Tiivisteet niistä pettää jo uutena.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)
Collapse
X
-
Originally posted by janne1974 View PostVoisiko vika olla imusarjan jatkajassa? (Löytyy ainakin TU mallista) Sen tarkoitus on juuri säätää tuota vääntöä.Ja tuo läppä säätyy tuossa 3750 rpm kohdalla. Jospa tuo osa jumittaa... villi arvaus Omassa ainakin sen jatkajan läppä liikkuu (käsin) tosi huonosti,rusahtaen.. En ole vielä ainakaan vaihtanut uuteen kun kukaan ei ole osannut sanoa kuinka tuon läpän tulisi liikkua. (siis kun sitä käsin kääntää) Hintaa tuolla osalla oli vajaa 200€Last edited by Petri.Kekkonen; 02-06-2009, 15:45.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostTJJ on joku käyttäjä?
Minäkin voin kokeilla omastani läppää heilutella, jos joku laittaa ohjeet miten se tehdään.
EDIT: No nyt löytyi, ja täällä on myös valmiit ohjeet mistä tuon disa-pistokkeen vois irrottaa ajossa tapahtuvaa kokeilua varten: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=85Last edited by Petri.Kekkonen; 02-06-2009, 15:51.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Onks tässä kuvassa näkyvä irrotettu johto nyt siis se disa:n piuha, minkä irrottamalla sen saa pois pelistä?
Kokeilin myös liikuttaa tuota muovista tankoa, joka tulee tuolta kuvan oikean puolen pyöreältä mötikältä. Se kyllä liikkui, mutta en nyt osaa sanoa liikkuuko huonosti vai hyvin. Mitään rusahdusta en havainnut.Last edited by Petri.Kekkonen; 02-06-2009, 17:46.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tuolla on jonkinlainen selitys tuosta Disa venttiilistä ja sen toiminnasta. Oma tuntui kylläkin toimivan ainakin sammutettuna se venttiili on auki, tyhjäkäynnillä kiinni ja kierrosta antaessa aukeaa. Se että tekeekö se ne oikeassa kohdassa onkin sitten arvoitus. (Yksin tutkittu) Tänään purin kaikki mahdolliset imuvuotopaikat(paitsi imusarjan tiiviste) ja mistään en vikaa löytänyt. :think Tämähän menee mielenkiintoiseksi..
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Ei sitä saa kunnolla käännettyä ennen kuin on irroittanut sen disan irti imusarjasta. Ihan siitä läpästä kääntämällä selviää miten helposti se kääntyy.. Mulla kuuluu sellainen plomps kun kääntää sen..
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Tuota imusarjan säätömötikkää ei kyllä näistä vanhemmista koneista (=< '97 m52b23, m52b28) löydy joiden vääntöongelmista tässä ketjussa on ollut puhetta niin se voidaan unohtaa.
Eikö kukaan ole vaihtanut tuota separaattoria, että osaisi vastata onko se helppo vaihtaa imusarja paikallaan ja voiko se rikkinäinen kalvo edes aiheuttaa imuvuotoa kun se mokkulahan tosiaan on suljettu? Vahvasti kyllä vaikuttaa siltä, että imusarjan alla jossakin on imuvuoto kun sieltä kuuluu suhinaa joka vaimenee kun öljyntäyttökorkin ottaa pois..
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostTuota imusarjan säätömötikkää ei kyllä näistä vanhemmista koneista (=< '97 m52b23, m52b28) löydy joiden vääntöongelmista tässä ketjussa on ollut puhetta niin se voidaan unohtaa.
Eikö kukaan ole vaihtanut tuota separaattoria, että osaisi vastata onko se helppo vaihtaa imusarja paikallaan ja voiko se rikkinäinen kalvo edes aiheuttaa imuvuotoa kun se mokkulahan tosiaan on suljettu? Vahvasti kyllä vaikuttaa siltä, että imusarjan alla jossakin on imuvuoto kun sieltä kuuluu suhinaa joka vaimenee kun öljyntäyttökorkin ottaa pois..
