Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosia
Ei tuo ole alkuperäinen, vaan ferritan tekele. Helppo olisi aukaista yläpuolelta ja laittaa sit "luukku" kemppiliimalla kiinni kun tarvittavat modit tehty.
Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.
esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.
Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think
Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosia
Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.
esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.
Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think
Kiitokset kaikille vinkeistä! Ens viikolla vaihtelen kyllä tuon venttiilin ja toivon että on tosiaan siittä kiinni. Jos ei vika siinä niin separaattoria rupeankin seuraavaksi syynäämään.
Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.
Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.
Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.
Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ja kovettunut huohottimen kalvo päästää öljyä imusarjaan, vaikka näyttääkin ehjältä.
Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.
Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.
Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.
Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Huohottimen kalvo päästää öljyn imusarjaan ehjänäkin JOS öljy pääsee separaattorista ohi.
Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.
Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.
Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.
Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Leave a comment: