M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MGT
    replied
    Milläs porukka o irrotellu näide V-koneide kampiakselin hammasratasta?

    Tuntuu oleva piukas ja ulosvetimel ei oikke uskalla enempää koittaa kiskoo hampaist :think

    vai onk nääki sitä kastii et se poikamaine pelko pois ja lissä voimaa ulosvetimee?

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosia
    Ei tuo ole alkuperäinen, vaan ferritan tekele. Helppo olisi aukaista yläpuolelta ja laittaa sit "luukku" kemppiliimalla kiinni kun tarvittavat modit tehty.
    Last edited by TuoAntti; 17-08-2014, 12:44.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ihmetyttää itseä kuinka pienet nuo ulostulot loppupäässä on. Riittääkö nuo V8:ll?




    Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
    About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.

    esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.

    Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think

    Tuo koko lienee rajoilla että ahistaako. Tee kokonaan uus takavaimennin niin ei tarvi raiskata alkuperäistä. Saa avarammalla putkella ainakin rähinää.... Psykologisia hevosia

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Ihmetyttää itseä kuinka pienet nuo ulostulot loppupäässä on. Riittääkö nuo V8:ll?




    Onko tällä haettu mitään muuta kuin äänien muokkausta, vai minkä pirun takia ne on tolleen?
    About 35-40mm on tuo aukko, molemmissa putkissa sama. Sitten sisäpuolelta on reikäputki litistetty.

    esim. e39 540i:ssä on suoraa ränniä perälle asti kateilta jo tehtaalta asti, tosin yhdellä hieman paksummalla putkella. Mutta on siinä kuitenkin reilusti isompi pinta-ala.

    Pitäisköhän nykäistä vaihemmin pois ja muokata tuo peräpää samaan kokoon kun muukin putki (2x 2,5")? :think

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Kiitokset kaikille vinkeistä! Ens viikolla vaihtelen kyllä tuon venttiilin ja toivon että on tosiaan siittä kiinni. Jos ei vika siinä niin separaattoria rupeankin seuraavaksi syynäämään.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.

    Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.

    Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.

    Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
    Ja kovettunut huohottimen kalvo päästää öljyä imusarjaan, vaikka näyttääkin ehjältä.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Tee uus takakansi imusarjaa ja vejä se huohotus suoraa säiliöön. Yks murhe vähemmän.
    Allekirjoitan saman

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Se on sellainen purkki missä ei tietääkseni ole yhtään liikkuvia osia.
    Ei hajoa kuten jo aiemmin todettiin.

    Virheellisesti puhutaan usein separaattorista vaikka tarkoitetaan tuota kalvoa.
    Se separaattori on muovia, sijaitsee öljykylvyssä, kokee jonkin verran lämpövaihtelua ja on 20v vanha... SE todellakin voi hajota

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    Minulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.
    Se on sellainen purkki missä ei tietääkseni ole yhtään liikkuvia osia.
    Ei hajoa kuten jo aiemmin todettiin.

    Virheellisesti puhutaan usein separaattorista vaikka tarkoitetaan tuota kalvoa.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    Minulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.
    Tee uus takakansi imusarjaa ja vejä se huohotus suoraa säiliöön. Yks murhe vähemmän.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Se separaattori on aika vaikeasti rikkoutuva osa jos sitä kukaan ei mene hakaamaan yms. Ei periatteessa voi itsestään vikaantua ainakaan helposti.
    Minulla on ainakin semmoinen käsitys että näistä M60 koneista on noita rikkoutunut, onhan nää jo sen ikäsiä. Pitää tänään purkailla ja tutkia asiaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Se separaattori on aika vaikeasti rikkoutuva osa jos sitä kukaan ei mene hakaamaan yms. Ei periatteessa voi itsestään vikaantua ainakaan helposti.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Huohottimen kalvo päästää öljyn imusarjaan ehjänäkin JOS öljy pääsee separaattorista ohi.
    Tätä epäilinkin, mutta varmuutta asiasta en ollut saanut. Pystyykö separaattorin kuntoa toteamaan mitenkään, vai käynkö vain hakemassa uuden osan?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.

    Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.

    Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.

    Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
    Huohottimen kalvo päästää öljyn imusarjaan ehjänäkin JOS öljy pääsee separaattorista ohi.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Eli autona tuo e32 740. Autossa ilmeni käyntihäiriö jokunen aika sitten. Kävi siis todella huonosti tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kone oli tukehtumaisillaan ja melkein sammui.

    Purin tällä viikolla autosta irti huohotusventtiilin imusarjan takaa. Imusarjassa oli tolkuttomasti öljyä ja epäilinkin rikkinäistä venttiiliä. Kalvon tarkastettuani totesin kummiskin sen olevan ehjä. Samalla kertaa vaihdoin myös imusarjan tiivisteet.

    Noh, tänään pyöräytinkin auton käyntiin ja kävin n. 4km koeajolla. Auto toimi normaalisti, kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti n. 700 rpm, ja kaasuun vastasi iloisesti. Koeajon jälkeen parkkeerasin auton pihaani ja seisotin siinä n. 10 min. Tämän jälkeen kun auton käynnistin niin ongelmat alkoivat uudestaan. Purin venttiilin uudestaan irti ja se oli tirskauttanut vähäsen öljyä imusarjaan.

    Voisiko vika johtua huohottimesta vaikka kalvo onkin ehjä? MAF-anturin irroitin ja auto kävi vielä huonommin ilman sitä joten siinä vika ei todennäköisesti ole. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

    Leave a comment:

Working...
X