M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VaihtoVirta
    replied
    Näyttää siltä että heti kylmänä käy ihan ok, eli ei savuta, mutta heti kun lambdasäätö alkaa toimia niin savua tulee ja seos menee rikkaalle. En keksi tuolle latausjännitteelle selitystä -> DME rikki? 14,2-14,3V sain kuitenkin mittarilla. Käyntiääni on kylmänä hieman metallinen, kuulostaa hieman siltä että pakosarja(t) vuotaisi. Ennen lambdoja olevat pakoputken laipat ei ainakaan käsin kokeiltuna vuoda. Lambdojen jälkeen tuossa putkessa on muutama pieni vuotokohta, mutta nehän ei lambdoihin vaikuta.

    Käytin tänään auton lämpimäksi, jonka jälkeen dme:n liitintä irti (adaptaatiot nollille) ja lambdaintegraattorit näyttää rikastavan seosta..




    Mitähän tässä nyt kannattaa lähteä tekemään? Pakosarjat irti ja vuotojen tarkastus? Vai eri DME jostain?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    No itellä tuollaisia ongelmia ei ole missään vehkeessä tullut putkenpäästä vaan huohottimen kautta, eli huohottaako moottori jostain suoraan ulos?
    Eipä huohottele pihalle, vaan tuon orkkis systeemin kautta imusarjaan.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Mullakin on tossa yks haiseva m60, ikkunat auki ei voi kesäkelillä liikennevaloissa seisoa, kun silmistä vesi valuu ja päätä särkee..
    Vikaa ei tuostakaan löydy, lambdat ja niiden lämmitys, imusarjan pääty, maffi ja bensapäineensäädin on ok. Eikä mitään vikakoodeja.
    No itellä tuollaisia ongelmia ei ole missään vehkeessä tullut putkenpäästä vaan huohottimen kautta, eli huohottaako moottori jostain suoraan ulos?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Haisee ja savuttaa todella runsaasti, silmiä kirvelee jo pelkkä ajatus.
    Mullakin on tossa yks haiseva m60, ikkunat auki ei voi kesäkelillä liikennevaloissa seisoa, kun silmistä vesi valuu ja päätä särkee..
    Vikaa ei tuostakaan löydy, lambdat ja niiden lämmitys, imusarjan pääty, maffi ja bensapäineensäädin on ok. Eikä mitään vikakoodeja.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    M60 haisee ilman katteja, tosin hajun pitäis alkaa tulemaan vasta jos CO rupeaa olemaan siinä 1% pinnassa. Noilla sun arvoilla koneen pitäs käydä ennemmin laihalla, kun rikkaalla, mutta toi latausjännite sotkee suuttimien aukioloajat. Korjaa laturi ennenkuin paukkuu diodi dme:ltä.
    Mittasin yleismittarilla ja näytti 14,2V. Mistäs tuo DME tuon latausjännitteen saa? Haisee ja savuttaa todella runsaasti, silmiä kirvelee jo pelkkä ajatus.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    M60 haisee ilman katteja, tosin hajun pitäis alkaa tulemaan vasta jos CO rupeaa olemaan siinä 1% pinnassa. Noilla sun arvoilla koneen pitäs käydä ennemmin laihalla, kun rikkaalla, mutta toi latausjännite sotkee suuttimien aukioloajat. Korjaa laturi ennenkuin paukkuu diodi dme:ltä.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Sain EasyDIS:n toimimaan ja sillä nyt sitten sain jo vähän järkevämpiä tuloksia. Tuo tool32:n status_int ja status_int2 siis näytti vain koko ajan lukemaa 255. Tuo käy kyllä nyt hienosti muuten, siis ei täristä tyhjäkäynnillä, mutta savua tulee ja silmiä kirvelee Eikai tuo nyt puuttuvista kateista voi johtua? Auto oli siis 11/94 530i.

    Jostain syystä tuo injection signal ei ole oletusarvoissa? Vaihdoin tuohon joskus kunnostetut suuttimet, jotka taisi olla peräisin 540i:stä, mutta nämähän pitäisi käydä molempiin?


    Toinen ihmetyksen aihe oli tämä jännite, joka kuitenkin yleismittarilla mitattuna oli 14,2V. Tämä nyt ei varmaan vaikuta mihinkään?



    Tank ventilation näytti olevan koko ajan aktiivinen, ja tuosta nyt ymmärsin että seossäätö ja tyhjäkäyntimoottorin adaptaatio ei ole aktiivinen tänä aikana. Joten voiko tämä aiheuttaa jokseenkin rikkaan seoksen?


