M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ike24
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Onko 540i 6v manuaalin kardaani erilainen?
    Tällähetkellä paikalla 530i 5v kardaani ja laatikko vaihtuu ylivaihteiseen ja vääntöjä tulee lisää niin kestävyys pitojen kanssa mietityttää.
    Kyllähän se 5v kestäää kans. Kaikki saa rikki jos haluaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Onko 540i 6v manuaalin kardaani erilainen?
    Tällähetkellä paikalla 530i 5v kardaani ja laatikko vaihtuu ja vääntöjä tulee lisää niin kestävyys mietityttää.
    On erilainen. 540 kardaani on kaikilta osin järeämpi.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Onko 540i 6v manuaalin kardaani erilainen?
    Tällähetkellä paikalla 530i 5v kardaani ja laatikko vaihtuu ylivaihteiseen ja vääntöjä tulee lisää niin kestävyys pitojen kanssa mietityttää.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    ei siinä pysy alimiinissä rautanen kehä.

    Samaa mieltä. Ellei lukita kehää saumaan ajetuilla uppokantapulteilla ja toiseen suuntaan estää sit vauhtiksen muoto.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Olisiko tuota hammaskehää ollut mahdollinen sovittaa ns. puristustiukkuudella tuohon alumiiniseen vauhtipyörään?Eli tuo hammaskehän rauta olisi sorvattu paaaljon ohuemmaksi,että lähes pelkät hampaat olisi jäljellä.Vai eikö onnistu esim. eri metallien erillaisen lämpölaajenemisen takia.Tällöinhän rautaa (ja ruuveja) olisi ulkokehällä mahdollisimman vähän ja alumiinia hieman enemmin.
    ei siinä pysy alimiinissä rautanen kehä.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Olisiko tuota hammaskehää ollut mahdollinen sovittaa ns. puristustiukkuudella tuohon alumiiniseen vauhtipyörään?Eli tuo hammaskehän rauta olisi sorvattu paaaljon ohuemmaksi,että lähes pelkät hampaat olisi jäljellä.Vai eikö onnistu esim. eri metallien erillaisen lämpölaajenemisen takia.Tällöinhän rautaa (ja ruuveja) olisi ulkokehällä mahdollisimman vähän ja alumiinia hieman enemmin.
    Itselleni tuli aikanaan cabrioon tällä periaatteella (tosin teräslimppu). Lähestulkoon pelkät hampaat automaagin starttikehästä jotka sitten puristussovitteella kiinni itse limppuun. Varmistukseksi vielä parit hitsisaumat.



    M60 ja M62 VP:t ei käy ristiin, uudemmassa anturit kytkinkopassa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Näin oli suunnitelmissa, mutta tollanen sieltä tuli. Reklamointi kesken asian tiimoilta. Tais pojille tulla hoppu kun sovittu aikataulu heitti yli 3 viikolla ja soitin sinne viikon välein mikä tilanne.

    Vien kehän toiseen paikkaan jossa siitä tehdään sellainen kuin olisin alunperin halunnut.
    Olisiko tuota hammaskehää ollut mahdollinen sovittaa ns. puristustiukkuudella tuohon alumiiniseen vauhtipyörään?Eli tuo hammaskehän rauta olisi sorvattu paaaljon ohuemmaksi,että lähes pelkät hampaat olisi jäljellä.Vai eikö onnistu esim. eri metallien erillaisen lämpölaajenemisen takia.Tällöinhän rautaa (ja ruuveja) olisi ulkokehällä mahdollisimman vähän ja alumiinia hieman enemmin.

    Leave a comment:


  • Heikki_00
    replied
    Vaihtelin tuossa M60B40:iin juuri kampiakselin tunnistinta ja semmonen jäi vaivaamaan että kuuluko tunnistimen ja kannakkeen välissä olla semmottinen ohut pellin ripale? Autossa kun oli joku tarvikeanturi paikallaan niin tuli mieleen että mahtaneeko olla sen tarvikeanturin "spaceri"...:think

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Hyvällehän tuo näyttää.Mutta olisi tuossa ulko/hammaskehässä varaa vielä keventää?Ulkokehän kevennys näin maallikkona kuitenkin lisää kierrosherkkyyttä vs. kokonais kevennys (saman verran).
    Näin oli suunnitelmissa, mutta tollanen sieltä tuli. Reklamointi kesken asian tiimoilta. Tais pojille tulla hoppu kun sovittu aikataulu heitti yli 3 viikolla ja soitin sinne viikon välein mikä tilanne.

    Vien kehän toiseen paikkaan jossa siitä tehdään sellainen kuin olisin alunperin halunnut.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tossa toi mun Blingfactoryn limppu
    Hyvällehän tuo näyttää.Mutta olisi tuossa ulko/hammaskehässä varaa vielä keventää?Ulkokehän kevennys näin maallikkona kuitenkin lisää kierrosherkkyyttä vs. kokonais kevennys (saman verran).

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Noh...

    Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


    Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

    Eli siis:

    Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
    Tossa toi mun Blingfactoryn limppu



    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kyllähän se kiinni käy, mutta m62 pyörässä on reunassa hampaat joita anturi lukee. Jos lähetät blingille automaatin vetolevyn 62:sta niin uskon että onnistuu.
    Sepä tässä onkin ongelmana kun on jokapäiväisessä ajossa niin ei pysty edes vanhaa vauhtipyörää lähettämään malliksi vaan pitää saada saman päivän aikana takaisin nippuun.

    Edit: Toisaalta jos jostain halvalla saisi tuon m62 vetolevyn, pitääpi soitella blingfactorylle ja kysellä.
    Last edited by toNmbbA; 24-07-2014, 07:42.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Noh...

    Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


    Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

    Eli siis:

    Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
    Kyllähän se kiinni käy, mutta m62 pyörässä on reunassa hampaat joita anturi lukee. Jos lähetät blingille automaatin vetolevyn 62:sta niin uskon että onnistuu.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Noh...

    Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


    Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

    Eli siis:

    Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?
    Lukeeko kierrostiedon mistä?

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Noh...

    Ei löydy m62 omaa topicia niin kysytään täällä.


    Blingfactorylta tuli tilattua m60 vauhtipyöräpyörä, eivät olleet varmoja että käykö se m62 moottoriin? Täältä lueskelin ja sain vastauksia että ei kävisi.

    Eli siis:

    Eli siis mistä m62 moottoriin jatkeeksi kova vauhtipyörä? Linkkiä?

    Leave a comment:

Working...
X