M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuoAntti
    replied
    No ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
    pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).


    Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)

    Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Konejarrulla paukkuu ja jos konejarrun päätteeksi hipaisee kaasuun niin liekkiä lyö

    Suora putki yhdellä vaimentimella ja kevyt vauhtipyörä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Moottorijarrulla poksuu kyllä, on aina poksunu tuo minun katiska. Siis ennen oli m60b40 ja nyt "m60b44" Putki on lähes suora, vain keskivaimennin löytyy. Mut ota näistä selvää.

    Olisko moottorinohjaus joka tuon tekee, voisko 62 olla vähän sivistyneempi.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    Lukasin netistä ohjeet että navat irti, avain kakkos asentoon, navat yhteen ja odottelua. Tolla pitäs sen boksinkin kuulemma nollaantua. Voisko sulta saada mahdollisesti lainattua sitä boksia tässä joku päivä sen verta että kattos että lähteekö toi sillä edes käymään? Eikös meillä pitäs olla samallaiset? 404 loppunen oli oma.
    Ite tein saman ohjeen mukaan ja tuntui toimivan.





    Ot. Typerä kysymys, mutta lyökö M60/M62 "ketun häntää" suorilla putkilla?
    Ei tule ketun häntää, eikä putkessakaan pauku moottorijarrulla, tms. (tämä asia ei tietenkään haittaa, mutta monesta topikista täälläkin lukenu että näin monella tekee). Suorat röörit ilman katteja, liekö nuo pakosarjat niin paskat sitten.
    Edit: Ei tule "ketun häntää".
    Last edited by TuoAntti; 28-08-2014, 22:21.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kokeileppa toisella dme:llä. Vois täs kohtaa hatusta kiskasta että sielläpäin vois olla vikaa.

    Ja nollaako se boksin pelkästään yhdistämällä akunkengät?

    Tuo boksi voi oman kokemuksen mukaan mennä sellaseen tilaan, jossa vika ei poistu, ellei boksia nollata. Itsellä kävi näin.

    Eli kone ei reagoinut mihinkään temppuhin ennen kuin boksi oli nollattu irrottamalla boksin liitin.

    Nämä omia kokemuksia, ei mitään tieteellistä faktaa.
    Lukasin netistä ohjeet että navat irti, avain kakkos asentoon, navat yhteen ja odottelua. Tolla pitäs sen boksinkin kuulemma nollaantua. Voisko sulta saada mahdollisesti lainattua sitä boksia tässä joku päivä sen verta että kattos että lähteekö toi sillä edes käymään? Eikös meillä pitäs olla samallaiset? 404 loppunen oli oma.

    Edit: https://www.youtube.com/watch?v=LaKBy3Tdz-Y

    Kyseisen videon auto käyttäytyy aivan samalla tavalla kuin omani kun vielä kävi. Käynti huojui aivan identtisesti, tosin vielä pienemmillä kierroksilla. Kaasun kun runttas pohjaan niin samalla lailla ei kiertänyt.
    Last edited by eimilkki; 28-08-2014, 15:52.

    Leave a comment:


  • vellu87
    replied
    Originally posted by eimilkki View Post
    Eli vieläkin auto temppuilee..

    Osia vaihdettu: imusarjan tiivisteet, huohotinventtiili, kaasuläpän asentotunnistin.

    Muuten ropattu: tulpat putsattu, puolat tarkastettu yleismittarilla, imuvuotoja etsitty, anturit mm. kampi- ja nokantunnistin tutkittu yleismittarilla. Koitettu käyttää ilman lambdoja, sekä MAF:fia -->ei vaikutusta käyntiin. katalysaattorit tarkastettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, bensat vaihettu tankkiin. Mikään ei ole auttanut.

    Tarkennusta vielä siis vikaan. Auto käy tyhjää hädin tuskin 500 rpm. Kaasulla sai pidettyä jonkin aikaa elossa ennen kuin sammuu. Pumppaammalla sai kiertämään about. 3000 rpm, jolloin myöskin ropeltaa putkessa. Kun kaasuläpän avasi kertaheitolla meinasi tukehtua koko vehje ja kierroksia otti vasta kun läpän vapautti ja se oli palaamassa kiinni asentoon(?!). Lisäksi tietyssä läpän kohdassa kuuluu korkeaa vihellystä.

    Auto on toiminut aina satunnaisesti, viimeksi kun vaihdoin kaasun asentotunnistimen niin pelitti kolmisen tuntia. (Liekö sitten vain sattumaa?) Ensiksi oli pientä heittoa käynnissä mutta tasottui hetken käytettyäni ja pelitti ihan normaalisti, kunnes ajelulla oltuani rupes kakomaan ja ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Hinaushommiksihan se meni..

