M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ike24
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Olikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.


    Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.

    Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.

    Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.
    joo mulla oli samasta koneesta.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Olikos ikellä samasta koneesta männät ja lohko? Itsellä ei ollut, vaan vanos lohko ja non vanos männät, männät oli päältä löytyvän merkinnän perusteella, 0.004mm alkuperäisiä pienemmät, silloin kyselin ja tuumailin että ei haittaa koska ero on noinpäin. Porsi alta tunnin ihan samanlailla kun sulla, kaikki pytyt. Kuskinpuoli paljon pahemmin ku apukuskin. Ja ei missään tapauksessa keittänyt tai muuten käynyt kuumana. ELLEI SITTEN jostain kumman syystä ole jäähdytysjärjestelmä ilmautunut huonosti, tätä en pidä kovinkaan todennäköisenä.


    Apukuskinpuoli oli käynyt lambdasohlauksen seurauksena älyttömän rikkaalla, siis oikeestaan ihan hukkunut.

    Mun projektitopikista voi käydä kattomassa lisää pohdiskeluja asiasta.

    Ihmetyttää kyllä tää koko juttu.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    tuossa juuri purin tuon koneen loppuuun ja tsiikailin männänrenkaat niiin olisivat vieläkin ehjiä. Männissä toki jälkiä on mutta männänrenkaat ehjiä. Laakereistahan huomais jos kone käyny kuumana??
    Männänrengas on niin kovaa ainetta että ei niihin helposti vaurioita tulekaan, alkaa vaan syömään sylinteriä. Männän alumiini taas on pehmeää eli jos männän välys on se joka on liian pieni eikä renkaan sylinterin pintaan ei pitäisi tulla liiemmin vaurioita vaan lähinnä alumiinijäämiä männästä.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    No paljos pistit ylimmälle puristusrenkaalle välystä? Hyvä paikka ylimmälle renkaalle turbokoneessa olis noin 5cm männän laen alapuolella, päästötavoitteiden takia nykyvapareissa se nostetaan monesti reilusti alle sentin päähän laesta ottamaan ahtokäytössä hirmuisen lämpökuorman vastaan - tarvii välystä reilusti joka suuntaan. Ohan nuo jäljet pytyssä ihan yksiselitteiset, renkaat on jumineet syystä tai toisesta ja kun männnän laessa ei näy detonaation jälkiä niin ongelma lienee asennusvälyksissä.
    tuossa juuri purin tuon koneen loppuuun ja tsiikailin männänrenkaat niiin olisivat vieläkin ehjiä. Männissä toki jälkiä on mutta männänrenkaat ehjiä. Laakereistahan huomais jos kone käyny kuumana??

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Onkos kukaan mittaillut bensanpaineita m60b40 moottorista? Kuinka paljon noissa kuuluisi olla bensanpainetta tyhjäkäynnillä alipaineen kanssa?

    Tuossa tutkin erästä potilasta joka tyhjäkäynnillä tärisee ja käy hieman vaivalloisesti, sekä pakokaasu tuoksuu aika paksulle. Bensanpaineet tuossa olivat tyhjäkäynnillä ilman alipainetta 3.3bar ja alipaineen kanssa 2.8bar. Paineensäädinhän näissä on 3.5bar..

    Lamdat vaihdettu 6000km sitten ja ilmamäärämittarikin oli ihan tolkuissaan.

    Liikennevaloissa ei paljoa viitsi ikkunat auki seisoskella, kun pakokaasu kirvelee silmiä.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Onko tietooo mille releelle noin pitää tehä e34 540??
    Sama paikka, rele K1.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
    Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.
    Mulla.on.se automaatinvaihteen valitsin päällä siellä ja p siellä. Mutta vehkeet rokkaa taas. Startti olikin mennyt pimeeksi. Mutta silti virtalukon ja sen ison liittimen väliltä vissii johto poikki? onko sulakkeita tai relettä ? hyppy joholla kokeilin nii joha starttas.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Morkai View Post


    Tällänen manuaalikonversioon, tiskiltä saattaa saada tilattua alkuperäsenkin hyppyjohdon tai jostain purkuautosta.
    Onko tietooo mille releelle noin pitää tehä e34 540??

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
    Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.


    Tällänen manuaalikonversioon, tiskiltä saattaa saada tilattua alkuperäsenkin hyppyjohdon tai jostain purkuautosta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Vaikuttaakohan tuo nyt jotenki asiaa ku tuohan on aluperin automaatti ja muutettu manuaaliksi ja mittaristossa on niinku sportti asento päällä ja parkki. Että pystyykö se.toi.sportti ny vaikuttaa tosa? tuosa aikani mittailin ku ei ollu sportti päällä niii tuli virtaki jopa startin pienempään johtoo startatessa mutta ny virta taas häviiis. Tiiä sitte menee järki.
    Onhan se nyt varmasti parkki tai neutral kytkettynä?
    Automaatithan kieltäytyvät starttaamasta jos vaihdevalitsin ei ole toisessa noista asennoista.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Vaikuttaakohan tuo nyt jotenki asiaa ku tuohan on aluperin automaatti ja muutettu manuaaliksi ja mittaristossa on niinku sportti asento päällä ja parkki. Että pystyykö se.toi.sportti ny vaikuttaa tosa? tuosa aikani mittailin ku ei ollu sportti päällä niii tuli virtaki jopa startin pienempään johtoo startatessa mutta ny virta taas häviiis. Tiiä sitte menee järki.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Startilta tulee kaksi ohuempaa toisessa neliö liitin toinen pyöreä. Molemmat menee siihen konetilan latauspistokkeeseen omiin paikkoihin.
    Näin siis vakiona...
    Kyllä mulla ihan vakio johtosarja on ja ei toinen ainakaan mene? pystysikkö pistää kuvaa siitä ?

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Startilta lähtee kaks ohuempaa johtoa toinen menee virtalukolle mihinkäs toinen? Auto ei starttaa. Toinen johto poikki ja toista päätä ei löydy mistään onko ees tarvetta sille?? vai onko mulla nytte joku muu irti siellä että siitä johtus. Uus mylly kiinni vanhalla ei ollu mitään ongelmia starttaamisen kans. Ja virtalukon pohjaan tulee tulee virta ku yrittää startata mutta isoon liittimeen konehuoneessa ei tule . Sulakkeita tai jotai välissä?? vaiii mitäää. Bmw e34 540

    Startilta tulee kaksi ohuempaa toisessa neliö liitin toinen pyöreä. Molemmat menee siihen konetilan latauspistokkeeseen omiin paikkoihin.
    Näin siis vakiona...

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Startilta lähtee kaks ohuempaa johtoa toinen menee virtalukolle mihinkäs toinen? Auto ei starttaa. Toinen johto poikki ja toista päätä ei löydy mistään onko ees tarvetta sille?? vai onko mulla nytte joku muu irti siellä että siitä johtus. Uus mylly kiinni vanhalla ei ollu mitään ongelmia starttaamisen kans. Ja virtalukon pohjaan tulee tulee virta ku yrittää startata mutta isoon liittimeen konehuoneessa ei tule . Sulakkeita tai jotai välissä?? vaiii mitäää. Bmw e34 540

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    En nyt ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta tuota kalvoa ei ole tarkoitettu siihen suuntaan että imusarjassa olisi painetta.
    Tarkotin sitä, että päästääkö se paineen läpi separaattorin suuntaan jos kalvo on ehjä? Parempi huomenna järkeillä

    Leave a comment:

Working...
X