Olen tässä myös yrittänyt etsiä ohjeita tuohon separaattorin vaihtoon, mutta ei ole vielä tullut vastaan. Ens kuussa tuo homma on kuitenkin edessä, joten olis mukava saada tietoon ennakkoon että mitä mahdollisia tiivisteitä tarvitsee tuon imusarjan tiivisteen lisäksi vaihtaa.. Ja onko muita letkuja/osia/tiivisteitä jotka saattavat avatessa hajota tai mitä pitää muuten vain uusia.
Ja lisäksi että mitkä ovat ne putket, jotka pitää hoonata auki mahdollisen kertyneen öljytöhnän varalta..Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Comment
-
-
Ne putket joita voi rassata on ainakin noi huohottimet putket kuvassa nro:t 1 ja 6 eli separaattorin molemmin puolin.
Täytyy sitten vissiin itse opiskella (toivottavasti ei tarvitse oppia ihan kantapään kautta) tuo separaattorin vaihto kun ei tunnu tietoa löytyvän ja meinasin sen tällä viikolla vielä sen vaihtaa siinä toivossa, että saisi autoon vihdoinkin tehot ennalleen
Comment
-
-
Itse olen tehnyt tuon separaattorin vaihdon ja se onnistui ilman imusarjan irrottamista. Ei ollut mitenkään vaikea homma, muutamia osia joutui poistamaan edestä että pääsi separaattoriin käsiksi. Minulla on tuo uudempi versio eli TU moottori. En usko että tuo vanhempikaan malli olisi sen vaikeampi. Minun mielestä kaikki letkut kannattaa uusia, koska ei tuota hommaa viitsi useasti tehdä.. Omassa poistin ilmanputsarin, ilmamassamittarin ja sen putken kaasuläpälle, kaasuläppä pois, disa venttiili pois (jota vanhemmassa ei ole), tyhjäkäynti moottori myös. Niin ja sitten se johtohässäkkä jonka nimeä en tiedä. Sen jälkeen pääsee käsiksi separaattoriin. Ja kyseessä oli siis m52b28TU
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Kyllä tuon separaattorin vaihto onnistuu ilman imusarjan irrotusta näissä singlevanos laitteissa. Itse vaihdoin tuon -08 alkuvuodesta. Ilmanputsari oli ainut osa minkä purin edestä pois. Olihan se aika kopeloimalla tehtävä homma mut onnistuu . Kannattaa todellakin samalla uusia ne letkut ja putsata se öljytikun putken reikä. Se on kyllä niin ahdas rako ett en ihmettele jos noi jäätyy umpeen. Tietenkin muistaa tilata sen tikun putken O-renkaankin
Työkaluja taidat tarvita ainoastaan 10mm tai 8mm avain ja hyvän selän (ei muista enää kaikkia yksityiskohtia..)
Oli aika vaihtaakkin: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img920112.jpg
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista!
Originally posted by Janza182 View PostKannattaa todellakin samalla uusia ne letkut ja putsata se öljytikun putken reikä. Se on kyllä niin ahdas rako ett en ihmettele jos noi jäätyy umpeen. Tietenkin muistaa tilata sen tikun putken O-renkaankin
Comment
-
-
Eli separaattorin vaihtoon tosiaan seuraavat osat ainakin:
Itse separaattori
letku nro 1. (postaus #40)
letku nro 6. (postaus #40)
öljytikun o-rengas (ilmeisesti tikun alaosaan)
Ja jos imusarjan irroittaa, niin imusarjan tiiviste.
Mahdollisesti tuo haitarikumimutkapätkä ennen kaasuläppää, jos halkeamia.
Entäs jos jättää imusarjan avaamatta? Tuleeko jotain tiivesteitä sinne kaasuläpän väliin? Onko se imusarjan irroitus sen verran suuritöinen, että parempi jättää paikoilleen?Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Comment
-
Comment