    Auto siis toimi toissapäivänä ja eilen hetkisen kun kaasuvaijerilla sääsin käymään tyhjää, vaikka näin ei ilmeisesti kuuluisi tehdä. Tämän jälkeen käytin akun kengät yhdessä. Testilenkitkin heitin ja vastas iloisesti kaasuun, sai takarenkaatkin luistamaan. Noh eilen sitten oli taas pakko mennä hifistelemään sen vaijerin kanssa ja rupeshan toi taas kakomaan. Kaasua painettaessa ei tapahdu mitään ja jonkin verran seosta menee vissiin putkistoonkin asti. Eilisen episodin jälkeen ei sitten lähde enää laisinkaan käyntiin. Startti pyörii iloisesti mutta ei edes lupaile että voisi käynnistyä.

    Tällä hetkellä mielessä on bensapumppu tahi paineensäädin vika. Mielipiteitä kaipaisin, että kummassa mahdollisesti vika vai että onko noista kiinni laisinkaan. Alkaa pikkuhiljaa motivaatio hiipumaan tämän kanssa kun ei millään rupea pelittään ja aina välillä vittuillaikseen toimii hetken aikaa..

    omassa 540:ssä oli hetki sitten melkolailla samoja oireita, viallinen bensapumppu paljastui syylliseksi. en alleviivaa että vika ois sun autossa siinä.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Tuo puolien tarkistus on vähän sitä ja tätä yleismittarilla. Vedä niitä puolia irti auton käydessä ja kato muuttuuko käynti.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kokeileppa toisella dme:llä. Vois täs kohtaa hatusta kiskasta että sielläpäin vois olla vikaa.

    Ja nollaako se boksin pelkästään yhdistämällä akunkengät?

    Tuo boksi voi oman kokemuksen mukaan mennä sellaseen tilaan, jossa vika ei poistu, ellei boksia nollata. Itsellä kävi näin.

    Eli kone ei reagoinut mihinkään temppuhin ennen kuin boksi oli nollattu irrottamalla boksin liitin.

    Nämä omia kokemuksia, ei mitään tieteellistä faktaa.

    Leave a comment:


  • eimilkki
    replied
    Eli vieläkin auto temppuilee..

    Osia vaihdettu: imusarjan tiivisteet, huohotinventtiili, kaasuläpän asentotunnistin.

    Muuten ropattu: tulpat putsattu, puolat tarkastettu yleismittarilla, imuvuotoja etsitty, anturit mm. kampi- ja nokantunnistin tutkittu yleismittarilla. Koitettu käyttää ilman lambdoja, sekä MAF:fia -->ei vaikutusta käyntiin. katalysaattorit tarkastettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, bensat vaihettu tankkiin. Mikään ei ole auttanut.

    Tarkennusta vielä siis vikaan. Auto käy tyhjää hädin tuskin 500 rpm. Kaasulla sai pidettyä jonkin aikaa elossa ennen kuin sammuu. Pumppaammalla sai kiertämään about. 3000 rpm, jolloin myöskin ropeltaa putkessa. Kun kaasuläpän avasi kertaheitolla meinasi tukehtua koko vehje ja kierroksia otti vasta kun läpän vapautti ja se oli palaamassa kiinni asentoon(?!). Lisäksi tietyssä läpän kohdassa kuuluu korkeaa vihellystä.

    Auto on toiminut aina satunnaisesti, viimeksi kun vaihdoin kaasun asentotunnistimen niin pelitti kolmisen tuntia. (Liekö sitten vain sattumaa?) Ensiksi oli pientä heittoa käynnissä mutta tasottui hetken käytettyäni ja pelitti ihan normaalisti, kunnes ajelulla oltuani rupes kakomaan ja ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Hinaushommiksihan se meni..

    Auto siis toimi toissapäivänä ja eilen hetkisen kun kaasuvaijerilla sääsin käymään tyhjää, vaikka näin ei ilmeisesti kuuluisi tehdä. Tämän jälkeen käytin akun kengät yhdessä. Testilenkitkin heitin ja vastas iloisesti kaasuun, sai takarenkaatkin luistamaan. Noh eilen sitten oli taas pakko mennä hifistelemään sen vaijerin kanssa ja rupeshan toi taas kakomaan. Kaasua painettaessa ei tapahdu mitään ja jonkin verran seosta menee vissiin putkistoonkin asti. Eilisen episodin jälkeen ei sitten lähde enää laisinkaan käyntiin. Startti pyörii iloisesti mutta ei edes lupaile että voisi käynnistyä.

