Zamza86
    replied
    Anturit ja suuttimethan pitäs olla samat mutta boxien sisällä säätö arvot on eri, tietääkseni.

    Meinaatko morkai että re85sopivaks tulee noinkin helpolla setupilla?

    Eilisen rapiat sadan kilsan jälkeen kyllähän se muuttu mutta ei niin paljon kun toivoin.
    Kulutuskin suhteellisen ok, pienempi kuin ennen.

    Tarvii kokeilla tuota 4L 404 boxia 3L 484 boxin tilalle, ews tarvii poistaa vaan välistä ( muistaakseni pinni66 tarvii katkaista, tai ainakin jotakin sellasta lueskelin joltakin foorumilta)

    T: FbonE

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Joo, olin ite olettanu että samat anturit ja suuttimet olisi noissa molemmissa, ja näin ollen pelais poksit ristiin.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    b30 boksi ei siis rokkaa b40 koneessa?
    ei tietenkään. sama ku koittaa pienellä kupilla juottaa lehemää tai märällä tikulla sytyttää pesää. (olipas heittoja ) arvot vaan on niin paljon erit m60b30 kuin b40 koneessa esim suuttimien arvot on poksilla on erit.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    b30 boksi ei siis rokkaa b40 koneessa?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by FbonE View Post
    Onkos kokemuksia kellää seuraavanlaisesta,
    M60b30 johon isketty m60b40 imusarja sekä kaasuläppä.
    Oliko vaikutusta?

    Itsellä muuttu äänet paremmiksi eikä haise niin raakalle enää pakokaasut mutta muuten aika pettymys. Maf tarvis vielä vaihtaa isompaan malliin kunhan saa sopivan putsarin hankittua. Anturi kylläkin b40 mallia mutta taitaa olla sama.
    Pers dynolla laiskempi, onnistunut viritys siis
    Muista sitten vaihtaa myös M60B40 moottorinohjaus jos maffin vaihdat. Ja tuolla B40 anturilla B30 kuorissa saa RE85:lle sopivat seokset kolmelitrasessa koneessa... tai bensankulutuksen tappiin pelkällä bensalla ja huonon kiihtyvyyden.

    Leave a comment:


  • FbonE
    replied
    samallahan ne vaihtu juu

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by FbonE View Post
    Onkos kokemuksia kellää seuraavanlaisesta,
    M60b30 johon isketty m60b40 imusarja sekä kaasuläppä.
    Oliko vaikutusta?

    Itsellä muuttu äänet paremmiksi eikä haise niin raakalle enää pakokaasut mutta muuten aika pettymys. Maf tarvis vielä vaihtaa isompaan malliin kunhan saa sopivan putsarin hankittua. Anturi kylläkin b40 mallia mutta taitaa olla sama.
    Pers dynolla laiskempi, onnistunut viritys siis
    On kokemusta ja ihan yläkierroksilla pieni ero.
    Kai on kaikki imusarjan tiivisteet vaihdettu uusiin?

    Leave a comment:


  • FbonE
    replied
    Onkos kokemuksia kellää seuraavanlaisesta,
    M60b30 johon isketty m60b40 imusarja sekä kaasuläppä.
    Oliko vaikutusta?

    Itsellä muuttu äänet paremmiksi eikä haise niin raakalle enää pakokaasut mutta muuten aika pettymys. Maf tarvis vielä vaihtaa isompaan malliin kunhan saa sopivan putsarin hankittua. Anturi kylläkin b40 mallia mutta taitaa olla sama.
    Pers dynolla laiskempi, onnistunut viritys siis

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tarviit myös perään uuden laipan tolle 540 kardaanille, sekin on isompi. Ellei sinulla ole ajatuksena vaihtaa koko perämurikka.

    540i perä löytyy jo mutta siihen pitää lukko laittaa ja kiristää se. Tosin siinäkin m5 laippa kiinni.

    Hmm eiköhän joltain löydy...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Ei kauaa kestänyt, tätä juuri hain!

    "Laitetaan tilaukseen"
    Tarviit myös perään uuden laipan tolle 540 kardaanille, sekin on isompi. Ellei sinulla ole ajatuksena vaihtaa koko perämurikka.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    On erilainen. 540 kardaani on kaikilta osin järeämpi.
    Ei kauaa kestänyt, tätä juuri hain!

    "Laitetaan tilaukseen"

    Leave a comment:

Working...
X