M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kama
    replied
    Pari havaintoo taas eräästä yksilöstä (n62b44):
    - Tämäkin täryyttää vähän kierroksilla. Onko tuo 8-koneen ominaisuus? Kutoset pyörii ainakin tasaisemmin.
    - Huohottimet tässä ilm ok, kun on voimakas alipaine öljykorkin alla ja kun raottaa reilusti niin kone sammuu heti. eli OK?
    - Jos koittaa vapaalla pitää kierrokset 1000r/min niin ei onnistu, kierrokset seilaa. Onko tämä myös näissä merkki vanoksen tiivisteiden kovettumisesta?
    - Lohko on alhaalta aikas märkä. Voiko kuvista päätellä mikä fuskaa öljy/neste/ohj.tehostin?



    Kiitos jos joku viittii jelpata (ennenkuin unohan nää kasit )

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Ville_Lehtola View Post
    Millä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin? Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think

    kaveri pitämään hylsyä alakautta paikoillaan ja ylhäältä pääsee jatkoilla ja kahdella nivelellä kiristämään.

    Leave a comment:


  • Ville_Lehtola
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Tässä itse paraikaa suoritan m60 laturi jumppaa kun laakeri petti. Ehkä vittumaisin homma mitä ihminen voi joutua tekemään
    Itse löystin öljynsuodatinjalan ja syylärin irroitin. En koskenut koneen tukikumeihin.
    Jos tukikumi pitää irroittaa niin niveliä 2 kpl ja yläkautta.
    Onko laturi niin ahtaasti? No täytyy vielä koittaa yläkautta. Apparin puolella meni kyllä ihan helposti uus kumi paikalleen.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Ville_Lehtola View Post
    Millä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin? Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think
    Tässä itse paraikaa suoritan m60 laturi jumppaa kun laakeri petti. Ehkä vittumaisin homma mitä ihminen voi joutua tekemään
    Itse löystin öljynsuodatinjalan ja syylärin irroitin. En koskenut koneen tukikumeihin.
    Jos tukikumi pitää irroittaa niin niveliä 2 kpl ja yläkautta.

    Leave a comment:


  • Alijou
    replied
    Mikähän mahtoi tulla kun alkoi ajosta nykimään, kovemmissa kiihdytyksissä ei tunnu. Matalilla kierroksilla ajettaessa hyytyy, ei esiinny kokoaikaa ja tyhjäkäynnillä sammui muutaman kerran. Välillä taas toimii hyvin. Öljykorkkia avattaessa alipainetta, vaikuttaako? Imm liittimen kun irroittaa tuntuis että tyhjäkäynti paranee mutta kaasua painaessa röpöttää. Auto on 530 e34.

    Leave a comment:


  • Ville_Lehtola
    replied
    Millä helvetillä E34:ssa saa kiristettyä kuskinpuoleisen kannatinkumin ylemmän pultin? Yläkautta parin jatkon ja nivelen kanssa? Laturi irti ja alakautta? :think

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    No paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.
    jos nyt ruetaan viilaan kyseistä lohkoa niin sitä en ole pakokaasuahdinkäyttöön etes rakentanut. Ja syliterissä on ollut jälkiä ennen (ei kasasu vaiheessa) ahtamistakin jo vaparina. Ahtopaineesta en tiedä missä on nyt käynyt ja miten paljon siellä on olllut huohottelujen jälken öljyä jne jne. Tassä on monta tekiää tolle motille mitä sille on saattanut käydä ja mitkä asiat siihen ovat vaikuttaneet jälkiin sylinterin seinämissä. mutta oman kokemuksen jälkeen mitä koneita olen kasannut ja purkanut niin kyllä väitän et oikealla öljyllä on niitä ominaisuunkia esin öljyn loppumisesta jostain syystä oli se liikahuohotus tai letkurikot saati sitten suodattimenruttuun meneminen.. Jos siellä on öljy josta jää muutakin kuin vana putkeen niin kestää käydä hetken ns kuivana ja kestää myös hetkellisiä lömpökuormia paremmin. Mihinkään X1Riin en usko. jo väärillä momenteilla rk ja kk pulteissa saadaan öljyn kuumenemisia tehtyä ja sillä laakerivikoja.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Itsellä kokemuksia valvoline vr1 10w60. Ei mikään longlife öljy ja itse käytin engineflushia vaihdon yhteydessä.
    Nyt mobil 5w-50.
    Käyttö samaa kuin sinulla ja vain kesäisin rullailen...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tarttis nyt vaihella öljyt kun muutaman kerran on kasauksen jälkeen käytetty lämpimäks.