    Muuten kaikki arvot näytti ihan ok:ta. Eikö nuo lambda-integraattorit ole kuitenkin aika lähellä 1:stä ja suuttimien korjausarvot lähellä nollaa.



    Last edited by VaihtoVirta; 23-08-2014, 18:55.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Ite sain adaptiot nollille:
    akun kengöt irti--> avain II-asentoon --> kaapelit yhteen ja n. 10min odottelua. Sitten avain nollille ja pois virtalukosta. Kaapelit kiinni akkuun ja 5min tyhjäkäynnillä ja 5min odottelua ilman virtoja. Sen jälkeen pari kertaa pienellä vaihteella vedätys ainakin 5000rpm ja hidastus tyhjäkäynnille, jonka jälkeen taas 5min odottelua ilman virtoja.
    En osaa sanoa nollautuuko pelkästään akun kengät yhteen laittamalla, mutta tuollaisen ohjeen löysin ja tuntu toimivan, (tyhjäkäynti seilasi aikansa, yms. toimintaa). Ohjeen mukaan, kondensaattorit tyhjentyy täysin noilla keinoilla. Joltain ulkomaiselta foorumilta löysin.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    11/94 valm. E34 530i lambdaintegraattorit näyttää tool32:lla luettuna 255 molemmat. Käy rikkaalla pakokaasusta ja silmien kirvelystä päätellen. Imuvuotoja ei ole. Maf, lambdat, imusarj.takakansi uudet alkuperäiset. Katit on tyhjennetty. En saanut integraattoreita nollille edes akunkenkiä irroittamalla ja oikosulkemalla. Voiko DME olla rikki tuolla tavalla? Muuten kaikki näyttää ok:lta tool32:lla luettuna. Tuohon kun ei pääse inpalla edes kiinni.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Joo ei oo kyllä itelläkää lähteny se ratas että ei menis mutkille hampaat. Lämpöä antaa vähä niii joha pöliseee.

    Leave a comment:


  • MGT
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Hammasratas muuttuu heti M60:n alkutaipaleella toisenlaiseksi. Alkupään (92) ratasta on melkeinpä mahdotonta irrottaa rikkomatta, kun taas myöhemmät versiot tipahtavat käsiin pienestäkin taputtelusta. Nimimerkillä vedin yhdestä hampaat vinoon.
    Juu no meikäläise kone o m62 eli uudempaa topicist poikete, mutmut ei se juu ulosvetäjäl suostu irtoo vaa hampaat antautuu enne. Eipä taida auttaa asiaan muu ku leikata vanha irti.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Eli huohotinventtiilin vaihdoin tänään, mutta ei muuttunut miksikään auton käynti.. Yleismittarin kanssa tarkastelin ainakin tuon kaasuläpän asentotunnistimen sekä tyhjäkäyntimoottorin vastus arvot.

    Kaasuläpälle sain arvoksi 4600 ohmia, kun suositus on n. 4000. Läpän liikkuessa arvo vaihteli 1500-5000 välillä, suositus tällöin 1000-4000. Onko aivan päin persettä nämä?

    Tyhjäkäyntiventtiilin mittasin reunimmaisista pinneistä ja tällöin mittari näytti n. 22,5 ohmia. Tuolle venttiilille korjausopas antaa oikeaksi arvoksi n. 40 ohmia.

    Mitä pitäs tehä, kertooko noi arvot mitään? Jotenkin olis semmonen tutina että vika vois olla tossa kaasuasennon tunnistimessa, ainakin joskus autocomilla tarkistettuani ilmoitti siitä yhden vikakoodin, vaikka toimikin ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by MGT View Post
    Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

    Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

    vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
    Hammasratas muuttuu heti M60:n alkutaipaleella toisenlaiseksi. Alkupään (92) ratasta on melkeinpä mahdotonta irrottaa rikkomatta, kun taas myöhemmät versiot tipahtavat käsiin pienestäkin taputtelusta. Nimimerkillä vedin yhdestä hampaat vinoon.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by MGT View Post
    Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

    Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

    vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
    Ei pitäisi olla kovassa, omastani lähti ulosvetäjällä helposti irti ja uusi meni kevyesti muovivasaralla naputtamalla paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by MGT View Post
    Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

    Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

    vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?
    Kysymys ja vastaus samassa vedä kylmäsprayllä akseli ihan jäähän.

    Leave a comment:

Working...
X