    Tällä hetkellä mielessä on bensapumppu tahi paineensäädin vika. Mielipiteitä kaipaisin, että kummassa mahdollisesti vika vai että onko noista kiinni laisinkaan. Alkaa pikkuhiljaa motivaatio hiipumaan tämän kanssa kun ei millään rupea pelittään ja aina välillä vittuillaikseen toimii hetken aikaa..

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Mitenkäs se tuon flektin kans, oliko se paskana jos sen pysty kädellä pysäyttämään? Välillä kuuluu moottorijarrulla/kääntäessä melkonen jurina.. Minkälainen homma vaihtaa?

    edit. Kai se on paremminkin ohjaustehostimen pumppu tai vastaava ehtoopuolella. Mistä lie tullu tuo tuuletin mieleen, moottorin tukikumeista on pelko perseessä että pääsis mylly elämään liikaa ja tuuletin ottas johonkin kiinni..
    Last edited by Roisto; 26-08-2014, 19:28.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Ok eli tiivistän tuon putkiston ja käytän päästötestissä. En ole kehdannut tuohon vielä katteja asentaa kun ei tiedä onko seokset ok. Vanhat katit oli tukossa ja silppua löytyi takavaimentimestakin. Ei sulla satu olemaan nurkissa 404-loppuista dme:tä jos kokeilisi sitäkin?
    Vain nelilitrasen 404-loppunen löytyy ja se ei toimi ilman nelilitrasen maffia.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Ohan sulla vähän korkeahko toi integraattori, mutta suuttimien kokonaisaika sen kanssa vaikuttas hyvälle ja toi edellinen kaappaus additiven kanssa tosi hyvä. Integraattori pienenee, kun lambdasäätö saa sitä tyhjäkäynnin perusarvoa kohilleen lisäämällä additiveä. Noin pientä MAF:n ilmamassamäärää en ole nähny missään koneessa aiemmin, mutta lie johtuu siitä, että manuaali ja pyörivää massaa vähemmän.

    Savutukseen en ota kantaa, E34:n vakioputkisto on vähän sellanen että sitä savua tahtoo tulla ihan älyttömästi. Toki jos siinä on öljyä ja jäähynestettä seassa, niin savuaa normaalia komeammin.
    Ok eli tiivistän tuon putkiston ja käytän päästötestissä. En ole kehdannut tuohon vielä katteja asentaa kun ei tiedä onko seokset ok. Vanhat katit oli tukossa ja silppua löytyi takavaimentimestakin. Ei sulla satu olemaan nurkissa 404-loppuista dme:tä jos kokeilisi sitäkin?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Täytyy käydä ottamassa päästöt. Onko ehjässä M60:ssä nuo lambdaintegraattorit noin korkeat? Se tosiaan käy ilman savuja ennen kuin vähän lämpeää (=lambdaintegraatio puuttuu peliin)
    Ohan sulla vähän korkeahko toi integraattori, mutta suuttimien kokonaisaika sen kanssa vaikuttas hyvälle ja toi edellinen kaappaus additiven kanssa tosi hyvä. Integraattori pienenee, kun lambdasäätö saa sitä tyhjäkäynnin perusarvoa kohilleen lisäämällä additiveä. Noin pientä MAF:n ilmamassamäärää en ole nähny missään koneessa aiemmin, mutta lie johtuu siitä, että manuaali ja pyörivää massaa vähemmän.

    Savutukseen en ota kantaa, E34:n vakioputkisto on vähän sellanen että sitä savua tahtoo tulla ihan älyttömästi. Toki jos siinä on öljyä ja jäähynestettä seassa, niin savuaa normaalia komeammin.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Mitäs ne pakokaasumittaustulokset sitten näyttää? Noita haisevia M60:sia on tosiaan ollut ja kaikille yhteistä on heikosti toimivat katit tai katittomuus + yksi tapaus joka oli lastutettu ja CO ei laskenut alle 2%

    Ehjässä katittomassa, mutta lambdallisessa M60:ssä pitäs olla co tyhjäkäynnillä siinä 0.4-0.5 pintaan ja hc alle 100. Kierroksilla sama.
    Täytyy käydä ottamassa päästöt. Onko ehjässä M60:ssä nuo lambdaintegraattorit noin korkeat? Se tosiaan käy ilman savuja ennen kuin vähän lämpeää (=lambdaintegraatio puuttuu peliin)

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Mitäs ne pakokaasumittaustulokset sitten näyttää? Noita haisevia M60:sia on tosiaan ollut ja kaikille yhteistä on heikosti toimivat katit tai katittomuus + yksi tapaus joka oli lastutettu ja CO ei laskenut alle 2%

    Ehjässä katittomassa, mutta lambdallisessa M60:ssä pitäs olla co tyhjäkäynnillä siinä 0.4-0.5 pintaan ja hc alle 100. Kierroksilla sama.

    Leave a comment:

Working...
X