    Mutta mitä laitetaan? Itsellä ei ole oikein mitään ideaa. Ajo on pääasissa normaalia mut välillä voidaan mennä muutama kilsa lappu lattiassa tai vetää kumia tiehen.

    Ajattelin vaihdella öljyt viimestään 6000km välein.

    Joku laadukas mineraaliöljy? Vai synteettinen? Siltä väliltä? viskositeetti? Tietenkin tehtaan suositus on hyvä lähtökohta mutta onko kellään mielipidettä asiaan?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    oli sopivat.

    kaikki oli kunnossa kun mittasin.
    No paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Musta osa on termostaatti kotelo. Se tiivistyy o-renkaalla ja kyllä niitä saa bmw merkkiliikkeestä.
    Jos kotelo on taipunut se kannattaa vaihtaa vastaavaan alumiiniseen.
    Mistä alumiininen? KL varaosat ja Schmiedmann myy muovista vaikka piti olla metallinen, marmorilta en ees käyny kysymässä kun orkkiskin on vissiin muovia.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    nyt kun tein kansia evox:nn niin ne kannsissa olevat öljyt oli paperilla ihan pyyhittavässä pois. esim valvoline vr1 ja tws ei lähe paperilla vaan vaatii gleeneriä.
    No öljy lähtee paperilla pyyhkimällä osista pois ellei ole palanut kiinni. Noiden markkinakikka-laajaviskositeetti öljyjen virtaus on sen verran perseestä että palavat aina kuumiiin paikkoihin kuten sylinterinkansiin kiinni. Ja se ei todellakaan ole mikään toivottu ominaisuus......

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by lorttoni View Post
    Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??"
    Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
    Musta osa on termostaatti kotelo. Se tiivistyy o-renkaalla ja kyllä niitä saa bmw merkkiliikkeestä.
    Jos kotelo on taipunut se kannattaa vaihtaa vastaavaan alumiiniseen.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by lorttoni View Post
    Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??" Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??
    Tarkotat varmaan sillä mustalla kököllä termarin kantta. Tässä sen tiiviste, saa esim Schmiedmann.

    Edit. Paljon mahollista että se kansi on kiristetty halki ja siten tiivisteen uusiminen ei riitä. Tässä linkki tuohon kanteen, kuva hämää kun näyttää metalliselta, muovinen sieltä suurella todennäköisyydellä tulee..
    Last edited by Roisto; 30-06-2014, 20:28.

    Leave a comment:


  • lorttoni
    replied
    Mulla oli ongelmana se että täyskaasu kiihdytyksessä rupes pätkii no hain tänään kampiakselin asento tunnistimen marmori tiskilt 115e.. laitoin paikkaan ja avot johan rupes kiertää taas... Mutta huomasin että on jäähdytin nestettä tiputtanu lähelle tunnistinta Vanhakin oli ihan hapettunu. syyläriltä tulee ala letku joka menee muoviseen osaan joka on kiinni "termostaatti kotelossa??" Ni saako sen mustan osan ja alumiini kotelon väliin tiivistettä vai pitääkö koko musta kökkö vaihtaa??

    Leave a comment:

Working...
X